Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Da har vi vært på 3 månederskontroll på helsestasjonen. Snuppa har strekt seg til 58,5 cm og er 5160 gram. Så lillemor ligger like mye under gjennomsnittet som Lillemannen lå over :fnise: Litt forskjell på de to ungene våre altså...

Ellers fikk hun vaksine og hylte som en stukket gris (nå var hun jo forsåvidt stukket da). Legen var også å så på henne siden magemusklene hennes ikke går helt sammen på magen. Det er i utgangspunktet ikke skummelt, men vi må følge med litt. Tarmen kan nemlig komme i klem hvis jeg forsto det riktig. Men ellers sto alt bra til :)

Var på senteret her og bytte noen klær liletuppa har fått i gave. Oppdaget ved nærmere opptelling i går at hun har fått 7 nattdrakter i størrelse 68 + at lillemannen har en 3-4 stk i samme størrelsen. Så selv om de jeg byttet egentlig var veldig fine ble det litt mange :Nikke:

Ellers har jeg bestilt time på brude/kjolebutikk i dag :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som om alt stod bra til på kontroll. Ikke noe moro når de blir vaksinert da. Håper ikke hun får noen plager etterpå.

Brudekjole! :lur: Så spennende da. Skal du velge ut kjole da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om alt stod bra til på kontroll. Ikke noe moro når de blir vaksinert da. Håper ikke hun får noen plager etterpå.

Brudekjole! :lur: Så spennende da. Skal du velge ut kjole da?

Nei, får håpe hun ikke reagerer. Lillemannen hadde aldri noen reaksjon. Humøret er iallefall på topp nå etter en lang dupp på verandaen :tommelopp:al

Har tenkt å finne meg kjole da ja :strix: Men det blir nok ingen brudekjole. Hadde vært moro, men når vi kun skal ha en tinghusvielse, middag og kaffe så orker jeg ikke å bruke 10 000 på en kjole. Så hvis de ikke har noen rimligere brudekjolealternativer blir det nok en selskaps- eller ballkjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei skjønner godt at du ikke vil bruke så mye penger på kjole. Leide kjole jeg da. Ble litt billigere i alle fall. Kommer jo ikke til å bruke den flere ganger uansett ;) Men det er jo moro å finne en annen penkjole også da! Og en slik en kan du jo få brukt igjen ved en annen anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei skjønner godt at du ikke vil bruke så mye penger på kjole. Leide kjole jeg da. Ble litt billigere i alle fall. Kommer jo ikke til å bruke den flere ganger uansett ;) Men det er jo moro å finne en annen penkjole også da! Og en slik en kan du jo få brukt igjen ved en annen anledning.

Ja, det føles ikke riktig å bruke halve budsjettet på kjole til meg.

Gleder meg til torsdag for da skal jeg på prøving :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke skjedd mye :klø:

Jeg har iallefall hatt travle dager. Tirsdag var jeg alene med begge ungene og var stort sett ute hele dagen i :sol: Fikk også en telefon fra en tidligere kollega i nord og innser vel at jeg savner alle vi flytta fra. Må nok ta med meg lillesnupp å reise en tur til høsten :Nikke:

Blødningene stoppet endelig opp også på tirsdag, men etter :humpe: startet de sannelig på igjen, så det spørs om det har en sammenheng. Skal uansett til legen på onsdag og da må de da finne ut hva dette er for noe. Er så utrolig lei nå :sur: Har kanskje hatt 6-7 blødningsfrie dager siden fødselen :hakeslepp:

På onsdag var jeg på trilletur med barselgruppa :) Vi var bare tre stykker da, men utrolig koselig allikevel. Trilla tur først og gikk på kafe etterpå. For meg som ikke kjenner så mange her er barselgruppa genial. Koselig å omgås likesinnede og så er det trivlige jenter også :tommelopp:

I dag har vi stort sett shinet huset, vasket klær og sittet på verandaen. Måttespise litt is også og jeg tror ikke lillemannen helt skjønte hva bra han hadde gjort som plutselig fikk seg en is. Satt i en stol, musestille og spiste. Det virket nesten som om han trodde at ien forsvant hvis vi oppdaget han :fnise: Etter å ha spist den opp sprang han rett inn på kjøkkenet og sa "mere" søte gutten :hjerter_rundt: Men det fikk han ikke altså :nei:

I morra reiser samboer'n (snart mannen :sjokk: ) til Oslo for å arrangere utdrikningslag. Blir første gang jeg er hjemme alene med begge småttisene, men det går nok bra. Mamma og pappa er her i helga, så i morra her jeg invitert meg selv dit på middag :nigo:

Nå er begge kidsa i seng og jeg har utrolig lyst på et glass rødvin Men det har vi selvsagt ikke...

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg etter en uke i syden :). Koselig å lese hvordan dere har det! Jeg fikk forresten en ny runde med øyekatarr på ferie - har du blitt kvitt skiten? Heldigvis har barna sluppet unna hittil! (bank i bordet)

Jeg har også fått forskjellige barn med tanke på størrelsen - lillejenta her var 6,5 kg på 3-måneders (hun var bare 3,2 da hun ble født!), mens storejenta nesten var halvåret før hun var så stor! Merkes veldig godt på klærne som skal arves, lillejenta har jo vokst ut av ting som storejenta brukte til hun var nærmere året :fnise:. Det er helt sprøtt! Litt strek i regningen da, med tanke på at begge er januarbarn, jeg hadde jo planlagt at lillejenta skulle bruke sesongens klær om igjen, men nå må vi vel kjøpe alt nytt til høsten og vinteren.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg etter en uke i syden :). Koselig å lese hvordan dere har det! Jeg fikk forresten en ny runde med øyekatarr på ferie - har du blitt kvitt skiten? Heldigvis har barna sluppet unna hittil! (bank i bordet)

Jeg har også fått forskjellige barn med tanke på størrelsen - lillejenta her var 6,5 kg på 3-måneders (hun var bare 3,2 da hun ble født!), mens storejenta nesten var halvåret før hun var så stor! Merkes veldig godt på klærne som skal arves, lillejenta har jo vokst ut av ting som storejenta brukte til hun var nærmere året :fnise:. Det er helt sprøtt! Litt strek i regningen da, med tanke på at begge er januarbarn, jeg hadde jo planlagt at lillejenta skulle bruke sesongens klær om igjen, men nå må vi vel kjøpe alt nytt til høsten og vinteren.... :ler:

Skrev nettopp i dagboka di at jeg hadde et nytt utbrudd forrige uke jeg også :sur: Lillemor har verk i øynene hver dag (igjen) men det ser ut som om jeg greier å holde det i sjakk ved å rense med saltvann. Har iallefall ikke bitt verre.

Får nok et arveproblem vi også :fnise: Vinterdressen til lillemannen er i str 86 og det er vel den størrelsen lillemor bruker neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten hatt endel graviditetssymptomer i det siste :hakeslepp: Vannvittig trøtt og sliten, sur og grinete og å må jeg på do heeeeeeeeele tida. I dag tidlig var jeg kvalm i tillegg...

Men med så mye blødninger som jeg har hatt + ingen "humpty-dumpty" før spiralen var satt inn er det vel ingen reell fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke håpe du er gravid, da! :popcorn:

Er bare å legge fra seg popcornet, for det er nok ikke noe bebis her. Går jo ikke ann det. Tror forresten at jeg hadde mensen nylig også, men ikke greit å vte når man blør 24/7.

Uansett; hadde det vært en til på vei hadde jeg lagt meg under dyna sammen en haug med kleenex :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du er gravid? :popcorn:

Legg bare fra deg popcornet du også...

Eller gi det til meg slik at jeg kan spise det i påvente av din positive test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det nå mot formodning skulle være en til så tar jeg den gjerne ;)

Trenger ikke en av mine du vettu, som snart får en selv :strix: Eller det tror iallefall jeg da :)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde nok blitt litt i meste laget ja, med ein ny baby på vei allerede! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på :vinke:

Koselig :vinke:

Ny bebis?

:ler:

Men så kjipt med så masse blødninger da. Har du prata med lege?

Skal ikke ha noe ny bebi jeg nei :riste: :riste: :riste:

Jeg var hos legen for en måneds tid siden, hvor han sjekket at spiralen sto riktig. Noe den gjorde, så vi ble enie om å se det ann. Skulle komme tilbake etter 17 mai hvis det ikke stoppet, men siden jeg hadde noe som lignet mer påmenstruasjonsblødning forrige uke avventet jeg litt for å se om det stoppet etterpå. Noe det gjorde I EN DAG :sur: Siden det kom en helligdag + at jeg har time neste onsdag venter jeg til da. Er ikke mye blod, mer som blodig utflod :(

Det hadde nok blitt litt i meste laget ja, med ein ny baby på vei allerede! ;)

3 barn på litt over to år kan nok ta knekken på den beste ja...

:vinke:

Sjekker forholdene ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...