Coxy Skrevet 20. august 2008 #341 Del Skrevet 20. august 2008 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 21. august 2008 Forfatter #342 Del Skrevet 21. august 2008 Innom for en liten oppdatering før jeg drar på ferie i morgen Lykke til på torsdag når barna kommer. Kos deg med besøk. God ferie! Besøk er fine greier Høres ut som du koser deg og nyter dagene tilbake på jobb. Klart det blir litt ekstra kos når du vet det bare er ett halvt år til Ha en fin natt Jeg nyter det ja! Utrolig godt å bruke hodet litt. Også liker jeg godt å jobbe... Det er litt deilig å tenke på at det bare er kort tid til permisjon da. Jeg skal gå ut i permisjon når 1.termin er over, rundt 11.jan. Men kan jo bli sykmeldt før det da. Vi er også to som skal ha samme klasse, tolærersystemet. Har aldri vært borte det før, merker at jeg ikke vet om jeg liker det helt... Hvordan løser dere det praktiske- slik som med planlegging av timer og selve undervisningen? Syns ikke det var så kjekt å komme tilbake på jobb i går, da hele dagen var ett langt møte- sånne dager lurer jeg på om jeg har adhd hehe. Min plan er ikke å bli sykemeldt Regner med at jeg jobber til slutten av januar kanskje. Litt avhengig av UL-termin vel og merke. Vi er i den situasjon at jeg som den ene kontaktlæreren jobber 60% og hu andre er delvis sykemeldt og jobber 70%. Vi vil derfor ikke være på jobb samtidig mer enn 2 dager i uka. Skal dele de fleste av timene og vi har kommet frem til at det beste er at vi planlegger litt hver. Neste uke feks skal hun se på norsk og jeg på matte. Så kan det hende jeg må utføre det hun planlegger, men siden det er en førsteklasse blir ikke det så problematisk. underviser litt hver, men i endel av timene er det enkelte elever som skal ut av klassen og da blir det jo bare en igjen. Tror det skal gå greit, men vi tar det litt som det kommer. Hvordan gikk det hos helsesøster i dag? Bra på jobb? Spennende å møte elevene?? Lykke til i morgen! :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 21. august 2008 Forfatter #343 Del Skrevet 21. august 2008 Første skoledag med førsteklassingene er over og jeg synes det gikk ganske så bra jeg Litt kaos er det selvsagt med elever og foreldre og alt det der, men tror alle følte seg godt ivaretatt. Merker litt at rollen som lærer/barnehagetante er litt uvant og kanskje ikke den rollen jeg trives best i, men det er kanskje en vanesak. Uansett tror jeg det er hakket mer slitsomt enn å være på ungdomstrinnet. Men, men... søte unger da... Var hos jordmora i dag også og sitat i det hun kom på venterommet "Så det er deg ja!" Oppfølgt av følgende spørsmål da jeg kom inn "og hvilken prevansjon brukte du etter fødselen?" Var der ikke så lenge egentlig siden det strengt tatt ikke er så mye jeg lurer på. Husker jo det meste fra sist gang Vi fikk høre hjertelyden da Åh... så koselig. Hadde ringt samboer'n som jobber i samme huset så han også var der. Hu fant den ikke med en gang og når hu endelig fant den tok hu inn min lyskepuls samtidig. Da hu tenkte at hu skulle gi seg hørte vi den plutselig kjempetydelig... Er noe spesielt det der og nå vet vi med sikkerhet at det faktisk boer en liten en der inne Man kan jo aldri være helt sikker. Symfysemålet mitt tilsvarte visstnok litt mindre enn det legens (og min) termin tilsier, så vi får vente en måneds tid til UL og se hva de sier der Gleder meg sånn til det... Ellers har vi besøk av mine foreldre og jeg må si at det er fint å komme hjem til ferdig middag og nyvaska klær. Å i morra skal jeg og samboer'n på date :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 21. august 2008 #344 Del Skrevet 21. august 2008 Det går seg sikkert til med førstisene, som du sier. Og det er jo uansett ikke for all fremtid! Men de er små, ja - gikk forbi barneskolen i nabolaget her i dag og der var knøttene ute og lekte. På den annen side - en av mine yngre engelske slektninger begynner også på skolen i år, og han er 4... litt av jordmora. Utrolig bra kommentar! Godt at hun fant hjertelyden til slutt, skjønner godt at det hjelper på sjelefreden. Kos dere på date i morgen! Høres veldig koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 21. august 2008 #345 Del Skrevet 21. august 2008 Så koselig at du fekk høyra hjertelyden! Bra at første dag med elevane gjekk fint! Hadde ikkje hatt noko som helst imot å overta 1.-klassingane dine, eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 21. august 2008 #346 Del Skrevet 21. august 2008 Bare innom og sier god natt! Så bra at alt står bra til!!! Kos deg på date!! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. august 2008 Forfatter #347 Del Skrevet 22. august 2008 Fri fra jobb i dag og det er faktisk litt godt. Tror det å starte på jobb har vært mer krevende enn jeg trodde Men for all del, er jo moro da. Blir vel en vanesak tenker jeg. Mamma og pappa er jo her og jeg må innrømme at det er godt å bli litt bortskjemt. Klesvasken blir tatt og ungen blir skifta på. LUKSUS! Jeg fikk meg til og med en dupp på formiddagen, men innser at det nok hadde vært godt med en til Var på legekontoret i dag med urinprøve også måtte jeg ta noen blodprøver i tillegg. Skulle jo egentlig gjøre det i går, men følte ikke at jeg kunne være borte fra jobb mer enn høyst nødvendig. Tar seg liksom ikke ut om læreren er borte første skoledag Alt sto bra til da. Blodprosent var fin og jeg har ikke lagt på meg mer enn et halvt kilo. Trodde det ville være mer, for magen er ganske så synelig nå Og snart skal vi på date :juhu: Tenkte vi skulle ut å spise og så gå på kino. Problemet er at jeg må bestemme mat og film og jeg er så dårlig på å ta sånne avgjørelser Mat er forsåvidt greit, biff tenker jeg. Slev om jeg må bestille den well done. Kino er mer problematisk. DET GÅR INGEN FILMER HER I det tidsrommet vi tenkte å dra er det (bortsett fra et par HELT håpløse): 1. Mamma Mia som jeg vil se, men samboer'n hater musikals. eller 2. Den derre mumiefilmen, som ingen av oss egentlig vil se. Alternativ 3, som går litt sent (men ikke verre enn at det går) er Batman som samboer'n vil se men ikke jeg... WHAT TO DO? Men, men... Spiller egentlig ikke noen rolle hva vi ser, vi får oss en tur ut helt alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. august 2008 #348 Del Skrevet 22. august 2008 Så moro med date Viktig og kose seg bare dere to innimellom. Håper jeg og samboer får det til. Jeg fikk med samboer på Mamma Mia i går, han likte den veldig godt. Dere får ta filmmaraton med Mamma Mia først og Batman etterpå så får dere som dere vil begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 22. august 2008 #349 Del Skrevet 22. august 2008 Å så koselig med nye førsteklassinger! Kjenner at jeg gleder meg veldig til den dagen kommer at jeg også får ta imot en ny klasse :-D Håper dere koser dere masse masse på date! :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. august 2008 Forfatter #350 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Det ble en bra date i går altså God biffmiddag først og kino etterpå. Bestemte oss tilslutt for Batman siden det ble minst stress sånn. Da kunne samboer'n slappe av litt før vi kjørte og så fikk vi god tid til å spise. Samboer'n fikk seg til og med en cognac etterpå og var kjempefornøyd :juhu: Ble litt sen film da, så jeg duppa nok litt av siden jeg rett og slett ikke er vant til å være oppe etter elleve lenger. Kan jo ikke det når en må opp tidlig uansett! Men det gjør egentlig ikke så mye om jeg mista et øyeblikk eller to, det beste var at vi fikk være alene en liten stund. Er litt sært å plutselig være alene noen timer og det er rart hvor mye pris en plutselig setter på noe som var en selvfølge for et års tid siden. Kom litt sent hjem i går kveld og i dag morres fikk vi oss en liten overraskelse! Halv ni våkna vi av at vi hørte lillemannen For det første sover han ikke så lenge og for det andre kom lyden fra stua. Jammen hadde ikke pappa stått opp med han slik at vi fikk lenge. Riktignok måtte mamma opp en liten tur og bistå siden pappa ikke skifter bleier og ikke hadde fått med seg klumpens matvaner. Men bortsett fra det storkosa de seg så det ut som Ellers har vi sittet mye på rumpa og sett OL i dag. OG FOR EN DAG!!! Hurra for gull og gull og sølv! Nå sitter vi mette og fornøyde etter Cloudberrys burgermiddag! Tror jeg må finne frem noe søtt også snart. Og tror dere ikke det ligger en Walter i kjøleskapet Endret 23. august 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 23. august 2008 #351 Del Skrevet 23. august 2008 Ikke rart du duppet litt av under Batman... Den er liiiiiiitt for lang, men god film Høres ut som om dere hadde en super kveld ute i går, deilig å være litt kjærester også! Helt nødvendig tror jeg Håper dere får en flott kveld, sikkert deilig med besøk og litt avlastning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 23. august 2008 #352 Del Skrevet 23. august 2008 Hehe, hva ER det der med menn og bleier? :klø: Men så utrolig allright at dere begge fikk sove lenge, og ikke minst at daten i går ble bra! Det høres fint ut å virkelig sette pris på å få være sammen, jeg tror ikke jeg er bevisst nok på hvor heldige vi er sånn sett, nå. Så lenge det varer. Håper du fikk reddet Walter fra den visse forfrysnings-død i kjøleskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 24. august 2008 #353 Del Skrevet 24. august 2008 Høres ut som en koselig date :-D Og veldig kjekt med barnevakt som blir til dagen etter da, det hørtes jo helt genialt ut. Planlegger å ha en date i måneden vi, den 26. hver måned er det nemlig kjæreste/bryllupsdag, så da planlegger vi å gjøre noe koselig sammen. Regner med at det blir veldig korte dates i starten, men det viktigste er jo at man tar seg litt tid til å være kjærester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 24. august 2008 #354 Del Skrevet 24. august 2008 Høres ut som om dere hadde en virkelig fin date! Viktig med litt kjærestetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. august 2008 Forfatter #355 Del Skrevet 24. august 2008 Ikke rart du duppet litt av under Batman... Den er liiiiiiitt for lang, men god film Høres ut som om dere hadde en super kveld ute i går, deilig å være litt kjærester også! Helt nødvendig tror jeg Håper dere får en flott kveld, sikkert deilig med besøk og litt avlastning? Jeg synes også den var litt for lang. Ble litt mye om og men på slutten der. Men selv om jeg ikke er alt for glad i sånne filmer var den helt OK. Og Keith Ledger var jo bare storartet. Liker den mannen jeg eller likte blir vel mer korrekt. Avlastning er supre greier. Spesielt siden de vaske klær også Hehe, hva ER det der med menn og bleier? :klø: Men så utrolig allright at dere begge fikk sove lenge, og ikke minst at daten i går ble bra! Det høres fint ut å virkelig sette pris på å få være sammen, jeg tror ikke jeg er bevisst nok på hvor heldige vi er sånn sett, nå. Så lenge det varer. Håper du fikk reddet Walter fra den visse forfrysnings-død i kjøleskapet! Pappa klarer ikke lukta og skifta ikke bleier på oss engang (hvis han ikke ahbsolutt måtte da). Heldigvis er ikke samboer'n sånn, for da hadde det blitt deng Vi satte heller ikke spesielt pris på alenetid før, men nå som vi har fått det til tre, kanskje fire ganger de siste 9 månedene er det blitt noe annet. Tror det kommer litt av seg selv. Walter er fremdeles i kjøleskapet. Han ble (utrolig nok) utkonkurrert av Mr. Bridge Blanding i går kveld Høres ut som en koselig date :-D Og veldig kjekt med barnevakt som blir til dagen etter da, det hørtes jo helt genialt ut. Planlegger å ha en date i måneden vi, den 26. hver måned er det nemlig kjæreste/bryllupsdag, så da planlegger vi å gjøre noe koselig sammen. Regner med at det blir veldig korte dates i starten, men det viktigste er jo at man tar seg litt tid til å være kjærester Ja og ikke nok med det... I dag sto jeg opp, skifta på lillemannen, gav han fra meg til pappa og la meg igjen Kjekt med fedre som begynner å dra på åra og derfor våkner tidlig om morran Tror det kan være lurt å prøve å få seg litt alenetid med jevne mellomrom... Er litt vansklig for oss som ikke har særlig store barnevaktmuligheter. Hadde vi bodd nærmere familie hadde nok vi også vært flinkere... Men sånn det er nå blir det kun hvis vi er i Trøndelag eller hvis vi har besøk. Høres ut som om dere hadde en virkelig fin date! Viktig med litt kjærestetid Trenger nok det innimellom ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 24. august 2008 #356 Del Skrevet 24. august 2008 Her var det jeg som ville på Batman... Jeg liker slike filmer jeg. Egentlig er jeg glad i de fleste filmer, alt til sitt bruk. Her i huset er det ingen som liker å ta bæsjebleier.. Men mannen og jeg har gjort en liten deal... Han tar oppkast, så skal jeg greie bleiene... Ble Mr.Walter utkonkurrert?! Nei, nå har jeg nå aldri hørt maken!! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 24. august 2008 #357 Del Skrevet 24. august 2008 Vår Walter fikk også overnatte! Men nå er han fortært. Det er noe eget med sjokolade på en helt vanlig søndag formiddag. Mulig det bare er jeg som ikke har fått det med meg, men hvor lenge skal dere ha besøk? Det høres jo deilig ut å få litt avlasting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 24. august 2008 #358 Del Skrevet 24. august 2008 Ååå, det er så godt å sove om morran! Nyt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. august 2008 Forfatter #359 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Ble Mr.Walter utkonkurrert?! Nei, nå har jeg nå aldri hørt maken!! :dåne: Han ble nok det ja... Men det var ikke så dumt skjønner du, for nå som besøket har dratt (og samboer'n ikke er så glad i Walter) kan jeg ha han helt for meg selv Mulig det bare er jeg som ikke har fått det med meg, men hvor lenge skal dere ha besøk? Det høres jo deilig ut å få litt avlasting! Jeg kjørte de nettopp på flyplassen, så nå må i klare oss selv igjen Ååå, det er så godt å sove om morran! Nyt det! Gjett om vi har! ___________________________________________________________ Da er mamma og pappa kjørt på flyplassen (og desitter visstnok godt der pga teknisk feil). Litt godt å være alene igjen, men litt trist også. For det første er det jo litt godt å bli bortskjemt på husarbeidsfronten og for det andre så innser jeg hvor mye jeg savner at de skulle hatt litt mer kontakt med lillemannen. Ser hvordan de stortrives i bestemor/far rollen og føler at jeg frarøver de litt av gleden med å ha barnebarn. Huff, nå ble jeg veldig sentimental her. Tårene triller faktisk... Mine tanker går også til Tussi som mista spiren sin. Tenker masse på deg, selv om jeg ikke egentlig vet hvem du er, og håper det går bra med dere Skjedde faktisk noe mindre hyggelig på vei til flyplassen da... Fikk en stein i frontruta Heldigvis gikk den ikke helt igjennom og den var utenfor synsfeltet. Sånt kan jo skje selvsagt, MEN IKKE NÅR DET IKKE KOMMER BIL I MOT OG DET IKKE ER EN SKRENS ELLER NOE PÅ SIDA! Det må faktisk ha vært noen drittunger som satt i veikanten og kasta stein. Det er jo kjempefarlig. Ikke bare bare å treffe en stein når man kjører i 80 km/t. Burde jo selvsagt ha stoppa, men da vi innså at hele hendelsen var en smule merkelig var vi alt et godt stykke unna. Er vel ikke noe å gjøre med, men gud så ergelig da! Nei, tror faktisk jeg skal legge meg snart jeg. Ny arbeidsdag i morra! Endret 24. august 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 25. august 2008 #360 Del Skrevet 25. august 2008 Kjenner godt til følelsen av tomhet når man kjører familie på flyplassen... Det må jo være ekstra ille når man har en liten en som man ser har stor glede av besteforeldre... Jaja, man får heller bare nyte den tiden man har, og sette pris på det, selv om man kan tillate seg å bli litt sentimental også Det er jo tross alt ikke alle som har besteforeldre... Og ikke minst, du kan nå ha Walter HELT alene!! :juhu: Her har hunden faktisk allerede vent seg til å være kontorrotte sammen med meg.. Han ligger her og snorker så godt han kan.. Håper dagen din er fin, og at du trives på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå