Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har det vært så fint vær i det siste at vi knapt har vært inne. Ergo har det ikke blitt så mye KG-tid heller :riste:

Foruten å være ute hele dagen har vi fått ordnet litt mer bryllupsgreier da. Bestilte oss hotellrom på torsdag, og på fredag var jeg og mamma og bestilte blomster. Mamma skal nemlig lage brudebuketten. Skulle bestille kaker også, men den lokale bakeren har stengt akkurat denne uka så der må vi finne en annen løsning :klø: Lørdag dro vi til byen for å levere kjolen til skredder for tilpassing, kjøpe papir til bordkort/menyer og ta en ikeatur (for å kjøpe bla bordpynt). I tillegg skulle vi møte min svigerfar som skulle kjøpe trehjul-sykkel til lillemannen :nigo: Masse ærender med andre ord.

Siden skredder'n å i andre etasje gikk jeg opp alene, med mann og barn utenfor. I det skredderen står og snører igjen kjolen ser jeg at forloveren min + flere venninner og søstra mi kommer inn :jepp: og jeg skjønner at det er utdrikningslag på gang :) Jeg visste jo at det ville komme, men var så sikker på at det var tre uker til (hadde "regnet" meg frem til :fnise: ) I det amenhengen går opp for meg blir jeg så paff at jeg knapt klarer å si noe som helst. Snakk om å bli lurt.

Etter å ha fått på meg en knallrosa kjole fikk jeg overlevert pumpe og undertøysskift som samboer'n hadde pakket med seg i all hemmelighet og sa hadet til småttisene. Og så var mor klar for en annerledes dag :)

Først dro vi hjem til forloveren min, hvor jeg ble ikledd tiara og slør, før vi hadde lunspicknikk i en park. Pai og salat, muffins med knallrosa glasur og rosa champagne :sikle: Været var fantastisk, så vi ble sittende en god stund. Jeg måtte dessuten gå igjennom alle mine ex'er og si noe om dem.

Etter maten fikk jeg et skilt rundt halsen hvor det sto "kyss og klem kr 5" og beskjed om at jeg måtte samle inn penger til en bussbillett. Jeg liker ikke sånne greier noe særlig og bedrev slettes ingen aktiv markedsføring :riste: Vi gikk inn til sentrum og når vi går inn på det største kjøpesenteret kjenner jeg at panikken begynner å gripe om seg. Det var derfor med stor lettelse jeg innser at vi skal på Make-up Store hvor jeg får sminketime og gavekort på sminke. Fikk mange gode tips til bryllupet iallefall.

Deretter var det duket for mer gåing gjennom sentrum, ispause og busstur til noe som så ut som et bilverksted. Igjen skjønte jeg ingenting :klø: Det viste seg å være øvingslokalet til bandet forloveren min synger i og tid for cd-innspilling. På dette tidspunktet har bruden hatt jevn tilførsel av vin (fra en prinsessedrikkeflaske selvfølgelig) og er i et strålende humør :fnise: Det ferdige resultatet derimot er jeg noe mer usikker på.

Når vi var ferdige dro vi tilbake til forloveren min for å drikke litt strawberry dacari og ny picnic med grillmat. Måtte også igjennom en quis hvor jeg skulle finne ut hva samboer'n hadde svart på en del spørsmål og med så mange riktige tror jeg vi kan slå fast at vi kjenner hverandre god :tommelopp: Kvelden ble avsluttet med vin og gavelek.

I mine øyne var dette en fantastisk dag :strix: Bare det å gjøre noe helt annet enn bleier og mating gjorde utrolig godt. Alt var så utrolig gjennomført hele tiden også, så det er tydelig at det har ligget mye organisering bak.

Nå i dag kjenner jeg at jeg er en smule sliten. Men det er kanskje ikke så rart når man legger seg på det tidspunktet man ofte står opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO DO LISTE - BRYLLUP

Har gjort

Må gjøres

Bestille vielse

Bestille mat og lokale

Innbydelser

Bordkort - har funnet ut farge og type, men ikke kjøpt inn enda

Bordplassering - :klø:

Brudekjole

Sko til brudekjole

Sy opp kjole - ferdig i starten av august

Bestille time til frisøren

Tilbehør til kjolen

Klær til mannen

Klær til Lillemannen

Klær til lillemor - delvis ordnet siden hun kan bruke en kjole hun fikk igave da hun ble født

Gravere ringer

Bryllupskaker - finne ut hvem som skal bake hvilke kaker

Bestille hotellrom

Brudebukett - mamma lager

Bestille fotograf - gave fra samboer'ns søster :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med koselig utdrikningslag! :strix:

Ja, det var kjempekoselig, men blir jo nesten litt rørt av alt arbeidet de hadde lagy ned på forhånd :rødme:

:sjenert: nå må jeg bare gjøre plass i kalenderen tl alt jeg egentlig skulle gjøre unna i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå trenger du jo ikke drikkes ut den lørdagen du trodde ;) Så da har du en ledig dag :)

Jammen det er jo noen ting som det er greit å ha unnagjort litt tidlig. Papir til bordkort feks siden disse må ordnes. Og lysestakene jeg skal bruke som blomstervaser, siden blomstene jeg skal ha oppi allerede er bestilt. Må liksom ha akkurat sånne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et kjempekoselig utdrikningslag du fikk, også så deilig med nydelig vær på toppen :sol:

Snaaart bryllupstid :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig utdrikkningsdag :jepp:

Er så artig når man klarer å overraske :)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant :jepp: Men jeg tipper du kommer til å være helt klar når dagen kommer :)

Joda, regner med det. Men jeg kan prestere å ligge våken om natta å bekymre meg for at jeg ikke får tak i det rette papiret, så derfor er det fint md alt som er unnagjort :jepp:

Moro med utdrikningslag da! Og forberedelsene er godt i gang også :)

Føler vi begynner å ha kontroll nå ja... Eller JEG har kontroll. Samboer'n har en noe avslappet holdnin til det meste spør du meg :sur:

Det hørtes ut som et kjempekoselig utdrikningslag du fikk, også så deilig med nydelig vær på toppen :sol:

Snaaart bryllupstid :strix:

Det er no en av de koseligste dagene jeg har hatt på lenge :hjerter_rundt: Bare det å tilbringe en HEL dag med gode venner er ikke hverdgaskost når man har to småttiser. Dessuten var det veldig godt med et lite avbrekk fra hverdagen :)

Moro med utdrikningslag, spesielt når de klarer og overraske også ;)

Tenk, snart er du FRU ;)

Tror ikke jeg har blitt så overrasket før. Mista helt munn og mæle når de plutselig sto inne hos snekkeren :hakeslepp:

Artig utdrikkningsdag :jepp:

Er så artig når man klarer å overraske :)

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg stort sett brukt dagen til :husarbeid: siden jeg jo av naturlige årsaker ikke fikk gjort noen ting i helga :fnise: Så nå er det endelig rent og pent igjen.

Etter at ungene hadde lagt seg i kveldlagde jeg Brownies og la meg i badekaret mens kaka stekte. Resten av kvelden er viet til Chicklitt og KG :nigo: Har vel strengt tatt ikke godt av kake, men må da skjemme seg bort litt noen ganger :Nikke:

Lillemor sov forresten nesten natta over i natt :sjokk: Trodde nesten ikke det var sant jeg, da hun åknet første gang klokka halv fem. Vanligvis spiser hu jo tre ganger før det, iallefall :sur: Litt spent på hva som skjer i natt da.

Grøt går også kjempefint. Lager en liten porsjon hver kveld som hu villig får i seg, flinke jenta :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Tror ikke jeg har blitt så overrasket før. Mista helt munn og mæle når de plutselig sto inne hos snekkeren :hakeslepp:

Eller var det skredderen? :fnise:

Det høyrest ut som et supert utdrikningslag! Så kjekt å ha ein fin heil dag med sine beste venner samla!

Så du har begynt med graut til vesla? Tenkte me skulle prøve det snart også, mi får berre melk ennå. Flaske tar ho ikkje, men er flink til å ete melk fra t-skei :tommelopp: Då gaper ho stort, moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært da :)

Så deilig at lillejenta sover så bra. Det håper jeg min lillejente har tenkt å gjøre også... :sjenert: Jeg kommer muligens til å spørre og grave litt her fremover altså, du er liksom forsøkskanina med to tette :fnise:

Nå er vel snart dagboka di 100 sider også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...