Gjest Kommende-brud Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Hei=) Nå har jeg og min samboer satt dato for bryllupet vårt. 26 juni 2010 Men så lurer jeg litt på hvor lenge før bryllupet det er vanlig å begynne å planlegge? Booke kirken og stede en vil ha mottakelsen eks? Bestemm kjole å sånt? Noen som vet?
Sofia1 Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hei=) Nå har jeg og min samboer satt dato for bryllupet vårt. 26 juni 2010 Men så lurer jeg litt på hvor lenge før bryllupet det er vanlig å begynne å planlegge? Booke kirken og stede en vil ha mottakelsen eks? Bestemm kjole å sånt? Noen som vet? Gratulerer! Er så utrolig godt når datoen er satt, da blir det hele så mye enklere å forholde seg til. Vi gifter oss om ett år, og vi har foreløpig (nylig) booket kirke og lokale + begynt å tenke litt på gjesteliste. Enkelte steder har de grenser for hvor lenge i forveien man får booke kirke, men det er jo bare å forhøre seg - er vel først til mølla som gjelder. Lykke til med planleggingen!
Pia Sava Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Som jeg skrev i den andre tråden... Vi "bråbestemte" oss, og rakk det fint på 3 mnd. Ca 80 gjester, og jeg rakk t.o.m. å sy kjolen min selv...
Markjordbær Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Nå som dato er satt, er det bare å sette i gang å booke kirke og lokale for mottakelse. Ikke lurt å vente lenger enn nødvendig med å booke lokale, spesielt ikke hvis dere har lyst på et fint, et Kjole er det ikke vits i å begynne å styre med enda. Selvfølgelig kan du jo begynne å kikke. Du må gjerne kjøpe/bestille også, men det er strengt tatt ikke nødvendig å finne en så tidlig. Men for å unngå hastverk og evt stress på slutten, er det jo fint å ha fått bestilt den ihvertfall 3-4 måneder før bryllup (selv om noen klarer å fikse det på mye kortere tid). Hvis du er sånn som meg, som liker å dille og dalle, og lage invitasjoner og bordkort og sånn selv, så er det jo ingenting i veien for at du begynner med slikt. Da kan det være lurt å ha bestemt seg for om du skal ha noe tema.... Fargetema, eller annet tema, slik at det blir en rød tråd. Begynner du tidlig, kan du bruke lang tid på å finne ut hvordan du vil de skal se ut, og ikke minst du kan velge tidkrevende prosjekter om det skulle være ønskelig. Noe som ikke er så lett når du begynner drøye 3 uker før, sånn som jeg (bordkortene altså) Det meste av andre ting kan vente til de siste månedene. Hvis du vil ha god tid, kan du begynne på resterende ting ca et halvt år før. Se ellers denne linken: http://www.dbas.no/planleggeren/sjekkliste.asp
Possibly Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Som de andre sier, så er det vel det å booke kirke eller annen vigsler og festlokale som bør gjøres tidlig, ihvertfall hvis dere skal gifte dere på et populært sted. Alt det andre kan sikkert vente til det er et halvt år igjen.
Gjest Kommende-brud Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Som de andre sier, så er det vel det å booke kirke eller annen vigsler og festlokale som bør gjøres tidlig, ihvertfall hvis dere skal gifte dere på et populært sted. Alt det andre kan sikkert vente til det er et halvt år igjen. okei. Takk for svar:) Vi fant ut at vi må bytte dato, fordi der vi vil ha festen er allerede booket den dagen vi tenkte oss. Typisk:(
tessakri Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Hei. På denne side er det en sånn kalender som forteller når en skal i gang men hva. http://leannaselskapskjoler.mystore.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå