Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

:kose:

God bedring!

:hug:

Hehehe, flire av krokan-is som universalmedisin! :fnise: Men det er jo absolutt den beste isen.

Håper formen bedrer seg :klemmer:

Trodde alle visste at is funket mot alt jeg :klø:

Har går det jammen unna - du skal jo snart føda! :hakeslepp: Synd at formen ikkje er heilt på topp, men no er det ikkje lenge igjen til du har veslejenta di hos deg.

Riktig god helg! :klemmer:

JA, det nærmer seg med stormskritt. I dag har jag faktisk fått litt på følelsen at det faktisk kan skje snart. Jeg og samboer'n snakka om det i stad og har troa på at noe skjer neste uke ;)

8. februar nærmer seg med stormskritt, nå får lille prinsesse se til å legge seg riktig så hun kan komme ut i verden og hilse på, og tante Ilja får tippe rett på fødselsdatoen :nigo:

Tror nok jeg må skuffe tante Ilja denne gangen, for det ser ikke ut som fødselen er så nært forestående. Dessuten er barnevaktbackupen vår som bor i nabohuset (tante og onkel) i begravelse i helga, så da er barnepass litt mer kronglete. Men fra og med mandag er hun hjertelig velkommen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minner oss på denne jeg og hiver meg med i tippinga selv...

8. februar: Ilja**

9. februar: Pysepus

10. februar: Tussi

12. februar: Pusilus og Mamma1

13. februar: Cloudberry

14. februar: Pysepus

15. februar: Monica85

16. februar: itla

17. februar: amiee

19. februar: Nattlys og Mirabella 76

20. februar: imli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og heier, du skal jo føde snart!!! :duskedame:

:Nikke: Merkelig, ikke sant...

Jeg vil også tippe.

Tipper 11. februar

Å det er så spennende med fødsler altså!

Det er notert :jepp:

8. februar: Ilja**

9. februar: Pysepus

10. februar: Tussi

11. februar: Evila

12. februar: Pusilus og Mamma1

13. februar: Cloudberry

14. februar: Pysepus

15. februar: Monica85

16. februar: itla

17. februar: amiee

19. februar: Nattlys og Mirabella 76

20. februar: imli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag skulle være nokså rolig, men endte opp som en ganske så travel dag :jepp:

Skulle sove lenge i dag da, men ble vekket halv ti av samboer'n og lillemannen som kom med morsdagsgave på senga :rødme: Jada, vi vet at det egentlig ikke er morsdag før i morra, men siden samboer'n sover lenge på søndager bestemte vi oss for å fremskynde morsdagen en dag. Jada, vi er vanemennesker :fnise: Uansett så var det en lillemann i storslaget som hadde med gavekort på Black Design (i selvdekorert konvolutt :hjerter_rundt: ) og Bridgeblanding :sikle: Og ikke bare det... Gutta hadde dekket på et nydelig frokostbord med masse levende lys, nystekt brød og omelett :)

Men nå fikk jeg riktignok ikke sove så lenge da og årsaken til det var at min svigerfar hadde ringt og ville komme på besøk. Vi hadde riktignok allerede avtalt å dra til min svigermor så da slo vi to fluer i en smekk og besøkte begge to :Nikke: Fikk også gjøort unna noen ærender jeg har utsatt en god stund. Jeg satte av gutta hos svigerfar først og dro for å kjøpe julegave til mama og pappa fra lillemannen, sånne mormor og morfar kopper. Jeg mente julegave je, for de var nemlig utsolgte før jul :klaske: Fikk også hentet apotekets babypakke.

Etter litt kaffe kjørte vi til svigermor med et lite stopp innom sparkjøp. Det fikk jeg kjøpt noen ammeinnlegg ( :jepp: strikkeprosjektet foreløpig lagt på is) og hårfarge slik at jeg ikke trenger å føle meg så shabby etter fødselen. Husker at jeg angret på det sist at jeg ikke hadde tatt litt bedre på meg selv på forhånd... Blir jo litt mindre tid etterpå :Nikke: Mens jeg alt var der fikk jeg også kjøpt gave soim jeg skal ha i sykehusbagen til lillemannen når han kommer på besøk og sorte kopper som passer til ikeatallerkenene våre. Utrolig hva man får tak i når man har fått med seg samboern's bankkort :ler:

Nå sitter vi kun og sløver. brukbart slitne begge to. Men god samvittighet da ;) Vet jo at det sikkert blir lenge til vi drar på besøk igjen, vil nok bli lettere at folk kommer hot den neste tida :)

Skal straks legge meg kjenner jeg og så krysser jeg fingrene for å få sove lenger enn til halv seks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner å bo i nærheten av Sparkjøp, IKEA, og slike butikker... :sjenert::jepp:

Det skjønner jeg godt :Nikke: Vi har jo bodd langt unna i over 4 år... Men så har vi jo hatt familie som har bodd i nærheten hele tidan da, hvis det har vært noe vi måtte ha tak i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var masse action på en lørdag! Flinke dere er... Men det er jo utrolig deilig å få alt sånt ut av verden når man går og venter på en liten en, ingen tvil om det!

Ta det rolig i kveld og i morgen, da! Jeg krysser fingre og tær for at lillemannen tror det er pappa'n som skal stå opp med ham i morgen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var masse action på en lørdag! Flinke dere er... Men det er jo utrolig deilig å få alt sånt ut av verden når man går og venter på en liten en, ingen tvil om det!

Ta det rolig i kveld og i morgen, da! Jeg krysser fingre og tær for at lillemannen tror det er pappa'n som skal stå opp med ham i morgen. :ler:

:ler: Han våkna klokka fem han... Men la seg ned igjen uten at jeg gikk inn og sov til nesten seks. Da gikk jeg inn og la meg hoss han og lot han få ligge under mi dyne.. Resultat: Ungen purkesov til ti på halv åtte :sjokk:

Men... Selv om lillemannen var flink har ei anna lita tøtte turnert rundt så ille at jeg ikke fikk sove før sent og at jeg ikke fikk sove noe særlig igjen etter klokka fem :kjefte: Så selv om en unge har sovet en god natt er mora like trøtt som vanlig :natti:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kjentes det virkelig ut som om ungen holdt på å borre seg ut igjennom bekkent og vi var temmelig sikre på at vi kjente hodet på rett plass :tommelsmil:

Nå derimot, etter nattas tumulter kjenner jeg hikking midt under ribbena :( og et tydelig hodet på heeeelt feil plass :sur: Begynner å ha på følelsen av at dette går mot setefødsel. Eller at tøtta har tenkt å turne rundt og rundt til the bitter end og det vil bli temmelig smertefullt kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rope: Noen om har oppskrift på lue type alpelueaktig eller noe lignende i str 2-3 år som kan strikkes på pinner 5 (Dale Freestyle)? Skal strikke denne kåpa til lillemor, men synes lua så litt for komplisert ut. Har funnet denne oppskrifta da, men det er jo en voksenlue (er det ikke :klø: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kåpa er bare helt nydelig :hjerter_rundt: Har desverre ikke oppskrift på lue :sjenert:

Pysepus har sikkert :jepp:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Pysepus har dessverre ikke oppskrift på lue :sjenert: Men det gjør ikke noe for lillesnuppa kommer jo i morgen likevel :lur: Gleder meg til å sladre :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kåpa er bare helt nydelig :hjerter_rundt: Har desverre ikke oppskrift på lue :sjenert:

Pysepus har sikkert :jepp:

Jeg falt også litt for den kåpa der altså :rødme:

Pysepus har dessverre ikke oppskrift på lue :sjenert: Men det gjør ikke noe for lillesnuppa kommer jo i morgen likevel :lur: Gleder meg til å sladre :strix:

:klemmer:

:ler: Tror nok at jeg må skuffe deg. Har planer på tirsdag så hun må nok vente til etter det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis hun ikke kommer i dag kommer hun jo på lørdag da :roll:

Jeg vil og gjette :hoppe: Jeg gjetter lørdag :)

Nei, nei, nei... :nei::fy_fy:

Hun kommer ikke før på torsdag, for det har jeg bestemt :Nikke:

:fnise:

Torsdag ja, that's the day... Og sånn skal det foregå:

Riene starter forsiktig rundt klokka 1500 kanskje. Samboer'n og tante kommer hjem fra jobb rundt 1600 og vi leverer lillemannen til tante før vi kjører på sykehuset etterhvert. Mamma og pappa kommer på hytta si på kvelden og henter da lillemannen slik at han sover hos dem.

På sykehuset går fødselen sin gang og tøtta kommer sånn i nitida kanskje slik at vi får en god natt søvn før besøk og sånn :)

Sånn blir det, så det så :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...