Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

HERREGUD :sjokk: Vi vet ikke hva vi skal kalle ungen vi :vetikke:

Nå tar jeg det litt mer piano enn samboer'n, men han fikk virkelig et lite anfall av panikk i går kveld. Vi har et navn da, men ingen backup-plan. Så i dag kom navneboka frem på bordet igjen du... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus
Takker for tilbudet, men oppdaget at nøstebarn har filial i Trondheim og det er jo ikke langt unna :strix: Men er det nødvendig med råsilke i midten da :klø: Har jo noen i ull fra før og synes det funker helt greit...

Det er ikke nødvendig, men om du får såre brystvorter sier de at det er veldig godt :) Og jeg synes de som strikkes i dobbel tråd på pinne 4 virker bedre enn de med enkel tråd på pinne 3 :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med navn da! Vi aner heller ikke hva vi skal kalle neste, men vi har jo litt bedre tid da ;) Er det lov å spørre om alternativene eller? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig, men om du får såre brystvorter sier de at det er veldig godt :) Og jeg synes de som strikkes i dobbel tråd på pinne 4 virker bedre enn de med enkel tråd på pinne 3 :lur:

Jeg hadde ikke såre brystvorter sist og skal ikke ha det denne gangen heller *bank i bordet*

Leste en annen plass at man burde bruke garn med lanolin... Så de hadde et par varianter på nøstebarn, men bør man velge garn med to eller tre tråder?

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med navn da! Vi aner heller ikke hva vi skal kalle neste, men vi har jo litt bedre tid da ;) Er det lov å spørre om alternativene eller? :lur:

Nei, det er ikke lov :fnise: Vi er veldig hemmelighetsfulle på den fronten, siden vi vil at vi skal ha bestemt navnet selv, uten innblanding fra noen. Er jo lett sånn at når man sier et navn så får man lett reaksjoner som nok påvirker mer enn hva man tror :jepp: Og det vil vi ikke ha noe av :riste:

Fant et navn i dag da som jeg begynner å like bedre og bedre, faktisk nesten bedre enn vårt opprinnelige alternativ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Jeg hadde ikke såre brystvorter sist og skal ikke ha det denne gangen heller *bank i bordet*

Leste en annen plass at man burde bruke garn med lanolin... Så de hadde et par varianter på nøstebarn, men bør man velge garn med to eller tre tråder?

Da så ;) Det skal også hjelpe mot lekasje, men er absolutt ikke nødvendig :)

Jeg hadde ikke tatt tråd med lanolin for det klør synes jeg, men 3-tråds er kanskje kjekkest siden den er litt tykkere? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri tenkt på å strikke ammeinnlegg...

Har hørt at når man ser ungen sin for første gang så vet man bare hva den skal hete...men om det funker riktig slik vet jeg ikke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så ;) Det skal også hjelpe mot lekasje, men er absolutt ikke nødvendig :)

Jeg hadde ikke tatt tråd med lanolin for det klør synes jeg, men 3-tråds er kanskje kjekkest siden den er litt tykkere? :klø:

:klø: leste jo tidligere i dag at sånn derre Lanolinull ikke klødde. Hm... Er det rart man blir forvirra. Kan man bruke alpakkaull, det har de nemlig på senteret her i vår lille utkantkommune :fnise: Har flere tynne ammeinnlegg fra apoteket nemlig, og tenkte at jeg kanskje kunne bruke de inni noen hjemmestrikka.

Skulle ikke være lett det her. Mulig prosjektet strander før det starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
:klø: leste jo tidligere i dag at sånn derre Lanolinull ikke klødde. Hm... Er det rart man blir forvirra. Kan man bruke alpakkaull, det har de nemlig på senteret her i vår lille utkantkommune :fnise: Har flere tynne ammeinnlegg fra apoteket nemlig, og tenkte at jeg kanskje kunne bruke de inni noen hjemmestrikka.

Skulle ikke være lett det her. Mulig prosjektet strander før det starter...

Det er bare jeg som synes det når jeg tar på det :fnise:

Alpakka er godt, men det loer jo litt så da må du nok bruke de kjøpte under så lillejenta slipper å spise masse hår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at når man ser ungen sin for første gang så vet man bare hva den skal hete...men om det funker riktig slik vet jeg ikke :sjenert:

Man gjør faktisk det til en viss grad altså :) Vi hadde to navneforslag sist og vi så temmelig fort at det ene alternativet ikke passet overhodet :riste: Og det er litt derfor vi synes vi bør ha mer enn et alternativ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for nå ble jeg jo ikke enda mer nysgjerrig liksom!

:ler:

Hjelper ikke så mye det altså :ler: Men du kan få vite alle aktuelle alternativ ... når ungen er født og vi har bestemt oss.

Alpakka er godt, men det loer jo litt så da må du nok bruke de kjøpte under så lillejenta slipper å spise masse hår ;)

Jaja... Jeg får fundere videre og se hva jeg finner ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette garnet kan egne seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det funka IKKE for meg, hvert fall!! :fnise: Vi hadde to alternativer, men måtte bare velge ett. Samboeren syns han var litt mer det ene enn det andre, men jeg klarte ikke å se det... Så måtte bare velge! ;)

Spennende med navn, Cloudberry!! :jepp:

Jeg bruker Tom og Trine ullammeinnlegg fra Sparkjøp, jeg.. Billig og bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me hadde berre eitt alternativ til navn, før I. vart født. Brukte det aktuelle navnet på veslejenta vår allerede då ho låg i magen min. Eg tenkte aldri tanken på at navnet ikkje skulle passa til henne. For det var det ho heitte, og slik var det - uansett korleis ho kom til å sjå ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Me hadde berre eitt alternativ til navn, før I. vart født. Brukte det aktuelle navnet på veslejenta vår allerede då ho låg i magen min. Eg tenkte aldri tanken på at navnet ikkje skulle passa til henne. For det var det ho heitte, og slik var det - uansett korleis ho kom til å sjå ut! ;)

Rart med de derre navnene altså... Men nå tror jeg vi har funnet to alternativ :lur:

Kanskje det :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt ble det ikke mye søvn nei :natti: men for en gangs skyld kan jeg ikke skylde på ungen heller (for han sov til ti på sju :strix: ) Fikk ikke sove når jeg la meg, så det endte med at jeg sto opp istedet. Er jo liten vits å ligge å se i taket i timesvis :riste: Siden jeg skulle på jordmorkontroll ble det ikke tid til noe formiddagsdupp heller :(

Hos jordmora sto alt bra til med blodtrykk, urin og sånn. Men jeg fikk mine antagelser bekreftet... Tøtta har snudd seg inni magen ja :sur: Så jeg ble henvist rett til sykehuset for UL. JM mente at vi ikke burde vente siden det er såpass nært termin :hakeslepp: Så da var det bare å stikke innom butikken og kjøpe en bolle som lillemannen kunne få til lunsj i bilen og kjøre avgårde. (Det er vel neppe noen bombe at det ikke så ut i baksetet når vi kom frem, men ungen var mett og fornøyd da :fnise: )

På UL viste det seg at ungen ikke lå i seteleie men på tvers :sjokk: Men hodet vendte litt nedover så legen mente at sjansen var tilstede for at hun kunne snu seg, iallefall når riene startet. Så vi får bare vente å se, men må nok dra inn så fort riene starter slik at de kan følge med hele veien. Men mye kan jo skje enda. Jenta skal jo ikke komme før i midten av neste uke uansett ;)

Nå er det tv-kveld og sjokolade :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...