Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Helt sprøtt å lese om jenta di som står og går allerede, og andre historier om unger på Babymelonas alder som plutselig reiser seg opp og løper avgårde. :dåne: Jenta mi krøller beina når jeg holder henne over gulvet (Jeg prøver ikke å lære henne å gå altså! Det er bare lek! ;) barn skal ikke gå før de er klare! :fy_fy: )

Og når hun står oppreist når jeg holder henne vaier hun frem og tilbake. Det finnes ikke styrke. Hun er mye oppe på 4, og kan krabbe litt baklengs, men fiiiint lite fremover. Det har kun vært ett steg hittil! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sprøtt å lese om jenta di som står og går allerede, og andre historier om unger på Babymelonas alder som plutselig reiser seg opp og løper avgårde. :dåne: Jenta mi krøller beina når jeg holder henne over gulvet (Jeg prøver ikke å lære henne å gå altså! Det er bare lek! ;) barn skal ikke gå før de er klare! :fy_fy: )

Og når hun står oppreist når jeg holder henne vaier hun frem og tilbake. Det finnes ikke styrke. Hun er mye oppe på 4, og kan krabbe litt baklengs, men fiiiint lite fremover. Det har kun vært ett steg hittil! :fnise:

Lillemannen krøket også beina når vi skulle prøve å få han til å gå, helt til han var året faktisk. Det er vel derfo det er så utrolig moro at lillemor er kjappere. Men det føles helt merkelig at en så liten unge står :fnise:

Hu krabber forsåvidt ikke da. Vi vet at hu kan, men det går nok for sakte foreløpig :)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro det må være å følge med i utviklingen til de små, og ikke minst se på den forskjellen det er mellom de to!

:klemmer:

Ja, det er utrolig hvor forskjellige de er. På alle måter faktisk... Lillemannen var en veldig rlig og bedagelig unge, mens hu her nok ikke lar seg pelle på nesen. En aldri så liten kruttønne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ei helg over og ny uke i gang. Også er det jul snart :nigo: Merker at jeg gleder meg mer til jul i år enn jeg har gjort på lenge. Tror det skal bli utrolig gøy å se lillemannen gå amok i pakkehaugen :fnise:

I helga har vi utrolig nok greid å ikke gjøre noen ting. Det er ofte vi har en intensjon om det, men ender som oftest med å farte rundt fra det ene til det andre. På fredag var vi i møte med byggeleder for huset og gikk igjennom alle detaljene enda en gang. Tror det blir veldig koselig der. Gleder meg noe utrolig til å begynne å innrede og sånn :rødme: Tror mannen begynner å innse at han ikke har så mye han skal ha sagt på den fronten :tommelopp:

Lørdag og søndag var vi bare hjemme. Hadde tenkt å være ute endel, men det var ikke så koselig i regnværet. Mannen har gjort masse husarbeid da, tror han blir rastløs av ikke å ha noen planer. Men klager for all del ikke jeg altså.

Lillemor står og går langsmed møbler hele tiden nå og så har hu endelig begynt å krabbe. Åler seg nesten ikke i det hele tatt lenger. Nei, aktivitetsnivået er skyhøyt for tide, desverre også tidlig om morran. Hu våkner gjerne mellom fem og seks og får komme i vår seng. Ofte sovner hu igjen da, men ikke bestandig :( Og da er hu helt umulig å ha med å gjøre. Er egentlig supertrøt da, men nekter å sove. Vi får som regel roa henne ned tilstrekkelig etter ei stund, men da våkner som regel lillemannen. Huff, er lei av uner som ikke vil sove ordentlig på natta, det må jo snu før eller siden :klø: Heldigvis hadde vi ei god natt i natt. Hu våkna seks og sov videre i mi seng til sju, men slike netter har vi ikke mange av :riste:

Ha ei fantastisk uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg jula blir helt fantastisk ja ;) Gleder meg selv til å feire jul med nevøen min på to. Og neste år med vesla. Plutselig blir liksom jula litt morsommere igjen.

Kjedelig at det blir dårlig med søvn på natta da, hadde håpet det bare var ett nybegynnerproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg jula blir helt fantastisk ja ;) Gleder meg selv til å feire jul med nevøen min på to. Og neste år med vesla. Plutselig blir liksom jula litt morsommere igjen.

Kjedelig at det blir dårlig med søvn på natta da, hadde håpet det bare var ett nybegynnerproblem.

Det trodde vi også, for sånn var det med lillemannen. Men ikke denne tøtta her nei :nei: Utrolig hvordan man venner seg til å sove lite, men så hemder det at man bare må sove. Jeg sovna i stresslessen på stua og sov i to timer på søndag :hakeslepp: på dagen altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper søvnen til vesla endrer seg snart :)

Det håper virkelig vi også og klamerer oss til håpet om at dette ikke kan vare evig. For det kan det vel ikke :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Cloudberry overgått seg selv på håndarbeidsfronten... HUN SYR :sjokk: Og ikke brodering altså (for jeg har knapt gjort annet de siste ukene) Neida, jeg syr forkle som lillemannen skal få i adventskalenderen sin. Er egenlig ganske moro da. Ikke noe kompliserte saker, bruker det jeg selv sydde i 5. klasse som mal. Et stykke stoff med kantebånd og lomme foran og det blir faktisk ganske så stilig :tommelopp: Jeg får jo lyst til å lære å sy mer, etter mnster kanskje :klø:

Ellers har jeg og lillemor hatt besøk av ei i barselgruppa i dag og tatt det ganske så med ro. Slow start på uka med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som SYR! :klappe: Det er liksom den tingen som er uoppnåelig for meg - kan mye annet, men :sjenert:

Åh... Bli ikke for imponert. Forklet ser nemlig VELDIG hjemmelagd ut for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Bli ikke for imponert. Forklet ser nemlig VELDIG hjemmelagd ut for å si det sånn :fnise:

Det er jo det som er noe av sjarmen med hjemmelagde ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det som er noe av sjarmen med hjemmelagde ting ;)

Du har rett i det da :tommelopp:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: LILLEMOR HAR LÆRT SEG Å GÅ MED GÅVOGNA :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Flinke lille jenta mi :rødme:

Nå skal vi hive oss i bilen og kjøre til nærmeste kjøpesenter for å handle venninnejulegaver og julegaver til mannen. Like greit å få det unna før desember og julestresset starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg er imponert over hvor rask jenta di er i utviklingen! Vi ønsker oss lære-å-gå-leke til jul, men jeg kan ikke se for meg at O. klarer å bruke den før den tid. Men har hun hoppet over krabbestadie, eller?

Det er så koselig med jul i år! I går tente vi julegrana her vi bor, sang julesanger og nissen kom. O. er jo for liten til å skjønne noe, men han så med store øyne på alt som skjedde, så litt gøy var det nok. Dessuten fikk han pepperkake som han digga! Gir du lillemor kaker ennå?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe:

For flinke lillemor!

Og

:hoppe:

For flinke Cloudberry som syr!

:klemmer:

Ha en skikkelig super helg!

Vet ikke om den syinga er så mye å :hoppe: for :sjenert: Men tusen takk allikvel :)

Hei!!

Jeg er imponert over hvor rask jenta di er i utviklingen! Vi ønsker oss lære-å-gå-leke til jul, men jeg kan ikke se for meg at O. klarer å bruke den før den tid. Men har hun hoppet over krabbestadie, eller?

Det er så koselig med jul i år! I går tente vi julegrana her vi bor, sang julesanger og nissen kom. O. er jo for liten til å skjønne noe, men han så med store øyne på alt som skjedde, så litt gøy var det nok. Dessuten fikk han pepperkake som han digga! Gir du lillemor kaker ennå?

Ha en fin dag!

Hu er iallefall kjappere enn broren. Han gikk ikke før han var 15 mnd, dro seg vel så vidt fremover når han var like gammel som det lillemor er nå. Krabbestadiet kom hun faktisk til rett etter at hu startet å reise seg, så hvis det ikke er et møbel i nærheten krabber hun. Jeg må innrømme at jeg synes at det er veldig moro å ha en "krabbeunge" siden lillemannen bare akte seg på rumpa. Også er hun jo å søt når hu krabber i full fart etter storebroren :rødme: O. finner nok ut av ting når han er klar for det, det er jo egentlig ikke noen hast. Lillemannen var utolig stødig da han først lærte seg og gå og hadde betydelig færre knall og fall enn det lillemor har :Nikke:

Juhar jeg en følelse av at bare blir mer og mer moro. Tror lillemannen kommmer til å gå bananas i pakkene i år iallefall :) Så også hvor ro han syntes det var at vi hang opp lys i vinduene i helga. Lillemor spiser nok litt kake hun også ja :flau: Mer enn hun bør egentlig, men det hjelper jo ikke akkurat at broren villig deler av sine goder hvis vi snur ryggen til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: :strix: JEG ER 90 % SIKKER PÅ AT JEG FÅR JOBB ETTER JUL :strix: :strix:

Skolen ringte i dag og spurte om hvem av de to ledige stillingene jeg helst ville ha :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordner seg med jobb :hoppe: Nå blir det good times i cloudberry-heimen, ny jobb, nytt hus, nygift og to flotte barn, kan det bli bedre? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordner seg med jobb :hoppe: Nå blir det good times i cloudberry-heimen, ny jobb, nytt hus, nygift og to flotte barn, kan det bli bedre? :strix:

Nei, det kan vel ikke det :) Eneste som hadde vært bedre hadde vært om jobben hadde vært fast og i den kommunen vi flytter til. Men... En kan ikke få alt en ønsker seg på en gang, så jeg får satse på at det åpner seg nye jobbmuligheter til høsten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...