Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

titter innom dagboken din, har ikke lest så mye, men litt. :)

Gratulerer med :babyjente:

Spennede *følge med*

Heisann og :velkommen: Alltid hyggelig med nye fjes i dagboka :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosedyrdagen er over og bare ett i manko ved dagens slutt. Det er det jeg kaller vellykket :hoho:

Jeg er sliten jeg og trøtt. Våkna i femtida i morres og lå våken en times tid. DET GIR JO INGEN MENING! :sur: Hadde veldig vondt i ryggen så det var umulig å finne en god stilling. Håper det ikke blir så mye verre enda. Vet jo at jeg kommer til å få vondt i ryggen etterhvert, men synes dette var i tidligste laget.

Ellers var jeg hos jordmor i lunsjen, så dagen har virkelig gått i ett. Blir ikke jordmortime i lunsjen neste gang for å si det sånn :nei: Har jo krav på fri med lønn og når jeg da bruker pausen min betyr det at jeg ikke får noe pause i det hele tatt i dag. Kjenner at jeg må ha det altså... Uansett var alt som det skulle. :strix: Ikke at jeg hadde regnet med noe annet da.

Har begynt å spre seg at vi skal flytte nå og det virker ikke som om folk synes at det er noe særlig det. På en måte er det jo bra at folk vil savne oss, men på en annen måte blir det enda mer vemodig å dra. Uansett er jo folket "hjemme" veldig glade da. Pappa kjøpte seg til og med sommerhus der vi flytter i går :fnise:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett borte? var vel ille nok for eieren det ;) Men det kunne vel vært verre.

Hyggelig å vite at folk kommer til å savne dere da. Hvor lenge har dere bodd der egentlig? Klart å knytte noen "ekte" bånd på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytting kan være både vemodig og fint, egentlig.

Du har kanskje skrevet det, men når er det dere skal flytte?

Så flott at alt var bra på kontroll! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett alltid vemodig å flytte.... Spesielt når man flytter til en annen plass. Det er jo minner og venner som 'forsvinner', litt sånn blandede følelser, glede over noe nytt og litt tristhet for å miste det som har vært hverdagen... Samtidig så har man skaffet seg mange gode minner som regel, så man får bare ta de med seg og nyte livet så godt man kan :)

:klem:

Godt å høre at alt står bra til med den lille jenta )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du har hjemmedag i morgen, håper du får sove bedre i natt, også! :klemmer:

Klart det er vemodig å flytte! Men det er jo samtidig klart at dere har gjort et godt inntrykk der oppe, når folk reagerer negativt på at dere skal dra igjen. Og det er vel på sett og vis litt koselig å vite? :)

Håper du får tatt deg en liten hvil nå! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Litt vemodig blir det nok å flytte ja, spesielt når du vet at dere blir savnet. Det ordner seg nok når dere har kommet dere i orden på den nye plassen. Myyyyye nermere familien :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi: Jepp! Kun et kosedyr borte. Eieren tok det overraskende nok med fatning.

Vi har bodd her i over 4 år nå så det er klart det er mange vi vil savne. Har nok flere bekjente enn "ekte" bånd og de vi ser på som ekte får vel tiden vise om er det ;)

Niennah: Vi flytter i midten/slutten av desember. Planen er å feire jul hjemme hos oss selv i nytt bosted.

Fisk73: Ja, og vi flytter jo så langt denne gangen at det ikke er bare å stikke på besøk liksom :riste: I tillegg er det noe spesielt med nor som trøndelag ikke har - naturen. Vi komer nok aldri til å bo på en like vakker plass som denne :(

:klemmer:

itla: Hjemmedag, men også et tonn med :husarbeid: og en lillemann soom krever sitt. Blir nok ikke så mye avslapping nei...

Klart det er koselig at vi har satt spor etter oss, men det gjør jo ikke flyttinga noe enklere.

Det ble ingen hvil :sur: Men vi gikk en tur istedet og sneia innom butikken hvor vi kjøpte krokanis :tommelopp:

Pusilus: :vinke: tilbake. Klart det skal bli godt å komme nærmere familie. Men på den andre siden har det vært litt godt med avstanden innimellom også ;) Uansett - VI FÅR BARNEVAKT! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig jul på et helt nytt sted å bo. Særlig når det er nære familien!

Håper du får en fin og avslappende helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DÅRLIG VÆR - DÅRLIG DAG :frustrert:

Trøtt, sliten, vondt i ryggen, vondt i knærne, har ikke lyst til å vaske huset eller å ta av meg pysjen... Tror lillemannen hadde fortjent en bedre mamma i dag, ja...

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å ha en dårlig dag i blandt! :troest: Håper den blir bedre etter hvert! :hug:

Tenkte at en god lunsj kunne gjøre dagen bedre, så jeg bestemte meg for å teste ut itla's pancake oppskrift...

For the pancake mix:

600 g flour

3 x 15 ml tablespoons baking powder

2 teaspoons bicarbonate of soda

1 teaspoon salt

40 g vanilla or caster sugar

Mix all the ingredients and store in a jar.

To make the batter and the pancakes:

For each 150 g pancake mix, add and whisk together:

1 egg

250 ml semi-skimmed or full-fat milk

1 x 15 ml tablespoon melted butter

Heat a flat griddle or pan with no oil. Spoon drops of 1,5-2 tablespoons of batter onto the hot griddle or pan and, when bubbles appear on the surface of the little pancakes, flip them over. A minute or so a side should do it.

Makes 15 pancakes, each about 8 cm in diameter.

For å få riktig forhold mellom vått og tørt måtte tørrvareoppskrifta deles på fire. Jeg miksa og blanda og røra så utrolig fin ut. Stekte pannekakene og de så ikke så verst ut de heller faktisk så det var med stor forventning jeg satte meg til bordet :spise: Og hva oppdager jeg da :lur:

Det smaker litt merkelig, natron/bakepulveraktig på en måte. Ikke fælt, men litt rart. Og da går det opp for meg, jeg delte riktignok melmengden på fire, men de øvrige tørringrediensene delte jeg kun på to... CRAP :sur: Torde ikke spise mer i fare for å få en overdose av bakepulver og natron :( og oppmuntringa til meg selv funka mot sin hensikt gitt.

Men... De så veldig lovende ut da, så det spørs om de ikke blir testa ut en gang til i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And by the way... Jeg har vaska badet og bært ut søpla, men pysjen er fortsatt på :)

Hm... å bære - bærer - bar - har bært/har båret... Nå ble jeg sannelig veldig usikker tross alle mine studiepoeng i norsk grammatikk

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

And by the way... Jeg har vaska badet og bært ut søpla, men pysjen er fortsatt på :)

Hm... å bære - bærer - bar - har bært/har båret... Nå ble jeg sannelig veldig usikker tross alle mine studiepoeng i norsk grammatikk

:fnise: Jeg ville i alle fall skrevet det slik som deg! ;)

Huff, kjedelig at pannakakene ikke ble som forventet! :( Bedre lykke neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge bokmålsordboka/dokpro: " I: bære bar, båret (norr bera, sm o s lat. ferre 'bære')". ;)

Æsj, sånne delefeil er kjedelig - har gjort sånt noen ganger, jeg også. Bedre lykke neste gang! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise: Jeg ville i alle fall skrevet det slik som deg! ;)

Huff, kjedelig at pannakakene ikke ble som forventet! :( Bedre lykke neste gang! :)

Ifølge bokmålsordboka/dokpro: " I: bære bar, båret (norr bera, sm o s lat. ferre 'bære')". ;)

Æsj, sånne delefeil er kjedelig - har gjort sånt noen ganger, jeg også. Bedre lykke neste gang! :kose:

Satser på det :tommelsmil: Spørs om det ikke blir pancakes på søndag :)

Håper du har en fin fredagskveld! :klemmer:

Og du - pysj er helt lov å ha på seg så lenge man vil altså :jepp:

Bortsett fra en snartur på butikken så har ikke pysjen vært av i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi virkelig fiksa og ordna i ettermiddag :Nikke: Samboer'n var i kontakt med kommunen vi skal flytte til og spurte om de hadde bolig til oss. Det hadde de ikke. Ringte derfor til tanta mi som nevnt tidligere har et disponibelt hus (veldig nært deres hus). Måtte nesten spørre om husleia først før vi kunne bestemme oss. Den hadde ikke hun og inkel snakka om, men det skulle de gjøre og ta kontakt. Tok vel ikke en time engang før tante ringte tilbake. For et helt hus (riktignok gammelt, men hovedrommene er nylig oppusset) skulle de ha 4000 i måneden :skya: Takka selvsagt ja umiddelbart og det var nesten rørende å høre hvor glad tante ble. Ikke har de barn selv og så har det nok vært litt trist for onkel å se at huset har stått tomt.

Kan jo bli litt problematisk å bo så tett innpå slekta, men vi prøver iallefall. Tror egentlig ikke de vil plage oss nevneverdig. En fordel er jo at det er stor hage der hvor lillemannen kan være ute og så er det folk i nærheten om samboer'n må jobbe utover normal arbeidstid. Nei, det blir nok bra og med så lav husleie får vi dessuten emuligheten til å legge oss opp litt penger til vi bestemmer hvor vi vil kjøpe etterhvert.

Godt å ha en ting på plass iallefall :strix:

Samboer'n er ute å tar noen øl med en kollega i kveld så jeg er hjemme alene. Litt godt og litt kjedelig. Dessuten er jeg kvalm etter en overdose Bassett's Liquorice Allsorts. Sitter å teller på knappene om jeg skal se noen nye episoder av Grey's. Fik nemmelig dvd'en min i posten i dag :danse: Desverre ble det noen kroner over 200 for den (pga dollarkursen) og vanligvis går det bra det. Men ikke denne gangen. Idiotposten hadde slengt på litt toll og sånn :sur: Men, men... ikkeno å gjøre med og den ble uansett billigere enn hva den vil koste i Norge når den kommer.

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra med 4000 i husleie! :tommelsmil: Må jamen si dere har vært flinke i dag. :Nikke:

Kos deg med Grey's! Jeg sitter og venter på den første (dobbelt-) episoden av sesong 5. ;)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så heldige dere er med husleia! :nigo: Det er mindre enn hva vi betaler for våre 45 m2 her det ;) Men det er jo greit så får dere spart opp litt - greit med egenkapital! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...