@lfakrøll Skrevet 9. juli 2003 #41 Del Skrevet 9. juli 2003 Ryktene går om at du skal besøke Qlio til uka ? Snakket med Qlio på telefon istad - og da plutselig tenkte jeg at vi kanskje kunne besøkt henne samtidig. For det første er det sikkert greit for henne å få unnagjort to besøk på en gang - og for det andre hadde det vært kos å treffe deg også Nå har jeg jo hilst på både Qlio, Angel og Linnda - mangler deg God idè eller hva ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #42 Del Skrevet 10. juli 2003 @lfakrøll: Det stemmer! Og JAAAA!!! Jeg vil oxo gjerne møte deg :D Snakket med vår kjære Qlio på tlf igår og hun hørtes usannsynnlig "oppegående" ut. Skal si det er en tøff jente Og så skal vi få hilse på lille Ida da!!! *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 10. juli 2003 #43 Del Skrevet 10. juli 2003 Dere er hjertelig velkomne begge to! *gliser* Ida grynter, og det betyr at hun er enig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #44 Del Skrevet 11. juli 2003 Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #45 Del Skrevet 15. juli 2003 Da er det "nett-offisielt"! Poona er gravid igjen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 15. juli 2003 #46 Del Skrevet 15. juli 2003 Heisann sessa!!! Ville bare innom og sende deg en liten hilsen, litt sent er det,men når man har ferie så er jo det lov. Har dere vært å besøk lille Ida?? Her i stavanger er det nydelig vær sola skinner fra morgen til kvedl helt skjønt. I morgen skal vi på stranden og bare nyte den siste dagene av ferien for jeg har enda 2 1/2 uke igjen JIPPI. HÅPER DU OG EVEN KOSER DERE I SOMMERVARMEN!!!! KLEMMER FRA PIA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 17. juli 2003 Tusen takk for hilsen Pia! Det er alltid hyggelig når du titter innom Jeg venter på tlf... Fra jordmoren som jeg skal ha etterfødsel-samtale med. Jeg er kjempe nervøs og det kniper skikkelig i magen. Jeg håper bare hun ringer snart så jeg kan få det overstått... (Noen som ikke er helt med?) Vel saken er den at min fødsel var en ganske traumatisk affære og jeg sliter veldig med å få den ut av systemet og gå videre med livet. Jeg fikk ingen oppfølging eller samtale av dem på sykehuset så jeg har selv tatt initiativ til å få snakket ut om dette med noen som virkelig kan det med traumatiske fødsler. Ble anbefalt en jordmor på Sagene Torshov helsestasjon, og jeg har ringt henne. Hun skulle ringe meg tilbake, og nå holder jeg på å gå i frø av å vente. Kryss fingrene for at hun ringer snart! Det trenger magen min virkelig! Noen av dere vet allerede at jeg ikke har hatt det like lett hver dag etter fødselen, men for noen er nok sikkert dette helt nytt. Om noen vil lese min fødselshistorie eller er mer interessert så prater jeg gjerne om det Send bare en PM i så fall... Ellers så har jeg det veeeldig bra. Kjærligheten blomstrer med Sessamannen og lille hjerteknuseren vår er bare verdens beste! I natt har lillegutt vært hos mormor for Sessamann og jeg var på kino går og så Hulken. Ikke akkurat en stjernefilm, men kule effekter og litt grei underholdning var det jo Jeg har aldri lest noe blad om Hulken, så jeg ante ikke hva jeg gikk til heller! Nei, nå får jeg vel ordne meg litt. Jeg skal hente lillegutt hos sin mormor og så skal vi besøke Qlio og lille Ida etterpå. Det skal bli kjempe kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #48 Del Skrevet 17. juli 2003 *GULP! Svelge ekstrem tung klump* Jeg har time med GAIA-gruppen på Ullevål Føde/Barsel B på tirsdag kl 17 :o Trøste og bære!!! Jeg skal tilbake til åstedet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 17. juli 2003 #49 Del Skrevet 17. juli 2003 Heisann Sessa!! Håper dere hadde det koz hos qlio :D Ville bare ønske deg lykke til på tirsdag det går nok kjempebra skal du se Lykkønskininger fra pia :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 18. juli 2003 #50 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei vennen! Har ikke fått med meg før nå at du har opprettet ny dagbok her jeg.. :oops: Men har huket av for abbo nå, så jeg kan holde meg oppdatert i ditt daglige liv og virke! Nå er det leggetid her i gården, har akkurat vært på jentefest, hadde med snuppa (siden hun fortsatt ikke vil ha flaske..) - første festen hennes, hihi! Vi snakkes vel på msn i løpet av helga? *god klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 18. juli 2003 #51 Del Skrevet 18. juli 2003 Èn gang holder vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 19. juli 2003 Tusen takk for hilsner jenter! Hyggelig at dere følger med meg.:D Besøket hos Qlio og lille Ida prinsessa var kjempe hyggelig. Fikk møte @lfakrøll for første gang og Linnda og Tuva kom en tur når vi skulle gå. Så det ble et skikkelig KG treff gitt. @lfakrøll hadde med seg gave til lillegutt og det var jo utrolig snilt. Even fikk en bitering (som kommer til good nytte og en kjemp kul rangle) Tusen takk @lfakrøll!!. Da var det helg igjen. Denne uka har gått veeeldig fort faktisk, og godt er det (Sessamannen er jo hjemme da) Igår spiste vi jordbær med sukker og fløte på balkongen etter at lillegutt hadde lagt seg. Godt å sitte å nyte fred og ro utendørs. Det er skikkelig stille i nabolaget på kveldstid nå, men jeg regner med at over halvparten av naboene våre er ute og ferierer. Håper at vi har råd til å feriere litt neste år :blunke: Vi får se hva vi prioriterer. Bryllup eller ferie? Hmm, ikke lett å spare om dagen. Man blir ikke akkurat rik av å gå hjemme i permisjon heller Idag skal vi passe hunden til min mor. Den lille moppen vår (som har blitt sommerkort i pelsen ) En liten Bichon Frise som er så lat og bedagelig. Men så er han til gjengjeld gammel. Han er rundt 10-12 år tror jeg. Husker ikke for øyeblikket... Men han er en skikkelig kosehund! Skal bestille flybilletter til Vestlandet nå straks. Skal dit i august og besøke mine besteforeldre, gamle klassevenner og så er det jo sånn "Klassefest" for gjengen som gikk ut av ungdomsskolen -93 Kan bli gøy det! Lillegutt skal være med og det blir hans første flytur. Spennende å se hvordan det går. Jeg har aldri flydd med barn før jeg, så hvordan det gjøres har jeg ingen anelse om. Men jeg tenker jeg sikkert får info når jeg kommer på flyplassen Nå skal jeg tusle ut på kjøkkenet og lage frokost. Sessamannen ligger i sengen vår sammen med lillegutt og sover. Skal si dem er søte der dem ligger! Ha en fin dag da dere, og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 19. juli 2003 #53 Del Skrevet 19. juli 2003 Tusen takk for koselig prat på MSN i kveld Nattaklem fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 20. juli 2003 #54 Del Skrevet 20. juli 2003 Må inn og takke for hilsen i dagboka mi * Takk og takk!* Ønsker deg lykke til så mye på tirsdagen (jeg reiser bort da, så det er ikke sikkert jeg får med meg referatet fra møtet før om ei ukes tid), det blir sikkert fint å få det overstått. Håper du får et godt utbytte av det, og at du får svar på dine spørsmål. Lillebror hilser til Even: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn gym n lu nbh yhfh u (det var visst veeeeldig morsomt med spaceknappen ) Næmmen Lillebror da! Ikke lov å sikle på tastaturet! Nå skal vi ut en tur og nyte sommeren! Vi tastes Sessa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #55 Del Skrevet 20. juli 2003 Tusen takk for hilsenr, Zafir og Pia!! (God ferie Zafir!!!) Fant en veldig alright liste på en dansk nettside om hva man kan selv gjøre for å komme seg gjennom en fødselsdepresjon. Ingen er like, så det er ikke alt som passer til alle. Men mye av det har hjulpet meg på bedre veier og jeg tenkte jeg kunne dele det med dere andre Nedenfor er en liste af forslag, som du måske kan bruge til at komme bedre igennem forløbet. Huske, at du måske ikke lige med det samme er i stand til at klare mange af tingene. Lad være med at presse dig selv. Det får du bare utilstrækkelighedsfølelser af. Forslagene er ment som inspiration til, hvordan du kan gøre noget godt for dig selv. *Gør hvad du synes du kan - hverken mere eller mindre. Tag små skridt og en dag ad gangen. * Forvent ikke for meget af dig selv lige her og nu * Hvil, når dit barn sover * Fortæl din partner, hvordan du har det * Vær opmærksom på dine egne behov og tag hensyn til dem * Fortæl andre, hvad de kan gøre for at hjælpe dig * Øv dig i at bede om hjælp * Vær præcis i dine ønsker til din partner * Sæt pris på, at din partner hjælper dig og giv udtryk for det * Få "voksen-tid" sammen med din partner * Undgå stive og