Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med huuuuuuus!! Så fantastisk!

Og nå får jeg igjen med meg oppdateringene dine, nå som jeg har lagt igjen spor :sjenert:

Gratulerer med huskjøp!

Tusen takk begge to :klemmer:

Jeg må innrømme at jeg elsker disse stundene hvor det er helt stille i huset :nigo: Lillemor sover (fremdeles feber) og lillemannen er hos tante i nabohuset. Før likte jeg ikke at det var helt stille, men nå... Bortsett fra at mus som springer i veggene forstyrrer roen. Har ikke noe til overs for disse "leieboerene" i det hele tatt :sur: Men i et så gammelt hus som dette er kan man vel ikke regne med annet... Onkel var her iallefall nettopp med musefeller men jeg håper for guds skyld ikke at det kommer noen i dem. For er det noe som er verre enn mus så er det døde mus... Gleder meg iallefall ikke noe mindre til å flytte nå :)

Ellers har vi hatt besøk av ei i baselgruppa og hennes to små i dag. Utrolig koselig med besøk og kunne :skravle: litt. Jeg og lillemannen hadde bakt boller til og med. Selv om arbeidsfordelingen i bakeprosessen nok er mer jeg baker - lillemannen ødelegger og spiser alt han får fatt i. Det kan være seg mel, gjær, sukker og alt er like godt :gjeiper:

Må vel begynne på middagen snart. Gjør det enkelt i dag tenker jeg. Fiskepinner og stekte poteter :Nikke: Orker ikke å bruke stilletiden min foran komfyren :riste:

Mannen må på jobb i kveld også så da blirdet "tirsdagsgullrekka" Cæsar, damene dro, unge mødre, Grey's og Medium :) Tirsdagskvelder er digg altså. Må vel prøve å få ferdig en jakke jeg strikker til lillemor også. Det er bare det at den har så mye mønsteat det går helt surr i trådene. Må ta meg på tak for å strikke litt hver kveld. Vet jeg må blir ferdig snart også, for bestilte meg adventskalender jeg skal brodere til lillemor i dag :strix: og når den kommer i hus blir det nok lite strikking :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Cloudberry' date='27.10.2009 (15:07) '

Ellers har vi hatt besøk av ei i baselgruppa og hennes to små i dag. Utrolig koselig med besøk og kunne :skravle: litt.

Mannen må på jobb i kveld også så da blirdet "tirsdagsgullrekka" Cæsar, damene dro, unge mødre, Grey's og Medium :) Tirsdagskvelder er digg altså. Må vel prøve å få ferdig en jakke jeg strikker til lillemor også. Det er bare det at den har så mye mønsteat det går helt surr i trådene. Må ta meg på tak for å strikke litt hver kveld. Vet jeg må blir ferdig snart også, for bestilte meg adventskalender jeg skal brodere til lillemor i dag :strix: og når den kommer i hus blir det nok lite strikking :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min barselsgruppe har to stykker begynt på jobb allerede! Det gir meg en påminnelse jeg ikke liker ;) Det blir litt trist å "skilles" etter så mange måneder, for det har vært så koselig å dele denne tiden med de flotte jentene. Men jeg har jo dere på KG da :)

Tirsdager på TV er bra, ja! Jeg er jo svært engasjert i Cæsar for tiden, og synes det bare var sååå trist at Liiv er død! (her snakker vi Cæsar-nerd på høyt nivå assa!) Unge mødre er skremmende og veldig underholdene og Greys må vi selvfølgelig få med oss. Selv om jeg blir ganske irritert når sistnevnte serie har vist noen Ally McBeal-tendenser i det siste. Håper de ikke tar helt av..

Du er flink som klarer å opprettholde håndarbeid med to små hjemme! Hvor i all verden tar du energien fra??? Jeg har så mye fint garn her hjemme og flere prosjekter jeg kunne tenke meg å begynne på, men når kvelden kommer, orker jeg ikke allikevel. Da vil jeg bare ligge i stabilt sideleie og se på tv :sukker: Kanskje du kan gi meg litt inspirasjon? Hva strikker du for tiden?

ARG!!! Skrev akkurat et langt svar her også bare forsvant det :sur:

Tirsdagskvelder er tv-kveld ja... Eller nå som mannen jobber så mye så er vel nesten alle kvelder det for min del. SItter stort sett i godstolen og strikker foran tv'en når ungene er i seng. Tror grunnen til at jeg får gjort håndarbeide på kveldene er at det rett og slett er avslapping for meg. Har alltid likt å pusle med sånne ting og har somregel 1000 prosjekter på gang. Fordelen med strikking og brodering er at det kan gjøres foran tv'en i motsetning til scrapping og andre ting som krever noe opprydding etterpå. Da blir det fint med nytt hus hvor jeg får en egen hobbykrok på gjesterommet :strix: Akkurat nå strikker jeg en jakke til lillemor i str 1 år. Begynte på den uka før hu kom til verden sp det har ikke akkurat gått fort. Men ble ferdig med den ene armen i går, så nå ser jeg enden på hele prosjektet.

Jeg har vært så stolt av meg selv i høst som IKKE har fulgt med på Cæsar, men nå som jeg har vært endel alene på kveldene har jeg blitt hekta igjen :flau: Men, men... det finnes da verre serier her i verden. Sr iallefall ikke på Glamour når jeg er hjemme på dagene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Bare husbanken ikke henger seg for mye opp i at jeg ik har jobb med en gang så blir dette bra :nigo: Håper iallefall det, for det blir endel lån...

Ellers rusler og går det i Cloudberryheimen. Mandagen har flydd avgårde med babysang og barsellunsj og ikke minst at lillemor har fåt feber stakkars liten :( Kom helt plutselig, men for å være helt ærlig så virker det ikke som det plager henne så mye egentlig. Regner med at det var derfor hu ikke ville sove mer klokka 4 i natt :sur: Gjorde ikke ting bedre at lillemannen våknet og var klart til å starte dagen sånn ca 10 minutter etter at hu endelig sovna i vår seng. Typisk altså...

Tror derfor at det blir en tidlig kveld i kveld, for bortsett fra et kvarter på badegulvet i dag tidlig og et kvarter på sofaen har jeg ikke sovet siden lillemor våkna i natt. Men det gjenstår å se om jeg kommer meg i seng da, for det er jo så koselig å sitte oppe om kveldene. Mannen er på jobb også, så jeg kan se hva jeg vil på tv. Dessuten spiste jeg nettop en nydelig reke og advocadosalat :sikle:

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klø:

Når man står opp halvseks og ikke har sovet stort fra klokka fire, ja da er det forsøket verdt å legge seg ned på badegulvet litt. Og så sannelig duppet jeg ikke av mens lillemannen lekte på gulvet ved siden av meg :fnise:

Og det som er litt moro er at han nå har begynt å rette ut en håndduk og legge seg på badegulvet han også når han er litt sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sitter jeg her på KG :klø: Må jo sove nå! Begge kidsene dupper og med tanke på at lillemor våknet klokka 0355 av feberen er jeg temmelig trøtt. Vi fikk sove litt til da, fra halv seks til kvart over kanskje på sofaen i stua, men det er da på langt nær nok :sur:

Nei, nå må febern ut sånn at Cloudberry få sove litt mer. Hjelper ikke akkurat på at lillemannen taklet klokkestilling veldig dårlig. Legger seg til ny tid, men står opp til gammel :sur: Og det er alt for tidlig :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles feber i kveld, men håper at hu over litt lengre i morra tidlig allikevel. Uansett så har mamma lovt å komme slik at jeg får sove litt hvis det blir for ille :)

I kveld har jeg stort sett ikke gjort annet enn å drikke vann og springe på do. Mistenker at noe UVItull er i startgropa og da er det like grei å drikke den ut med en gang. Tror det funker også, for alt føles mye bedre nå :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med feber og lite søvn. Håper natta blir bedre i dag :klem:

Det ble den IKKE! :sur: Selv om feeren ser ut til å forsvinne. Hu våkna klokka 0255 og etter en times tid hvor jeg roet henne ned, la meg, sto opp igjen og roet på nytt kapitulerte vi i min seng og sov "helt" til halv seks...

Ja, trøtt i dag også kan en si :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man står opp halvseks og ikke har sovet stort fra klokka fire, ja da er det forsøket verdt å legge seg ned på badegulvet litt. Og så sannelig duppet jeg ikke av mens lillemannen lekte på gulvet ved siden av meg :fnise:

Og det som er litt moro er at han nå har begynt å rette ut en håndduk og legge seg på badegulvet han også når han er litt sliten :)

:fnise: Der har jeg kun sovet i påvirket tilstand! :ler: Men det er jo deilig da! ;)

Hvorfor sitter jeg her på KG :klø: Må jo sove nå! Begge kidsene dupper og med tanke på at lillemor våknet klokka 0355 av feberen er jeg temmelig trøtt. Vi fikk sove litt til da, fra halv seks til kvart over kanskje på sofaen i stua, men det er da på langt nær nok :sur:

Nei, nå må febern ut sånn at Cloudberry få sove litt mer. Hjelper ikke akkurat på at lillemannen taklet klokkestilling veldig dårlig. Legger seg til ny tid, men står opp til gammel :sur: Og det er alt for tidlig :regler:

Samme her, legger seg 1900 som vanlig, men våkner en time tidligere. :sur: Jeg kan ikke klage når hun sover 12 timer i strekk, men er litt kjipt vallikevel. Dumme klokkeregel. Den ble jo laget for å spare på brenselstoff til gatelys på altfortidlig-tallet, på tide å gi slipp på den nå?? ;) Ikke mange land som bruker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Der har jeg kun sovet i påvirket tilstand! :ler: Men det er jo deilig da! ;)

Samme her, legger seg 1900 som vanlig, men våkner en time tidligere. :sur: Jeg kan ikke klage når hun sover 12 timer i strekk, men er litt kjipt vallikevel. Dumme klokkeregel. Den ble jo laget for å spare på brenselstoff til gatelys på altfortidlig-tallet, på tide å gi slipp på den nå?? ;) Ikke mange land som bruker den...

Helt enig, dumme klokkeregel :( Hva kan man gjøre for å endre på den :klø: Gir virkelig ingen mening spør du meg...

Har vel kun sovet på badegulvet i påvirket tilstand før jeg også. Spesielt deiligkan jeg vel ikke si at det var, er jo litt hardt da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, dumme klokkeregel :( Hva kan man gjøre for å endre på den :klø: Gir virkelig ingen mening spør du meg...

Har vel kun sovet på badegulvet i påvirket tilstand før jeg også. Spesielt deiligkan jeg vel ikke si at det var, er jo litt hardt da :fnise:

Godt og varmt! :Nikke: Har rotet frem masse håndklær og lagt meg på jeg da! ;) Heldigvis bare en eneste gang jeg har sovet på badegulv... Vel, kanskje da jeg var liten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er feberfri :danse: og det ser ut til at hu greier å sove litt lengre dupper på dagen igjen. For sånn har det ikke vært denne uka :riste: Nå soverhun iallefall dupp nr 2 og den første var på oer en time, så da fikk Cloudberry sove litt også. I tillegg har jeg fått vasket huset litt overfladisk og snart kommer mamma oppover slik at jeg kan dra å handle til neste uke alene og hente lillemannen litt tidligere fra barnehagen :) Har nesten ikke vært ute av huset de siste dagene og ser nesten frem til en tur på butikken :fnise:

Nei, det skal virkelig bli godt med helg, selv om mannen nok må jobbe i helga også :( Er vant til det at han har prioder hvor han må jobbe så og si døgnet rundt, men det er litt verre nå som vi har to små. Uansett så er det roligerer her enn i den gamle jobben han hadde så da skal jeg ikke klage.

Dere får ha ei fantastisk helg hele gjengen :strix:

Noen som har kule kakeoppskrifter til toårsdag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og varmt! :Nikke: Har rotet frem masse håndklær og lagt meg på jeg da! ;) Heldigvis bare en eneste gang jeg har sovet på badegulv... Vel, kanskje da jeg var liten! :fnise:

Lå oppå mannens slåbrok med min som dyne og det var ikke mykt nok ;)

Men i mine "glansdager" tok jeg alltd med meg dyna og lå oppå den på badegulvet når jeg kom fra byen. Hadde et stykke å gå fra nattbussen og ble alltid så frossen på veien hjem. Og det var mykt og varmt og godt :)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Ser du har slitsomme dager med lite søvn. Da er vi i samme båt. Men jeg har til gode å sove på badegulvet da :fnise:

Ikke greit å sov lite nei, men det er utrolig hvordan man greier å fungere allikevel. Selv om man må ty til badegulvet i ny og ne :fnise:

Fredagskveld, x-factor, kald pils og pizza i ovnen :tommelopp: Ungene i seng og alt er fryd og gammen. Hentet ned dynene til lillemor og lillemannen i kveld også kosa vi oss på dynene i pysjen alle fire.

Ellers har vi snakket utrolig masse om denne tredjemann i det siste og det spørs vel om vi ikke trår til med prøving igjen når lillemor blir to år. Er iallefall enige om at vi ikke må vente for lenge... Blir jo litt spennende da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med ny prøving da :lur: Vi kjører nok på'n igjen når minsten er 2 år vi også. Hvis jeg klarer å vente så lenge... :sjenert:

Fortsatt god helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...