Gå til innhold

Fort gjort i en port!

Cloudberry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen og takk for :duskedame::popcorn: og ikke minst gratulasjoner :klemmer:

Vi er hjemme igjen vi og alt står veldig bra til med begge to (og pappa'n og storebror også forsåvidt) Også er hun jo VERDENS NYDLIGSTE LILLE JENTE :rødme:

Jeg må innrømme at dette var en helt annen fødselsopplevelse enn da lillemannen ble født og så utrolig mye bedre ;)

Jeg møtte opp på sykehuset klokka halv ni som avtalt og må innrømme at jeg ikke var lei meg da jordmora kjente og var temmelig sikker på at det fremdeles var seteleie. Ble lagt med ct-registrering og fikk første induksjon. I følge legen var livmorhalsen myk, så han mente det var gode muligheter for vaginal fødsel. (Man har bare et døgn på seg med tanke på induksjonen når det er seteleie, hvis ikke blir det ks) Og så var det bare å vente... Nesten litt behagelig da, å sitte i ro, strikke, løse kryssord og lese. Men synes ikke at det skjedde så mye. Litt murring i ryggen, men ikke noe mer.

Samboer'n kom på sykehuset etter jobb og jeg fikk neste induksjon. Fremdeles skjedde lite, litt mer murringrer og noen få svake tak. Må vel innrømme at jeg begynte å bli en smule pessimistisk :( Men vi bestemte oss for å gjøre det beste ut av det nærmeste vi kommer en "hotellferie" på evigheter og gikk en tur på narvesen for å hamstre snop slik at vi kunne kose oss foran tv'en :nigo:

Klokka halv tolv fikk jeg enda en induksjon, siste mulighet for at fødselen skulle starte av seg selv... Kjente at takene kom oftere, men de var ikke verre enn at jeg fikk til å sove. Samboer'n hadde også fått seng og sovnet han også.

Mellom fire og halv fem våknet jeg og kjente at takene hadde gått over til svake rier som varte rundt et halvt minutt kanskje. Ikke spesielt regelmessige. Klokka fem våknet samboer'n og riene tiltok stadig. Ringte derfor på jordmora kvart på seks og hun foretok ny registrering. Fremdeles ikke regelmessige, men god varighet og styrke. Etter registreringa sjekka hu åpninga som da var knappe tre cm og vi måtte da flytte til fødestua slik at vi kunne begynne å forberede epidural. De ønsker nemlig at man tar det når det er seteleie.

Riene øker på FORT og klokka sju går jeg på do. Så redd har jeg vel aldri vært på do før for nå begynte det plutselig å gjøre ekstremt vondt :hakeslepp: og det presset masse nedover. Kom meg inn på fødestua igjen og opp i senga (ikke fødesenga enda siden jeg ville ligge i den så kort tid som mulig). Jordmor ser at dette øker på veldig fort og får anestesilegen til å komme med en gang. Mens han holder på å ordner med epiduralen går vannet. Et øyeblikk jeg ikke glemmer for dte var akkurat som om alt press forsvant en liten stund :) helt til jeg får en voldsom trykketrang. Og nå begynner ting virkelig å skje fort rundt meg. Åpningen blir sjekket og den er plutselig nesten 8 cm (altså fra tre til åtte på under en time). Jeg blir flyttet over i fødesenga, epiduralen blir satt og siden det er vaktskifte blir ekstra jordmor, lege og barnepleier kalt inn for å finne frem utstyr og sånn. I ettertid har vi summert det til å være en åtte, ni personer tilstede. 07.35 er det full åpning og to minutter senere er prinsessa ute! Vondt - ja, men jeg må si at jeg foretrekker et sånt tempo ;) Rumpa først, men legen som forløste hodet var fantastisk flink og det føltes ikke dramatisk i det hele tatt. Men nå skal det sies at denne legen visstnok er veldig flink med setefødsler. Flere jordmødre sa det på forhånd at vi var heldige hvis vi rakk å få til fødsel innen et døgn så ville denne legen være på vakt, og vi rakk det med en margin på ca 20 min :)

