Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Har faktisk kjøpt nytt garn så jeg kunne strikke i dag, kan dog bare strikke tøfler... Men så har jeg glemt hvordan man legger opp :unsure: ! Har sikkert sotte her i en time...hehe :) ser bare galt ut!

Sett denne? :) Eller sjekk Youtube for videoer - casting on på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk kjøpt nytt garn så jeg kunne strikke i dag, kan dog bare strikke tøfler... Men så har jeg glemt hvordan man legger opp :unsure: ! Har sikkert sotte her i en time...hehe :) ser bare galt ut!

Oi, strikket en babypose? Imponert :hakeslepp:

Jeg synes tøfler er imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn å slenge ut et sånt innlegg også ikke kikke innom engang :fy_fy:

Hva vil du lage da?

Har allerede begynt på noe nytt da, for når jeg vil ha prosjekt så må det skje med en gang. Ble en rosa jakke etter en eldgammel oppskrift fra Bambinoull. HAr desverre ikke noe bilde, men den har hullmønster og raglanfelling. Best det til de helt små synes jeg :) Også skal jeg strikke en bukse etterpå, helt enkel uten seler eller noe. Hentesettet fra mamma har seler og det er litt upraktisk hvbis man skal skifte i full fart :Nikke:

Jeg ble kjempefornøyd med kjøreposen jeg strikket. Tjukke pinner og tjukt garn gjør at man fort ser resultater og den er såå deilig!

Nå har vi en kjørepose som mamma strikka til lillemannen og vi har faktisk aldri brukt den :plystre:

Og jeg vet om maaange fine ting :hjerter_rundt:

Fikk forresten med meg den rosa kjolen og det andre fra jobb i dag! :nigo: Skal jeg sende det til deg nå eller vil du vente til jenta er kommet ut?

:klemmer:

Det tviler jeg ikke på ;)

Når du sender kan du bestemme selv. Spiller ingen rolle for meg altså (men gleder meg veldig til å se den i real life, for bildet av den på facebook så UTROLIG fint ut :hjerter_rundt: )

Kanskje litt lenge å vente, men i uke 8 kommer det en kjempefin babykatalog fra Sandnes :lur:

Men nå har jeg tenkt at jeg skal strikke et sett i str 1 år eller noe etterhvert og da kan jeg se i den nye katalogen vettu. Får desverre ikke tak i verken oppskrifter fra Sandnes eller Dale akkurat her jeg bor så da måtte jeg finne noe gammelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, strikket en babypose? Imponert :hakeslepp:

Trodde at å legge opp masker var som å lære å sykle jeg :klø:

Sett denne? :) Eller sjekk Youtube for videoer - casting on på engelsk.

Da er det godt at det finnes hjelp på KG :tommelsmil:

Jeg synes tøfler er imponerende!

Takk Itla :)

Veldig lett med tøfler..som man kan tove.

Tøfler har jeg faktisk aldri strikket, men det ser jo ikke helt uoverkommelig ut. Toving derimot får jeg aldri til :riste:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en slitsom dag :Nikke: Jeg har vært grinete og har hatt vondt i ryggen + halsbrann konstant og lillemannen har vært grinete. Ingen god kombinasjon det når man skal tilbringe dagen sammen :( Så i to tida hoppa vi rett og slett i badekaret begge to :tommelopp: Godt for ryggen og en aktivitet som alltid funker for å oppmuntre små sutregutter. Den ungen er jammen meg glad i å bade altså :)

Samboer'n slutta litt tidligere på jobb i dag slik at vi kunne kjøre å handle litt. Lillemannen fikk sine første par sko :rødme: siden han har begynt å ville gå ute også i barnehagen. Ikke at han går alene enda, men tror ikke det er så lenge til. Også fikk vi handlet inn litt mat og sånn. Det høres kanskje rart ut men vi merker det godt på matbudsjettet at vi har en ettåring i huset. Han spiser det samme som oss nå og det er nesten utrolig hvor mye den lille kroppen spiser i løpet av en dag :sjokk:

Nå som vi er hjemme igjen er jeg kommandert ned i sofaen, mens samboer'n tar helgevasken. Han har vel innsett at jeg ikke greier å la være når jeg er hjemme alene :plystre: Men nå er det iallefall gjort og jeg kan sitte i sofaen å strikke i hele morra :strix:

Foruten å lage noen pikekyss kanskje :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

Ja, tenk å poste et slikt innlegg for så å ikke komme innom før dagen etterpå :fy_fy::fnise: Bra du fant deg noe da :) Jeg skal nok vise deg når det kommer noe nytt jeg, for jeg har scanner og du kan motta mail :lur:

Kjedelig med kjipe dager, men heldigvis så kunne dere bade da :fnise: Det gjelder å finne seg løsninger :nigo:

Kos deg med avslapning i morgen da :klemmer:

*det har ikke blitt noe pikekyssbaking på meg :plystre: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk å poste et slikt innlegg for så å ikke komme innom før dagen etterpå :fy_fy::fnise: Bra du fant deg noe da :) Jeg skal nok vise deg når det kommer noe nytt jeg, for jeg har scanner og du kan motta mail :lur:

Kjedelig med kjipe dager, men heldigvis så kunne dere bade da :fnise: Det gjelder å finne seg løsninger :nigo:

Kos deg med avslapning i morgen da :klemmer:

*det har ikke blitt noe pikekyssbaking på meg :plystre: *

Ja, jeg vet :flau: Kan godt hende at jeg "sender en forespørsel" hvis jeg finner noe fint fra Sandnes etterhvert, for du har vel det meste av oppskrifter kjenner jeg deg rett :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til gutten blir tenåring..Da sprekker alle matbudsjett- aldri sett på maken jeg :ler:

Må bare få slå et slag for gaviscon mot halsbrann- har drukket 9 flasker dette svangerskapet- ekstremt plaget med halsbrann altså, det er det eneste som hjelper meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Ja, jeg vet :flau: Kan godt hende at jeg "sender en forespørsel" hvis jeg finner noe fint fra Sandnes etterhvert, for du har vel det meste av oppskrifter kjenner jeg deg rett :plystre:

Jeg har vel alle jeg hvis det er babyoppskriftene du sikter til :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til gutten blir tenåring..Da sprekker alle matbudsjett- aldri sett på maken jeg :ler:

Må bare få slå et slag for gaviscon mot halsbrann- har drukket 9 flasker dette svangerskapet- ekstremt plaget med halsbrann altså, det er det eneste som hjelper meg..

Men jeg greier ikke å ta Gaviscon :sjenert: Kjøpte en flaske når jeg skulle ha lillemannen, men det var jo som å drikke såpe :( Kjøpte Gaviscontablettene denne gangen da, men ikke stort bedre de heller. Så her går det i sjokomelk og Link...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de første to flaskene smaker dritt, helt grusomt.. Men nå, etter snart 9 flasker har gaviscon blitt min beste venn:) Syns ikke det smaker så ille lengre. Fortsatt ikke godt, men helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og Dale :ler:

:strix: Hva skulle vi gjort uten Pysepusen vår? :hug: Da maser jeg nok etterhvert jeg, hvis jeg finner noe søtt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de første to flaskene smaker dritt, helt grusomt.. Men nå, etter snart 9 flasker har gaviscon blitt min beste venn:) Syns ikke det smaker så ille lengre. Fortsatt ikke godt, men helt greit.

9 FLASKER :pls: :pls: :pls: Du burde fått en premie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde faktisk aldri den Gavisonen i svangerskapet, jeg.. Men jeg har aldri i mitt liv drukket så mye melk før!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de tyggetablettene var helt greie jeg. Men nå var ikke jeg kjempeplaga da.

Å nei og fysj og æsj :nei: Ting som skummer når man tygger det har jeg fint lite til overs for. Så hvis noen skulle trenge en nesten hel pakke er det bare å :rope:

Jeg prøvde faktisk aldri den Gavisonen i svangerskapet, jeg.. Men jeg har aldri i mitt liv drukket så mye melk før!!! :ler:

Ikke jeg heller :fnise: Liker ikke melk egentlig og har til nå ikke likt sjokomelk heller. Men nå går det bortimot en liter om dagen tror jeg :hakeslepp: Og ikke bare pga halsbrann er jeg redd. Har nok fått min første dilla dette svangerskapet. Men ikke lenge igjen nå da... Og snart kan jeg drikke eplejuice :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lå jeg til klokka elleve, men det slo meg at jeg ikke er så "lat"

som det høres ut som :riste: Jeg var tross alt oppe med lillemannen fra seks til åtte, så egentlig så har jeg jo ikke sovet lengre enn til klokka ni :riste: Og det er jo ikke så ille.

Har nettopp spist frokost, litt for mye kjenner jeg. Lagde ostesmørbrød i stekepanna på den gode gammeldagse måten og det var faktisk utrolig godt :sikle:

Litt for kaldt på stua enda til at jeg kan se Frustrerte fruer og strikke (som er det jeg har tenkt å gjøre i dag :) ) men da er det godt at vi har et varmt kjøkken hvor jeg kan KG'ere så lenge. Dessuten har jeg pikekyss i ovnen :hjerter_rundt: De får litt kjip farge siden jeg ikke har konditorfarge da, men bedre enn ingenting. Så forresten at et bakeri vi var innom i går solgte BLÅ marengsbunner :sjokk: Det så litt tacky ut spør du meg.

Også må jeg bare beklage litt... Jeg er innom alle dagbøkene jeg pleier å besøke altså, men er litt dårlig til å legge igjen spor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...