Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uffa!! God bedring til lillemor og lillegutt :)

Håper dere får en flott helg, uten alt for mye spying! :klemmer:

Takk for det, men det ble nok ikke ei spyfri helg nei :riste:

Lillemor virket bedre i går, slapp men allikevel bedre. Helt til klokka halv fem. Da ble det en ny runde med diare og så begynte hu å spy igjen. Siden hu hadde vært dårlig siden tirsdag ringte vi legevakta og måtte komme inn for en sjekk. Nå er det ikke legevakt her vi bor, så vi må kjøre ca 40 min til nabokommunen. Vi fikk time 55 min etter atjeg snakket med vakthavende så det var et hektisk kvarter hvor vi måtte kle på lillemor og få bortplassert lillemannen for kvelden. Heldigvis har mine foreldre feriehus i nærheten og hadde akkurat ankommet for helga, så de hentet han i full fart og lot han ligge over.

På legevakta spydde lillemor på gulvet på venterommet og var ikke akkurat i god form :spy: Inne hos legen lyttet de og kikket i hals og ører og det viste seg å være en virusinfeksjon i hals og ører som mest sannsynelig var grunnen til at hu ikke holdt på maten. Han sa noe sånt som at hele systemet ble irritert av dette :klø: Synes det hørtes litt rart ut jeg, men det stemmer sikkert.

I dag har hu faktisk verken spydd eller hatt diare, vært litt slapp men generelt mye bedre. Kan ha noe med å gjøre at hun har fått noe smertestillende. Fikk beskjed i går om at det kunne hjelpe til å redusere ubehaget og sånn få kroppen til å takle maten bedre.

Ellers har vi hatt et fantastisk vintervær i dag med noen få minus og :sol: Jeg og lillemannen var ute på sparktur og selv lillemor fikk seg en liten luftetur i vogna.

Desverre kjennes det ut som om jeg selv begynner å bli syk og begge barna har begynnende øyekatarr. Nice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir jo syke for tiden jo. :sukk: jeg begynte igår, og har blitt verre idag. Håper bare at det går fort over, for det er slitsomt nok å være frisk alenemamma... Men hun er flink for tiden da. Hun har igrunn aldri vært syk, var kun et par dager i høst hun var litt snørrete, men ellers ingenting. Jeg HÅPER hun ikke smittes av meg nå heller, selv om det skal mye til.. Temper henne morgen og kveld, men den ligger stabilt på hennes vanlige 37,3. :nigo:

Håper dere føler dere bedre snart alle mann. Ikke noe gøy å være syk og i tillegg passe på syke barn. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke oppdatert på en stund jeg :sjenert: Siden lillemor var syk faktsk... Vi ble syke vi også da, sevfølgelig. Magevondt og spying for undertegnede sin del :spy: Skikkelig utrivelig. Men nå er vi friske alle mann og har vært det i nesten to uker *bank i bordet* :fnise:

Vi merker at livet har blitt mer travelt med to fulle jobber og to barnehagebarn, men det går forsåvdt greit også. Huset er kanskje ikke så rent som det var før og middagene blir nok noe mer lettvindt, men vi lever da over. Jeg har vannvittig mye å gjøre på jobb og jobber så og si hver kveld etter at ungene har lagt seg, men bevares... JEG STORTRIVES :nigo: Og som pappa sier; Hvis du hadde gitt ungene mindre lekse ville du hatt mindre å gjøre. Så det så!

Ellers får vihuset vårt om 3 måneder :hakeslepp: Cloudberry kan snart å bananas på ikea :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at du trives og at alt er bra! :tommelsmil:

:klemmer:

:tommelopp:

Uff, og jeg synes jeg har lite tid nå :sjokkert: Hvordan skal det bli når man skal begynne og jobbe ;)

Det går da på et vis... Må bare senke de fleste standarder et lite hakk. Dessuten blir man mer effekv når man ikke har all verdens med tid :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen og nok ei uke er over. Huff, dagene går altså :jepp:

Må si at dette har vært ei tøff uke. Lillemor har begynt å våkne veldig tidlig, gjerne rundt fem og det er kul umulig å få henne til å sove noe mer. To dager denne uka har hu faktisk våknet når klokka sier "noe med fire" og det er alt for tidlig :kjefte: Litt sliten nå ja :Nikke: Skulle jo tro at det blir godt med helg, men regner vel ikke med at hu sover lenger i morra heller. Forhåpentligvis skyldes det et par nye tenner og litt hoste, men man vet jo aldri.

Lillemor har forresten blitt en racer til å gå nå, løper faktisk. Og nå i det siste har hun også begynt å herme ord :) Også sloss hun med storebroren sin :fnise: Går på som en terrier og er ikke redd for noen, uansett størrelse. Det er iallefall det de sier i barnehagen :nigo: Tøffe jenta til mamman sin.

I morra blir det bursdagsfeiring av min mor og en tur for å handle litt. Bursdagsgave til lillemor som snart blir ett år blant annet. Ja, også skal vi kjøre se på huset vårt som begynner å se ut som et hus nå :hoppe: Men i kveld... sløving på sofaen :veslejenta: Skal ikke rette en skarve stil engang :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering fra deg :)

Og :hoppe: for at huset begynner å ligne på et hus :tommel:

Når regner dere med at det er ferdig til innflytting?

God helg i heimen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering fra deg :)

Og :hoppe: for at huset begynner å ligne på et hus :tommel:

Når regner dere med at det er ferdig til innflytting?

God helg i heimen :klemmer:

Blir desverre så alt for lite tid til oppdatering :sjenert:

Huset ser virkelig ut som et hus :) Ikke panel og sånn utvendig, men takstoler og alt er på plass og utvendig er det foreløpig dekt med plater. Så riktig så fint ut.

Vi overtar først på mai og regner med å flytte inn i løpet av samme måned :tommelopp: Blir nok bra, men ser ikke akkurat frem til flyttng og vasking og sånn. Den store handleturen på ikea derimot blir en stoooor opptur :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en utrolig yggelig lørdag :)

Lillemor sov en time lenger enn hun pleier, altså "helt" til seks. Dessuten sovna hu igjen klokka sju og sov en halv time til. Går fremover da :Nikke:

Mannen måtte en tur på jobb i formiddag, så jeg og ungene kosa oss hjemme. Var et nydelig vær :sol: og for en gangs skyld var det ikke så kald, så vi benyttet anledingen til å gå ut en tur og kjøre akebrett. I tolvtida kom mannen hjem og vi kjørte for å shoppe litt i nabokommunen (og så på huset vårt). Fikk handlet diverse bursdagsgaver og litt klær til lillemannen.

Etterpå dro vi rett til mine foreldre og spiste bursdagsmiddag for min kjære mamma. Og tror dere ikke at mine elsverdige foreldre tilbød seg å låne ungene i natt sånn at vi kunne sove lenge begge to for en gangs skyld :bolledeig: Kan vel ikke si annet enn at vi er dypt takknemmelige for det tilbudet.

Så nå sitter vi hjemme alene og nyter lørdagskvelden til det fulle :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så godt det var med noen timer hjemme alene, for ikke å snakke om å kunne sove til man våknet uten avbrudd :jepp: Bare det å kunne ligge å kose seg litt i senga før man sto opp er jo uvant luksus :)

Bega oss ut på den evindelige "et barn til eller ikke" diskusjonen i dag... Jeg har vel komemt frem til at jeg godt kunne tenke meg et svangerskap til, men ikke nødvendigvis en unge til :klø: Kanskje jeg har en fremtid som surrugatmor :fnise:

Nei, vi får se... Ikke klar for en til enda iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pleier lillemor å sovna om kvelden, sidan ho er våken så tidleg på morgonen? Høyrest ufattelig slitsomt ut å stå opp så tidleg. :Gjesp: Trur ikkje eg hadde orka det - iallfall ikkje så lenge eg ikkje jobbar, og uansett ikkje må opp tidleg. Det er vel det som er grunnen til at eg ikkje legg I. før kl 8 om kvelden - nettopp for å sleppa at ho våknar så altfor tidleg om morgonen. :sjenert:

Og hovedgrunnen til at eg fortsatt ikkje har kutta ut morgonpuppen, er faktisk for at eg då får sova lenger. :rodme: I. våknar nemlig nesten alltid i 6-tida om morgonen, og er lys våken. Eg klarar ikkje å få henne til å sova vidare i senga si då - men når eg tar I. inn i vår seng og ammar henne, sovnar ho igjen, og søv vidare til klokka er mellom 07.30 og 09.00. :fnise: Herlig for meg, som er eit skikkelig B-menneske. ;) Men det er strengt tatt kanskje ingen god nok unnskyldning for å amma I. fortsatt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så deilig med unge-fri natt!! :hjerter:

Bygger dere nytt hus, eller? *har ikke tid til å lese meg opp langt bakover...* :sjenert:

Så spennende med baby-diskusjon igjen da!!! :hjerte: Hva tenker mannen da?

Jeg har begynt å tenkt i det siste at "hvis jeg var Cloudberry, så skulle jeg hatt en nyfødt baby til nå...." GURI LAND!! Det er helt utenkelig!!! Bøyer meg i støvet for deg som gjennomgikk det, altså....!!! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Når pleier lillemor å sovna om kvelden, sidan ho er våken så tidleg på morgonen? Høyrest ufattelig slitsomt ut å stå opp så tidleg. :Gjesp: Trur ikkje eg hadde orka det - iallfall ikkje så lenge eg ikkje jobbar, og uansett ikkje må opp tidleg. Det er vel det som er grunnen til at eg ikkje legg I. før kl 8 om kvelden - nettopp for å sleppa at ho våknar så altfor tidleg om morgonen. :sjenert:

Og hovedgrunnen til at eg fortsatt ikkje har kutta ut morgonpuppen, er faktisk for at eg då får sova lenger. :rodme: I. våknar nemlig nesten alltid i 6-tida om morgonen, og er lys våken. Eg klarar ikkje å få henne til å sova vidare i senga si då - men når eg tar I. inn i vår seng og ammar henne, sovnar ho igjen, og søv vidare til klokka er mellom 07.30 og 09.00. :fnise: Herlig for meg, som er eit skikkelig B-menneske. ;) Men det er strengt tatt kanskje ingen god nok unnskyldning for å amma I. fortsatt? :sjenert:

Vi legger lillemor mellom sju og halv åtte og da er hun så trøtt at hu stort sett sovner før vi er ute av rommet. Vi prøvde å legge henne seinere en periode i håp om å få sove litt lengre, men neida :riste: Virker som hu skal opp så tidlig uansett. I dag våkna hu ikke før 06.15 da :gjeipe: Riktignok litt lengre enn vanlig, men allikevel. Om hu bare kunne drøyd den en halv time til så ville jeg vært strålende fornøyd :)

Når det gjelder amming så synes jeg at man må holde på så lenge man har lyst jeg... Ikke hadde jeg noen planer om å slutte så tidlig som jeg gjorde denne gangen, men så ble det sånn allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så deilig med unge-fri natt!! :hjerter:

Bygger dere nytt hus, eller? *har ikke tid til å lese meg opp langt bakover...* :sjenert:

Så spennende med baby-diskusjon igjen da!!! :hjerte: Hva tenker mannen da?

Jeg har begynt å tenkt i det siste at "hvis jeg var Cloudberry, så skulle jeg hatt en nyfødt baby til nå...." GURI LAND!! Det er helt utenkelig!!! Bøyer meg i støvet for deg som gjennomgikk det, altså....!!! :pls:

Ja, det var virkelig deilig :) Bare å spise frokost sammen i fred og ro var utrolig deilig. Så travelt som vi har det for tida (mannen har det ekstremt travelt på jobb) blir det mye småkrangling og det var utrolig godt å kunne roe ned litt alene.

Vi bygger teknisk sett ikke hus selv, men har kjøpt et prosjektert hus som de driver og bygger nå. På den måten får vi noe nytt uten å gjøre noe selv :tommelopp: Selve hustypen og rominndeling og sånn kunne vi ikke endre på, men har bestemt farger, fliser, kjøkken ol selv da. Gleder oss masse :hoppe:

Når det gjelder mannen og et eventult tredje barn så er han mer enn klar :hakeslepp: Kanskje ikke helt enda, men han er temmelig bestemt på at han vil ha en til om ikke så alt for lenge. Vet ikke helt jeg altså :sjenert:

Hadde det ikke vært koselig med en til nå da, Coxy? Jeg ville iallefall ikke hatt det annerledes. Det er faktisk ikke så slitsomt som det høres ut som. De første tre månedene sov jo lillemor så mye. Fra hu var 3 mnd til ca 8 mnd var litt tøffere. Begge var mye våkne, krevde oppmerksomhet ustanselig og måtte voktes hele tida. Nå derimot er det mye enklere igjen og det er moro å se at de har glede av hverandre :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

LILLEMOR ER ETT ÅR I DAG :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Med to stk foreldre i full jobb har det ikke blitt så mye feiring, bortsett fra at bestefar var på middagsbesøk da. Men han er diabetiker, så det ble ingen kake i dag :( Lørdag derimot venter vi storinnrykk og får ta igjen kaka da :)

Dagen har lillemor tilbrakt på ettårskontroll, etterfulgt av karneval i barnehagen. Og nå ligger tøtta og sover, med litt vaksinefeber i kroppen...

Gikk fint på ettårskontrollen. Hu hadde gått ned litt i vekt siden forrige kontroll da, så vi må tilbake om en måned. Ikke at det bekymrer oss så veldig, for hu spiser godt. Det er vel det for tiden skyhøye aktivitetsnivået som har gjort utslag på vekta :fnise: For etter at hu starta å gå er det blitt tempo i heimen ja.

Nå skal mor slappe av litt og rette noen prøver :gjeipe:

Huset er forresten blitt tett. Vi var inne i det i går, men foreløpig er det ikke så alt for hjemmekoselig ;)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stor jente :bursdag: Tenker meg at det er ganske høyt tempo hos dere nå ja :)

Så artig at det går fremover med huset :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...