Gå til innhold

Sessa sin lune hule!

Sessa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært flink, for jeg har nemlig:

* Ryddet kjøkkenet

* Støvsugd hele leiligheten

* Ristet filleryer

* Vasket gulvet i hele leiligheten

* Vasket speil og vask på badet

AHHH!!! Sessamannen lager lasagne som står i ovnen til steking nå... :hjerter: Han er rå på å lage lasagne. hans beste kokkekunst det! :P Etterpå skal jeg lage sjokkiskake med seigdamer på for i morgen kommer Qlio med Ida, Linnda med Tuva, Snuppa (NM) med Alexander på besøk. Kanskje kommer bestisen med ANgelica også? *håpe håpe* Det blir i alle fall en kjempe hyggelig liten gjeng!!! Skal kose oss verre med alle de små lykketrollene våre :lol:

Ting føles veldig greit ut idag. Humøret er fint og det har generelt vært en fin dag. Var på besøk til bestisen før idag. Det var kjempe koselig!!!

Men nå klirrer det i tallerker, så da må jeg gå og spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ei tøff dame Sessa :wink:

Flott at samtalen gikk så bra, virket ut som en trivlig

jormor dere hade også.

Tror det var kjempelurt og skrive ned noen sider av og til

er det lettere det enn og snakke.

Håper du snart er feridig med middagen(klar for litt chat jeg :sjarmor: )

Hvis ikke må du kose deg masse med besøket i morgen!!!

Klem fra pia :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har Even og jeg hatt besøk. Det var kjempe koselig å se Maya med sin halvsøster og datter Angelica, Snuppa med Alexander, Melone med Elias, Qlio med lille Ida og ikke minst Linnda med Tuva. Skal si det var morro, smil, tårer og latter på en gang! Sjokkiskaka jeg lagde i dag tidlig gikk ned på høykant og Sessamannen spiste siste stykket da han kom hjem :P Even har lagt seg nå etter å ha spist litt sen-middag. Sånn går det når man sovner midt i besøket! Hihihi...

Sessamannen holder på å lage noe pose-pasta-fryst-ferdig på sekundet mat til oss nå. Kom rett og slett ikke på hva vi skulle lage til middag idag! Vel kvelds er det vel heller da ;) Nå skal jeg se Love Cruise. Det er så smørdårlig at det må bare sees! :ler:

See ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fin dag!!

Er virkelig koselig når man samler mødre med sine små til formiddagstreff. :P

Vi er et gjeng som gikk på barn-i-magen møter sammen, og nå fortsetter vi med barn-i-vogna møter.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!

Det var godt å lese at det gikk bra på jordmorsamtalen! Jeg synes det var tøft og modig gjort av deg jeg, å gå tilbake til "vonde minner" og snakke ut om det som skjedde. Det er så utrolig viktig for å kunne bearbeide det som har skjedd!

Håper du selv føler at det var verdt det, og at du ikke har et altfor skremmende syn på en evt ny fødsel en gang i fremtiden!

Stå på Sessamor! :D

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janna: Tja..nja ikke noe konkret, men begynner vel å planlegge litt om ett par års tid tenker jeg :D Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig lage kake, assa!

Beste middagen jeg har smakt på lenge....... slanke meg gjør jeg til neste år! *ler* Kanskje! :lol: Vi får håpe Even holder ut litt lenger senere, han ble sikkert sliten av alle damene som kom på slutten! :blunke:

Håper det ikke er lenge til vi sees igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna
Janna: Tja..nja ikke noe konkret' date= men begynner vel å planlegge litt om ett par års tid tenker jeg :D Hva med dere?

Ok!

Vi vil ikke ha flere. Prinsen skal få en katt når han blir eldre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært effektive, til tross for at vi sto opp sent ;) Har flyttet og ommøblert på to rom, så na har Even fått sitt eget rom. PC'n flyttet vi inn på vårt soverom. Bedre av vi knatter der enn på hans rom når han skal sove! :) Han ble litt urolig av at ting og tang ble flyttet, men nå virker det som han har slått seg til ro i det nye rommet sitt!

Sessamannen skrur litt på bilen sin akkurat nå og jeg sitter her og trykker litt. Godt å koble ut med litt forskjellige ting. Vi så Bruce Almighty idag. Ganske kuul film, men en dyp moral :blunke:

Igår fikk jeg hudpleie produkter fra Volare. Dead Sea Spa heter serien og det er rensekrem, maske og fuktighetskrem. Kjennes kjempe deilig ut! Masken var digg å ha på :D

Nei nå skal jeg finne meg en is og "feire litt" at 2 rom er delvis strøkne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig,

nå misunner jeg deg maske og følelsen av to ferdige rom!

Men jeg skal ikke klage, jeg har jo fått en fin terrasse!

Inne tar vi etterhvert, først skal Qliomannen få rom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg !

Takker for en koselig stund hos deg i forrige uke.

Skjønner ikke hvorfor vi ikke gjør det myyyyyye oftere. Planer neste uke eller ???

Sikkert deilig med ommøbelering.

Even trives nok godt på eget rom. Da slipper han hvertfall å bli vekket midt på natten av diverse lyder ! :hoho::sjarmor:

Snakkes snuppa ! :)

Masse klemmzer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsner jentene mine, ja for dere er vel det??? :ler: Vi må helt klart møtes igjen og neste uke passer nok meg helt fint tror jeg. Da er jeg nok "oppattlada" med nye skravlerier ;)

Idag har Even og jeg en skikkelig slabbedask dag. Vi orker ikke gjøre stort noen av oss. Sov lenge gjorde vi også. EVen sov til kl 0615 på eget rom og noen timer til, men så fikk han komme inn i sengen til meg. Da slumret vi litt til. Har planer om å få vasket noen klær idag, men her har vi litt sånn "Thai-tid" idag. tar det når det passer seg gitt...

Even ligger for øyeblikket i vippestolen sin og koser seg med den nye leken han fikk av sin farmor og farfar da dem kom fra ferie. Hører han snakker fælt med den akkurat nå :D Even er litt sånn at han koser seg på egen hånd også. Både jeg og Sessamannen har vært veldig sånn også når vi var små. Noen ganger leker man best alene er det ikke så? :blunke:

Vel.. Nå får han tåle at jeg kommer og forstyrrer han, for nå vil jeg også delta. Han er så herlig når han smiler :hjerter: *smeeeelte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Even har lagt seg for natta på det nye rommet sitt. Han sovnet med en gang faktisk, så det med å flytte han til eget rom så tidlig ser ut til å gå helt fint. Egentlig hadde vi tenkt å ha han på vårt rom til han ble ca 1 år, men siden han ble flaskebarn ved 3 mnd alder og sover natten gjennom synes vi det var like greit å venne han til eget rom tilværelsen med en gang :) It works!!

Sessamannen var tilbake på jobb idag etter å ha vært syk i en uke. Har hatt halsbetennelse/infeksjon og er nå delvis frisk igjen. Han er ikke tipp topp ennå, men det kommer seg. Han har antakelig sovnet i god stolen i stua nå tenker jeg.

Selv har jeg spist middag, gitt Even kveldsmaten sin og lagt han. Etterpå skal jeg rydde bort middagstallerker og sånt på kjøkkenet og lage vafler. Må bruke opp noe melk og fløte som står i kjøleskapet, som straks går ut på dato ;) Vafler er et digg formål da :) Noen som vil ha?? *knise*

Ellers så driver jeg og jobber litt med hjemmesiden min som jeg kommer til å legge ut i kveld. Må bare få lagt inn litt bilder i fotoalbumet, så er den straks oppe å går :)

I morgen er Even og jeg invitert til Janna's hus på lunch! Det skal bli kjempe hyggelig å se henne og prinsen hennes igjen. Det er kjempe lenge siden sist! De to små håpefulle skal få leke seg på gulvet, mens mammaene koser seg med noe å bite i, pluss lmasse prat tenker jeg :D Gleder meg!

*jobbe med hjemmeside*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesiden min er oppe og går: Sessa's verden for den som vil kikke :D Skriv gjerne i gjesteboken også!

Dessuten har Sessamannen skaffet meg et nytt musikkmekke program, så nå skal det bli mer musikk fra DJ Catnip :sjarmor: Det verste er at jeg blir helt hekta når jeg er i gang. Men nå får jeg ta kvelden så Sessamannen får sove. Har nemlig flyttet pc'n inn på vårt soverom serru...

Natta fra DJ'n :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag, solen skinner... *sniff sniff* Det er en dag som må nytes til det fulle...

