Gjest itla Skrevet 6. oktober 2008 #721 Del Skrevet 6. oktober 2008 Her kan du se heftet! Jeg skal iallfall lage endel inni der Ah, er det nytt? Jeg har kjøpt det alt, tenkte i første omgang å prøve meg på kjøreposen... Jeg lurer forresten også på hva lems/læms er for noe morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. oktober 2008 #722 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hva er "lems"/"læms"? lefse på vestlandsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 6. oktober 2008 #723 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ah, er det nytt? Jeg har kjøpt det alt, tenkte i første omgang å prøve meg på kjøreposen... Jeg lurer forresten også på hva lems/læms er for noe morsomt! Ja, det er iallfall det nyeste babyheftet til Dale Ser at pusilus skriver noe her - får sikkert svar da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 6. oktober 2008 #724 Del Skrevet 6. oktober 2008 lefse på vestlandsk OKI da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. oktober 2008 #725 Del Skrevet 6. oktober 2008 Min kjære er jo trønder, tar til meg enkelte ord *litt språk forvuírret pusilus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 6. oktober 2008 #726 Del Skrevet 6. oktober 2008 Min kjære er jo trønder, tar til meg enkelte ord *litt språk forvuírret pusilus* Man blir språkforvirret om man bare har litt forskjell på dialektene sine (kjære har vokst opp to timer unna meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #727 Del Skrevet 6. oktober 2008 Her kan du se heftet! Jeg skal iallfall lage endel inni der Oi, ja der vaar det jo også mye flott. Den duffelcoaten tror jeg kanskje søstra mi skal strikek til lillemannen, og jeg må jo innrømme at jeg fikk veldig lyst til å strikk eden derre jentekåpa. Ser ut til at det kan bli noen strikkeprosjekt fremover Det heter vel "læms" uti der også. Måtte bare tenke meg om litt først Kjært barn, mange navn. Men hvordan "læms" er det du spiser da? Jeg er vant til tykk eller en tynn variant med potet. Her i Nordnorge derimot har de en variant med smør, sukker, brun og hvit ost inni som jeg aldri har forstått meg på Hva er "lems"/"læms"? Læms = lefse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #728 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ble det mye lems/læms/lefse prat her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 6. oktober 2008 #729 Del Skrevet 6. oktober 2008 En gang vi var bordpå spiste jeg en kjempegod lefse med brunost inni - nå husker jeg ikke hvordan det skrives, men møsbrømlefse eller noe sånn? Spiste langt oppi fjellene ved Sulitjelma Liker best sånne tynne som man har til kaffen med smør, sukker og kanel på jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 6. oktober 2008 #730 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ble det mye lems/læms/lefse prat her Rart hva man kommer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #731 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hm... Samboer'n likte ikke jentekåpa han. Sitat "Jeg går ikke med på at vi skal ha en sånn dille unge som går rundt og ser ut som en marshmallow". Kjip type altså... Kanskje jeg strikker kåpe allikevel jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. oktober 2008 #732 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kjært barn, mange navn. Men hvordan "læms" er det du spiser da? Jeg er vant til tykk eller en tynn variant med potet. Her i Nordnorge derimot har de en variant med smør, sukker, brun og hvit ost inni som jeg aldri har forstått meg på Læms = lefse Vi spiste potetlæms, tynn variant med rømme og sukker.. Fikk da jeg fikk det første gangen (*vant til Vestlandslefse* ) men det er utrolig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 6. oktober 2008 #733 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hm... Samboer'n likte ikke jentekåpa han. Sitat "Jeg går ikke med på at vi skal ha en sånn dille unge som går rundt og ser ut som en marshmallow". Kjip type altså... Kanskje jeg strikker kåpe allikevel jeg Da hadde jeg iallfall strikka kåpa Den kan jo strikkes i en kul farge om hvitt var for marshmallowaktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #734 Del Skrevet 6. oktober 2008 En gang vi var bordpå spiste jeg en kjempegod lefse med brunost inni - nå husker jeg ikke hvordan det skrives, men møsbrømlefse eller noe sånn? Spiste langt oppi fjellene ved Sulitjelma Liker best sånne tynne som man har til kaffen med smør, sukker og kanel på jeg Tynn er best problemet med lefsa her er at den er så mektig. Nå husker jeg ikke hva den heter da... Enten så er det krinalefse eller så kan det være mørlefse, hvis det ikke er sånn tykk lefse da :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #735 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Tirsdag og tvkveld Passer meg utmerket, for jeg merker at forkjølelsen gjør dagene på jobb mer slitsomme. Samboer'n måtte jobbe i kveld også, så bare lillemannen er lagt kan jeg slappe av. Er nemmelig ikke så lett og slappe av når han er våken lenger, for gutten har jammenmeg fått fart på rumpa si (eller magen hvis han ligger). Skal fikle på ting hele tida og har bitt en kløpper til å slå av og på tv'en. Litt irriterende akkurat det da Litt merkelig liv jeg og samboer'n lever for tida, for vi er i det store og det hele ikke hjemme samtidig. Jeg kommer hjem fra jobb, vi spiser middag og så drar han og kommer ikke hjem før i ti-tida. Blir vel bedre etterhvert tenker jeg når akkurat denne travle perioden er over. Litt ensomt, men jeg får se hva jeg vil på tv Ellers MÅ jeg bake i kveld. Har mest lyst på boller, men burde jo ha laga noe grovere. Dessuten har vi skinke jeg burde brukt til noe før den surner... Horn kanskje med skinke inni Eller så lager jeg boller i kveld og så baker jeg horn i morra. Skal jo være hjemme uansett. Det var jammen ikke dumt Endret 7. oktober 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 7. oktober 2008 #736 Del Skrevet 7. oktober 2008 Så kjedelig at dere aldri er hjemme samtidig... Men så lenge det bare er for en periode og man vet det endrer seg etterhvert, så går det vel stort sett greit? Jeg er helt enig i at boller i dag og fylte horn i morgen er den beste løsningen på bakedilemmaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 7. oktober 2008 #737 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg stemmer for boller i kveld! Sender du noen til meg? *smile fint* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 7. oktober 2008 #738 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har også lyst på boller!!! Men jeg har ikke tid til å bake!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #739 Del Skrevet 7. oktober 2008 Så kjedelig at dere aldri er hjemme samtidig... Men så lenge det bare er for en periode og man vet det endrer seg etterhvert, så går det vel stort sett greit? Jeg er helt enig i at boller i dag og fylte horn i morgen er den beste løsningen på bakedilemmaet. Ja, men med det yrket samboer'n har er det nok sånn i perioder. Og det går jo forsåvidt greit. Var verre da lillemannen var liten baby, da var det tungt. Også for samboer'n som hadde konstant dårlig samvittighet. Det har han forsåvidt nå også. Men i morrakveld skal han være hjemme Tror han iallefall, hvis ikke den litt irriterende sjefen hans kommer med en urimelig arbeidsoppgave som MÅ være ferdig på no time Jeg stemmer for boller i kveld! Sender du noen til meg? *smile fint* Skal sette deigen straks og slenger gjerne over et par Jeg har også lyst på boller!!! Men jeg har ikke tid til å bake!!!! Skal slenge boller til deg også jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 7. oktober 2008 #740 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har også lyst på boller!!! Men jeg har ikke tid til å bake!!!! Du kan nå sikkert bake boller du, det kan ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå