Gå til innhold

Sessa sin lune hule!

Sessa

Anbefalte innlegg

Mulig vi drar en tur og ser på RC biler senere i dag også....

Mente jeg hadde ganske god greie på bil egentlig - jobber jo i bilbransjen og er til jente å være mer enn normalt interessert i bil. MEN hva er RC bil ?? *lurer*

Ellers høres det ut som du har hatt en svært så produktiv dag ...

lurer på om ikke jeg skulle hatt den boken jeg også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@lfavennen: RC bil er radistyrte biler (Sessamannen har RC bensinbil) :ler:

Nå har svigers nettopp dratt. Det var hyggelig med litt besøk. Lagde vafler som vi spiste med jordbærsyltetøy på, pluss ferdig-kake og maryland cookies kjeks :D Det var nammis det! Serverte iste, kaffe og cola til drikke. Varter opp svigers vet dere :P

Nå skal jeg kose meg litt med Sessamannen :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå har jeg akkurat skrevet i gjesteboken din. Kjempefin hjemmeside, med masse flotte bilder!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i gjesteboken min Vera! Hyggelig :)

Den boken jeg kjøpte er jammen interessant og kan nok gi både meg og Sessamannen mange gode tips! Han har allerede sagt at han har lyst lese den. Det er jo flott! :D Har allerede (på bare 45 sider) lært masse små nyttige triks for å få en bedre hverdag. Boken får en til å tenke over livet sitt og ut i fra det har jeg kommet fremt til at det er faktisk mange ting man tar for gitt som man burde være takknemlig for!

Jeg er blant annet takknemlig for:

* at jeg lever :lol:

* Sessamannen :hjerte:

* internett som linket oss sammen slik at vi møttes for første gang

* den lille deilige sønnen vår :hjerte:

* dagene vi får tilbringe sammen med sønnen vår

* at vi ikke lider av noen farlige sykdommer

* leiligheten vi har og alt den inneholder

* at vi har bil

* at vi klarer å betale regningene våre, selv om det er trangt hver mnd

* familiene våre. At dem stiller opp hver gang vi trenger dem!

* alle vennene våre

* den hjelp man får og gir (alt fra husarbeid til å lytte)

* at sønnen vår får oppleve hvordan det er å ha oldeforeldre og at dem får oppleve han

* når folk bryr seg hvordan man har det

....etc etc...

I dag skal minsten og jeg være sammen med bestevenninna mi, hennes datter og søster. Vi skal på "nebben" og bade. Skal ha med litt mat og sånn, så vi skal kose oss skikkelig. Jeg har ikke vært der før, så det kan bli en interessant opplevelse. Gleder meg til å få sole og bade meg litt. Føle at det virkelig er sommer :D Bestisen skal komme og hente oss i 13 tiden regner jeg med. Gleder meg! :D Får begynne å stå oss opp snart. Minstemann ligger i sengen vår og slumrer. Koser seg godt der inder varme dynen ( er rimelig kaldt på soverommet faktisk..)

Ha en lykkelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh for en deilig stund vi har hatt på "nebben" idag :D Vi har solt oss, kost oss med barna, badet i bassengene, hatt piknik og hatt det så avslappende og deilig! Ble enige om at dette skulle vi jammen gjøre flere ganger. Skal si det var digg å ploppe ut i bassenget :lol: Skal garantert ta med meg Sessamannen dit en helg før sommeren er over. Til lørdag skal vi til Drangedal på besøk hos ei nettvenninne som fikk barn i februar også. Hyggelig å treffes for første gang. Har kun hatt kontakt via MSN eller tlf så....

Nå skal jeg å og kjøle meg ned med en iskald boks cola. Den er velfortjent synes jeg! :ler: Minsten har sovnet i sengen sin. Han fikk badet sammen med "tante" og det gikk helt fint bortsett fra at det var littegranne kaldt for han. Hutret litt, men så duppet han bare litt nedi da :)

I kveld blir det tacos og willy wonka! *gni seg i hendene og glede seg*

Minn meg på at jeg må kjøpe strandtelt til minsten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har minsten og jeg vært på trilletur til byen der vi møtte mamma og Knerten (hunden) og lillebror sin kjæreste. Tuslet litt rundt på Oslo City med minsten i vogna og Knerten liggende i den lille "lommen" under vogna. Han er som sagt verdens lateste hund :P Jeg fikk litt småtteri av mamma, hun må være verdens snilleste. En kjempe lekker mørkbrun BH med diamant hjerte på *glise*, en knalltøff jeans fra Leatherman med belte og beltespenne tilhørende, en stripete body til minstens røde bukse :) Fikk også godsaker som jeg skal overraske Sessamannen med i kveld. Bestående av en kurv med to forskjellige massasje kuler/børster fra Saape pluss en avkjølende maske til øynene. Gjett hvem som skal ta på seg forførerinne-drakten i kveld og stille opp med DEN rygg og nakkemassasjen sammen med levende lys og en god massasjeolje? Hehehe... :P Can bearly wait!

Sessamannen kommer snrat hjem fra jobb. Mulig at vi får besøk av lillebror og kjærsten hans i kveld. Kan hende dem kommer en tur til uka også. Vi får se an hvordan været blir. Planen er nemlig at gutta skal på RC-banen og se på biler og Sessamannen skal "race" litt også.

Jeg blir nok hjemme i kveld. Skal kose meg med å lage en ny sang. DJ'n er back! Skal prøve å få lest mer i boken min også... See ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

Hmmm, Sessamannen er heldig i kveld :) Kanskje jeg burde stjele den ideen, og glede min samboer som jobber 14 timer i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for parten på msn i dag, den trengte jeg masse!!

Håper du alikevel ga Sessamannen god masasje :lol:

snakkes kansje på mandag da!!

Klemmer fra pia :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massasje ideen min var super! Den funkerte akkurat slik den skulle :P Sessamannen ble forøvrig rimelig overasket! :lol: Lørdag satte vi kursen mot Drangedal. Vi dro på besøk til min nettvennine Xina og hennes familie. Eldste datteren var ikke hjemme, men sønnen hennes som er like gammel som Even og mannen hennes var der. Vi hadde en kjempe herlig helg. Koste oss masse masse. Jeg fikk til og med ridd på hest for aller første gang. Xina ville til og med ha meg til å ha meg på ridekurs, for hun synes jeg var flink :hoho: Vel... Om det er en aktivitet jeg fortsetter med, det tviler jeg på. Oslo er ikke akkurat rytternes mekka har jeg hørt, men jeg prøver nok gjerne å ri igjen om anledningen skulle by seg :) Turen hjemover igår gikk kjempe fint til tross for fellesferie slutt. Ble litt kø kjøring innover mot Drammen, men etter det løsnet det opp igjen. Klager ikke da ;)

I dag er det nyyydelig vær, men aner ikke hva jeg skal finne på egentlig. Jeg har mye jeg burde ha gjort..Verre er det med tiltakslysten :blunke: Tror jeg skal fortsette med boken min "Blås i bagatellene hjemme" og sette meg litt ut i solen på balkongen så snart minsten sovner. Ikke så lett når han er overtrøtt og ike vil sove. Akkurat nå ligger han i dobbeltsengen og prøver å sove. Flink gutt det, selv om det kom en del lyd, snørr og tårer før det.

Her er en liste over ting jeg skal ha gjort i løpet av uken:

* Sette navnelapper på alle DVD'er og filmer (greit når man låner bort så man får dem tilbake)

* Rydde i bokhyllen og skapet i stua (sortere og kaste gammelt vræl som ikke hører hjemme noe sted)

* Vaske kjøleskapet

* Vaske gulvet i leiligheten

* Tørke støv i stua og på badet

Tror det var det jeg kom på i farta :) Er nok mye mer, men det får vi ta på løpende bånd! Hehehe...

Nå er det dags for å gjøre noe. Komme seg ut av pysjen for eksempel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg straks ferdig med å tørke støv i stua. Det er en bragd i seg selv, for i dag har minsten vært slitsom. Når han ikke vet hva han selv vil er det ikke enkelt. Men mat har han fått, tørr bleie, søvn og leke. Hva kan det være da han sutrer for? Hmmm. Det er vel disse gommene som klør igjen regner jeg med. Nå kommer Sessamannen snart hjem og det skal bli godt. Han skal få ta med seg minsten til svigers sånn at jeg får noen timer fri i kveld. Da skal jeg sette på god musikk og rydde litt skap og papir som flyter. Skal bli godt å få litt orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke fikk møtt deg idag, men siden vi sees på torsdag skal jeg vel klare og overleve??? Gleder meg til å se dere igjen, og håper at Even er blidere da! Jeg synes alltid den gutten smiler, han er mammas lille øyensten vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg nettløs, men skrev dagbok i word så jeg limer det inn her nå :D

God morgen!

I dag tror jeg det kommer til å bli en strålende fin dag. Har vært uten nett noen timer, men stoppet det meg fra å skrive? Nei, jeg skrev liksågodt dette innlegget i word for så å lime det inn hit så snart nettet var tilbake igjen :) Vel i dag skal jeg møte min bror og kjærsten hans. Vi skal til Nebben og bade igjen. Bestisen og hennes datter blir med også. Skal spise lunch der pluss bade og sole oss litt såklart! Det blir bra :D

I går satt jeg og surfet litt på Grete Roede sidene. Har fått tips av en venninne at hun hadde gått ned mange kilo på bare 1,5 mnd ved hjelp av de kursene der. Men problemet er at det koster ca 1500,- for et kurs :o Ganske dyrt det, så det spørs om jeg ikke må klare å motivere meg til å slanke meg uten kurs. Jeg har mellom 8-10 kg å ta av før jeg er fornøyd. Da er jeg tilbake på noelunde det jeg ALLTID har ligget på. Bortsett fra en periode der jeg lå på 5 kg under det og da var jeg tynn gitt ;) I følge den Body Mass Index kalkulatoren (BMI) så ligger jeg på lett overvekt og det lyder ikke bra i mine ører nei. Kunne storhulke av mindre :hoho: Men nå har jeg satt meg noen små mål som jeg skal prøve å følge som en start.. Jeg sa prøve, merk det :wink: Må jo lage gode matvaner som minsten skal vokse opp med også…

* Drikke masse vann. I alle fall 2 liter om dagen

* Ikke drikke brus i uke. Om jeg er på besøk kan jeg drikke 1 glass. Nothing more, nothing less ;)

* Sjokolade er godkjent om det kun blir ved en bit eller en liten bar. Potetgull er forbeholdt helg.

* Trene spinning på SATS 2 ganger i uka og prøve å komme oss på Ta Sats med baby.

* Spise regelmessig og tenke over hva jeg putter i munnen. Prøve å spise pålegg som ikke inneholder masse kalorier.

* Ta 30 situps og ”ryggups” hver morgen og hver kveld

Jeg VET at hvis man er flink til å beherske matvanene sine så kan man gå ned i vekt. En gang på videregående bestemte jeg meg for å slutte å handle mat i kantina. Da gikk jeg ned 3 kg på 3 uker og det er faktisk på den måten man slanker seg… (Kantina solgte pizza, hveteboller med dressing og den type mat..) Må bare ta meg i nakkeskinnet nå. Jeg begynte så godt med å gå ned i vekt etter fødselen. Faktisk har jeg jo gått ned 15 kg siden jeg var på det meste med kulemagen, men før jeg ble gravid så gikk jeg opp ca 7 kg da jeg sluttet på p-pilla. Det er disse kiloene jeg nå skal ha bort. Håper det ikke blir altfor vanskelig! Jeg vil så gjerne inn i normal størrelse i klær igjen…

Nei nok slankeprat :ler:

Minstemann våknet nå også fra sin ”etter å ha spist frokost dupp” :) Han virker som han er i mye bedre humør i dag og jeg håper det varer dagen ut. I kveld skal jeg for øvrig vinne på Extra har jeg bestemt :lol: Jeg kan jo leve i troen kan jeg ikke? Nei får vel begynne å tenke på hva jeg skal pakke med når vi skal dra jeg da :) Ha en fin dag! Det vet jeg at jeg får :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så over til denne flotte dag! :) Det er nydelig vær ute og jeg MÅ jo nesten bare komme meg ut i solen idag også. Det store spørsmålet blir jo hva jeg skal finne på i solen. Det er ikke bare å legge seg langflat på stranden lengre når man har en liten baby å ta seg av i tillegg. Han må jo ha skygge, mat, kos, underholdning også :P Nei vi får se hva impulsiviteten sier meg senere i dag. En ting er sikkert. Jeg er raka blakk, så jeg kan ikke gjøre noe som koster penger. Tur rundt Østensjø vannet kanskje?:hoho:

Gårsdagen var en flott dag. Var på Nebben og bada og koste oss. Skikkelig stas. Var ikke der så veldig lenge siden jeg måtte kjøre bror og dama tilbake for dem skulle til mamma og spise. Eneste negative var et myggstikk jeg fikk. Det er på størrelse med et speilegg og klør skikkelig! Jeg er bare sååå allergisk mot insektsstikk at jeg nesten blir nervøs. Håper jeg slipper unna vepsen :o :o Er jo ikke så lenge før den begynner å bli småhissig...

Ellers er jeg veldig fornøyd om dagen. Minsten er stort sett i perlehumør og kjæresten er helt herlig :hjerte: Det eneste skjæret i sjøen er Sessamannens jobb. Den ser ut til å gå nedenomoghjem om ikke lange tiden, så Sessamannen bør se seg om etter ny jobb. Skulle jo gjøre det i går, men da var vi uten nett. Typisk det da! Hehehe... Så jeg krysser i alle fall armer og ben for at han får seg en ny jobb der han faktisk får lønna når han skal!

Dags for frokost! 2 brødskiver med makrell i tomat får duge som slankemat i dag. Det er nemlig ganske ribba i kjøleskapet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du koser deg med småtten i det fine været - pass på nå....

- det blir fort vinter og kaldt. Selv om det også er koselig med snø, peisvarme etc....

Bad litt for meg også da.... her jeg sitter i klimaanleggkjølte kontor og leeeengte ut i sola :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen @alfa-vennen! Skal passe på å kose oss alt vi kan mens det fortsatt er sommer ;)

Blir en tur til svigers i dag. Sessamannen jobber overtid i dag og jeg vet ikke hva annet jeg skal finne på. Så jeg skal ta med meg et lass med "til overs bilder" som dem skal få og så drar jeg dit i 16 tiden. Det passer fint, for da drar jeg hjem til Evengutt skal legge seg :)

Nå hører jeg forøvrig en som skravler i sengen sin om at han vil stå opp. Har sovet frokost han nå, sånn at mammaen fikk dusjet og kledd sge. Flinke gutten min! *smeeelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen !!

Du, skal vi blir "slanke-venner " ??

Jeg har sitti og tenkt akkurat det sammen som deg i flere dager nå. "Må gå ned i vekt, må gå ned i vekt, må gå ned i vekt......."

Jeg gikk også opp noen kilo når jeg sluttet på pillen, og er ikke kvitt alle etter fødselen. Gikk jo ned 12 kilo på et svisj, men har strandet på 72 kg. :murvegg: Jeg vil neeeeeeeeeeeeeeed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Var 64-65 kg for noen år tilbake........ :roll: , og vil gjerne tilbake dit. Da er det hvertfall 7 kilo som må vekk !!

Hadde vært litt ok hvis vi kunne oppmuntre hverandre og ikke minst gi hverandre et spark bak når fristelsene holder på å ta oss.

Vi kan jo snakke om det i morgen.

Gleder meg til å se deg og Even.

Klemmser fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi.

Dagen i går var helt forferdelig,men på et eller annet vis

kom jeg gjennom den også :(

Ja slanketips tar jeg gjerne imot...

Vil bare tipse deg om en side

www.slankere.com

klemmer fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose deg på lunsj med de andre jentene imorgen da....

- skulle gjerne vært der. Men dere hønene lager vel nok spetakkel uten meg tenker jeg *klukk-klukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...