Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Ja, nå får vi håpe at tiden begynner å gå fort her, for oss alle sammen. Jeg tenker at bare jule nærmer seg skikkelig så vil det gå fort. Litt optimistisk kanskje, men men--

Med tanke på alt vi må gjøre den neste måneden så fyker nok dagene avgårde.Men uansett så vet jeg at de siste ukene går usigelig sakte :(

Bare innom og sjekker :vinke:

Ha en flott kveld!!

:hug:

:klemmer:

Signerer denne! Etter jul håper jeg også at innleggene kan komme litt mer jevnlig (fra min side altså).

:hoppe: litt for 96 dager igjen!

Får satse på det! Skal se vi blir superbrukere etter jul :lur:

Tirsdag og tvkveld :skya: Skulle egentlig pakke en eske eller to i kveld, men det får vente til i morra. Trøtt, selv om jeg gikk å la meg igjen etter å halevert lillemannen i barnehagen og sov til klokka halv elleve :sjokk: Utrolig godt da, bare synd det hjelper så lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye:

innom for å sjekke jeg også :sjenert:

Du har nok godt av all søvnen du kan få :Nikke: Bare tenk om du ikke hadde fått de ekstra timene...

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

innom for å sjekke jeg også :sjenert:

Du har nok godt av all søvnen du kan få :Nikke: Bare tenk om du ikke hadde fått de ekstra timene...

Natta

Det var et veldig godt poeng du... Uten formiddagsluren hadde nok Cloudberry :veslejenta: før Grey's og det går jo ikke ann :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... tirsdagen er hellig vet du :fnise: Pakke kan du jo gjøre alle andre dagene! :jepp:

:klemmer:

Ble ingen pakking nei... Men nå må jeg innrømme at Jakten på kjærligheten begynner å bli en smule tafatt, så det spørs hvor lenge tirsdag forblir den STORE tv-kvelden altså :vetikke:

:) Innom med et ønske om at du får en fin dag!

Han en fin dag du også... Den er vel nesten over nå hvis jeg tenker meg om, så ha en fin morradag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmedag i dag, sammen med lillemannen og JEG HAR FAKTISK GJORT NOE FORNUFTIG :sjokk:

Starta dagen med litt :husarbeid: og diverse annet småpjusk. Nå er ikke det så enkelt lenger siden lillemannen følger etter og hjelper veldig til. Dessuten spiser han ALT han finner på gulvet :ler: Spiller ingen rolle om det er aske, treflis eller rosina han kasta på gulvet i går.

Etter en formiddagsdupp for både liten og stor begynte jeg endelig å pakke litt. Bare en eske da (som utelukkende besto av hobbyting) men fikk ryddet i bokhylla på soverommet og kasta masse papirer, gamle artikler og sånn :strix: Godt å få begynt iallefall :) Selv om jeg fremdeles fikk i overkant mye hjelp...

Etter enda en dupp for lillemannen sin del (selv fikk jeg sett både Extreem makeover og home and away :skya: med sovende baby i fanget ) ble det middagslaging og kakebaking siden vi har 1. årsdag i huset i morra :) Nå prøvde jeg ut ei sjokoladekakeoppskrift jeg ikke har prøvd før og vet ikke helt om jeg ble fornøyd :( Ble veeeldig flat synes jeg, til tross for at den faktisk heva seg :vetikke:

Noen som vet om ei langpanne finnes i flere størrelser og at min er større enn gjennomsnittet :sjenert: Jaja, den smaker sikkert godt :sikle:

Etter middag dro jeg til en kollega av meg for å hente ei gammel barnevogn vi får av henne for å ha stående i barnehagen. Trenger den egentlig ikke nå som vi triller frem og tilbake uansett, men når vi flytter blir det veldig greit :Nikke: Ble sittende en stund å drikke te og :skravle: Alltid koselig det da...

Men nå er det luksusfellen :nigo: Fatter ikke at enkelte kan være så blåst altså!

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de langpannekakene ikke er tilpasset en stor langpanne (den som følger med stekeovenen) men de som er litt over halvparten av en sånn stor en.. Veldig irriterende.

Hvordan står det til ellers da? Gleder dere til å flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter her og ler av kveldens Luksusfelle altså :ler: (og jeg synes jeg sløser om jeg bruker noen hundrelapper hver mnd. på klær, garn +++ :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de langpannekakene ikke er tilpasset en stor langpanne (den som følger med stekeovenen) men de som er litt over halvparten av en sånn stor en.. Veldig irriterende.

Hvordan står det til ellers da? Gleder dere til å flytte?

Er det jeg mistenker ja... Har bare ei oppskrift jeg som blir ordentlig bra i stor langpanne og det er ei kanelkake... Synes liksom det skal være sjokoladekake når det er barnebursdag :) Får man kjøpt sånne små langpanner noen plass?

Ellers har formen faktisk ikke vært så verst i dag :hakeslepp: Netsne litt for godt til å være sant! Akkurat nå gleder vi oss vel mest til å bli ferdig med flyttinga :Nikke: Det er mye jobb vi har foran oss den neste måneden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått gjort en hel masse i dag! :Nikke:

Jeg bruker som regel en langpanne fra Florvåg (bare at min er svart) til langpannekaker. (Se under bakeformer og ovnspanne - min er på 5 l., tipper jeg.) Da blir de høye og fine. :) Florvåg har de ihvertfall på Glasmagasinet og Jernia her i Oslo. Den langpanna som fulgte med den nye ovnen vår er helt håpløs uansett, altfor lave kanter! Denslags var mye bedre på den gamle komfyren vår - jeg mener, hva er vitsen med en rist uten bein? Man må jo kunne avkjøle ting på den også! Men man kan vel ikke regne med fremskritt på alle fronter. ;) (Og jeg var heldigvis fremsynt nok til å ta vare på risten fra den gamle komfyren. :fnise:)

Gratulerer med morgendagen, feir med måte! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Vi sitter her og ler av kveldens Luksusfelle altså :ler: (og jeg synes jeg sløser om jeg bruker noen hundrelapper hver mnd. på klær, garn +++ :sjenert: )

Helt enig :Nikke: Jeg synes også at jeg sløser penger på hobbystæsj og klær men på langt nær 28 000 i mnd altså. Og 5000 i mnd på taxi. Tror jeg ikke jeg hadde klart om jeg hadde prøvd engang :fnise:

Du har jo fått gjort en hel masse i dag! :Nikke:

Jeg bruker som regel en langpanne fra Florvåg (bare at min er svart) til langpannekaker. (Se under bakeformer og ovnspanne - min er på 5 l., tipper jeg.) Da blir de høye og fine. :) Florvåg har de ihvertfall på Glasmagasinet og Jernia her i Oslo. Den langpanna som fulgte med den nye ovnen vår er helt håpløs uansett, altfor lave kanter! Denslags var mye bedre på den gamle komfyren vår - jeg mener, hva er vitsen med en rist uten bein? Man må jo kunne avkjøle ting på den også! Men man kan vel ikke regne med fremskritt på alle fronter. ;) (Og jeg var heldigvis fremsynt nok til å ta vare på risten fra den gamle komfyren. :fnise:)

Gratulerer med morgendagen, feir med måte! :tunge1:

Må finne ut av det der altså. Uansett så ble ikke kaka så veldig god og ligna overhodet ikke på bildet i oppskrifta. DRITTKAKE!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Tusen takk for alle gratulasjoner til lillemannen :blomst:

Dette har faktisk vært en veldig travel dag altså!

Begynte med at jeg våkna klokka TI PÅ HALV SEKS :sur: og fikk ikke sove mer. Hva er det for noe :kjefte: Lå å hørte på lydbok helt til lillemannen våknet kvart på sju da, men kunne heldigvis legge meg igjen når samboer'n gikk for å levere i barnehagen :) Ble en times tid til i senga før jeg måtte opp og til jordmor. Egentlig er det idiotisk å legge seg igjen på morran, for jeg er dobbelt så trøtt når jeg våkner igjen :gjeiper:

Kontroll hos jordmor gikk veldig greit. Blodprosenten er fin igjen, urinen negativ og symfysemålet følger en fin kurve. Ligger helt i overkant på det grønne feltet da, men det gjør ikke så mye. Gått opp ca 8 kg så langt. Føles litt mye :( men la tross alt på meg 20 kg sist og innen et halvt år var 22 kg borte vekke :strix: Så stresser ikek så mye egentlig. Prøver iallefall...

Travelt på jobb da, selv om jeg bare var der halve dagen. Er sånn når vikaren ikke kommer allikevel og man må endre hele opplegget sitt på sparket. Men utrolig nok - det gikk veldig greit :nigo:

Hjemme igjen var det klart for FEIRING AV 1. ÅRS DAG :bursdag: De hadde feiret i barnehagen også da, men pizza og fruktsalat. Også hadde han fått fiiin krone :) De fortalte at han faktisk hadde hatt den på seg en times tid og det var visst temmelig uvanlig når det gjaldt ettåringer...

Lagde pannekaker til middag siden lillemannen synes det er veldig godt og han spiste selv med stor appetitt :spise: Resultat: Blåbærsyltetøy i hele ansiktet, håret og på klærne :fnise: Men veldig søt da... Pakket opp pakker og favoritten var nok lekemobiltelefonen han fikk fra oss. Nå heter det vel "don't by the toys that make the noise", men det har vi altså gjort :sjenert: (og allerede driver lyden meg litt til vannvidd)

Til kvelds ble det sjokoladekake som ikke var spesielt god, pyntet med geletopper (som smakte bedre da vi var barn) men ungen strålende fornøyd. Og nok en gang sjokoladekake overalt :ler: Skulle legge han etterpå da :hihi: Ikke spesielt trøtt nei, men kanskje ikke så rart med en overdose sukker innabords. Jaja, man bli bare ett år en gang :Nikke:

Heldigvis sover han nå og vi skal faktisk feire at vi har vært foreldre et helt år nå med kyllingvinger og baguetter :skya: Det har jo gått bra med oss dette året tross alt, og veldig rart å tenke på at for akkurat ett år siden hadde jeg JÆVLIG vondt....

(og bare tre måneder til neste gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...