Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Stooooor :klem: til alle sammen :)

Ja, vi er godt fornøyde med dagen og angrer ikke på at vi tok sjansen på å "samle troppene". Det har jo ikke vært gjort før, så vi brøt en stor og ikke minst viktig barriære :Nikke:

Men i dag er jeg utrolig sliten merker jeg. Alle forberedelsenen har virkelig tatt på. Særlig siden samboer'n måtte jobbe mye forrige uke og da måtte jo jeg gjøre desto mer hjemme. Dessuten var han på jobb i HELE går :hakeslepp: selv om det var søndag. Han var bare hjemme en times tid for å spise og legge lillemannen. Når man har to barn blir jo jeg også sliten av at han er på jobb. Så i dag ble jeg vel ikke helt meg selv før i tolvtida, etter lang dupp med lillemor i reclineren :tommelopp:

Prøvde meg på å bade begge to samtidig i går da, når vi var alene hjemme. Gikk faktisk veldig bra det, så lenge lillemor sitter i badestol og stellematta ligger på gulvet :nigo: Tuppa bæsjet riktignok i badekaret, men taklet det også. BEgge barn ut av karet, tappe ut vannet, vaske og i med nytt vann. Tror samboer'n var litt imponert ja. Lurer på om jeg ikke skal prøve meg på handletur med begge to i morra. Lillemannen må nesten få seg joggesko :)

Var forretsen til legen i dag pga blødningene som ikke gir seg etter innsetning av spiralen. Han fant ikke noe galt så vi får bare se det ann. Har jo ikke vondt eller noe, det er jo bare litt kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan sånt smitte via nettet tro? ;)

Sitter også her og blomstrer med et illrødt øye. Har heldigvis fått meg dråper, så jeg kan bli kvitt driten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også?! Las nett det samme i Lille katts dagbok!

Noe dritt altså :kjefte:

Kan sånt smitte via nettet tro? ;)

Sitter også her og blomstrer med et illrødt øye. Har heldigvis fått meg dråper, så jeg kan bli kvitt driten!

:kose:

Smittsomt er det iallefall. Lillemannen fikk jo et utbrudd rett før påske og smitta selvsagt lillemor som smitta meg og sannelig fikk han ikke et nytt utbrudd selv. Klarte etterhvert å få alle symptomfrie på likt og for ca halvannen uke siden var vi kvitt faenskapen... trodde jeg :riste: Men så begynte plutselig lillemor sitt øye å renne i går kveld og er vi riktig heldige nå så blir det samme runde om igjen. Fikk iallefall resept på dråper nok til å kurere alle tre nok en gang :tommelsmil:

Fatter ikke hvordan vi skal unngå at det smitter heller, vasker fingrene som en helt jeg :Nikke:

:sur:

Men, men... :sol: og nydelig vær iallefall. Må innrømme at våren definitivt er bedre i Trøndelag enn i Nord-norge :) Satt ikke ofte med laptopen på verandaen der nei :fnise:

Må få skryte litt av meg selv også mens jeg er i gang... Det gikk KJEMPEBRA å dra med seg begge kidsa på shopping alene. Hadde dem i tvillingvogna og vi fikk kjøpt sko, var på kafe og ruslet litt i butikker :tommelopp: Har vel bevist nok en gang at man bare må prøve ting som høres uoverkommelig ut, for det går jo ofte bra :strix:

Mormora mi skulle komme i løpet av mai og hilse på småttingene (hun bor sørafor) men tror dere ikke dama har gått hen og brukket lårhalsen... Snakka lenge med henne på søndag og da prata vi m at hun endelig var ordentlig på fote igjen etter kneoperasjon. Varte ikke så lenge det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøss*¨Håper virkelig ikke det blir en øyekatarrepidemi hos oss! Lurer på om jeg bør kaste mascaraen som jeg brukte i dag og i går - det er vel en viss fare for at jeg smitter det andre øyet også hvis jeg bruker den?