Lillejenta er frisk og flott, men veldig liten synes vi da siden hun er et halvt kilo mindre enn det storebroren var. Samboer'n måtte faktisk ut å kjøpe litt klær i str 50 i dag siden 56 er alt for stort. Hun viser godt næringsvett og henger allerede i puppen til stadighet. Prøvde faktisk en smukk i stad også og hu sutta i vei. Så jeg synes dette lover bra :tommelopp:

Selv har jeg vært i en fantastisk form og var oppe å gikk så og si med en gang. Tre timer etter var jeg ferdig dusjet og sminket og klar til å ta imot besøk. Slik var det definitivt ikke sist :riste: Og i dag fant jeg ut at det var like greit å dra hjem. Pga lillemannen kan ikke samboer'n være der hele tida og det er utrolig kjedelig å sitte alene på sykehuset. Føler ikke at jeg trenger hjelp til stell og mating heller, er jo ikke så lenge siden forrige runde ;) Har litt vondt i ryggen, der de satte epiduralen (som forsåvidt ikke rakk å virke før ungen var ute) og det svir selvsagt litt i stingene (ble klipt litt) men det går veldig greit. Litt onde etterrier også, men det er trolig pga noen hinnerester som sitter igjen og har fått noen tabletter slik kroppen skal kvitte seg med dem.

Så nå ligger storebror og sover på loftet, lillepia i vogga si på stua, mamma sitter på KG og pappa sender skrytebilder til hele slekta :fnise: Jeg har dessuten nettopp spist biff som var RØD inni :sikle: og det var jammen meg på tide.

Obs... Ble visst litt langt dette :sjenert:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hjemme allerede!! :overrasket: MEn det er klart, du har jo gjort det før... ;)

GRATULERER igjen, Cloudberry, fantastisk at jenta di endelig har kommet, og at alt har gått så bra!!! Og meget imponert over at du dagen etter fødselen hiver deg innpå KG! :fnise:

Kos deg! :klemmer:

(Har skiftet nick, ja.....!! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese Cloudberry :grine: en liten skvett jeg nå :sjenert:

Det må du da ikke :kose:

Oi, hjemme allerede!! :overrasket: MEn det er klart, du har jo gjort det før... ;)

GRATULERER igjen, Cloudberry, fantastisk at jenta di endelig har kommet, og at alt har gått så bra!!! Og meget imponert over at du dagen etter fødselen hiver deg innpå KG! :fnise:

Kos deg! :klemmer:

(Har skiftet nick, ja.....!! ;) )

Merker at jeg er mye trygger nå enn sist ja... Sist hadde vi tusen spørsmål om alt og var superstressa bare ungen grynta. Og at formen er så bra kommer nok av at fødselen gikk så kjapt. Som samboer'n kommenterte i stad "du er i bedre form nå, dagen etter enn du var flere dager etter at vi hadde kommet hjem sist".

En gang KG-hekta, alltid KG-hekta vettu :fnise:

Så gøy å høre fra deg :) Kjekt at det går så bra :klemmer:

Joda, alt står så bra til. Og takk for god sladring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, er du heime allerede! Jammen er du rask til å oppdatera oss. ;)

Kjekt å lesa fødselshistorien din! :) Så flott at fødselen gjekk så fort og greit. Er alltid litt ekstra spennande når ungen ligg i seteleie. Og så bra at formen din er så fin allerede!

Og heilt til slutt: Gratulerer enda ein gang med ei lita jente! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! :blomst:

Det høres ut som en virkelig fin fødselsopplevelse, veldig bra at du fikk føde vaginalt og slapp å ta KS, isåfall hadde sikkert ikke formen vært like bra nå som det den er.

Koos deg hjemme med gutta dine og lille prinsesse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er du heime allerede! Jammen er du rask til å oppdatera oss. ;)

Kjekt å lesa fødselshistorien din! :) Så flott at fødselen gjekk så fort og greit. Er alltid litt ekstra spennande når ungen ligg i seteleie. Og så bra at formen din er så fin allerede!

Og heilt til slutt: Gratulerer enda ein gang med ei lita jente! :klemmer:

Ja, det var definitivt en annan fødsel enn sist og det er nok derfor formen er så bra også. :tommelsmil: Det føles fakisk ikke som jeg fødte på onsdag i det hele tatt. Lillepia sover og jeg er godt i gang med :husarbeid: Sist var jeg skikkelig redusert i flere uker...

Velkommen hjem! :blomst:

Det høres ut som en virkelig fin fødselsopplevelse, veldig bra at du fikk føde vaginalt og slapp å ta KS, isåfall hadde sikkert ikke formen vært like bra nå som det den er.

Koos deg hjemme med gutta dine og lille prinsesse :klem:

Nei, målet mitt var jo å unngå ks og det gikk jo fint. Synes det var en flott fødsel ja, fikk den med meg denne gangen i motsetning til sist hvor jeg var så sliten at jeg var som i transe.

Gratulerer så masse med lillejenta di Cloudberry!! Da har vi samme fødselsdato :5:

Håper dere koser dere masse i barselstida=)

Så du har også bursdag den 18. :) Vi koser oss vi vettu!

Da er første natt hjemme over og synes det gikk bra. Tøtta ville ikke sove alene i vogga si før utpå morgenkvisten, men vi lurte oss til litt søvn i reclineren på stua og i senga mi :fnise: Så klokka åtte var jeg godt uthvilt. En dusj fikk jeg til og med tatt med lillefrøkna sovende i baggen sin på badegulvet. Sist tror jeg ikke jeg fikk tatt en dusj når jeg var hjemme alene før lillemannen var flere uker.

Gutta boys er på jobb og i barnehagen. Samboer'n sprer nemlig permisjonsdagene sine litt siden han nettopp har begynt i ny jobb og det er litt uheldig at han er borte. Kan jo selvsagt ringe slik at han kommer hjem hvis det er noe da ;) Dessuten er det nok bedre at han prioriterer å være hjemme de dagene lillemannen ikke har barnehageplass.

Nei, nesten så det er litt skummelt at alt gikk så fint, for sjansen er vel stor for at jeg blir babysyk igjen fort :hakeslepp: Men må ha en pause nå :nei:

Og vi ble enige om navn... Overraska samboer'n med å si at jeg godtok dobbeltnavn slik at hu fikk et av de fineste navnene han vet om i tillegg til det vi var enige om :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Cloudberry :klemmer:

Så utrolig godt å høre at alt gikk så bra, og at alt faktisk går så bra nå allerede. Jeg vil også ha en sånn fødsel :ler:

Og den røde biffen gleder meg jeg virkelig til selv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Cloudberry :klemmer:

Så utrolig godt å høre at alt gikk så bra, og at alt faktisk går så bra nå allerede. Jeg vil også ha en sånn fødsel :ler:

Og den røde biffen gleder meg jeg virkelig til selv også ;)

Den var helt nydelig :sikle: I følge samboer'n var det skjelden han så meg så konsentrert om et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, er så deilig å høre fødsels og barselshistorier som får meg til å glede meg til det er min tur :rødme: Så bra at alt gikk fint og at du er i fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer så masse med den lille prinsessa! Det høres ut som du er kommet deg godt etter fødslen allerede. Det er jo flott!

Det er ikke store forskjellen på størrelsen på jentene våre. Artig.

Håper dere får en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, høres ut som at når hun først bestemte seg, så ville hun virkelig ut! :) Gratulerer så¨mye! Så bra at alt gikk fint og at du føler deg så bra :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om fødselen din! Men jeg lurer alltid på sånne rakett-fødsler - hvordan er det mulig?

07.35 er det full åpning og to minutter senere er prinsessa ute!

Hvordan skjer det der i praksis - ramler liksom bare ungen ut da eller? :fnise:

Hvordan rekker man å presse noe særlig på to minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...