Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Moro med ny prøving da :lur: Vi kjører nok på'n igjen når minsten er 2 år vi også. Hvis jeg klarer å vente så lenge... :sjenert:

Fortsatt god helg! :goodbye:

God søndag :klemmer:

:klemmer:

Og vips var halve uka over igjen...

Her har det vel ikke skjedd så mye at det gjør noe. Venter fortsatt på at Husbanken skal behandle lånesøknaden vår og så har jeg pådratt meg UVI... Dritt :sur: Men på den andre siden så har lillemor begynt å reise seg selv. Tror lillemannen var godt over året når han gjorde det første gangen :fnise:

Jaja, må vel søke på noen jobber så jeg har noe å fylle dagene med etter jul :) men først, Cæsar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale
Jaja, må vel søke på noen jobber så jeg har noe å fylle dagene med etter jul :) men først, Cæsar :nigo:

Det gjelder å prioritere ;)

God bedring!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips var halve uka over igjen...

Her har det vel ikke skjedd så mye at det gjør noe. Venter fortsatt på at Husbanken skal behandle lånesøknaden vår og så har jeg pådratt meg UVI... Dritt :sur: Men på den andre siden så har lillemor begynt å reise seg selv. Tror lillemannen var godt over året når han gjorde det første gangen :fnise:

:hakeslepp: jenta di er jammen tidlig ute med det meste hun! :klø: Tenner, reise seg opp...

Babymelona sitter av seg selv, om jeg setter henne på gulvet, men hvis hun blir overengasjert så tenker hun ikke spesielt konsekvens, og lener seg så mye at hun stuper. Men hun er flink da.. Det kommer mer og mer reflekser på at hun mister balansen når hun sitter.. Hun skvetter.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: jenta di er jammen tidlig ute med det meste hun! :klø: Tenner, reise seg opp...

Babymelona sitter av seg selv, om jeg setter henne på gulvet, men hvis hun blir overengasjert så tenker hun ikke spesielt konsekvens, og lener seg så mye at hun stuper. Men hun er flink da.. Det kommer mer og mer reflekser på at hun mister balansen når hun sitter.. Hun skvetter.. :fnise:

Hu er iallefall kjappere enn broren, og det er jo moro det da. Selv om hu kunne ha spart seg for å få tennene så himle tidlig :nei:

De er jo så søte når de sitter og "babyvelter". Lillemor er ikke så stødig bestandig hu heller skjønner du. Og konsekvenstenkning eksisterer iallefall ikke, spesielt når hu henger over kanten på lekekassen (som har hjul) og prøver å få tak i ett eller annet. Rett som det er treffer hu parketten med planeten først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg plages med disse jobbsøknadene. Er da så utrolig vanskelig å formulere seg og få frem det man vil ha frem :klø: Satt i hele går og føler ikke at jeg kom spesielt langt. Men så tok det utrolig mye tid og fylle inn CV på web'en også. Er iksom ikke måte på hva de skal vite...

Uansett så ser det ut til at det ordner seg med jobb etter jul. Fikk en mail fra rektor på skolen her med oppfordring til å søke på et utlyst vikariat og det må jo være et godt tegn. Men egentlig så kunne jeg tenkt meg jobb i nabokommunen, siden vi flytter dit i juni. Hadde jo vært utrolig greit å slippe å stresse med jobbsøking når det nærmerseg skolestart. For ikke å snakke om alle bekymringene om jeg får jobb eller ikke :Nikke: Nei, vi

får håpe det ordner seg for snille jenter :)

Jeg får vel prøve å skrive litt mer på søknadene mens kidsa sover eller bør Cloudberry sove litt hun også :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbsøknader kan være noe herk :sur:

Jeg overlot størstedelen av problemet til min eldste kusine da jeg skulle søke på jobb :fnise: Det var greit å få hjelp fra noen som var dreven i gamet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbsøknader kan være noe herk :sur:

Jeg overlot størstedelen av problemet til min eldste kusine da jeg skulle søke på jobb :fnise: Det var greit å få hjelp fra noen som var dreven i gamet ;)

Mannen hjelper meg da, men ikke nok. :sjenert: Synes jo egentlig at han kan skrive den for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kommet hjem fra en fatastisk flott kveldsgåtur med to i barselgruppa. Litt moro å møtes uten unger for en gangs skyld også :Nikke: Uansett så var det godt å røre litt på seg, har ikke vært for mye av det i det siste nei :riste:

Får vel skrive litt mer søknad og køye etterhvert :natti:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Reiser seg opp? WOW! O. prøver å reise seg opp han og, men kommer seg foreløpig bare opp på knærne. Men han krabber som en helt nå, overalt-hele tiden. Når vi sittter i stua hører vi "klask-klask", da er han på vei bprtover gangen. Uuuutrolig søtt, assa!! :rødme:

Lykke til med søknadene, forresten. Har skrevet et par av dem selv i det siste, og det er ikke lett! Håper det ordner seg. Hvordan er jobbmulighetene som lærer? Skulle tro de var ganske bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Reiser seg opp? WOW! O. prøver å reise seg opp han og, men kommer seg foreløpig bare opp på knærne. Men han krabber som en helt nå, overalt-hele tiden. Når vi sittter i stua hører vi "klask-klask", da er han på vei bprtover gangen. Uuuutrolig søtt, assa!! :rødme:

Lykke til med søknadene, forresten. Har skrevet et par av dem selv i det siste, og det er ikke lett! Håper det ordner seg. Hvordan er jobbmulighetene som lærer? Skulle tro de var ganske bra?

Joda, hu reiser seg hu - overalt! Men den derre krabbinga får a ikke helt taket på virker det som. Hvis hu skal noen plass begynner hu i krabbestilling, men ender fort ned på magen igjen :fnise: Går sikkert fortere det da...

Tror ikk jeg skal ha noen problemer med å få jobb etter jul, iallefall ikke her vi bor. Men kunne egentlig tenkt meg jobb i nabokommunen vi skal flytte til, så slipper jeg å starte på "bar bakke" til høsten igjen. Greit å ha en fot innom en eller annen plass. Men uansett, jobb er jobb :)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får jobb i nabokommunene med en gang, så slipper du å tenke noe mer på det. Jeg krysser fingre!

Jeg satt i går kveld og skrev en jobbsøknad. Det var sånn elektronisk type, der man lagrer cv, referanser etc på arbeidsgiveren sin nettside. Jeg opppdaget jobben ved en tilfeldighet sent i går kveld, og fristen gikk ut i går, så jeg var litt stresset. Skrev kjapt en full søknad og tenkte at den var god nok, trykket på "skriv søknad" og VIPS var den borte. :kjefte: Jeg trykka feil (skulle jo "send søknad")og mnista alt jeg hadde skrevet!! Jeg holdt på å begynne å grine, jeg. Heldigvis klarte jeg å ta meg sammen og skyndet meg å skrive det hele om igjen, mens jeg fremdeles husket det meste. Frustrerende. Tror jeg må ringe dem i dag og utdype søknaden min, så de ikke utelukker meg med en gang ;)

Jaja, det var dagens lille fra meg. :ler: Håper du har det bra og at du får en fin dag!

edit: sender du åpne søknader eller søker du på konkrete jobber?

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt herk å skrive CV ja, det tar litt tiiiiiiiiid....

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg med tanke på jobb.

Helt enig, spesielt sånne elektroniske varianter. De er liksom så kronglete og for oss somhar noen krumspring i utdannelsen (les: ikke fullstendig grunnfag pga omlegging i henhold til kvalitetsreformen og endring i fagstruktur midt i studieløpet :sur: ) er det vanskelig å få frem at en ikke har droppet noe. Men fikk det da gjort, så nå er dte bare å vente :)

Håper du får jobb i nabokommunene med en gang, så slipper du å tenke noe mer på det. Jeg krysser fingre!

Jeg satt i går kveld og skrev en jobbsøknad. Det var sånn elektronisk type, der man lagrer cv, referanser etc på arbeidsgiveren sin nettside. Jeg opppdaget jobben ved en tilfeldighet sent i går kveld, og fristen gikk ut i går, så jeg var litt stresset. Skrev kjapt en full søknad og tenkte at den var god nok, trykket på "skriv søknad" og VIPS var den borte. :kjefte: Jeg trykka feil (skulle jo "send søknad")og mnista alt jeg hadde skrevet!! Jeg holdt på å begynne å grine, jeg. Heldigvis klarte jeg å ta meg sammen og skyndet meg å skrive det hele om igjen, mens jeg fremdeles husket det meste. Frustrerende. Tror jeg må ringe dem i dag og utdype søknaden min, så de ikke utelukker meg med en gang ;)

Jaja, det var dagens lille fra meg. :ler: Håper du har det bra og at du får en fin dag!

edit: sender du åpne søknader eller søker du på konkrete jobber?

Jeg søker på konkrete jobber ja. Hvis jeg ikke får noe må jeg vel slenge ut noen generelle også :Nikke:

Kjenner til din frustrasjon så alt for godt ;)

Tror nok ikke jeg får jobb i nabokommunen nå, men satser på det til høsten. Lyses jo ut ganske mange lærerstillinger på våren :nigo:

Æsj! :sur:

Kjenner frustrasjonen din over slikt aimee!!!

Håper du får en super dag Cloudberry :)

Takker for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Cloudberry sliten :Nikke: Men så har vi toårsdag i huset også da :strix: Enn at lillegutten vår har blitt så stor :hakeslepp: Og med tanke på gleden over pakker har det skjedd utrolig mye på et år. Selv kortene bringer frem masse gkede og entusiasme. Fiiiint sier han :fnise:

Men dette har vært en travel dag :dåne: Startet med at lillemor våknet kvart over fem og etter en halvtime med desperat prøve og få henne til å sove forsøk måtte jeg stå opp med henne. Men på den andre siden fikk jeg både lagt sammen klær og skåret ut kake i Mikke Mus fasong før klokka sju... Barseltreff lokka elleve og prøvde fortvilt og få henne til å sove først, men nei da :riste: Fikk til en liten dupp på 20 minutter men det var også alt. Og midt oppi at hu var overtrøtt som bare rakker'n skulle jeg pynte mikke mus og lage bløtkake med marshmallovsfondant. Må jo være litt fancy, har jo ikke toårsdag i huset hver dag, men jeg burde jo definitivt ha testet ut nye teknikker på forhånd. For for å si det mildt så har Cloudberry lært veldig mye om baking i dag og det måtte noen forsøk til for at det skulle bli bra. Jeg holdt seriøst på å klikke når jeg var så og si ferdig med bløtkaka og bare skulle pynte litt til med grønn melis og så gikk det åt skogen :sur: Kaka så ikke ut, så da måtte jeg lage hvit smørkrem og dekke over fadesen. Og for å toppe det hele satt lillemor i stolen sin og vrælte hele tida. Men det ble da bra til slutt :nigo:

Vi hadde første selskapsbolk i dag på middag (pølse med brød - det er da vitterlig barneselskap) og påfølgende kaker. Et sett besteforeldre og naboen. I morra kommer to sett til med besteforeldre på lunsj. Vi fant ut at det var greit å dele det opp litt og så at lillemannen hadde mer enn nok med å forholde seg til som det var i kveld. Det ble mer enn nok pakker også siden han må leke med alt med en gang :ler:

Nei, sliten nå (og sinnsykt trøtt) men utrolig moro. Bare å se det lille ansiktet når han rett før på vei i seng fikk dagens siste pakke med Hinkel Pinkel bamse :hjerter_rundt: Priceless!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for bursdagshilsener til lillemannen :klemmer:

Jeg føler meg definitivt ikke klar for ny uke :( Er trøtt og uopplagt og skulle ønske at vår lille frøken kunne sove lit lengre om morran :Nikke: Men mellom fem og seks er det full rulle. Unødvendig spør du meg!

Helga har rast v gårde med bursdagsfeiring x2 og nydelig baccalaomiddag hs mine foreldre på lørdagskvelden. Jeg og ungene lå over vi da, så da fikk jeg sneket inn noen ekstra timer søvn i går morrest, uten at det hjalp så mye.

Lillemor begynte så vid å reise seg for ca 14 dager siden og nå står hu HELE TIDA! Har begynt å gå langs møblene også og prøver å slippe seg innimellom, men da havner hu fort ned på rompa :fnise: Akkurat nå står hu og støtter seg til tv-benken og kjefter ganske så heftig på Wenche i God Morgen Norge :rødme: Det skal ikke forundre meg at hu går, om enn noe ustødig, til jul for pågangsmotet er det ingenting å si på.

I dag har jeg ingen planer bortsett fra et legebesøk og tror ikke jeg skal gjøre så mye annet heller :riste: Er den pokkers spralen min som har begynt å tulle igjen, så jeg får høre hva de sier nå.

Nei, må vel frem med støvesugeren...

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...