Cloudberry Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #1121 Del Skrevet 5. januar 2009 Så bra at dere har bestemt dere for bil da. Må lette ganske mye når dere får den i "hus" Ellers skal du se det går bra med lillemann når lillebaby kommer, du klarer nok kjempebra og ta deg av han også Ja, det derre bilkjøpet har plaga oss ei god stund, for vi har rett og slett ikke peiling på bil i det hele tatt Men regner med at vi har bestemt oss i løpet av uka nå. Men må innrømme at jeg ikke helt liker å dra å se på bil alene, sånn som jeg må i dag. Går sikkert greit. Håper jeg greier det iallefall. Satser på at noe energi (eller i værtfall litt tålmodighet) kommer tilbake. Er nok ikke verdens beste mamma for tida nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #1122 Del Skrevet 5. januar 2009 Da er sladris i boks Selvsagt kunne du også få vært sladris Monica85 Uansett, oppdatering it is Vi hadde litt av en maratonstart på dagen i dag altså. Lillemannen ville ikke sove fra tolv og utover i natt , noe som klokka sju i dag var det samme som våken lillemann og ekstremt trøtte foreldre Men vi kom oss da opp alle mann, fikk kjørt samboer'n på jobb og lillemannen forsvarlig levert i barnehagen. Og jeg har hele dagen "fri" Men må ordne et og annet allikevel da. Skal på NAV og snakke med de der om dagpenger og sånn. Har trolig rett på det frem til permisjonen starter siden jeg sa opp jobben pga at samboer'n bytta jobb. Får se iallefall, må ta med seg det man kan Må iallefall snakke med dem. Så skal jeg kjøre å se på bil og gruer meg litt til det da Synes egentlig at bilselgere er ganske ekle typer. Eller, de vi møtte på lørdag var faktisk ikke så ille, men jeg liker de ikke nevneverdig allikevel... Og så skal jeg på shopping Må ha kjøkkengardiner (hvis ikke må vi satse på julegardiner helt til påske her i huset ) noen nye duker, litt hobbystæsj og forhåpentligvis noen nye klær til lillemannen. Gutten vokser jo og nå begynner det å bli litt tomt i skuffen. Satser på at det er noe bra på salg Nei, må vel komme meg avgårde... Selv om jeg egentlig kunne tenke meg å tilbringe dagen i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 5. januar 2009 #1123 Del Skrevet 5. januar 2009 Åh, håper du har krav på dagpenger, da! Fant du ut av det? Og hvordan gikk bilkikkingen? Virker som om du er litt mer deg selv igjen nå som ting begynner å komme på plass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #1124 Del Skrevet 5. januar 2009 Åh, håper du har krav på dagpenger, da! Fant du ut av det? Og hvordan gikk bilkikkingen? Virker som om du er litt mer deg selv igjen nå som ting begynner å komme på plass... Heisann og til itla Joda, denne dagen ble ikke helt som forventet den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 5. januar 2009 #1125 Del Skrevet 5. januar 2009 Joda, denne dagen ble ikke helt som forventet den Hva betyr det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 5. januar 2009 #1126 Del Skrevet 5. januar 2009 *supernysgjerrig!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #1127 Del Skrevet 5. januar 2009 Må vel komme med en rapport om dagens underfundigheter... Ble ikke helt som jeg forventet meg nei Dro først på NAV for å finne ut av det derre med dagpenger. Men NAV her har bare åpent tre dager i uka de Ikke treffer man de lokale folkene på telefon heller hver dag, så hele NAVopplegget får jeg ta i morra. Så jeg satte meg i bilen og kjørte til bilfirmaet. Var forøvrig et grusomt føre og ikke en spesielt hyggelig kjøretur. Skulle se på en nyere bruktbil (2007 modell) jeg da som vi hadde funnet på nettet på forhånd, men etter fem min med selgeren satt jeg inne på et kontor og forhandla tilbud på en helt ny 2008 modell istedet Synes selv at prisen jeg fikk ikke var så verst og plutselig var nybil litt aktuelt iallefall. Gikk derifra med tilbudet og ut i bilen hvor jeg ringte til samboer'n. Var vel litt frista til å slå til, men fant ut at vi burde diskutere det i ettermiddag siden det ikke er hver dag man bruker så mye penger. Så ringte jeg pappa og han ble veldig gira. Syntes tilbudet var bra og rådet oss til å tenke fort siden dette var en demobil og at den fort kunne bli solgt. Så etter en ny telefon til samboer'n gikk jeg inn igjen og sa at hvis selgeren gikk ned yttligere noen tusen så skulle jeg signere kontrakt med en gang Og vips hadde jeg brukt i overkant av en kvart mill før lunsj Det gjør man ikke hver dag nei... (samboer'n sa nettopp at han ikke tør å sende meg på shoppingtur så ofte ) Men magefølelsen sier at dette var veldig riktig da. Lurer forresten på hvor ofte høygravide damer kommer vaggende inn til bilfirmaer og går ut som nybileier. Slår meg som en litt mandig ting å gjøre og må innrømme at jeg er nokså stolt av egen innsats Etter bilkjøpet dro jeg på den planlagte shoppinga. Fikk tak i kjøkkengardiner. Kanskje ikke helt som jeg hadde ønsket meg, men mye bedre enn julegardinene iallefall. Eller ble det mye shopping på salg. Kjøpte noen duker og sengesett til sprinkelseng. Ikke at vi har bruk for nye før bittelille vokser ut av vugga si, men når det er 70 % avslag så er det liksom greit. Kjøpte også noen beige putetrekk på kremmerhuset som matchet brune jeg fikk til jul. Salg er fint altså også ble det noen lys da... Skulle jo kjøpe klær til lillemannen, men det var forbausende lite i hans størrelse på salg. Fant noen fine gensere på Name It til 50 kr stykket, men ikke noe annet. Skulle hatt bodyer blant annet, men får se om jeg må kjøpe noen på H&M. Nei, nå skal jeg faktisk legge meg snart. Det tar på å kjøpe bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 5. januar 2009 #1128 Del Skrevet 5. januar 2009 Wow! Du er jamen meg tøff, altså! Men det høres ut som et veldig bra deal - jeg har inntrykk av at demobiler er gode kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. januar 2009 #1129 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er ikke ofte man bruker en kvart million på shopping, iallefall ikke før lunch Gratulerer med ny bil da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 5. januar 2009 #1130 Del Skrevet 5. januar 2009 Slår fast at du hadde en heftigere shoppingtur enn meg ja Gratulerer med ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #1131 Del Skrevet 5. januar 2009 Wow! Du er jamen meg tøff, altså! Men det høres ut som et veldig bra deal - jeg har inntrykk av at demobiler er gode kjøp. Det er ikke ofte man bruker en kvart million på shopping, iallefall ikke før lunch Gratulerer med ny bil da Takker så mye :bukke: Hadde ikke trodd det der om meg selv nei :riste: Men det føles veldig rart å bruke så mye penger på en gang :dåne: Håper iallefall at demobiler er et godt kjøp. Alle vi har snakket med synes iallefall at vi har gjort en bra handel, så da er det nok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #1132 Del Skrevet 5. januar 2009 Slår fast at du hadde en heftigere shoppingtur enn meg ja Gratulerer med ny bil Skal ikke la det bli noen vane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 6. januar 2009 #1133 Del Skrevet 6. januar 2009 Å så gøy med helt ny bil!! Det virker som du har fått et godt kjøp, så gratulerer med det! Salg er herlig ja, dessverre har jeg ikke fått utnyttet meg noe særlig av det ennå. Har bare ikke ork til å gå rundt i butikker nå. Jeg må si jeg er imponert over energien din, lillemann, flytting, jul, nytt hus, ny bil, har jeg glemt noe? Hvor tar du det fra?? :klø: Ha en finfin dag Cloudberry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #1134 Del Skrevet 6. januar 2009 Å så gøy med helt ny bil!! Det virker som du har fått et godt kjøp, så gratulerer med det! Salg er herlig ja, dessverre har jeg ikke fått utnyttet meg noe særlig av det ennå. Har bare ikke ork til å gå rundt i butikker nå. Jeg må si jeg er imponert over energien din, lillemann, flytting, jul, nytt hus, ny bil, har jeg glemt noe? Hvor tar du det fra?? :klø: Ha en finfin dag Cloudberry! Tror du fikk med det meste der ja... Kan slenge på hundreogørten telefoner til NAV/forsikring/bank i dag kanskje. Synes ikke jeg har gjort annet enn å ta telefoner i dag Har nok ikke så mye energi som det høres ut som. Kjenner at jeg er temmelig sliten nå ja Var faktisk sliten allerede da jeg våknet og så må jeg bruke sovetida til lillemannen til å ta alle de hersens telefonene Det går nemlig ikke lenger ann å snakke i telefonen uten forstyrrelser lenger når han er våken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 6. januar 2009 #1135 Del Skrevet 6. januar 2009 Fant du ut av det med NAV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 6. januar 2009 #1136 Del Skrevet 6. januar 2009 Har nok ikke så mye energi som det høres ut som. Kjenner at jeg er temmelig sliten nå ja Var faktisk sliten allerede da jeg våknet og så må jeg bruke sovetida til lillemannen til å ta alle de hersens telefonene Det går nemlig ikke lenger ann å snakke i telefonen uten forstyrrelser lenger når han er våken... Huff da, du må passe på deg selv nå da. Ikke bra om du skal være helt utslitt til fødsel. Det er for øvrig veldig greit å ha deg her, for du er en stadig påminner om hvordan den nye tilværelsen kommer til å bli. For eksempel at det ikke lenger går an å ta noen telefoner uten å bli forstyrret Veldig greit å vite sånne ting, så blir jeg ikke overrasket når jeg står i samme situasjon om et halvt års tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. januar 2009 #1137 Del Skrevet 6. januar 2009 Gratulerer så mye med ny bil. Hørtes ut som en herlig opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 6. januar 2009 #1138 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Kjempebra innsats, Cloudberry, gratulerer med nybil Når får dere den da? Og så må jeg jo spørre hvilke farge det nye vidunderet har Endret 6. januar 2009 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #1139 Del Skrevet 6. januar 2009 Fant du ut av det med NAV? Finne ut av det med NAV Det er jo umulig det... Det lokale NAV-kontoret var om mulig mer inkompetent enn det jeg kommer fra og kunne bare henvise meg til andre NAV-kontorer. Der fikk jeg ulike svar avhengig av hvem jeg snakka med. Den eneste kompetente var en på NAV forvasltning som faktisk visste hvordan de ville beregne mine foreldrepenger. Uansett vil det lønne seg for meg å melde meg arbeidsledig, men om jeg kvalifiserer til dagpenger er ikke lovdata og en annen NAV-mann enige om Melder meg ledig så får vi se... Huff da, du må passe på deg selv nå da. Ikke bra om du skal være helt utslitt til fødsel. Det er for øvrig veldig greit å ha deg her, for du er en stadig påminner om hvordan den nye tilværelsen kommer til å bli. For eksempel at det ikke lenger går an å ta noen telefoner uten å bli forstyrret Veldig greit å vite sånne ting, så blir jeg ikke overrasket når jeg står i samme situasjon om et halvt års tid! Er jo ikke sikkert at alle har en like teknofil unge som det vi har da Har vært veldig sliten i dag, men samboer'n var en engel da han kom hjem og tok med seg lillemannen på kjøkkenet slik at jeg kunne sove litt også har han gjort masse Snille samboer'n Og i morra skal kid'en i barnehagen og jeg skal bare være hjemme Gratulerer så mye med ny bil. Hørtes ut som en herlig opplevelse Kan så absolutt anbefales Kjempebra innsats, Cloudberry, gratulerer med nybil Når får dere den da? Og så må jeg jo spørre hvilke farge det nye vidunderet har Tusen takk Vi skal hente den på torsdag allerede. Håper iallefall det, at pengene blir overført fort nok. Forsikring er iallefall ordnet. Fikk ikke velge farge da, siden de bare hadde en bil. Men jeg kan så abolutt leve med koksgrå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #1140 Del Skrevet 6. januar 2009 HVORFOR HAR JEG SÅ UTROLIG LYST PÅ BRENTE MANDLER Tror jeg må lage meg litt jeg altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå