Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Gjest faerytale
Legg bare fra deg popcornet du også...

Eller gi det til meg slik at jeg kan spise det i påvente av din positive test ;)

Jada, jeg skal legge fra meg popcornet ;)

Du kan få begynne å spise popcorn om jeg ikke har fått mensen til 1. juni - OK? *nervøs*

Trenger ikke en av mine du vettu, som snart får en selv :strix: Eller det tror iallefall jeg da :)

Skulle gjerne fått en selv, for har lyst å gå med bebis i magen min :rødme: Men kan ta en av dine også - må jo hjelpe mine medmennesker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, jeg skal legge fra meg popcornet ;)

Du kan få begynne å spise popcorn om jeg ikke har fått mensen til 1. juni - OK? *nervøs*

Skulle gjerne fått en selv, for har lyst å gå med bebis i magen min :rødme: Men kan ta en av dine også - må jo hjelpe mine medmennesker :fnise:

Har :popcorn: parat sånn i tilfelle :)

Blir gravid snart du også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her alene med en pakke Toffypops spm er faretruende nær tom :hakeslepp: Samboer'n er i Oslo på utdrikkingslag og begge trollene sover søtt i sengene sine.

Har egentlig vært en fin dag :) Etter at lillemannen hadde fått seg en formiddagsdupp dro vi ned til mamma og pappa for å spise lunsj. Mens lillemor sov på verandaen og lillemannen hjalp pappa med et jordlass :fnise: dro jeg på butkken og på gartneriet for å kjøpe sommerblomster å ha ute. Er DEFINITIVT ikke noe hagemenneske, men har da fått plantet i noen potter og to verandakasser. Veldig greit (og ikke så dyrt) når jeg fikk låne krukker av mamma, verandakasser av tante og når pappa kunne bistå med jord :) Ble ikke så verst heller tenk :riste:

Etter middag som vi også spiste hos mamma og pappa slappet vi av litt og vips var det nesten lillemannens leggetid. Bare å dra hjem å legge han :tommelopp: Jeg og lillemor satt å kosa oss litt før hu også ble så trøtt at hun bare kunne bæres i seng.

Tante kom innom på besøk istad og varnok veldig fornøyd med at jeg hadde plantet litt i dag. For er det noe slekta mi er opptatte av så er det uteblomster. Nesten litt sykelig opptatte faktisk :fnise: Fatter ikke hvorfor jeg ikke fikk noen grønne gener :klø: Men som min svigermor sier; du har da så mange andre talenter :kose: Men... Nå fikk faktisk alle potteplantene mineny jord i dag. Det tvang seg på en måte frem når lillemannen fordelte jorda til den ene utover halve stua tidligere i dag :sur: Kom noe godt ut av det da ;)

Nå skal jeg straks legge meg. Håper bare at samboer'n overlever kveldens strabaser. Blir litt nervøs når jeg ikke hører noe, men de har det sikkert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Nå fikk faktisk alle potteplantene mineny jord i dag. Det tvang seg på en måte frem når lillemannen fordelte jorda til den ene utover halve stua tidligere i dag :sur: Kom noe godt ut av det da ;)

:fnise:

Så deilig med uteplanter no då! Eg syns det er veldig koselig med blomster ute, men eg er heller ikkje så flink. Et par krukker med stemorsblomster klarer eg å holde liv i :)

Ha ei fin åleine-helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Så deilig med uteplanter no då! Eg syns det er veldig koselig med blomster ute, men eg er heller ikkje så flink. Et par krukker med stemorsblomster klarer eg å holde liv i :)

Ha ei fin åleine-helg!

Får håpe at jeg gså greier å holde liv i mine. Har til og med plantet ut noen solsikker lillemannen har sådd i barnehagen og er veldig spent på om de fakisk vokser opp :jepp:

Samboer'n kommer hjem i dag, så ikke alene hele helga.

Flink du er som klarer deg så bra alene!

Ja, det går faktisk over all forventning. Jeg og lillemannen har til og med bakt 8 brød på formiddagen i dag og ordnet litt mer med blomstene. Litt godt at samboer'n kommer hjem i kveld da. For all del, ikke noe problem å være alene, men det er da så kjedelig i lengden.

Ser ut som jeg blir alene neste helg også. Samboer'n har enda et utdrikningslag. Egentlig har hn meldt avbud, men jeg tror han angrer seg. Og så lite som vi kommer oss ut for tida synes jeg at han skal gripe alle anledninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler rett og slett ikke helg jeg altså :riste: Hver mandag er jeg så sliten og trøtt at jeg ikke får gjort noen ting som helst :sur:

Søndag gjhorde vi ikke noe spesielt heller. Satt stort sett på verandaen :) og lillemannen diltet rundt i hælene på tante så vi hadde strengt tatt bare et barn å passe på. Sove lenge fikk jeg også. Allikevel... TOTALT UTSLITT :(

Så altså... I dag har jeg ikke gjort så mye nei. Voirker som lillemor er ferdig med økeperioden sin da og takk og pris for det. Har ikke gjort annet i helga enn å sitte med puppen ute. Kanskje derfor det skorter på energi :klø: Fikk nettopp bestilt opp bilder fra utdrikningslaget da, slik at jeg kan bistå samboer'n i å lage et album til brudgommen. Liker jö sånt jeg :Nikke:

Nei, må finne frem pumpa. Pga flere bryllup i sommer driver jeg å bunkrer melk i fryseren. Men må innrømme at jeg er litt lei hele pumpestyret nå. Får holde ut noen dager til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Takker :kose:

Med tanke på hvordan denne dagen startet trenger jeg virkelig en klem, for det er noen dager hvor alt går på tverke :Nikke:

Jeg og snuppis skulle på bytur i dag, med lillemannen trygt plassert hos bestemor. Men i går ringte de og sa at de ikke kunne passe han allikevel pga sykdom. Sånt skjer jo og det var ikke noe dødsviktig jeg skulle i byen. Det er bare det at jeg trenger noen nye sommerklær. Siden jeg A - har vært gravid og/eller B - har bodd nord-norge er sommergarderoben min heller skranten.

For å finne på noe i dag allievel bestemte jeg meg i går for å ta med meg begge småttisene på et litt nærmere kjøpesenter for å hente dressen til samboer'n som er ferdig renset og kjøpe album til bildene fra utdrikningslaget så bryllupsgjestene får se dem.

Lillemannen var så trøtt og sur i dag tidlig at jeg fant ut at det var like greit å dra fra morran av. Han dupper jo i bilen uansett. Begynte å pakke og selvsagt var telefonen min borte. Jeg visste at jeg hadde den med ned i dag tidlig og den eneste plassen jeg kunne tenke meg at den lå var i lomma til samboer'n som hadde dratt på jobb. Vi har nemlig identiske telefoner så dette har skjedd før.

OK, jeg må frem med pc'en og skype for å finne ut om det stemmer og joda... Avtaler at jeg skal dra innom han å hente den. Når jeda slår av pc'en blir en overtrøtt lillemann hysterisk, pc-frelst som han er. Allikevel får jeg pakket unger og vogn i bilen.

Jeg rir om nøkkelen - ingen strøm :sjokk: Trolig har ei dør stått oppe og tappet batteriet. Vi bor hos en onkel med god peil på bil og sikkert også startkabler i garasjen, men han var ikke hjemme. Måtte dessuten sike meg inn hos dem for å låne telefon slik at jeg kunne få ringt samboer'n og be han komme med telefonen istedet.

Han kom og jeg fikk ringt veihjelp. Må jo benytte den når den er fri det første året :) En halv time senere var bilen startet igjen og vi kunne dra på shopping :tommelopp: Og fredag blir det ny shoppingtur til byen, for å handle klær til seg selv er ikke lett med to små har jeg funnet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et styr! Er nok ikke lett og få med seg to unger nei. Herligheten, synes det er et svare styr å få med seg én ut døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et styr! Er nok ikke lett og få med seg to unger nei. Herligheten, synes det er et svare styr å få med seg én ut døra.

Jada, litt styr er det, men det ordna seg jo til slutt :) Litt styr da vi var på handling også, men bevares... Alt går hvis man bare lukker ørene for litt skriking i ny og ne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en tur siden begge småttisene sover søtt :) Har litt problemer med å få ordentlige sovutiner på dagen for lillemor, siden dagene våre er nokså ulike med tanke på når vi står opp og sånn. Vet jo også at hu sikkert sover bedre ute, men når lillemannen er hjemme fra barnehagen er det problematisk noen ganger siden de bruker samme vognunderstell. I dag kom jeg imidlertid på at jeg kunne legge lillemor i tvillingvogna, så nå spørs det om det ordner seg :tommelopp:

I går skulle vi på trilletreff, men det regnet så fælt at vi avtalte å møtes på den lokale kafeen istedet. Hadde sikkert endt opp der uansett etterpå :fnise: Var fem som kom i går og det var igjen veldig koselig. Er jo litt nytt for meg de derre barselsgruppegreiene, for der vi bodde da lillemannen var baby var det rett og slett ikke nok folk til å danne ei gruppe :riste: Men det er jo genialt for meg som er ny her og ikke kjenner noen.

Etter treffet var jeg hos legen for å sjekke spiralen på nytt siden blødningene ikke gir seg. Alt var som det skulle, ingen sår eller noe som han kunne se så da blir jeg henvist til UL. Selv om det er veldig lite blod så gjør det meg litt smågal at det ikke stopper :sur: Legen kostanterte iallefall at blodet må kommer fra livmora så da spørs det om jeg er en av få som ikke tåler hormonet i spiralen så godt. I følge legen har han satt inn mange hundre hormonspiraler og jeg er den andre som får en eller annen bivirkning som kanskje gjør at jeg må ta den ut. Ergelige greier altså. Spurte han om andre prevansjonmidler da, siden vi absolutt ikke vil bli gravide igjen med det første. Det viser seg å kunne bli poblematisk siden vi vil ha noe SUPERSIKKERT :fnise: Pga amming kan jeg dessuten ikke bruke p-piller og hvis det er sånn at jeg reagerer på hormonet vil det være det samme med minipille og p-stav også... Kobberspiral kan være et alternativ, men som legen sa så er den ikke sååå sikker. Han har nemlig et barn selv som be unnfanget på tross av en kobberspiral...

Huff, det skal ikke være enkelt det her :riste: Får vel avvente til etter UL :jepp:

I kveld skal jeg på kjoleprøving :strix::hoppe::danse: sammen med forloveren min. Ergo må samboer'n være hjemme og legge begge to alene. Tror han er litt spent, for han har bare vært alene med begge en times tid av gangen og da har jeg aldri vært langt unna. Det ordner seg nok... Dessuten er det bare bra at han gjør det, jeg har jo gjort det mange ganger. Senest i går kveld da han jobbet sent. Gleder meg iallefall MASSE :bolledeig:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Det virker travelt å ha to små ja! :dåne:

Masse lykke til med kjoleprøvingen i kveld! :hoppe: Ta bilder, vææææær så snill :pls:

Endret av faerytale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker travelt å ha to små ja! :dåne:

Masse lykke til med kjoleprøvingen i kveld! :hoppe: Ta bilder, vææææær så snill :pls:

Bilder :klø: Det hadde jeg ikke tenkt på en gang... Skal se hva jeg får til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Kobberspiral kan være et alternativ, men som legen sa så er den ikke sååå sikker. Han har nemlig et barn selv som be unnfanget på tross av en kobberspiral...

Hæ! :hakeslepp:

(Eg har nett sett inn kobberspiral)

Den må jo vere 'god nok', eller? Det er jo dei som blir gravide på pilla og...

Nå er det forsåvidt ikkje kriiiise å få to tette her, det går jo fint hos deg! :jepp:

Lykke til med kjoleprøving, håpar du finn den rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så spennende med kjoleprøving!

Kjedelig med spiralen da, får håpe du finner en prevensjon som funker! Minipiller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest faerytale
Bilder :klø: Det hadde jeg ikke tenkt på en gang... Skal se hva jeg får til ;)

Det er sååå gøy med bilder fra kjoleprøvingen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ! :hakeslepp:

(Eg har nett sett inn kobberspiral)

Den må jo vere 'god nok', eller? Det er jo dei som blir gravide på pilla og...

Nå er det forsåvidt ikkje kriiiise å få to tette her, det går jo fint hos deg! :jepp:

Lykke til med kjoleprøving, håpar du finn den rette!

Vi må ha noe supersikkert føler jeg...

:hoppe: Så spennende med kjoleprøving!

Kjedelig med spiralen da, får håpe du finner en prevensjon som funker! Minipiller da?

I følge legen vil jeg reagere på samma måte på minipillen hvis det er hormonet jeg reagerer på... :sur:

Det er sååå gøy med bilder fra kjoleprøvingen :nigo:

:sjenert: Det ble ingen bilder...

Lykke til med kjoleprøving! :)

Åååååååå så artig med kjoleprøving :nigo:

JAAAAAA :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...