Gå til innhold

Sessa sin lune hule!

Sessa

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å oppdatere denne dagboken min igjen jeg :) På OIM er det nemlig ikke alle som får tilgang til dagboken min lengre, så da må jeg jo bare komme tilbake å oppdatere Kg'ere også :) Er jeg ikke snill?? :kul:

Lenge siden jeg har vært her nå.. Men jeg fortsetter bare jeg..

Jeg har fått meg ny jobb!! :hoho:

Fra 3 mai starter jeg å jobbe på Hairport. Provisjonslønn og 3 faste dager i uken, men kan jobbe så mye jeg vil utover det :D Sjefen har barn selv og hun ene som er ansatt har også barn. Det skal bli veeeldig godt med en sjef som har forståelse hvis barn blir syke ja. Så da blir det frisør av meg igjen. Det mest skumle er at det er L'oreal farger og dem har jeg ikke jobbet med før, men prinsippet er jo likt i de fleste farger så det går seg nok fort til :)

I morgen skal jeg til legen. Er spent på hva han sier. Bihulebetennelsen min kan i alle fall ikke ha gitt seg. Er ikke bedre enda *mumle* Men en sykmelding til skader ikke meg. Jeg skal uansett slutte på den jobben... Skal oppdatere mer i morgen når jeg vet hvordan ting og tang har gått hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny jobb (igjen)!

Du er flink, og det ser heldigvis andre enn oss som er glad i deg også, det er bra. Du burde bli selger, kanskje?

Håper at du snart er frisk, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Qlio snuppa!

I dag leverte jeg oppsigelsen min og sykmeldingen min på jobb :D Deilig å ha det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

I går kveld meldte jeg meg inn i FlyLady (en sånn motivasjons "husmor" klubb) og begynte med lærling oppgaven som var å få en skinnende blank og ren vask. Skal si det funka gitt!! Hver dag får man mail om hva som er dagens oppgaver. Morro å vite at man har samme oppgaver som mange andre, da blir man fort motivert til å gjøre det også. I dag er det ny mnd og nye soner som skal ordnes og vaskes. Spisebordområdet står for tur i dag.

Men her er det jeg har gjort til nå:

* Pakket sekk og kjørt minsten i bhg

* Redd opp sengen

* Dusjet, ordnet håret, sminket meg og kledd meg. Tatt på meg sko for at "kroppen er på jobb"

* Kastet 27 ting

* Spist frokost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var spisebordet og de seks stolene vasket og pene. Skal straks pynte med en eller annen blomst. Må bare potte den om først ;) Dessuten har jeg tørket støv av noen hyller, sånn grovt. Har ryddet litt på pc bordet (som fløt over) og tørket støv av der jeg kommer til :lol: Er i farta i dag jeg altså. Godt å få unna litt nå som minsten er i bhg. Straks må jeg begynne på stuebordet og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på frokost i barnehagen. Det var koselig selv om jeg og minsten var en av de siste som kom da :lol: Men i alle fall... Han er nå levert i bhg. Han kommer til å få en sånn fin dag. De skal på skogstur med niste og full pakke i dag, og solen stråler så fint! Her hjemme har jeg tatt fatt få dagens oppgaver som i følge FlyLady består av:

* Sengen er redd

* Vasken skinner

* Jeg har ordnet meg, har på alrighte klær og sko

* Har båret ting og tang vi ikke bruker ut i boden til videre oppbevaring

* Har brukt 15 min i sonen

"Vi skal ha oppgaver i flere rom i dag, det kan ta lenger enn 15 minutter å gjøre dette, så sett stoppeklokken på 15 minutter for hvert rom, FLY igjennom!

Inngangsparti, gang og spisestue: Rydd vekk alle rotehauger som vokser og tiltrekker seg mer rot. Fjern haugen med sko som står ved utgangsdøren, fjern haugen med reklame og rydd vekk blader og skolepapirer som ligger i hauger på spisestuebordet.