begrænsende planlægninger * Giv dig selv lov til at have tanker og følelser, som ikke kun er positive * Giv dig selv mulighed for at more dig (se en sjov film/video) * Lad være med at overanstrenge dig, når du foretager dig forskellige ting * Lad være med at bede alle mulige om gode råd. Vælg dem, du har tillid til * Stol på din intuition * Sortér dine telefonopkald. Tag den kun, når du synes, du har lyst og overskud til det * Sæt grænser i forhold til gæster (hvor mange kan du klare ad gangen, hvor længe kan de blive) * Undgå mennesker, som får dig til at føle dig dårligt tilpas (skru' ned for kontakten) * Sæt grænser overfor mennesker, du ikke kan undgå at have kontakt med * Sørg for at få en god og nærende kost, undgå færdigretter, slik og chips (øger træthed og nedsætter modstandsdygtighed) * Undgå for meget kaffe og alkohol (to kopper kaffe om dagen er rigeligt). Prøv at skifte den ud med almindelig te. * Gå ture - gerne 20 - 30 minutter et par gange om ugen. Frisk luft og bevægelse modvirker depression og fremmer iltoptagelsen, så din krop får en chance for at kunne føles god * Sæt små mål for dig selv * Sørg for at komme lidt væk hjemmefra * Hold op med at have skyldfølelse - det er spild af energi * Regn med, at der kommer gode dage og dårlige dage * Prioritér hvad der er vigtigt og ikke vigtigt * Lad være med at sammenlign dig selv med andre * Hold op med at være selvbebrejdende * Fordel fælles arbejdsopgaver * Gør hvad du kan. Hvis du synes det ikke er godt nok, så er det godt nok lige nu * Støt din partner i at få tilgodeset sine behov hos venner eller ved aktiviteter udenfor hjemmet. Det er vigtigt for dig, at han bevarer sine ressourcer * Betro dig til én, du stoler på * Tal med andre spædbørnsmøder, som også oplever op- og nedture * Husk dig selv på, at al forandring tager tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 20. juli 2003 #56 Del Skrevet 20. juli 2003 KLEMMER SESSA :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #57 Del Skrevet 20. juli 2003 Tusen takk for klemmen Pia! Den var god :D Og det var virkelig en kjempe kos samtale vi hadde på MSN idag!! Har sittet og skrevet notater til JM samtalen idag. Det tar på å sitte å tenke sånn igjennom og røske opp i alt som ligger og ulmer. Men jeg merker at jo mer jeg tar tak i ting, jo mer finner jeg jo ut hva som sliter meg i stykker Det er jo bra! Ikke så vondt at det ikke er godt for noe sies det. Kanskje det er riktig? Idag har jeg til og med fått solt meg litt og lest noen sider i Ringenes Herre bok 3 Jeg er storfornøyd. Tenk at den dissete fiskepuddinghuden min skulle få se sola i år også :o Ikke verst! Vel nå er det langt på natt og jeg burde sove. Sessamannen la seg for flere timer siden. Han var på kanten til feber så vi får se an hvorvidt han skal jobbe i morgen. Han var skikkelig slapp idag og orket ikke så mye... Hadde planer om å rydde leilighet og sånn, men det ble med tanken gitt Da krøyp jeg til sengs etter en liten "delete-file-session her".. Vips så forsvant det noe saker og greier her som man ikke lenger trenger Ha en riktig god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 21. juli 2003 #58 Del Skrevet 21. juli 2003 Heisann Sessa ! Tenker masse på deg. Lykke til på tirsdag. Får håpe du/dere får klarhet og snakket om de tingene som er/var vanskelig. Og jeg er klar for å bære opp trapper og komme på besøk til deg og Even. :blunke: Masse klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 21. juli 2003 #59 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg må si jeg synes det virker som om du takler dette på en modig måte. Tar tak og står på. Tøft gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 21. juli 2003 Linnda: Jeg gleder meg masse til du og lille Tuva kommer på besøk! Tusen takk for oppmuntring og kjempe kos at dere skrev i dagboken min, Linnda og Klips! Sessamannen ble hjemme idag. Han har halsvondt og føler seg ganske tufs. Dere vet jo menn når de blir syke Neida, Sessamannen er sjeldent syk så han skal få lov å kose seg hjeme idag og jeg skal være flink husmor å gjøre det koselig rundt han Han skal få frokost om litt. En varm kopp te og brødskiver kan jo gjøre underverker det faktisk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå