Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror Walter fikk det bra hos mams ;) eller dvs mams fikk det veldig bra :jepp: tror hun liker Walter hun også.

Ønsker deg en god fredag :klem:

Var kanskje like greit at jeg ikke introduserte mamma for min Walter da ;):klemmer:

Inne for å ønske deg en god helg! :klemmer:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmedag i dag, men så absolutt ikke fridag. Har vasket og styrt på hele dagen. Til og med bakt eplekake (ala Fisken), som forsåvidt ble veldig god :sikle: Og hva skjedde så i kveld? Cloudberry var så sliten at hun måtte sove tre kvarter på sofaen. Sov så godt at jeg ikke la merke til at samboer'n både mata og stelte lillemannen for kvelden. Tror den lille var trøtt også, for han sovna med puppen i munnen :fnise: Så søt da...

Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke går noe på tv på fredagskveldene for tida? Samboer'n har nå switcha til lifestyle tv og da er det ILLE!

I morra skal vi virkelig ikke gjøre noen ting siden helgevasen er tatt. Burde vel kanskje gått en tur eller noe, men 9 grader og regn er liksom ikke så innbydende :riste: Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig - det er INGENTING å se på tv nå! Er alene hjemme i helgen og gledet meg til trash-tv, men jeg finner ikke dèt en gang! Kjedelig.

Kaka ble en suksess skjønner jeg? I morgen eller søndag skal jeg prøve å lage Fisk sin plommeterte. Hun la igjen oppskriften i dagboka mi, og den ser herrrrlig ut!

God fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Jeg ble også veldig frustrert over det i går - det var jo ingenting å se på! :frustrert: Så vi så en dårlig film som gikk på NRK3 (kjære så jo ikke for han fikk seg ny PC i går :fnise: ) Så i dag skal vi leie DVDer, for jeg må jo ha noe å henge øynene på når jeg strikker ;)

Ha en fin ikke-gjøre-noe-dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere får en deilig ikkegjørenoenting-dag! :klem:

Helt enig - det er INGENTING å se på tv nå! Er alene hjemme i helgen og gledet meg til trash-tv, men jeg finner ikke dèt en gang! Kjedelig.

Kaka ble en suksess skjønner jeg? I morgen eller søndag skal jeg prøve å lage Fisk sin plommeterte. Hun la igjen oppskriften i dagboka mi, og den ser herrrrlig ut!

God fredag :)

Jeg ble også veldig frustrert over det i går - det var jo ingenting å se på! :frustrert: Så vi så en dårlig film som gikk på NRK3 (kjære så jo ikke for han fikk seg ny PC i går :fnise: ) Så i dag skal vi leie DVDer, for jeg må jo ha noe å henge øynene på når jeg strikker ;)

TUSEN TAKK! :hug: Denne var jo bare så søt da...

Været ser bedre ut enn forventa, så det kan hende det blir en liten tur allikevel. Ellers er det faktisk komiprisen på tv i kveld... Liker sånne utdelinger jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
TUSEN TAKK! :hug: Denne var jo bare så søt da...

Været ser bedre ut enn forventa, så det kan hende det blir en liten tur allikevel. Ellers er det faktisk komiprisen på tv i kveld... Liker sånne utdelinger jeg :sjenert:

Fint vær er gøy! :sol: Tror jeg skal ha meg en liten tur jeg også mens kjære skal på sykkeltur! Jeg kan jo ikke sykle med armen min :sur:

Komiprisen... det er litt gøy med sånt ja! Vi har lånt to filmer vi nå - en guttefilm og en jentefilm ;) Før var vi romantiske og overbærende, men nå leier vi en hver (men må se begge da :fy_fy: ) sånn at begge får det som vi vil :fnise:

Ha en fin lørdagskveld! :hug: (ja, denne var veeeldig søt :lillesky: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe på tv i går nei :riste: Så samme dårlig film som pysepus jeg :Nikke: Sovnet nesten med dataen på fanget og heklingen i hendene.. men se den skulle jeg. Håper det er noe bra på Tv i dag :jepp:

Håper Cloudberry har hatt en fin tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi, Pysepus og pusilus: Ingenting på tv er ikke bra :nei: Men fikk sett komiprisen + nesten hele Legally Blond i går så kvelden ble ikke så verst den. Kan ikke noe for det, men jeg synes Legally Blond er litt kkoselig jeg :sjenert: Også stor :hug: til alle tre!

Det er merkelig hvordan slike skal-ikke-gjøre-noen-ting-i-dag-dager inneholder en hel masse når man har en liten tass å ta seg av. Man kan liksom ikke ligge på sofaen hele dagen å se dårlig tv lenger... Med jevne mellomrom skal det bysses og mates og skiftes uansett om man ikke har annet på programmet og da går dagen helt av seg selv. Nå klarte vi å lure inn en felles :sove: i går da :) Alle tre lå på sofaen og blundet litt.

Også hadde vi ordentlig frokost i går, med egg, bacon, kaffe og aviser (og eplekake :fnise: ). Sjelden vi får muligheten til å sitte sånn og lese avisa, men lillemannen var mistenkelig tålmodig. Men så hadde han fått eple i baby-feederen sin også da ;) Været holdt seg brukbart, dvs :sol: men nokså kaldt, så vi fikk gått oss en liten tur også.

Og den lille overrasker stadig! Sov til KVART PÅ ÅTTE i dag. På MIN ståoppdag :danser: :danser: Så nå er Cloudberry meget fornøyd!

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så herlig med en liten en som overrasker! :danse: Han skjønner vel det at han må være ekstra snill med mammaen sin :)

Har dere noen planer i dag da? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en liten en som overrasker! :danse: Han skjønner vel det at han må være ekstra snill med mammaen sin :)

Har dere noen planer i dag da? :klemmer:

:Nikke: Overraskelser er bra!

Ingen spesielle planer i dag... Samboer'n må på jobb en tur da :( Hadde tenkt at jeg skulle ta med meg lillemannen på en lekeplass i nærheten, vi har nemmelig ikke vært der før... Men det regner så innmari...

Men... Jeg skal prøve meg på ny oppskrift til middag i dag :spise: Hot kyllingsuppe med hjemmelagd ost og urtebrød :) Håper det blir mer suksess enn matmuffinsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig at lillemannen sov så leeeenge på din stå opp tidlig dag :hoppe: Så flink han er ;)

:Nikke: Overraskelser er bra!

Ingen spesielle planer i dag... Samboer'n må på jobb en tur da :( Hadde tenkt at jeg skulle ta med meg lillemannen på en lekeplass i nærheten, vi har nemmelig ikke vært der før... Men det regner så innmari...

Men... Jeg skal prøve meg på ny oppskrift til middag i dag :spise: Hot kyllingsuppe med hjemmelagd ost og urtebrød :) Håper det blir mer suksess enn matmuffinsene...

Det hørtes godt ut :Nikke: Har du lyst til å dele oppskriften?? :spise: sulten jeg nå :fnise: skogstur øker apetitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut :Nikke: Har du lyst til å dele oppskriften?? :spise: sulten jeg nå :fnise: skogstur øker apetitten.

Klart jeg kan, spesielt siden maten ble en knallsuksess!!! :spise::danse:

HOT KYLLINGSUPPE

2 kyllingfileter

1 eple

1 løk

2 ss smør

1 - 2 ss karri (skal egentlig være en, men jeg brukte nok litt mer)

2 bokser hermetiske grovhakkede tomater

1 dl vann

3 dl matfløte

2 grønnsaksbuljongterninger (eller kyllingbuljong)

smak til med sukker

Del kylling og skrelt eple i biter, finhakk løken. Smelt smør i en kjele og fres alt i smøret. Tilsett karri, vann med buljongterningene oppløst i, tomater og fløte. La det få et oppkok og la det småkoke i 5 - 10 min. Smak til med sukker.

OST- OG URTEBRØD

5 dl melk

50 g ferske urter etter smak (eller en god dæsj tørket oregano funket også)

50 g gjær

50 g smør

2 ts salt

200 g ost etter smak

12-13 dl hvetemel

Lag smidig deig, men gjem igjen noe av osten. La deigen heve i ca 30 min. Del deigen i to deler og kjevle hver del til firkanter ca 20x20 cm. Skjær 2 cm brede strimler med en kniv. Vri deigstrimlene noen ganger før de legges på bakeplate. Strø over resten av osten. Etterheves i ca 15 min. Stekes på 250 grader i ca 15 min.

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kan, spesielt siden maten ble en knallsuksess!!! :spise::danse:

Tusen takk :hoppe: den skal prøves ut i uken tenker jeg :hoppe:

Var med svigers på den italienske i nabolaget.. Der har de goood mat :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, Cloudberry har lest litt for mye i navneboka si i det siste :Nikke:

Ikke for å fornærme noen, men Øllegård er faktisk et jentenavn. Og enda mer sjokkerende; i følge ssb har 4 personer Øllegård som første fornavn.

Heldigvis så statistikken dårligere ut for Sædis ;)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Cloudberry har lest litt for mye i navneboka si i det siste :Nikke:

Ikke for å fornærme noen, men Øllegård er faktisk et jentenavn. Og enda mer sjokkerende; i følge ssb har 4 personer Øllegård som første fornavn.

Heldigvis så statistikken dårligere ut for Sædis ;)

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...