Bli kvitt det! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp satt bolledeig. Nå må jeg bare vente til den har hvilt litt før jeg triller ut, og så driver jeg og bleker kjøkkenbenken ;) Lukter klorin i hele huset *sniff sniff* Men det er hvit benkeplate på kjøkkenet, ehh den skulle vært hvit... Forrige eierne har nok aldri bleket den, så nå får jeg håpe at den blir litt hvitere. Litt av et søl å drive med klorin da, men det hjelper jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derre FlyLady hørtes ut som noe for meg.

Kanskje du skal sende en link til det, så kan jeg melde meg på jeg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, er du tilbake her igjen Sessa? :)

Da kan jeg ønske deg er riktig så god påske her inne da :blomst:

Håper dere får det fint, selv om du ikke fikk dratt "hjem".

Vi blir mest hjemme, og litt borte. Syns det er deilig å være hjemme og slappe av...rydde litt her og der osv.

Burde vel lese litt pensum i påska også da men.... :-?

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake til KG :sjarmor:

GRATLA MED JOBB :sjarmor:

ønsker deg og familien din en kjempefin påske :sjarmor:

Klemmer fra PIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg har vært her nå. Har vært litt tom og tiltaksløs i påsken. Har pusset opp gjesterommet. Resultatet ble ikke bra :( Skjønner ikke hva som er galt med dette rommet. Det er andre gang det pusses opp og samme problem som sist. Skikkelig merkelig for det er samme type underlag som resten av 1 etg og vi har brukt samme lim og samme miljøstrie. Men den hersens stria vil rett og slett ikke sitte. Krøller seg i skjøtene og sprekker opp her og der :P Har prøvd å henge over masse bilder for å skjule det. Neste gang rommet skal pusses opp blir når vi skal ta over det rommet som soverom en gang. Og da skal det leies inn fagfolk. ikke snakk om at jeg skal prøve meg på en 3'dje gang nei! :-x

Men ellers har vi hatt en grei påske, med en del bra vær. Begynte med et lite "diett-prosjekt" 4 april og idag når jeg veide meg så har jeg faktisk gått ned 1,4 kg. Ikke så værst det på 9 dager?? :sjarmor: Målet mitt er å gå ned 1,6 kg til frem til 4 mai. Må komme meg ut på flere turer ja!!

Minsten har begynt å bli litt stødigere i å gå med støtte nå. Kan hende han går i løpet av mai mnd. Det hadde vært så koselig! Tror det kunne lettet på humøret hans litt, for han blir jo ganske sliten av å krabbe rundt i rakett fart dagen lang!

Nei æsj!! Det har begynt å blåse skikkelig ute. Da orker jeg ikke gå trilletur etterpå. Har allerede hatt en 30 min tur da vi var til legen, men hadde tenkt meg en tur til ut. Får se om det stilner av etter vi har spist middag. I dag blir det fiskekaker til middag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen tilbake. Har ikke fått fulgt med så mye, har knapt nok tid til å svinse innom KG, men FlyLady må jeg kanskje prøve?

Er det liksom gratis å være med håper jeg?

Får man masse søppelreklame på kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Klips! Hyggelig å se deg her :) FlyLady sender ut daglige påminnelser, men du kan sette opp sånn at du får det tilsendt som du selv ønsker. Jeg får ikke annet enn forummail og påminnelsene tilsendt heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så driver jeg og bleker kjøkkenbenken

Hørtes ut som noe jeg kunne trenge å gjøre på mitt kjøkken også.... Hvordan gjør du det!?!?

Og hei til deg fra en snikleser, forresten!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imari: Først og fremst hyggelig med en snikleser!! :klem: Jeg helte enkelt vanlig klorin utover benken og skrubbet litt med en gammel oppvaskbørste. Så blandet jeg inn litt vann og lot det stå i 1 time. Passet på å skure litt over det innimellom, sånn at det ikke tørket opp. Etterpå tørket jeg bort det våte med tørkepapir og vasket over benken. Ble kjempe fint og hvitere enn det var. Og trust me; benken så ikke ut. Var helt gulaktig! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thi hi...

Var nok her jeg skulle skrevet da...

Legger det bak øret, så ikke ammetåka tar det... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...