Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Del Skrevet 10. juli 2008 Er oppsal en drabantby eller er det mye rekkehus og og vanlige hus? Jeg søkte på google og der blir oppsal omtalt som drabantby flere steder. det var noe annet enn jeg trodde. Hvordan er Oppsal i forhold til Nordstrand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest*ts* Skrevet 10. juli 2008 #2 Del Skrevet 10. juli 2008 Oppsal er vel ein drabantby, men ikkje alle drabantbyar består av høge blokker. Er ikkje definisjonen av drabantby eit område nær ein større by der folk bur, og som altså ikkje er i byen? Oppsal har ein god del rekkehus og andre hus, nokre blokker osv. Er vel generelt sett billigare enn Nordstrand, men dette betyr jo ikkje akkurat at det er billig. Skulane i området går for å vere gode, og det trur eg nærmiljøet er også, i alle fall seier venninna mi som er fødd, oppvokst og framleis buandet på Oppsal det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fra Oppsal Skrevet 10. juli 2008 #3 Del Skrevet 10. juli 2008 Er både født og oppvokst på Oppsal, og jo det er en drabantby, men likefullt er det mye rekkehus og villabebyggelse. Det er blokker på Nordstrand også. Må si at jeg bor ikke der nå, men hadde nok fint flyttet tilbake om vi hadde fått muligheten til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ueland Skrevet 10. juli 2008 #4 Del Skrevet 10. juli 2008 Vil påstå at området Oppsal/Ulsrud/Bøler etc er den delen av Oslo som minner minst om en storby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frida Thomasine Skrevet 10. juli 2008 #5 Del Skrevet 10. juli 2008 Oppsal og Bøler er et kjempefint sted å bo:) Nær marka er det også samt Nøklevann! Tar heller ikke lange turen med t-bane til Oslo Sentrum! Heller Oppsal enn Nordstrand spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #6 Del Skrevet 10. juli 2008 jeg bor på oppsal. syns det er fint og rolig her jeg??? er noen blokker her (lave, 4 etasjer). et par matbutikker og så har vi jo fantastiske oppsal senter... nært marka ja. syns det er rolig her ja, ikke noe bråk! heller oppsal enn nordstrand ja. her bor vanlige mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 10. juli 2008 #7 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg kunne gjerne bodd på Oppsal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 11. juli 2008 #8 Del Skrevet 11. juli 2008 Er oppsal en drabantby eller er det mye rekkehus og og vanlige hus? Jeg søkte på google og der blir oppsal omtalt som drabantby flere steder. det var noe annet enn jeg trodde. Hvordan er Oppsal i forhold til Nordstrand Oppsal er en drabantby. Som alle andre drabantbyer i Oslo inkluderer det også enklaver med eneboliger. Men dette kan ikke sammenlignes med Nordstrand - som nærmest utelukkende er et villastrøk. Nordstrand er østkantens vestkant. Det er et utpreget øvre middelklassestrøk. Noe Oppsal ikke er. Men noe du kanskje finner interessant er at Oppsal og omegn ikke er preget av innvandrere i like stor grad som drabantbyene i Groruddalen. Man føler seg ikke så fremmedgjort når man legger handleturen til Oppsal senter som det man gjør på for eksempel Furuset senter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. juli 2008 #9 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er knallfint i Oppsal/Bølerområdet - naturnært, sentrumsnært og med mye koselig rekkehusbebyggelse og eneboliger. Av de områdene i Oslo jeg syns er koseligst og minst by-aktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #10 Del Skrevet 11. juli 2008 Katharina Munthe og Fabian Stang traff jo hverandre på fotb allpuben på Oppsahl, så det er sikkert et anstendig sted? Selv ville jeg ikke ha valgt det stedet men hadde nok overlevd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå