Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Så utrolig bra med 4000 i husleie! :tommelsmil: Må jamen si dere har vært flinke i dag. :Nikke:

Kos deg med Grey's! Jeg sitter og venter på den første (dobbelt-) episoden av sesong 5. ;)

God helg! :klemmer:

Jeg klarte faktisk å stå i mot Grey's i går. Det er jo litt synd å ødelegge tirsdagskveldene :Nikke: men vi får se hvor lenge jeg holder :fnise:

Kommer det en sesong 5 også :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fytti så heldige dere er med husleia! :nigo: Det er mindre enn hva vi betaler for våre 45 m2 her det ;) Men det er jo greit så får dere spart opp litt - greit med egenkapital! :)

Ja, kombinasjonen å bo på landet + bekjente er slett ikke så dum bestandig. Betaler faktisk ikke mer enn 5000 her vi bor i dag heller da, men huset er jo mye større. Også har det badekar :bolledeig: Det tenker jeg blir godt når februar nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at hus-situasjonen er i orden! :strix:

Vi bor også på landsbygda, på en plass som sikkert mange ville kalt ingenmannsland. (Men det er klart, jeg hadde nok aldri flytta hit hvis det ikke hadde vært for at samboeren er herfra, eller vi hadde hatt noen annen nær tilknytning hit.) Vi leier også et hus, 1km til nærmeste nærbutikk, 9km fra "hovedbygda". Huset er riktignok gammelt, og kun soverommene er pusset opp. Drømmer selvfølgelig om å kjøpe et eget nyere hus/pusse opp til nytt, men det er helt greit boforhold inntil videre. Vi betaler 2500kr i mnd..! ;) Billig, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at hus-situasjonen er i orden! :strix:

Vi bor også på landsbygda, på en plass som sikkert mange ville kalt ingenmannsland. (Men det er klart, jeg hadde nok aldri flytta hit hvis det ikke hadde vært for at samboeren er herfra, eller vi hadde hatt noen annen nær tilknytning hit.) Vi leier også et hus, 1km til nærmeste nærbutikk, 9km fra "hovedbygda". Huset er riktignok gammelt, og kun soverommene er pusset opp. Drømmer selvfølgelig om å kjøpe et eget nyere hus/pusse opp til nytt, men det er helt greit boforhold inntil videre. Vi betaler 2500kr i mnd..! ;) Billig, ja! :)

Å ja.. Å bo på landet har sine fordeler, helt klart :) Vi vil jo også ha vårt eget, men hvor kommer litt ann på hvor godt vi trives og om jeg får jobb. Derfor er det greit å leie først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fødte jo i november i fjor... Hvordan gjorde dere det med lillemann utendørs når han var så liten, og gjennom vinteren? Sånn ut og inn av bilen og greier...? Tenker i forhold til påkledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goood lørdag! :)

Takk for det :klemmer:

Du fødte jo i november i fjor... Hvordan gjorde dere det med lillemann utendørs når han var så liten, og gjennom vinteren? Sånn ut og inn av bilen og greier...? Tenker i forhold til påkledning...

Fra januar eller noe sånt sov han ute i vogna si på dagtid og da hadde han somregel på seg ullklær (de kaldeste dagene også pakka inn i ullteppe) nedi voksiposen.

Sånn inn og ut av bilen, på handling og sånn brukte vi enten fleecedress eller ullklær. Var det ekstra kaldt la vi et teppe over føttene hans i bilen til vi fikk opp varmen. Hvis vi skulle på kjøpesenter eller noe sånt brukte vi iallefall ull siden det puster og er lett å ta av et lag ;)

Ser vel nå at vi brukte mest ull :) Flaks at både jeg og mamma er veeeldig strikkeglade :fnise:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy å lese at dere får leie et helt hus så billig da! Det er sikkert kjempekoselig for tanta di får familie i umiddelbar nærhet og små barn. Det hadde i alle fall jeg satt pris på!

Så du er i gang med sesong 5 allerede! Vi har vært småslaver av Grey's vi og, men har ikke kjøpt sesong 4 ennå. Det er den som går på tv nå, er det ikke? Må innrømme at jeg likte serien best i begynnelsen, synes den har litt Ally McBeal-tendenser der alt tok helt av til slutt ;)

Så du og moren din er strikkegale? Har du boka "Myk start"? En fantastisk strikkebok, med nesten bare fine (og ganske enkle) oppskrifter. Jeg elsker den boka.

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy å lese at dere får leie et helt hus så billig da! Det er sikkert kjempekoselig for tanta di får familie i umiddelbar nærhet og små barn. Det hadde i alle fall jeg satt pris på!

Så du er i gang med sesong 5 allerede! Vi har vært småslaver av Grey's vi og, men har ikke kjøpt sesong 4 ennå. Det er den som går på tv nå, er det ikke? Må innrømme at jeg likte serien best i begynnelsen, synes den har litt Ally McBeal-tendenser der alt tok helt av til slutt ;)

Så du og moren din er strikkegale? Har du boka "Myk start"? En fantastisk strikkebok, med nesten bare fine (og ganske enkle) oppskrifter. Jeg elsker den boka.

Ha en god helg!

Ja, det blir fint med eget hus selv om det ligger veeeeeeeldig nært tante sitt. Men veldig hyggelig å glede en gammel tante da. "Du aner ikke hvor glad dere gjør meg" sa hun på telefonen i går :) Nå er huset litt gammelt og nor utrendy da (bla lysegrønt badekar) men tror ikke det skal bli så ille når vi får inn våre ting.

Neida, jeg ser ikke sesong 5. Det er sesong 4 jeg fikk i posten i går, bestilt fra USA... Men nå har jeg ikke sett på den enda. Kan jo ikke ødelegge tirsdagskveldene heller :riste: Men jeg må si meg enig med deg. Jeg synes også at Grey's begynner å ta av litt. Nå må de passe seg altså :kjefte:

En myk start? Nei den har jeg ikke vært borti *må sjekke ut*

:klemmer:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir fint med eget hus selv om det ligger veeeeeeeldig nært tante sitt. Men veldig hyggelig å glede en gammel tante da. "Du aner ikke hvor glad dere gjør meg" sa hun på telefonen i går :) Nå er huset litt gammelt og nor utrendy da (bla lysegrønt badekar) men tror ikke det skal bli så ille når vi får inn våre ting.

Neida, jeg ser ikke sesong 5. Det er sesong 4 jeg fikk i posten i går, bestilt fra USA... Men nå har jeg ikke sett på den enda. Kan jo ikke ødelegge tirsdagskveldene heller :riste: Men jeg må si meg enig med deg. Jeg synes også at Grey's begynner å ta av litt. Nå må de passe seg altså :kjefte:

En myk start? Nei den har jeg ikke vært borti *må sjekke ut*

:klemmer:

Lysegrønt badekar?? :fnise: Lækkert! Det blir nok annerledes å få sine egne ting inn, ja. Og gamle hus har jo ofte mye sjel, det synes i alle fall jeg er bra.

Er det sesong 4 som er litt kortere enn de andre forresten? På grunn av den streiken som varte i mange måneder. Hmm..

Jeg begynner å bli litt lei av de evige problemene mellom Meredith og Derek, skulle ønske de bare kunne finne ut av det og ha det bra som kjæresten en stund! Engasjert jeg?? Næææhh... ;)

Myk start har også lagt opp boka som en slags ringperm, så den er veldig praktisk å ha foran seg når man følger oppskriftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk start har også lagt opp boka som en slags ringperm, så den er veldig praktisk å ha foran seg når man følger oppskriftene :)

Denne boka har eg og lyst på! :) Har nettopp begynt å strikka til veslejenta i magen min - men er litt uerfaren, sidan eg ikkje har strikka sidan eg gjekk på ungdomsskulen. ;) Er ein nødt til å melda seg inn i bokklubben, for å få denne boka? Eller kan den kjøpast andre plassar?

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne boka har eg og lyst på! :) Har nettopp begynt å strikka til veslejenta i magen min - men er litt uerfaren, sidan eg ikkje har strikka sidan eg gjekk på ungdomsskulen. ;) Er ein nødt til å melda seg inn i bokklubben, for å få denne boka? Eller kan den kjøpast andre plassar?

Neida, jeg kjøpte den hos en vanlig bokhandel. Tror den kostet 298,- eller noe. Ganske dyr, jeg er ikke vant til å kjøpe bøker til fullpris ;)

Oppskriftene er rimelig enkle, noen er litt mer vanskelige. Men de er greit forklart, og det følger med "spesialråd til gravide" som er veldig morsomme.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, jeg kjøpte den hos en vanlig bokhandel. Tror den kostet 298,- eller noe. Ganske dyr, jeg er ikke vant til å kjøpe bøker til fullpris ;)

Oppskriftene er rimelig enkle, noen er litt mer vanskelige. Men de er greit forklart, og det følger med "spesialråd til gravide" som er veldig morsomme.:)

Høyrest veldig bra ut! :)

Har funne ut at eg kan kjøpa boka på "Haugen bok" på nettet, så då blir det nok strikkebok på meg også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysegrønt badekar?? :fnise: Lækkert! Det blir nok annerledes å få sine egne ting inn, ja. Og gamle hus har jo ofte mye sjel, det synes i alle fall jeg er bra.

Er det sesong 4 som er litt kortere enn de andre forresten? På grunn av den streiken som varte i mange måneder. Hmm..

Jeg begynner å bli litt lei av de evige problemene mellom Meredith og Derek, skulle ønske de bare kunne finne ut av det og ha det bra som kjæresten en stund! Engasjert jeg?? Næææhh... ;)

Ja, du sier noe der altså... Sesong 4 har bare 17 episoder. Reagerte litt på det, men det er sikkert pga streiken.

Skal sjekke ut den der "Myk start" altså. Har gitt meg selv "bokinnkjøpsstopp", men ser at de har den på biblioteket :) Er den veldig bra (som det virker som det er enighet om her) kan det jo hende at jeg går til innkjøp av den allikevel. Eller jeg kan ønske meg den til jul :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fra januar eller noe sånt sov han ute i vogna si på dagtid og da hadde han somregel på seg ullklær (de kaldeste dagene også pakka inn i ullteppe) nedi voksiposen.

Sånn inn og ut av bilen, på handling og sånn brukte vi enten fleecedress eller ullklær. Var det ekstra kaldt la vi et teppe over føttene hans i bilen til vi fikk opp varmen. Hvis vi skulle på kjøpesenter eller noe sånt brukte vi iallefall ull siden det puster og er lett å ta av et lag ;)

Ser vel nå at vi brukte mest ull :) Flaks at både jeg og mamma er veeeldig strikkeglade :fnise:

Så dere hadde ikke noe vindtett lag, altså..? Står om å ha en god vinddress eller noe sånt overalt, syns jeg, men ser ikke helt at en liten baby skal trenge det den første vinteren... :sjenert: Da er han jo så liten, at jeg går jo ikke akkuart rundt ute med han heller, uten at han evt ligger i vogna. Først til våren/sommeren vil han jo kunne sitte i vogna, og først da ville han jo trengt noe mer vindtett, - men da er det jo sommer.

Ikke at vi bor på noen ekstremt vindfull plass heller, som f.eks på kysten.

Drev og lurte på å bestille denne ulldressen fra Nøstebarn, til å ha utenpå som en slags reisedress. Tror du det kan være noe...? Også evt gjøre som dere, legge over et ekstra pledd over underkroppen hans, hvis det er veldig kaldt.

Dressen kan jo også være fin som et ekstra lag ute i vogna, de dagene det er kaldest.

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere hadde ikke noe vindtett lag, altså..? Står om å ha en god vinddress eller noe sånt overalt, syns jeg, men ser ikke helt at en liten baby skal trenge det den første vinteren... :sjenert: Da er han jo så liten, at jeg går jo ikke akkuart rundt ute med han heller, uten at han evt ligger i vogna. Først til våren/sommeren vil han jo kunne sitte i vogna, og først da ville han jo trengt noe mer vindtett, - men da er det jo sommer.

Ikke at vi bor på noen ekstremt vindfull plass heller, som f.eks på kysten.

Drev og lurte på å bestille denne ulldressen fra Nøstebarn, til å ha utenpå som en slags reisedress. Tror du det kan være noe...? Også evt gjøre som dere, legge over et ekstra pledd over underkroppen hans, hvis det er veldig kaldt.

Dressen kan jo også være fin som et ekstra lag ute i vogna, de dagene det er kaldest.

Vi hadde iallefall ikke noe vindtett, bare ull. Er jo begrenset hvor mye så små er ute som du sier. Her vi bor dreiet det seg som regel ikke om mer enn 4-5 meter inn og ut av bilen og det trenger man ikke akkurat vindtett for. Den tida ungen er ute tilbringes jo stort sett i vogna, ikke sant...

Fin dress altså! Den så utrolig god ut og vil nok være perfekt tenker jeg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er straks over og det kjennes egentlig ikke ut som om det har vært helg i det hele tatt. Fikk heldigvis sovet lenge i dag da, men nå kjennes det ikke ut sånn i det hele tatt :riste:

Grunnen er muligens at samboer'n som var ute på galeien :skaal: på fredag har hatt en MEGET slapp helg og ikke bidratt så mye til fellesskapet i helga. Nå går han veldig skjelden ut altså, men i mine øyne er ikke bakrus en grunn til å ligge på sofaen i to dager :regler: Heldigvis tok han seg sammen nå i kveld og vaska stuegulvene (noe han lovte på fredag). Må innrømme at jeg ikk ehadde trodd det ville skje, så jeg er en smule overrasket ja :sjokk:

Ellers har det ikke skjedd så mye i helga... Været har vært ELENDIG, regn og vind fra alle kanter så vi har stort sett vært inne. Prøvde meg på itla's pancakes igjen på lørdag formiddag og denne gangen ble de mye bedre :sikle: Til og med lillemannen gomlet i seg en liten bit selv om tanngarden hans er meget begrenset (han fikk en ny denne uka da :) ) Hm... Kommer faktisk ikke på hva jeg gjorde i går, så det kan ikke ha vært mye. Hadde veldig vondt i ryggen da :( Lagde hjemmelagd lasagne til kvelds, men vet ikke om jeg ble helt fornøyd med den. Ble liksom litt tørr. Får prøve igjen en annen gang. Virker som det er blitt en ny trend inne min matlaging det :fnise:

Fikk sove lenge i dag da, og det var virkelig nødvendig. Ryggen var også bedre i dag :tommelopp: Lillemannen derimot har ikke hatt en god dag. Sutrete som bare det og ingenting er bra nok. Tror han er frustrert, for han vil gjerne stå på gulvet, men det kan han jo ikke enda :riste: Han ble faktisk ikke blid før han fikk seg en kjeks i kveld og da ble han svært så blid. Må ikke bli en vane det der altså... :nei: Han er ved godt nok hold allerede :)

Nei, skal ta meg en dusj jeg. Har restene etter lillemannens kjeks i håret. Ikke får jeg se himmelblå heller, for samboer'n skal se Rosenborgkamp :sur:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Syns den dressen til Nøstebarn ser innmari god ut, så da blir det nok til at jeg bestiller den. :tommelopp: Må bare bestemme meg for hva annet jeg skal bestille i samme slengen... :lur:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...