Dum som jeg er så tar jeg vel sjansen... :fnise:

Jeg var også på bytur med begge barna i tvillingvogn her for et par uker siden - det gikk kjempebra! Heldigvis sov minstejenta, da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:erter:

:bolledeig::bolledeig::bolledeig:

Hvordan kunne jeg gjette t du stakk innom er i kveld :klø:

:fnise:

Gratulerer med seieren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøss*¨Håper virkelig ikke det blir en øyekatarrepidemi hos oss! Lurer på om jeg bør kaste mascaraen som jeg brukte i dag og i går - det er vel en viss fare for at jeg smitter det andre øyet også hvis jeg bruker den?

Dum som jeg er så tar jeg vel sjansen... :fnise:

Jeg var også på bytur med begge barna i tvillingvogn her for et par uker siden - det gikk kjempebra! Heldigvis sov minstejenta, da :).

Tror det er essensielt at den ene sover :Nikke:

Nå har lillemannen også fått øyekatar igjen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er essensielt at den ene sover :Nikke:

Nå har lillemannen også fått øyekatar igjen :sur:

Nei, er det sant! Guri så irriterende! Her håper jeg virkelig ikke det har spredd seg til de andre i familien! *krysser fingrene for både Cloudberry og meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det sant! Guri så irriterende! Her håper jeg virkelig ikke det har spredd seg til de andre i familien! *krysser fingrene for både Cloudberry og meg selv*

So far so good :tommelopp: Har på følelsen at vi holder på å få bukt med "mainnskjitn" (som de ville sagt det i nord) nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke skrevet på en stund jeg, tida strekker liksom ikke til for øyeblikket :Nikke:

Men... Jeg har det bra altså :tommelsmil: Til og med de evigvarende blødningene ser ut til å gi seg :) Dessuten har jeg hendene fulle med å planlegge utdrikningslag for samboer'n. Har vel nevnt tidligere at han skal arrangere utdrikningslag i Oslo og egentlig ikke har tid til sånt, så da må jeg trå hjelpende til (ikke det at jeg er så mye mer kjent i Oslo). Uansett så tror jeg at vi har greid å spikre et opplegg nå som lar seg gjennomføre og ikke blir så alt for dyrt. Blir nok litt standard (øl, laser-game og cd-innspilling), men i mine øyne harry nok for de gutta der :fnise:

Ellers har det jo vært langhelg og vi har hatt et FANTASTISK vær :sol: 1. mai var det nesten 20 grader. Så da ble det grilling på verandaen og tantes 1. mai kake og kaffe på plena. Lillemannen fikk springe rundt i shorts og var storfornøyd :strix:

På lørdag bestemte vi oss for å dra på handletur. Lillemannen hadde jo ikke noe sommerklær :riste: Det ble vel strengt tatt handleturen fra hælvette :tommelopp::( Lillettta ville ha mat hele tida og lillemannen bælja. Ingenting var greit og alt var bare tragisk. Men vi fikk da gjort alt vi skulle. Etter å ha kjørt ca 5 min på vei hjem ville tøtta ha mat igjen, så vi måtte stoppe på en rasteplass. Og etter amminga oppdaget jeg at hu hadde bæsja gjennom tre lag klær. Nice! Så da ble det bleieskift i forsetet også :fnise:

I dag har vi hatt første barseltreff. Synes sånne ting blir litt merkelig jeg, 8 stykker skal liksom sitte å koseprate foran JM og HS. Litt trykka stemning ja, men det blir kanskje bedre når vi møtes mer privat. Tror vi skal treffes neste uke og gleder meg. Er litt lei av å være hjemme hele tida.

Ja... Vi har bestemt oss for ferietur i sommer vi. Opprinnelig var at samboer'n skulle dra alene til England å besøke sin bror (som har en 1 år gammel datter vi ikke har møtt enda) og så skulle vi ta en campingtur til Sverige og en Oslotur. Men nå har vi bestemt at vi drar til England alle fire og dropper de andre planene :hakeslepp: Vet ikke helt hvordan det gpr da, men vi tar sjansen :) Må bo på hotell da, men det går sikkert greit. Gleder meg jeg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes kjempegøy ut med Englandstur! :bolledeig:

Det kan vel slå begge veier når man reiser med to barn under to år, men prøver man ikke finner man heller ikke ut hvordan det går :)

Må si jeg er litt spent på reisa. 1 times flytur + 2 timers flytur + 3 timer tog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Ikke alltid lett å ha med to små unger på tur nei... Hverken handletur eller Englandstur ;) men synes det høres ut som om dere er flinke jeg! Tror jeg hadde blitt superstressa av den handleturen du beskrev :forvirret: Kjenner jeg begynner å grue meg litt her. Kan du ikke fortelle om noen "alt gikk smertefritt"-opplevelser også, sånn for å berolige meg litt? :fnise:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid lett å ha med to små unger på tur nei... Hverken handletur eller Englandstur ;) men synes det høres ut som om dere er flinke jeg! Tror jeg hadde blitt superstressa av den handleturen du beskrev :forvirret: Kjenner jeg begynner å grue meg litt her. Kan du ikke fortelle om noen "alt gikk smertefritt"-opplevelser også, sånn for å berolige meg litt? :fnise:

Ha en fin dag!

Joda... Tidligere i forrige uke tok jeg med meg begge ungene alene til det samme kjøppesenteret hvor alt gikk "åt skogen" på lørdag og det gikk som en DRØM :strix: Lillemannen fikk seg nye sko, vi var på kafe og kikket litt i diverse butikker. UTEN PROBLEMER :)

Og du... Man fler seg litt som supermom når man triller rundt på søskenvogn altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest imli
Joda... Tidligere i forrige uke tok jeg med meg begge ungene alene til det samme kjøppesenteret hvor alt gikk "åt skogen" på lørdag og det gikk som en DRØM :strix: Lillemannen fikk seg nye sko, vi var på kafe og kikket litt i diverse butikker. UTEN PROBLEMER :)

Og du... Man fler seg litt som supermom når man triller rundt på søskenvogn altså :jepp:

Så flott da! Må si jeg har litt blanda følelser for hele den to-tette-greia altså... :sjenert: Spent på om jeg klarer det liksom, synes jo det er stress nok å få den ungen jeg allerede har ut av døra :ler: Men han hater å kle på seg da, kanskje neste er litt greiere sånn *håpe* Om fire mnd er det jo jeg som er "supermom"! :sjokk:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :fnise:. Spesielt når minsten sover søtt, hehe. Men jeg må innrømme at det tok ca. to måneder før jeg følte at tobarnsoppgaven var overkommelig. Nå synes jeg er det er helt topp! Men så har jeg eldstejenta i barnehage også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da! Må si jeg har litt blanda følelser for hele den to-tette-greia altså... :sjenert: Spent på om jeg klarer det liksom, synes jo det er stress nok å få den ungen jeg allerede har ut av døra :ler: Men han hater å kle på seg da, kanskje neste er litt greiere sånn *håpe* Om fire mnd er det jo jeg som er "supermom"! :sjokk:

:ler:

Du blir nok en fantastisk supermom :)

Enig :fnise:. Spesielt når minsten sover søtt, hehe. Men jeg må innrømme at det tok ca. to måneder før jeg følte at tobarnsoppgaven var overkommelig. Nå synes jeg er det er helt topp! Men så har jeg eldstejenta i barnehage også, da.

Tror den minste må sove søtt for at supermomfølelsen skal gjøre seg gjeldende. Egentlig så tror jeg at flerbarnstilværelsen både kan knekke og styrke selvtilliten samtidig. Det er i jo ikke så moro når to barn hyler i stereo. Men... når man mestrer noe man ikke trodde (som å bade begge samtidig når man er alene med dem og man ikke mister fatningen når en av dem bæsjer i badvannet mens den andre har håret fullt av shampoo) så føler man seg helt FANTASTISK :strix:

Barnehage hjelper veldig ja, men harbare lillemannen der tre dager i uka jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUUUUUps :hakeslepp: Har visst sovet over en time i stolen jeg. Og begge barna sover enda :) Var jo virkelig ikke meninga å være så sløv, men gud så deilig da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...