Gå til innhold

Sessa sin lune hule!

Sessa

Anbefalte innlegg

Vil bare gi en go-klem til Sessa som har vært så flink. Har du sett, der danser hun avsted!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag sov Even og jeg leeenge. Helt til 11.30. Det var godt! Det har vært en utrolig slitsom uke med masse masse jobbing. Gangen er ferdig og den ble mildt sagt griselekker! :lol:

Se bare her: ((((ENTREEN))))

Ellers har Even og jeg vært på besøk sammen med Qlio hos Linnda og Tuva idag. Det var kjempe koselig å få le masse :) De to herlige jentene er gledesspredere de luxe og det liker jeg!! Nå kommer Sessamannen snart hjem fra jobb. Lurer på hva jeg skal tilby han til middag idag?? Er så varmt nå også, at kanskje noe lett no hadde vært tingen? Grillmat blir det ikke. Det spiste vi nesten hele forrige uke :ler:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessamannen kapitulerte i god stolen i stua. Even sover i sengen sin... Hmmm... Skal jeg kanskje sette i gang med å rydde pc/stelle/gjesterommet da? Her flyter over med klær, og jeg må sette på 2-3 vaskemaskiner. Ble lite med vasking forrige da vi holdt på med gangen. Ja det må jeg gjøre :) Åhh! Der våknet lillegutt også. Da er det tid for kos, melk og grøt. Da er alt bare fryd! Sover hele natten gjør han også!!! Han er min lille engel :D

Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ?? Sessa skriver på generell dagbok ??? Forvirringen er total her nå.

Hvorfor har ikke jeg oppdaget det før da ? Shame on me.... :oops:

Men nå har jeg huket av for abonnement - så du slipper ikke unna falkeblikket nå *fniser*

Gangen ble lekker forresten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe!!! Det er godt du følger med falkeblikk @lfakrøll :lol: Skal ta meg en titt i dagboken din også så snart som sjansen byr seg. Er ikke akkurat tid jeg har flust av om dagen for å si det sånn :hoho:

Skal si jeg har vasket klær siden igår. Vasket og tørket, tørket og vasket. Har vel svidd av en del strøm her nå tenker jeg :) Men må man ha rene klær, så MÅ man ha rene klær! Sånn er det bare ;) Men nå er det vel antakelig siste maskinen som står på for noen dager håper jeg.

Verene og hennes lille datter på straks 1 mnd kommer på besøk til meg og Even idag. Det blir kjempe koselig. Med tanke på det så burde jeg vel strengt tatt kle på meg (har nettopp dusja) og "stå opp leiligheten". Hver kveld legger vi leiligheten i stua og på soverommet. Dvs trekke for gardinene ;) Har en lyssky pip pip i stua som skriker straks det er lyst ute om ikke gardinene er for, og da kan dere jo tenke dere hvor tidlig det er på sommeren :o Så det er en fordel å huske å dra dem for :lol:

Vel får sette meg i sving tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen Sessa!! :o

Er det her du holder til??? Du får virkelig unnskylde at jeg ikke har skrevet noe til deg tidligere, men jeg visste ikke at du hadde åpnet en ny dagbok!

.....Kan du tilgi meg? *legger meg ned på kne, og ser bedende opp på Sessa med uskyldige, tårevåte tilgimeg-blikk*

Eller var det med vilje kanskje? Ville du kanskje ikke at jeg skulle vite om dette prosjektet ditt, for å slippe maset mitt? :ler: ...hmmmmm... :klovn:

Forresten, lekker farge på gangen!!

C YA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner til alle som følger med :) Nei kjære Angel, jeg synes det er kjeeeempe kooooz at du titter innom vet du :lol: Håper du fortsatt vil gjøre det! Har vel egentlig ikke sagt fra til noen om at jeg har startet ny dagbok. Jeg bare gjorde det. Hihihi!!! Minstemann har lagt seg tidlig idag og nå straks skal Sessamannen og jeg kose oss med kylling og ris sweet & sour :P Yummi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...misunnelig jeg..Vil ha min egen plass å bo. Kjenner en vanvittig trang til å pusse opp nå!! :hoho:

Men det kan bli snarere enn jeg tror, skal prøve å ordne oss leilighet hjemme der jeg kommer fra i løpet av juli. Går alt som planen, flytter vi i august når sambo kommer hjem.

Entreen ble rålekker!!

Heldig du som har slik en sove-unge..Her forlanges det mat 2-3 ganger fortsatt, men jeg fullammer også. Blir vel grøt om ikke så alt for lenge.

Kos deg i sommernatten, her oppe i nord er det så varmt at man orker ingenting.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det skjedde noe kjipt idag, men det la ingen demper på mitt koselige besøk da ;) Jeg fikk et brev fra Ullevål lab'en idag. Det var svaret på den siste blodplate prøven som jeg tok etter fødselen. For de av dere som har fulgt med litt så har jeg en sånn "teit" blodplatetype som kan utvikle antistoffer. Hadde jeg gjort det mens jeg gikk gravid hadde jeg måttet ta keisersnitt 4 uker før termin og beibiin hadde måtte skifte blodet sitt. Svaret på de prøvene jeg tok FØR fødselen hadde ikke påvisning av antistoffer, mens den jeg tok ETTER fødselen var PÅVIST! :(:( Jeg skjønner ikke helt hva det vil si jeg. Men jeg er svært redd for at det betyr at jeg aldri mer får føde på normal måte pga dette. *snufse litt*

Jeg skal ringe til lab'en i morgen og se om jeg får noe videre svar på dette. Jeg blir jo litt lei meg da :-? For de som lurer på hva jeg snakker om, så står det litt her: http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=3781

Ellers så hadde jeg som sagt et kjempe koselig besøk av Verene og hennes lille deilige Charlotte. Charlotte var ikke helt i humør av turen og de nye omgivelsene, men hun ble svært medgjørlig da hun fikk spist og sovet litt ;) Deilig liten sak!! Tenk at Even har vært så liten :o Tiden flyyyyr!!!

Nå skal jeg ta meg en liten ringerunde! ta opp litt kontakt med gamle venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket over en time med min gamle klasse venninne igår. Det var kjempe koselig. Hun er gravid og har termin 10 august. Vi fikk snakket om løst og fast, og jeg fikk løsnet opp litt på mine følelser angående fødselen og jeg går ut i fra at hun fikk gjort det samme (siden hun er andregangsfødende). Uansett det var en svært så koselig samtale! :)

Fikk ringt til Ullevål idag og snakket med dem ang testsvaret mitt. Jeg ble litt beroliget av det, men det virket på han legen jeg snakket med at det er tryggest for alle parter at jeg tar keisersnitt ved evt nestemann. Nå er jo ikek det et tema helt ennå, men greit å vite hvordan man skal ta tingene fatt når vi kommer så langt som det.

Ellers så har Sessamannen, Even og jeg blitt invitert på besøk til et kjempe herlig vennepar på Slependen som vi besøker altfor sjeldent. Jeg er ganske lei meg for det. Venninna mi der har opplevd nesten det samme som meg ang fødselen og jeg lurer på hvorfor jeg ikke har brukt henne før til å bearbeide fødselsopplevelsen min før. Men uansett.. Jeg snakket med hennes mann idag og han sa at dem har slitt en del i det siste med forholdet (det visste jeg jo), men at mye av det også kan skyldes hennes fødselsopplevelse. Så vi kom frem til at her må det deles tårer og latter når vi skal dit på tirsdag. Jeg gleder meg sånn. Dem har en datter på 3 år, så på mandag skal jeg ut å kjøpe en bursdagsgave til datteren dems. Hun har nemlig nettopp fylt 3 år.

Sessamannen fikk fri nå til fredag fra jobb, så da reiser vi sammen med hans besteforeldre og svigers på hytta dems i Gudbrandsdalen. Jeg har ikke vært der før. Gleder meg! Det blir første "familietur" sammen med svigers og Sessamannens familie :) Spennende!!! Reiser hjem på søndag...

Nå har jeg badet lille Even, meg selv er dusjet og påkledd. Mangler litt mat i skrotten, men nå skal jeg få ordnet det også. Deretter skal jeg innom mamma på jobben hennes og hente litt cola og lammeskinnet hun har kjøpt til Even fra www.nostebarn.no. Får se om han blir glad i å ligge på det. Kan fint brukes om sommeren også det?!?

Senere idag skal vi i bursdag til Even's onkel. Sessamannens bror blir 21 år idag. Han får en DVD og 10 CD-R plater. Da blir han sikkert fornøyd. Han hadde ingen ønsker så ;) Men litt kaker blir det nok, og så skal jeg klippe og farge svigermor. Pluss at hun skal låne en bokserie av meg. Da blir i alle fall hun fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessavennen :)

Det høres ut som en god ide å dele (samme) erfaringer ang. den traumatiske fødselen du hadde. Sikkert godt for sjel og kropp å få det "ut" av systemet sammen med noen som vet hva du har gått igjennom. Ønsker deg lykke til med det :)

Ville bare innom å gi deg en *klem* for at du er som du er; nemlig en super person slik jeg "kjenner" deg på KG og NM ;)

Tror du er en flott person som tar vare på vennskap livet igjennom.

Hei så lenge, snakkes vel igjen tenker jeg.

Nå skal jeg ordne meg litt kaffe (må ha kaffe om morgenen!)

Lillebror hilser til Evengutten :hoppe:

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zafir: Tuuuuusen takk for kjempe koselig hilsen vennen! Du virker som en utrolig flott jente du også, og det hadde vært koselig å fått truffet deg i virkeligheten snart! Lover å ta turen innom dagboken din en dag jeg har godtid. Det begynner å roe seg bra her nå, så snart stikker jeg hue innom :D *klemmer*

Da var jeg kommet hjem fra hyttetur sammen med heeele gjengen. Vi har hatt en fantastisk helg på hytta i Gudbrandsdalen. Turen opp og ned gikk kjempe fint. Even sov og spiste og sang og gurglet hele veien. Ikke noe skriking eller klaging :) De var kjempe deilig å komme til hytta. Den var kjempe sjarmerende (utedo, pumpehus og gjemt mellom trærne, men en fantastisk utsikt over Rondane)!! Fredagen ble det for det meste å slappe av og legge seg tidlig. Fikk servert rømmegrøt og spkeskinke med flatbrød og smør til.

På lørdag var vi oppe ganske tidlig. Gikk tur til butikken (ca 10 km) i et forrykende flott vær, MEN!! Sessa glemte å smøre seg med solkrem... *au au au* En smule rød er jeg gitt! Men overlever. Er bare litt varmt :oops: Men ellers så var vi ved butikken på Gålå og der hadde dem masse fine kakaduer i bur utenfor. Den ene kunne snakke og sa blant annet: "God dag, god dag", "God dag Doffen", "Hade Doffen", "Jeg heter Doffen". Og vet dere hva? Han kunne til og med vinke! :o Ble mektig imponert! Videre utover dagen så tok Sessamannen med seg meg ut i robåten (svigermor passet Even mens han sov). Jeg hadde med fiskestang og var fast bestemt på å få fisk, siden det var ingen som hadde dradd opp noen som helst fisk der siden -97. Hahaha!! Stor i troen sier dere? Neida, jeg fikk faktisk fisk! :lol: En liten abbor... Sessamannen fikk den grillet da vi kom tilbake til hytta. Da grillet nemlig svigerfar biff til oss alle og fikk servert det med salat og ris til. Nam nam!!! Ble ikke så sent igår heller før vi la oss ;) Fjelluft blir man jammen salig av!

Idag stod vi opp og spiste frokost og pakket sammen. Kom oss avgårde i 13 tiden. Når vi nærmet oss Oslo fant vi ut at vi liksågodt kunne ta turen innom min mor siden det ligger i samme retning. Der fikk vi servert grillmat og kake, og slappet av en stund før vi reiste hjem og pakket ut og fikk Even i seng. Even har vært en liten sjarmerende engel hele helgen. Ikke noe problem å ha han med seg på tur. Men idag har han vært ganske påvirket av varmen... Spist lite, men drukket en god del. Men det er jo gjerne sånn for alle og enhver.

Akkurat nå sitter Sessamannen og skrur på den nye radiostyrte bilen sin som han snart skal ha ut på veien. Må bare få tak i alle delene til den først. Godt at man kan ha litt små hobbyer å drive med, for seg selv. Jeg tenkte jeg skulle begynne på Ringenes Herre bok III igjen, sånn at jeg blir ferdig med den til siste filmen kommer i desember ;)

Vel vel.. Jeg får kanskje smøre meg litt med aloe vera, sånn at jeg ikke er så rød i morgen. Buhu!! Nå som det er så fint vær, så får jeg ikke solt meg.. Jaja! Får vel kanskje en sjanse eller to til ;)

Ha en super kveld! Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fantastisk tur!

Even er alltid en snill liten prins, bortsett fra når mamma klipper NT Qlio, da.... for da vil han veldig gjerne ha litt oppmerksomhet! *ler*

Sessamannen jobber virkelig med den bilen!

Menn trenger og ha noe og holde på med de også. Det er deilig når de har en hobby!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, flaks at jeg leste akkurat her akkurat nå!

Hørtes ut som en herlig helg du hadde, Sessa.

Nå må jeg nesten snuse etter mer opplysninger om Qlio, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Hørtes ut som dere har hatt en super-duper hyttetur!! Even er nok en liten sjarmør, ja. Flott at han er så grei å ha med på tur da!! Rikke sender en liten klem...

Synes du er kjempeflink som endelig har fått løsnet litt på fødselsproblemene dine!! Må være godt å ha noen å prate med som har opplevd lignende ting.

Ønsker deg lykke til den 17. :kysse:

Sommerklem.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...