Lillegutt sov 12 timer i natt (21-09). Det er så deilig når han sover så godt, og til og med på eget rom da gitt :) Vi bestemte oss for å ikke ha på babycall'en i natt for å se om det gikk greit og det var null problem! Hørte han med en gang han ville noe annet enn å snu seg. Da blir nattesøvnen bra også. Babycall'en slår seg nemlig inn noen ganger bare minsten fjerter :ler:

Jeg aner ikke helt hva jeg skal finne på idag. Det er så flott vær at vi må nesten bare komme oss ut. Balkongen blir rimeli varm og det er lissom litt kjedelig å sitte der alene. Hmm, noen gode ideer? Men inntil jeg finner ut noe så skal jeg (i alle fall i løpet av dagen):

:) Legge sammen tørre klær og legge disse på plass. Kjøpte meg en billig kurv på Rimi igår som jeg skal ha klær i. Bedre der enn at dem flyter i gjestesofaen ;)

:) Vaske 2 maskiner med klær. En med hvitt/lyst tøy og en med diverse pledd og leketepper

:) Rydde på kjøkkenet og vaske minstens flasker og koke smokkene

:) Tørke støv i stua (til denne trenger jeg motivasjon!)

:) ...og ellers gjøre det jeg har lyst til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yess! Da har vi vært ute på trilletur og jeg har fått kjøpt litt forskjellig. Først av alt fikk jeg postet 2 brev. Et bursdagskort og ett brev som var havnet på feil adresse. Så trillet jeg ned på senteret og kjøpte dentinox til lillegutt. Han klør så febrilsk i gommene til tider at jeg blir sprø! Han er ikke akkurat lett å ha med å gjøre i de øyeblikkene nei.. :lol:

Dessuten var det 50% på ALT hos bokhandleren og jeg har fått kjøpt meg en småkuul notatnlokk som jeg skal bruke som scrapbook. Er på tide å få limt inn alt av takkekort, bryllupskort, invitasjoner, julekort, diverse bilder og annet som ikke tas med i egne fotoalbum :) Skal bli deilig å få litt orden i systemene. Hihihi!!! Dessuten kjøpte jeg en bok av Richard Carlson "Blås i bagatellene hjemme" - Enkle knep for å hindre at daglig ansvar og husarbeid overtar livet ditt. Jeg gleder meg til å begynne på den, for det var maange av overskriftene som appellerte til meg!

Kjøpte også en DVD som var på tilbud. Williy Wonka and the chocolate factory som jeg skal kose meg med i kveld, sammen med taco's og ananas til dessert! :P Kan nesten ikke vente...

Ellers så handlet jeg litt mat og andre nødvendige accessorier mens minsten fikk seg en høneblund. Hjemme har jeg lagt sammen klærne slik jeg skulle og lagt disse på plass. Har satt den siste vasken i tørketrommelen (mulig jeg vasker en maskin til) og hengt opp det som ikke skulle tørkes i trommel. Kjøpte forøvrig 3 bodyer til minsten på rema. Kostet kun 28,- pr stk og han trenger snart en større størrelse. Ikke noe vits å kle babyene sine i fr små størrelser, kun for at dem skal virke som små babyer lenger enn dem egentlig er :ler: Er da snakk om velvære for de små også, er det ikke? (Ledende spørsmål, jeg vet!)

Nei nå skal jeg ta boken min og sette meg i godstolen og slå oppp klaffen. Så skal jeg sitte der og ikke gjøre noe før elsklingen kommer hjem fra jobb. Senere skal jeg prøve å få rukket å tørke støv i stua. Det begynner å trenges. Rydde kjøkkenbordet skal jeg også, men det kan vente til etterpå. Mulig vi drar en tur og ser på RC biler senere i dag også....

*hoppe over i boken: Blås i bagatellene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna
Dessuten kjøpte jeg en bok av Richard Carlson "Blås i bagatellene hjemme" - Enkle knep for å hindre at daglig ansvar og husarbeid overtar livet ditt. Jeg gleder meg til å begynne på den' date= for det var maange av overskriftene som appellerte til meg!

Den er fin. Har den også jeg. :ler:

Når kommer du og henter termosen du glemte i går da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer du og henter termosen du glemte i går da? :wink:

Kommer så snart vi har fått spist litt og Sessamannen er hjemme med bilen. Sees da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change of plans gitt! Svigers kommer på besøk i kveld. Da får vi heller ordne til noe annet enn taco's og willy wonka :lol: Hmmm, lage vafler da kanskje? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...