Cloudberry Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1481 Del Skrevet 12. februar 2009 dakar Cloudberryen min Skal ikke være lett Så utrolig kjedelig at du ikke ble satt i gang Håper du får slappet mye av da før du evnt. blir satt i gang! Ellers så får vi håpe at lillejenta skjønner at hun snart skal ut og at det setter i gang av seg selv! Håper jo at ting skal starte av seg selv, så er ikke lei meg for at det ikke blir baby på den måten, selv om jeg gjerne skulle fått det unna nå Det som irriterer meg er at all denne fartinga til sykehuset og de mentale forberedelsene har tatt i overkant mye krefter, krefter jeg strengt tatt ikke har litt tilbake... I all verden... Lider de av beslutningsvegring på sykehuset ditt? Det var da voldsomt så mye frem og tilbake det skulle være! Slapp godt av i kveld, la tårene trille og ta livet med ro de neste dagene, det fortjener du virkelig! To leger, to ulike meninger... Men så skal det jo sies at tøtta inni har en smule slutningsvegring hun også da. Satser på at hun ligger i ro nå slik at det blir fødsel på tirsdag. Fikk uansett et veldig godt inntrykk av legen i dag og er overbevist om at han vet hva han gjør Lov å være sliten! Ta godt vare på deg selv og pust ut i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1482 Del Skrevet 12. februar 2009 Nå måtte jeg lese litt tilbake her, ble så forvirret :klø:. Men det var bare i tverrleie de ville ta KS altså? Mens i seteleie blir det vanlig fødsel? Og nå ligger babyen i seteleie? Hadde jeg insistert på KS ved seteleie hadde jeg nok fått det, men jeg vil jo helst ikke ha KS. Det vil kompliserer ukene etter fødsel endel med tanke på at lillemannen ikke har full barnehageplass og at man ikke får løfte noe særlig. Men hadde det vært tverrleie i dag og de ikke hadde klart å snu ungen ville det blitt KS uansett. Hun ligger i sete nå ja og blir forhåpentligvis liggende sånn. Jeg ser ikke mørkt på en setefødsel i det hele tatt og vet at hvis alt forholder seg slik det er i dag blir det fødsel senest på termindagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 12. februar 2009 #1483 Del Skrevet 12. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. februar 2009 #1484 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, då er det berre til å venta! Kan jo henda at eg har tippa rett dato likevel då, sidan du ikkje blir sett i gang før helga likevel. Håpar du får slappa litt av dei nærmaste dagane, slik at du er nokolunde utkvilt til fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 13. februar 2009 #1485 Del Skrevet 13. februar 2009 Du er utrolig tøff. Vet ikke om jeg hadde takla sånn psykisk terror på slutten av et svangerskap. Forsøk å kose deg i helgen og gjør alle triksene for å sette igang selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 13. februar 2009 #1486 Del Skrevet 13. februar 2009 Huff, så mye frem og tilbake det ble da. Du får prøve å samle krefter så godt du kan nå i helgen, tenk at du er tobarnsmamma om bare noen få dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 13. februar 2009 #1487 Del Skrevet 13. februar 2009 Oj, det var ikke DET jeg skulle lese her nå? :klø: Hmm.. Men se det positive i det, "perfekt seteleie" er kanskje ikke så verst? Bedre enn ttverrleie kanskje Håper du har det litt bedre i dag og at du får en god og rolig helg. Vi får samle krefter sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #1488 Del Skrevet 13. februar 2009 Ja, då er det berre til å venta! Kan jo henda at eg har tippa rett dato likevel då, sidan du ikkje blir sett i gang før helga likevel. Håpar du får slappa litt av dei nærmaste dagane, slik at du er nokolunde utkvilt til fødselen. Du er utrolig tøff. Vet ikke om jeg hadde takla sånn psykisk terror på slutten av et svangerskap. Forsøk å kose deg i helgen og gjør alle triksene for å sette igang selv Huff, så mye frem og tilbake det ble da. Du får prøve å samle krefter så godt du kan nå i helgen, tenk at du er tobarnsmamma om bare noen få dager! Oj, det var ikke DET jeg skulle lese her nå? :klø: Hmm.. Men se det positive i det, "perfekt seteleie" er kanskje ikke så verst? Bedre enn ttverrleie kanskje Håper du har det litt bedre i dag og at du får en god og rolig helg. Vi får samle krefter sammen Takker for all sympati Som sagt, at ungen ikke er født er forsåvidt greit (selv om jeg mrker litt mer utålmodighet nå) men jeg blir GAL av sånn frem og tilbake opplegg. Tenkte jeg skulle slappe av maksimalt i dag da, men tror dere ikke lillemannen har fått feber og må være hjemme fra barnehagen. Heldigvis er mamma og pappa her i helga, så de kom på besøk i ellevetida. Da kunne jeg gå å legge meg litt igjen. Dessuten har de underholdtg ungen og det er noe jeg kjenner jeg har lite krefter til. Det er lenge siden jeg har følt meg så tappet for energi Vi får utnytte besteforeldre litt i helga. Ellers tror jeg tiden er inne for kjerringråd. Eller, vi begynte vel med det allerede i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 13. februar 2009 #1489 Del Skrevet 13. februar 2009 Godt å vite at dere er i gang med kjerringrådene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattlys Skrevet 13. februar 2009 #1490 Del Skrevet 13. februar 2009 Hehe, kjerringråd Godt det er besteforeldre som kan stille opp for en slitn gravid kvinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 13. februar 2009 #1491 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg ser ikke mørkt på en setefødsel i det hele tatt og vet at hvis alt forholder seg slik det er i dag blir det fødsel senest på termindagen Du er tøff! Synes jenter som går for setefødsler er skikkelig tøffe, jeg. Selv er jeg nok for pysete. Skjønner godt tankegangen din mht. å ha et storesøsken i tillegg etter et keisersnitt - ikke en ønskesituasjon det heller. Endret 13. februar 2009 av lille katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #1492 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Godt å vite at dere er i gang med kjerringrådene Hehe, kjerringråd Godt det er besteforeldre som kan stille opp for en slitn gravid kvinne! Kjerringråd må til, selv om kroppsfasongen for øyeblikket ikke er den mest optimale kanskje Du er tøff! Synes jenter som går for setefødsler er skikkelig tøffe, jeg. Selv er jeg nok for pysete. Skjønner godt tankegangen din mht. å ha et storesøsken i tillegg etter et keisersnitt - ikke en ønskesituasjon det heller. Nei, det er litt sånn å velge mellom to onder og da synes jeg faktisk at setefødsel er det minst verste. Det er jo det samme som skal ut da og en fødsel er jo ikke akkurat behagelig uansett Dessuten har jeg lovet samboern å takke ja til epidural denne gangen, sånn i tilfelle (selv om jeg egentlig ikke vil at noen skal stikke nåler inn i ryggen min ) Endret 13. februar 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 13. februar 2009 #1493 Del Skrevet 13. februar 2009 Dessuten har jeg lovet samboern å takke ja til epidural denne gangen, sånn i tilfelle (selv om jeg egentlig ikke vil at noen skal stikke nåler inn i ryggen min ) Sikkert lurt. Epidural tilbys som standard ved setefødsel, har jeg skjønt. Nå har jo du født før, så du vet hva det går i, men det er sikkert ganske så gunstig at den fødende kan ha fullt fokus på utpressingen uten å være overveldet av smerter, siden det tross alt er en smule mer komplisert med setefødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 13. februar 2009 #1494 Del Skrevet 13. februar 2009 Huff, så psykisk utmattende det må være da det er slik fram og tilbake.... Du får virkelig nyte fult ut det å ha besteforeldre som kan ta seg av lillemannen i helga, og lade opp kreftene!!! Kos deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. februar 2009 #1495 Del Skrevet 13. februar 2009 bare innom en liten tur for å følge med. Håper du får samlet litt krefter i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 14. februar 2009 #1496 Del Skrevet 14. februar 2009 Lykke til med innspurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #1497 Del Skrevet 15. februar 2009 Sikkert lurt. Epidural tilbys som standard ved setefødsel, har jeg skjønt. Nå har jo du født før, så du vet hva det går i, men det er sikkert ganske så gunstig at den fødende kan ha fullt fokus på utpressingen uten å være overveldet av smerter, siden det tross alt er en smule mer komplisert med setefødsel. Joda, men jeg har jo født uten smertestillende før da og synes egentlig at det er greiest sånn. Men tryggere med epidural hvis de må ta et hastesnitt. Der jeg fødte sist måtte man ta epidural ved setefødsel, mens her er det frivillig... Huff, så psykisk utmattende det må være da det er slik fram og tilbake.... Du får virkelig nyte fult ut det å ha besteforeldre som kan ta seg av lillemannen i helga, og lade opp kreftene!!! Kos deg!! Har fått ladet litt, men ikke nok kjenner jeg bare innom en liten tur for å følge med. Håper du får samlet litt krefter i helgen. Er her enda jeg Lykke til med innspurt! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #1498 Del Skrevet 15. februar 2009 Ikke ble det fødsel før helga og ikke i helga Nå er strengt tatt min termin i dag da så jeg satser på at noe er rett rundt hjørnet, selv om det ikke føles sånn De sier jo at de setter meg igang på tirsdag hvis det fremdeles er seteleie, men jeg stoler ikke på noe før jeg ser det. Dessuten frykter jeg at hun ligger på tvers igjen. Blir sliten av sånn her vingling altså Ellers har jeg ikke gjort så mye i helga. Var og handlet litt i går med lillemannen plassert hos mormor og morfar. Var nede der i dag også og spiste middag... Får snike litt i noen dagbøker og må beklage til alle de jeg overser for tida. Kreftene strekker ikke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #1499 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Også til alle sammen Endret 15. februar 2009 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 15. februar 2009 #1500 Del Skrevet 15. februar 2009 Også til alle sammen Stoooor tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå