Cloudberry Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #1921 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Lillemannen var definitivt ikke syk da han våknet i går morrest Ti over fem var han klar for å starte dagen, veldig klar faktisk Prøvde å ha han lit i vår seng, men det hjalp ikke stort. Så samboer'n måtte til slutt bite i det sure eplet og stå opp Men ungen var i et strålende humør iallefall Siden været ikke var så veldig bra dro jeg og kidsa på et kjøpesenter inærhete for å ha noe å gjøre. Manglet strømpebukse til helga og burde vært innom polet siden vi skylder mamma og pappa ei vinflaske. Dessuten var det greit å prøve ut lillemor i babybjørnen. Regner med at vi må bruke den på reisa og har ikke testa den sååå mye enda... Siden jeg bare hadde et par ærender gidda jeg ikke å ta med meg stelleveska fra bilen (som jeg måtte parkere et lite stykke unna). Putta bare lillemor i bæresela og leide lillemannen. Da vi kom inn på senteret begynte en forferdelig lukt å forfølge oss :klø: Den viste seg å komme fra lillemannen :gjeiper: Vurderte et øyeblikk å gjøre det jeg skulle for så å gå tilbake til bilen å skifte der, men lukta var virkelig ILLE! Så det endte med at jeg gikk inn på matbutikken og kjøpte bleier og våtservietter. Det sier litt om lukta når kassadama spør om jeg kjøper bleier fordi jeg er nødt Da jeg kom på stellerommet var jeg utrolig lettet for at jeg ikke hadde satset på å ta bleieskiftet i bilen, for det var ufine greier Hadde ikke hatt nok våtservietter heller i stelleveska for det gikk vel med en halv pakke tenker jeg Ellers gikk handleturen utrolig bra Utrolig hvor masse oppmerksomhet man får når man går rundt alene med to så små barn. Fikk til og med kjøpt vinflaska uten å gå inn på polet Mannen i kassa hentet og ordnet for meg. Ellers ble dagen i går brukt til å lage bryllupskort, sommerens første bryllup i helga og til å se søppel på tv. Og så må jeg jho tilføre at lillemor sov nesten 4,5 timer i et strekk i natt Det har ikke skjedd før... Endret 10. juni 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 10. juni 2009 #1922 Del Skrevet 10. juni 2009 Her har ikke jeg vært på en stund.... Fin kjole du har funnet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #1923 Del Skrevet 10. juni 2009 Her har ikke jeg vært på en stund.... Fin kjole du har funnet!! Har vel ikke vært så mye hos deg heller Håper kjolen blir bra iallefall. Nå er sko i boks, så da kan jeg få den lagt opp når vi kommer fra ferie Har planer om å sy den opp enda mer (til knekort eller knelang :klø: ) etter bryllupet slik at jeg kan bruke den som sommerkjole i andre selskap. Men ikke i bryllup altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 #1924 Del Skrevet 10. juni 2009 Alltid koselig å lese om hverdagen din . Og gratulerer med noen timers sammenhengende søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #1925 Del Skrevet 10. juni 2009 Denne ettermiddagen ble ikke helt som forventet. Nær familie har mistet alt de eier i brann i dag Minner meg på at man ikke må ta noe for gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 #1926 Del Skrevet 10. juni 2009 Denne ettermiddagen ble ikke helt som forventet. Nær familie har mistet alt de eier i brann i dag Minner meg på at man ikke må ta noe for gitt... Så grusomt! Gikk det bra med dem som det brant hos, da? Jeg er litt sånn brann-frik... opptatt av røykvarslere, brannkurs og rømningsveier, tenker på hvordan man bør evakuere barn og voksne hvis huset brenner... Grøss....! Jeg havnet i en kø pga. bilulykke i dag, jeg var bare fem biler bak "åstedet", og satt med skikkelig klump i magen og tårer i øynene. Var så ekkelt å tenke på at det kunne ha vært oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #1927 Del Skrevet 10. juni 2009 Så grusomt! Gikk det bra med dem som det brant hos, da? Jeg er litt sånn brann-frik... opptatt av røykvarslere, brannkurs og rømningsveier, tenker på hvordan man bør evakuere barn og voksne hvis huset brenner... Grøss....! Jeg havnet i en kø pga. bilulykke i dag, jeg var bare fem biler bak "åstedet", og satt med skikkelig klump i magen og tårer i øynene. Var så ekkelt å tenke på at det kunne ha vært oss... Jada, alt er bra med de fysisk. Men man har det jo ikke så veldig bra når man plutselig ikke har mer enn det man står og går i. For all del, det er bare ting, men det er rart med det når alt er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. juni 2009 #1928 Del Skrevet 10. juni 2009 Huff nei, det er ikke bare ting... Det er en enorm oppgave å skaffe til veie alt man har mistet. Bare det å klare å skrive opp alt man har mistet! For ikke å snakke om de uerstattelige tingene - bilder, minner, ting barna har laget... Minner meg om at vi snart må lage ny backup av alle bildene våre, brenne på DVD og lagre hos andre familiemedlemmer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 10. juni 2009 #1929 Del Skrevet 10. juni 2009 Godt det ikke var noen fysiske skader, men usj, så kjipt å miste alt man eier da, alle minnene og slikt som man aldri får tilbake. Men ja, det er bare ting, det kunne vært verre, men det er på en måte en fattig trøst... Grusomt å oppleve slikt. Noen ganger får man seg noen vekkere i livet, jeg tror man trenger de?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 11. juni 2009 #1930 Del Skrevet 11. juni 2009 Uff, eg får frysningar av sånn! Nokon i min familie hadde innbrudd forrige helg (vel, ytterdøra var ikkje låst). Tjuvane tok heldigvis berre småting som lommebøker og litt penger, men dette var mens foreldra og ungane sov. Ikkje bra! Du får sjekke røykvarslarane i huset, Cloudberry, og brannapparatet og evt stige. Det skal eg gjere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #1931 Del Skrevet 11. juni 2009 Huff nei, det er ikke bare ting... Det er en enorm oppgave å skaffe til veie alt man har mistet. Bare det å klare å skrive opp alt man har mistet! For ikke å snakke om de uerstattelige tingene - bilder, minner, ting barna har laget... Minner meg om at vi snart må lage ny backup av alle bildene våre, brenne på DVD og lagre hos andre familiemedlemmer... Snakket om det i går vi også, hvor vanskelig det er å vite hva en egentlig har. Endel ting tenker man kanskje ikke over at koster endel, iallefall blir alle småtingene til ganske mye til slutt. Vi skal iallefall bidra som best vi kan til å erstatte bilder ol de har fått av oss. ... og sikkerhetskopi av bilder lager jeg i kveld. Godt det ikke var noen fysiske skader, men usj, så kjipt å miste alt man eier da, alle minnene og slikt som man aldri får tilbake. Men ja, det er bare ting, det kunne vært verre, men det er på en måte en fattig trøst... Grusomt å oppleve slikt. Noen ganger får man seg noen vekkere i livet, jeg tror man trenger de?? Prøver jo å trøste å si at det viktigste er at de er i live og uskadde, men det er nok vanskelig å se det nå... Er forresten typisk norsk det der å trøste seg med at det kunne gått verre. Vi får bare bidra med det vi kan inntil videre. Uff, eg får frysningar av sånn! Nokon i min familie hadde innbrudd forrige helg (vel, ytterdøra var ikkje låst). Tjuvane tok heldigvis berre småting som lommebøker og litt penger, men dette var mens foreldra og ungane sov. Ikkje bra! Du får sjekke røykvarslarane i huset, Cloudberry, og brannapparatet og evt stige. Det skal eg gjere! Var helt tom i hele går jeg... Vi blir nok mye mer opptatt av brannsikkerhet nå ja. Man tror liksm aldri at noe sånt kan hende en selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #1932 Del Skrevet 11. juni 2009 I natt var lilletøtta ekstremt sulten og i tillegg våken (og utrolig selskapssyk) mellom klokka 3 og 4 Ikke moro å stå opp klokka sju da nei Måtte stå op da, siden lillemannen ikke skulle i barnehagen. Dessuten var det tid for kontroll på helsestasjonen. Lillemor har vokst endel siden sist da. 61 cm nå og 5700 gram og det må vi vel si oss fornøyd med Måtte på butikken en tur etterpå og var vel kanskje i overkant ambisiøs når jeg valgte å leie lillemannen istedet for å sette han i ei handlevogn. 2 ganger mens jeg skulle betale stakk han av og jeg måtte springe etter han med lillemor i babybjørn på magen Han skjønner at han ikke får lov, får når han har sprunget et stykke snur han seg for å se om jeg kommer etter, rampegutten. Ellers står det etter forholdene bra til med de som mistet huset sitt. Forsikringsselskapet har betaltutkrisepenger og de har fått seg husrom inntil de finner noe å leie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 12. juni 2009 #1933 Del Skrevet 12. juni 2009 Godt at de har fått krisepenger, skulle bare mangle at det skulle komme kjapt. Alt for mange som får problemer med forsikringsselskapet i tillegg... Håper dere får en flott helg!!! Med eller uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #1934 Del Skrevet 12. juni 2009 Godt at de har fått krisepenger, skulle bare mangle at det skulle komme kjapt. Alt for mange som får problemer med forsikringsselskapet i tillegg... Håper dere får en flott helg!!! Med eller uten Takker for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #1935 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Bryllup i morra til et vennepar. Samboeren som er forlover ligger på sofaen med 39 i feber. Cloudberry har måtte administrere 2 unger, pakket til alle fire, panikkvasker skjorta som samboer'n har glemt å vaske, brenner ut cd med vidoklipp fra utdrikningslaget som skal inn i albumet til brudgommen (noe samboer'n har hatt 2 uker på gjøre), lager stikkordskort slik at talen ikke blir en fiasko og lager mat. Litt sliten nå ja Forhåpentligvis blir det et bra bryllup Endret 12. juni 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 12. juni 2009 #1936 Del Skrevet 12. juni 2009 God tur i bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 12. juni 2009 #1937 Del Skrevet 12. juni 2009 Du er nå bra flink da Cloudberry Håper dere får det fint i bryllupet i alle fall da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 13. juni 2009 #1938 Del Skrevet 13. juni 2009 Som du står på! Håper dere får det fint i bryllup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #1939 Del Skrevet 15. juni 2009 Takker for hilsninger Samboer'n var fremdeles syk på lørdag, men heldigvis mye bedre. Så vi kom oss i vei Jeg hadde imidlertid ikke hatt den beste oppladningen til bryllupet siden lillemor bestemte seg for å stå opp sånn ca en gang i timen på natta Det var et flott bryllup med et nydelig brudepar. Litt greit egentlig å dra i et bryllup nå, siden vi fikk endel gode ideer til vårt eget Også var det utrolig godt med et lite pusterom fra småbarnsforeldretilværelsen. Endel av samboer's barndomsvenner som også var der hadde vi ikke sett siden vi flyttet for nesten fem år siden, så det var veldig trivlig Mamma og pappa passet knøttene og vi fikk til og med lurt dem til å ha lillemor hele natta slik at jeg fikk sove litt, noe som ikke var så enkelt. Så i går kveld gikk jeg å la meg før halv ti - helt utslitt. Når lillemor var hos mamma våknet hun faktisk bare to ganger i løpet av natta, noe som definitivt ikke har skjedd før Men tror dere ikke hun sov helt til halv fire i natt UTEN Å VÅKNE Håper at vi er inne på en ny trend På onsdag reiser vi til England, så jeg må nok pakke og vaske klær i dag. Jeg skal ikke ha igjen masse å gjøre på tirsdags kveld i tilfelle det skjer noe uforutsett (sånn som på fredag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 15. juni 2009 #1940 Del Skrevet 15. juni 2009 Håper dere får en kjempefin ferie Satser på alt går som det skal og ikke noe uforutsett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå