Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg kommet meg til Trøndelagen. Kom egentlig i går kveld da ;) Synes ikke det var noe hyggelig å reise fra nord. Det er liksom noe vemodig med å si hadet til alle sammen. Synes jeg greide meg veldig bra på jobb da. Ikke at det gjør noe å ta til tårene, men for min dele er det så vanskelig å stoppe når jeg først åpner krana :grine: Men da jeg kom hjem til tom leilighet gråt jeg sikkert i 20 minutter. Og enda verre - da jeg og lillemannen satt på flyet under take-off rant det godt kan en si. Veldig uvant å ikke skulle returnere innen noen dager...

I dag har jeg virkelig utnytta at vi har kommet nærmere familie og plasserte lillemannen hos sin bestemor slik at jeg kunne shoppe :nigo: Han var så trøtt etter de siste dagene uansett at det nok var bedre ann han å bli litt bortskjemt istedet for sitte i vogn en hel dag. Det er evl også en sannhet at jeg fikk gjrot dobbelt så mye når jeg var alene :Nikke:

Fikk shoppa de siste julegavene, nesten iallefall + 30 årsgave til samboer'n + juleklær til meg og lillemannen + litt julepynt og stæsj til huset. Phu... Gikk med veldig masse penger da :plystre: men det gjør gjerne det når man drar kort i vilden sky :fnise: Uansett godt å være ferdig. Nå kan jeg slappe av resten av helga til flyttelasset kommer, forhåpentligvis på mandag.

Nå sitter jeg helt alene i mine foreldres hus, mens resten av verden er på julebord. Det føles iallefall sånn :snurt: Blir vel en tidlig kveld, for det har ikke vært så mye søvn i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at flyttingen har gått bra! :klem: Men skjønner at det var tøft og si hadet til venner og sånn... Jeg har også problemer hvis jeg først har åpnet krana...! :fnise:

Heeerlig med shopping da!!! :biggrin: Jeg har sååå lyst til å shoppe masse... Pengene stopper, desverre... :tristbla: Ikke for det, har jo fått penger fra NAV allerede denne måneden, men de skal liksom vare til slutten av januar.... :sjenert: Det er en bakdel med å få pengene så tidlig også!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JULEGAVER 2008

Kjøpt og pakket inn

ikke kjøpt enda

Samboer'n: DVD, CD og bokser for oppbevaring av kaffe og sukker

Lillemannnen: gåvogn fra brio, body og sokker

Til samboer'n fra Lillemannen: Rosendahlglass og kaffe

Søster: tv-serie på dvd + bilder

Mamma: Gavekort på interiørstæsj + mormorkopp

Pappa: Bilder + kort/konvolutter + morfarkopp

Lillemannens oldemor: Album med bilder av lillemannen + flaxlodd

Samboers søster: dvd'er

Samboers bror: cd + presskannetermokopp og kaffe

Kona til samboerns bror: Produkter fra Body Shop + skjerf

niese: rangle + klær

Samboerns far + samboer: gavekort og bilde av lillemannen

Samboerns mor + mann: penger og album med bilder av lillemannen

Søskenbarn: Gavekort

Venninne M: Rosendahlglass

Venninne L: skjerf

Venninne T: servietter, bakepensel og menu bordskåner

Venninne V: bok og duftolje

Søskebarn jeg er fadder til: hansker + Hello Kitty stæsj

Kollega T: smykke, lys og te

Kollega A: smykke

Kollega B: Lysestaker

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at flyttingen har gått bra! :klem: Men skjønner at det var tøft og si hadet til venner og sånn... Jeg har også problemer hvis jeg først har åpnet krana...! :fnise:

Heeerlig med shopping da!!! :biggrin: Jeg har sååå lyst til å shoppe masse... Pengene stopper, desverre... :tristbla: Ikke for det, har jo fått penger fra NAV allerede denne måneden, men de skal liksom vare til slutten av januar.... :sjenert: Det er en bakdel med å få pengene så tidlig også!!! :fnise:

Litt motsatt til meg... Får ikke noe mer lønn før Nav bestemmer seg for å utbetale permisjonspenger... Skjer sikkert ikke før i mars engang. Må sikkert leve litt på samboer'n etterhvert. Vet jo at det kommer til å gå litt penger nå i forbindelse med flyttinga :Nikke:

Føler liksom ikke at flyttinga har gått bra enda... Mangler jo alt vi eier for øyeblikket. Hva om det ikke kommer frem :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer nok fram skal du se ;)

Godt å høre at flyturen gikk bra og dere kom vel fram i alle fall. Må være godt å endelig ha familie rundt, selv om det innebar at dere måtte flytte fra alt det kjente. Det går seg heldigvis veldig fort til som regel.

Når kommer flyttelasset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God å høre at dere er kommet fram :) Skjønner veldig godt at det var utrolig trist å reise fra stedet hvor dere har bodd i så mange år, men jeg tenker dere kommer til å få det veldig fint der hvor dere er kommet også :biggrin: Må være herlig med litt barnevakt til lillemann også :)

Og penger i forbindelse med flytting er helt normalt :fnise: Må jo ha litt nye ting :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid mye som skjer når man flytter.... Og hjelpe meg så mye mer penger det går... :sukk:

Ferdig med julegaver altså? Imponerende! Her er vi ikke helt ferdig, mangler ett par som jeg vet om, men hvem vet hvem mannen kommer på som brude ha en gave etterhvert... :ler:

Og forresten... Du var ikke den eneste som ikke var på julebord i går!

Ha en super helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at turen nedover gikk bra - og tingene kommer nok, skal du se. :) Og så bra at du fikk barnevakt i går, det var jo det du snakket om at du gruet deg til! Må være deilig å gå rundt alene litt etter sånt nå, også? :) Godt du fikk ordnet så mye!

Fortsatt god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Hørtes ikke noe særlig ut med alle tårene, men det ER jo vanskelig å holde de tilbake nrå man flytter. Etter seks år i Trondheim var jeg også som en åpen kran etter siste arbeidsdag ;)

Herlig å kunne sette lillemann hos bestemor, så du fikk jo smake godene ganske raskt synes jeg.

Håper du får en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen sørover Cloudberry :klem:

Litt tårer er det nok hos de fleste når de flytter fra det som har vært hverdagen som en trives med ila de siste årene. Du skal se at det blir bra når dere får kommet på plass i huset med tingene deres :jepp: Det pleier alltid å hjelpe, tom den stusselige studenthybelen min ble bra ;)

:hug:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Innom for å hilse på! Her har det skjedd en del i det siste ser jeg, med flytting og sånn. Kan tenke meg det var trist ja!

Håper du får en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen og hyggelige ord/medfølelse Tussi, Pysepus, Fisken, itla, amiee, pysepus og kylling. Stor :klemmer: til dere alle sammen.

Da har jeg vært noen dager i Trøndelagen. Flyttelasset er fremdeles fraværende, men det kommer i morra formiddag :strix: Gleder meg vanvittig til å begynne å pakke ut og lage "vårt hus" utav det som nå er så og si tomt. Føler at jeg ikke har fått gjort så mye de siste dagene. Var å handla inn litt tørrvarer, vaskepulver og sånn i dag da mens lillemannen hadde sin første dag i ny barnehage, for vi mangler jo absolutt alt. Man flytter liksom ikke med seg mel og Zalo :riste: når man flytter så langt.

I kveld sitter jeg hjemme alene i mine foreldres feriehus og besøker KG via verdens TREGESTE bredbånd :( Spørs om jeg orker å ta en dagbokrunde, for den vil i så fall vare til i morra tidlig :fnise: Går ingenting på tv heller, så det er bra det finnes puslespill her i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med utpakkingen? :) Det blir alt i ett hos dere i år - rydding, pynting og generelt å komme på plass... Ikke slit deg ut! Passe på deg selv, lillegutt og nurket i magen! Nå er vel snart mannen på plass i Trøndelag også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Status på flytting: JEG HAR KOMMET OSS I ORDEN :strix:

Jepp, det er helt sant... Eller nesten. Står igjen noen pappesker med babyklær/andre klær som skal flyttes opp til en bod i andre etasje og siden jeg ikke skal bære noe får de nesten vente litt :Nikke:

Fikk flyttelasset på tirsdag morgen og har strengt tatt stått på litt mer enn jeg kanskje burde, men så er alt på plass og jeg kan slappe av i morra :) Hadde ikke gått uten foreldrene mine da... Jeg og mamma begynte utpakking på tirsdag formiddag med lillemannen krypende rundt føttene og når pappa kom på ettermiddagen begynte vi å skru sammen stæsj. Onsdag var lillemannen i barnehagen og jeg, mamma og pappa fikk på plass alle møblene, ordnet endel praktisk som lampeoppheng, tv-antenne + at vi kom kjempelangt utpakkinga. Utrolig så mye man fikk gjort og fikk faktisk slappet av litt i går kveld...

I dag lot jeg mamma sove lenge (hun har jo tross alt hatt ferie) så vi starta ikke opp før i formiddag. Dro og handlet først før mamma vaska gulv i hele huset. Blir fort litt skittent når man går inn med sko og når man har en liten en som hopper rundt på gulvet er nok vasking på sin plass. Men litt fint at jeg slapp å gjøre det da :fnise: Resten av dagen (helt til nå faktisk) har jeg ryddet og ryddet og ryddet. Også pyntet til jul da ;) Fant ut at det var like greit å sette frem nisser med en gang og det ble så koselig :nigo:

Huset er jo gammelt (og skjevt) men har virkelig sjarm... Skap under trappene, vedovn på soverommet også så mye plass :)

I morra kommer samboer'n hjem ENDELIG! :danse: Savner han masse og det er egentlig rart å tenke på at han har vært borte fra oss ei hel uke... Er jo veldig lenge det da. Tror han gleder seg enda mer. Ikke bare til å se lillemannen, men også et hus han knapt aner hvordan ser ut.

En fordel da med at jeg har måttet stå for utpakking. Jeg har også bestemt hvordan alt skal se ut :fnise: Håper han ikke har alt for store invendinger, for jeg er temmelig fornøyd tenk :)

Da skal jeg finne senga... Lover å ta en dagbokrunde en dag altså.

:klemmer: til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du virkelig har stått på nå. Men er vel egentlig bare godt så kan dere bare slappe av og kose dere framover ;) Håper dere kommer til å trives der framover, men det virker det som du har gjort ditt beste til så da går det nok bra.

Begynner mannen din og jobbe med en gang eller får dere en lang juleferie sammen?

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...