Gå til innhold

Smitte ved oralsex

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

ved ONS er det etter min erfaring ganske vanlig å bruke kondom (selv om skremmende mange jenter er slurvete med det...). Når det derimot kommer til oralsex pleier så godt som alle jentene å suge meg uten noe beskyttelse, inkl de som vil at jeg skal bruke kondom når vi har sex.

Hvilke sykdommer kan jeg smitte dama med når jeg får oralsex og når jeg gir oralsex? (kan liksom ikke dra fram plastfilm når jeg tilfredsstiller henne heller, det blir så teit....)

Hvilke sykdommer kan hun smitte meg med når jeg får oralsex, og når hun får det?

Det er vel enkelte sykdommer som ikke smitter ved oralsex, f eks clamydia, og AIDS er vel veldig liten sjans for å få for meg hvis jeg blir sugd? Hvordan er det hvis jeg slikker henne?

Håper noen kan gi meg et konkret svar på dette, ikke som det bare står i sånne sos-brosjyrer, at den sykdommen smitter ved oralt og vaginalt samleie og sånt. Det må vel være mer nyansert enn som så?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man kan bli smittet med kjønnsvorter ved oralsex, og dersom dere kysser og den andre gir oralsex etterpå kan dere overføre smitten fra det ene kjønnsorganet til det andre..

Har også hørt at det er mulighet for å få HIV av å suge, men da er det som regel hvis man får spruten i munnen og man samtidig har et sår i munnen...

Ellers så vet jeg ikke...

Skrevet

Klamydia kan smitte (dette kan du faktisk ha på alle kroppens slimhinner)

Herpes kan smitte (og det blir du aldri kvitt)

Syfilis kan smitte (ikke søk etter dette på nettet, ekle bilder, virkelig noe du IKKE vil ha)

Vet ikke med gonoré, men sikkert mulig det og.

Poenget er at mange av de bakteriene og virusene som trives i slimhinnene i underlivet, de trives også i andre slimhinner! Så hvis man vil sørge for smitteufarlig sex, bruker man beskyttelse til alt der man ikke har fast sexpartner som nettopp er testet.

(Fra ei lesbisk venninne fikk jeg beskjed om at de gjerne bruker plastfolie som beskyttelse ved munnsex, for å unngå kjønnssykdommer.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...