Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Mensen allerede! Du lever virkelig opp til dagboknavnet ditt! Kjapt ute med nr. 2, som forøvrig kom ut i rakettfart, og så kommer mensen før du får snudd deg rundt...

Jeg har også lyst til å stjele det diktet til vår lillesøster :sjenert:.

Ja, det går virkelig unna her. Nå er det jo ikke ubetinget negativt at ting går fort da, men må vel innrømme at mensen gjerne kunne tatt det litt mer med ro. Uansett så er det lite å gjøre med ;)

Stjel i vei, det er jo ikke mitt dikt :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hadde jeg akkurat lagt ut et innlegg i termin-skravletråden vår, om når man kan forvente å få mensen tilbake, også leser jeg at du har fått den allerede! Det var da veldig tidlig? Eller? Når fikk du den tilbake etter store-lillemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde eg fekk mensen raskt igjen etter fødselen, men du slo meg jammen. ;)

Nå har jeg et erdimensjonert konkuranseinnstinkt, men den der "konkurransen" skulle du gjerne ha vunnet for min del :fnise:

Nå hadde jeg akkurat lagt ut et innlegg i termin-skravletråden vår, om når man kan forvente å få mensen tilbake, også leser jeg at du har fått den allerede! Det var da veldig tidlig? Eller? Når fikk du den tilbake etter store-lillemann?

Jeg synes også at det var urettferdig tidlig :sur: Legen sa at det ikke var vanlig å få den så tidlig når man fullammet minimum hver tredje time, men at det gikk an. Mamma fikk visstnok mensen tilbake tidlig etter sine fødsler også, så det er mulig det er arvelig. Etter lillemannen tok det ca 2 måneder hvis jeg ikke husker feil og selv da synes jeg den kom alt for fort :Nikke:

--------------------------------------------------------------------------------

Begge ungene hjemme i dag og lilletuppa skal på seksukerskontroll, så da må vi ned på helsestasjonen alle mann. Kjenner at jeg begynner å brygge på noe, så jeg håper at denne dagen går greit uten alt for mye skriking.

Ellers sliter jeg med tidsklemma for tida og må bare beklage ovenfor alle dagbøkene jeg overser for tida. Har mer enn nok med å oppdatere min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det var urettferdig tidlig :sur: Legen sa at det ikke var vanlig å få den så tidlig når man fullammet minimum hver tredje time, men at det gikk an. Mamma fikk visstnok mensen tilbake tidlig etter sine fødsler også, så det er mulig det er arvelig.

Ellers sliter jeg med tidsklemma for tida og må bare beklage ovenfor alle dagbøkene jeg overser for tida. Har mer enn nok med å oppdatere min egen.

Sier du det? Da skal jeg jammen spørre mamma om det etterpå. Jeg skal ikke pruke noe prevensjon skjønner du, så jeg håper jeg slipper å bli gravid før jeg rekker å tempe (som blir vårt alternativ).

Tidsklemma kjenner jeg til, og jeg har bare èn liten! Ikke ha dårlig samvittighet, vi er i samme båt ;) Håper formen holder seg frisk. Lykke til å kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått oppdatert meg i boken din :) Kjekt å lese om tilværelsen som tobarnsmor :jepp:

Her går det jammen meg fort i svingene med navnefest og bryllupsplaner. synse forøvrig at bryllupsplanene høres :tommelopp: ut. Hvis jeg noen gang skal gifte meg må det bli noe på den skalaen der :sjenert: kanskje bare med forlovere også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier du det? Da skal jeg jammen spørre mamma om det etterpå. Jeg skal ikke pruke noe prevensjon skjønner du, så jeg håper jeg slipper å bli gravid før jeg rekker å tempe (som blir vårt alternativ).

Tidsklemma kjenner jeg til, og jeg har bare èn liten! Ikke ha dårlig samvittighet, vi er i samme båt ;) Håper formen holder seg frisk. Lykke til å kontroll!

Har dere tenkt dere to tette? Vi satset jo også på sikre perioder, men det var jo ikke så sikkert viste det seg ;)

Formen er bedre i dag. Var ikke ordentlig dårlig i går, men hadde bare en slags murring i hele kroppen :klø:

Da har jeg endelig fått oppdatert meg i boken din :) Kjekt å lese om tilværelsen som tobarnsmor :jepp:

Her går det jammen meg fort i svingene med navnefest og bryllupsplaner. synse forøvrig at bryllupsplanene høres :tommelopp: ut. Hvis jeg noen gang skal gifte meg må det bli noe på den skalaen der :sjenert: kanskje bare med forlovere også..

Like greit å ta alt på en gang og mens jeg er i permisjon :jepp: Blir nok ikke bedre tid når jeg begynner å jobbe igjen :riste:

For min del kunne vi godt ha hatt bryllupet mindre, men så vil jo foreldrene våre så gjerne feire...

:vinke: Seksukerskontroll? Å tida går så fort... :)

:jepp: den flyr avgårde. Lurer på hvor den egentlig blir av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive etter helsestasjonsbesøket i går. Lillesnuppis vokser seg stor :) 4380 gram og 53,5 cm. Synes hun har blitt så stor, så det er rart å tenke på at hun enda ikke veier så mye som det lillemannen gjorde da han var 14 dager :fnise: Ellers sto alt bra til med henne. Blir henvist til UL av hoftene da, siden hun lå i seteleie. Legen mente at alt så bra ut, men det skader jo ikke å være på den sikre siden :riste:

I dag har vi startet dagen med påskefrokost i barnehagen. Blir litt rart siden jeg ikke kjenner så mange her enda, men det gikk da greit. M måtte selvfølgelig være med og det er moro å se hvor opptatt småunger er av babyer :)

Np har jeg akkurat bakt ut en bolledeig og i tolvtida kommer ei venninne som for tiden bor nordafor. Blir koselig å :skravle: litt. Jeg har faktisk ikke sett henne siden lillemannen var 2 måneder.

Ellers blir nok dette ei rolig påske på oss. Masse besøk i helga da. I morra skal vi forsøke at samboern står opp med begge slik at jeg kan sove litt :tommelopp: så jeg har pumpet i dag sånn at hun kan få flaske. Litt spent på om hun tar den, for vi har ikke prøvd enda. Fra lørdag til søndag skal lillemannen ligge over hos sin mormor og morfar, så da får samboern sovet lenge en dag han også. Tror han gleder seg noe helt vannvittig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til iingvild, Mirabella og alle andre :)

Nå har freden senket seg i heimen. Snuppis ligger og koser seg i bagen sin og lillemannen er på overnattingsbesøk hos sin mormor og morfar :tommelopp:

Gjett hvem som fikk sove lenge i dag :lur: Suppis tok flaske som bare det :tommelsmil: og samboer'n greide seg helt fint alene med begge to.

Har hatt besøk i hele dag og må si at det er litt deilig å være hjemme alene igjen. Pippi Langstrømpe har så rett så rett. Det er hyggelig at folk kommer, men minst like hyggelig at de drar.

Så nå skal vi nyte kvelden med god mst og bitte litt rødvin :sikle: Hadde det ikke vært for en overhengende redsel for enda en unge hadde det nok blitt litt :humpe: også, men det får vente til mandag. Da er nemlig spiralen på plass. Tror dette blir en fiiiin påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virker som ei skikkelig sterk og stanhaftig jente, Cloudberry!!! :jepp: En blir inspirert av å lese her inne! ;)

Når skal dere ha navnefest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere har fine dager :) Må være godt å ha kommet "hjem" og ha familie rundt seg og muligheten til litt "avlastning" i blant ;)

Håper dere får noen fine dager sammen i påsken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Takker for hisner om ei fin påske. Det ble kanskje ikke så mye ferie siden samboer'n var syk og jeg styrte med begge ungene :( Heldigvis kunne vi være mye ute :strix:

Jeg er litt fraværende for tida... Navnedag rett rundt hjørnet, bryllup som skal orges, samboer som skal være forlover og må arrangere utdrikkingslag (i Oslo, 50 mil unna :hakeslepp: Noen med gode forslag til puber, restauranter, aktiviteter... :rope: ut, for det er ikke enkelt å gjøre noe sånt et sted man ikke er spesielt godt kjent) og to små barn hvor den ene nettopp er ferdig med øyekatar, den andre har nettopp fått og samtidig smittet sin mor :sur: Dere skjønner sikkert at det er en smule travelt for meg disse dagene.

Var forresten på shoipping for å finne penklær til meg og lillesnuppis i går. Ikke lett å finne noe som skjulr bilringen jeg har fått rundt midja, samtidig som det skal gå ann å amme i klærne. Tok en hel dag :fnise:

Nei, må finne nytt navnedagsdikt til lillemannen. Var så fornøyd med det vi hadde, men fikk mail om at et annet barn i samme seremoni hadde valgt samme dikt og at vi kanskje burde bytte. Synes jo det er litt teit med samme dikt men finner ikke noe annet :kjefte: Er så trøtt som bare det også, og kunne fint brukt denne tida til å sove hvis jeg ikke måtte lete etter nytt dikt før lillemannen, også kalt blir-gal-hvis-jeg-ikke-får-trykke-på-pc'en-mannen våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...