Cloudberry Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #801 Del Skrevet 21. oktober 2008 Tenkte jeg skulle skrive litt i går, men forumet var jo stort sett nede hele kvelden Skulle til tannlegen i går og det var jammenmeg den merkligste tannlegeturen jeg har hatt i midt liv. Tannlegen skulle borre i et par tenner så han satte bedøvelse. Også gjorde han ingenting mer ... Viste seg at hu første tannlegen jeg gikk til (som forøvrig ikke var helt i vater) hadde notert at de burde borre noen hull som strengt tatt ikke var nødvendig. De kan fint være sånn i noen år hvis jeg er flink met tanntråd og fluorskyld. Tror den første tannlegen ville tjene litt ekstra jeg, for samboer'n hadde en lignende opplevelser. Var fatisk sint på mine vegne han tannlegen jeg er hos nå, for sånn der skal man ikke gjøre! Må riktignok tilbake for å fikse noe på den andre sida, men han kunne ikke ta det i går siden de ikke kan bedøve begge sidene i nedekjeven samtidig. slapp heldigvis å betale for tannlegetimen da Tok meg en liten shoppingrunde siden jeg alt var i byen. Fikk bytta den genseren som det var blitt hull i (uten at det var min skyld) og kjøpte meg en anna mammatopp/bluse/skjorte. Kjøpte også vinterjakke til lillemannen. Den var bare så tøff Ser nesten ut som en anorakk med glidelåsen på sida også er den rutete (brun). Litt stor enda da, men han vil bli så stilig Også hadde de fått inn Dahls julebrus Er noe spesielt med den første julebrusen altså! Gikk bra med lillemannen i barnehagen også. Føler oss nesten som litt dårlige foreldre siden han ikke bryr seg om at vi drar. Men, er jo egentlig bra det da. Rappa iallefall leker fra de andre barna allerede dag en (og mamma som var så bekymret for at de andre ungene skulle "overkjøre" han ) I dag er jeg (som vanlig) sliten, men jobba til seks i kveld også da... Masse kynnere også i kveld Spørs om det ikke blir muffinsoppmuntring til Grey's Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #802 Del Skrevet 22. oktober 2008 Lillemannen har siste tilvenningsdag i baarnehagen og jeg har FRI I dag skal jeg ikke gjøre noen ting, bortsett fra å sette på en maskin eller to og ta en rask støvsuging. Her skal det sløves på sofaen og slappes av Tror jeg trenger det spnn egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 22. oktober 2008 #803 Del Skrevet 22. oktober 2008 I dag skal jeg ikke gjøre noen ting, bortsett fra å sette på en maskin eller to og ta en rask støvsuging. Her skal det sløves på sofaen og slappes av Tror jeg trenger det spnn egentlig Skal vi bytte dag? Hørtes så deilig ut med fri Det er så utrolig tiltak å begynne med støvsuging når man kommer hjem fra jobb. Da går jeg rett i gang med middag, og etter det er jeg som regel kaputt. Ha en kjempefin dag Clodberry, kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 22. oktober 2008 #804 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kose deg med fri i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 22. oktober 2008 #805 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kos deg masse på fridagen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #806 Del Skrevet 22. oktober 2008 Skal vi bytte dag? Hørtes så deilig ut med fri Det er så utrolig tiltak å begynne med støvsuging når man kommer hjem fra jobb. Da går jeg rett i gang med middag, og etter det er jeg som regel kaputt. Ha en kjempefin dag Clodberry, kos deg masse! Kose deg med fri i dag! Kos deg masse på fridagen din! Tusen takk alle tre Men nå er fridagen over og lillemannen er henta i barnehagen. Tror han har bare godt av å være i barnehage jeg, for det er ikka anntydning til at han savner oss. Jeg fikk slappa av endel i dag da. Lå stort sett på sofaen og leste krim Kjenner at jeg trengte en sånn dag og at det hjalp forbausende lite Selv om jeg har slumret halve formiddagen er jeg fremdeles like trøtt. Må snakke med jordmora i morra altså. Trøtt og sliten kunne vært mellomnavnet mitt for tida Har begynt å få sånne kvalmetokter innimellom også og halsbrann 24/7. Ligger lovehearts overalt i leiligheta. Også har jeg fått masse kynnere/ubehag i magen... Nei, slutt å sutre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 22. oktober 2008 #807 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg også er kjempetrøtt for tiden! Føler meg ikke så sliten, men generelt uopplagt og sover minst 8 timer hver natt. Kan det være vokseperiode for spira som gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 22. oktober 2008 #808 Del Skrevet 22. oktober 2008 Høres ut som om du trengte en dag på sofaen! Høres ikke noe kjekt ut å gå rundt og vøre trøtt og sliten hele tiden! Er nok lurt å snakke med jordmor om det i morgen ja! Og ja, lillemann har det nok veldig bra i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #809 Del Skrevet 23. oktober 2008 Da har vi hatt første dag av den nye hverdagen Det vil si, begge på jobb og lillemannen i barnehagen. Fant ut at vi rekker det vi skal hvis begge står opp klokka sju, og det er jo ikke så verst. Verre på ettermiddagen spør du meg, når begge kommer hjem klokka fire og så skal det lages middag... Var hos jordmora i dag da og fortalte at jeg er så utrolig sliten for tida. Hun ba meg faktisk om å overveie ei sykemelding. Tror faktisk jeg må gjøre det, på tide at jeg også lytter til kroppens signaler for en gangs skyld. Snakka med sjefen min også om at det var mulig at jeg måtte legge inn årene litt og hun skisserte mange gode løsninger. Som hun sier "tror ikke det er bra for deg å bare gå hjemme heller" så hvis det blir aktuelt snakker vi nok korte dager og kanskje mindre undervisning. Vi får se... Ser ikke for meg full sykemelding iallefall. Blodtrykk og fosterlyd var fin og symfysemålet ligger nå helt i overkant av det grønne området. Ikke at det bekymrer meg nevneverdig for det var sånn sist også. Eller da lå jeg laaaaaaaangt over... På urinen var det derimot utslag på leucocytter. 3+ faktisk og forsto det sånn at det var ganske mye. Må ned med en ny prøve i morra så får vi se hva de gjør. Spørs om jeg ikke bestiller en legetime også da for å diskutere sykemelding med legen. I kveld er det Rebus og det betyr kakao Mangler melk da, men det skulle samboer'n kjøpe på vei hjem. For han er (bombe) på jobb i kveld Håper ikke han blir så lenge, for det er litt kjedelig å sitte alene. Gleder meg til han kommer hjem, for han hadde en overraskelse til kveldsmaten sa han Lurer på hva det er jeg Nå har jeg tent lys, helt for meg selv og vurderer å legge meg på sofaen å lese litt. Begynte på den nyeste til Tore Renberg i går. Liker bøkene hans så godt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. oktober 2008 #810 Del Skrevet 23. oktober 2008 Rebus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #811 Del Skrevet 23. oktober 2008 Rebus? Rebus er den mest geniale britiske krimhelten jeg har sett på lenge, altså en tv-serie som går på NRK hver torsdag. En av de få tv-seriene både jeg og samboer'n liker. Ergo må vi ha kakao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 23. oktober 2008 #812 Del Skrevet 23. oktober 2008 Godt å høre at hverdagen går rundt selv om det blir litt masete på ettermiddagen. Høres også ut som om du vil komme frem til en god ordning med sykemeldingen, enten det blir slik eller sånn. Bra at du tar hensyn til deg selv, men har også veldig forståelse for at du ikke vil ha full sykemelding. Godt at rektor (regner med at det er "sjefen", ihverfall?) er samarbeidsvillig! (Det er ikke alltid tilfellet, har jeg følelsen av...) Leukocytter tyder på infeksjon av noe slag, er det ikke sånn? :klø: Noe med hvite blodlegemer? Mener å huske dette fra biologien på vgs... Håper det ikke er noe farlig! Nå ble jeg også spent på hva overraskelsen fra samboeren din er, forresten. Husk å oppdatere! Og kos dere med Rebus og kakao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #813 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Godt å høre at hverdagen går rundt selv om det blir litt masete på ettermiddagen. Høres også ut som om du vil komme frem til en god ordning med sykemeldingen, enten det blir slik eller sånn. Bra at du tar hensyn til deg selv, men har også veldig forståelse for at du ikke vil ha full sykemelding. Godt at rektor (regner med at det er "sjefen", ihverfall?) er samarbeidsvillig! (Det er ikke alltid tilfellet, har jeg følelsen av...) Leukocytter tyder på infeksjon av noe slag, er det ikke sånn? :klø: Noe med hvite blodlegemer? Mener å huske dette fra biologien på vgs... Håper det ikke er noe farlig! Nå ble jeg også spent på hva overraskelsen fra samboeren din er, forresten. Husk å oppdatere! Og kos dere med Rebus og kakao! Fant dette på lommelegen.no... Var ei som også hadde fått L3+ ... L3+ betyr at det er et relativt stort utslag på leucocytter. Leucocytter er hvite blodlegemer som kommer ved infeksjoner, men som også finnes i rikelige mengder i utflod. Hos kvinner er det svært lett at urinen blir "forurenset" fra skjeden når man samler urin, dette kan ofte føre til "feil" utslag på stix. Skjeden og urinrøret ligger veldig tett hos kvinner, hos noen ligger urinrørsåpningen nærmest inne i skjeden, og stoffer derfra føres da med urinstrømmen til prøvetakningsglasset. Gravide har ofte rikelig og tyntflytende utflod, og det er derfor ofte enda vanligere med forurensning fra utflod enn hos ikke-gravide. En urinveisinfeksjon hadde mest sannsynlig gitt andre utslag enn kun et stort utslag på leucocytter. Jeg tenker da på nitritt (stoff som skilles ut av bakterier) og evt blod (ved infeksjonen forårsaker bakterien og motangrepet mot disse ofte en blødning i slimhinnen). Vi får se hva ny prøve sier i morra. Regner med at vi finner en god løsning hvis jeg skulle bli sykemeldt. Rektor = sjefen ja, og noen ganger er det en fordel og være god venninne med sjefen Inspektøren er vel også min sjef da og hun er like forståelsesfull. Men så fikk hun sine to første barn like tett som oss og kjenner vel igjen mye av det jeg gjennomgår. Noe inni meg sier at jeg bør siden kroppen strengt tatt signaliserer at jeg trenger mer ro. Masse kynnere og ubehag i magen eller irritert livmor som jordmora sa... Man skal kanskje ikke gå rundt å irritere livmora si i øst og vest Endret 24. oktober 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 23. oktober 2008 #814 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ble litt interessert i det du leser jeg Hva handler bøkene til Tore Renberg om da? Hilsen bokorm-Ilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #815 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ble litt interessert i det du leser jeg Hva handler bøkene til Tore Renberg om da? Hilsen bokorm-Ilja Bøkene til Tore Renberg, iallefall de jeg har lest handler om Jarle Klepp i ulike faser av livet (Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim). Godt fortalte historier spør du meg, dørgende kjedelig hvis du spør min samboer... I den tredje boka, Charlotte Isabell Hansen, har han akkurat fått vite at han har en datter på sju år han ikke visste om. Så du er også en bokorm... Kan man spørre om hvilke bøker du liker da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #816 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ble en koselig kveld i går med britisk krim, kveldsmat og kakao. Samboer'n hadde ikke kjøpt med noe mat med SJOKOLADE Og i så store mengder at det skulle være igjen såpass at jeg kunne kose meg litt i dag, når jeg har hjemmedag Må vel en tur på legekontoret straks med ny urinprøve. Sitter å teller på knappene om jeg skal gå eller kjøre Er litt i det late hjørnet da. *gruble* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 24. oktober 2008 #817 Del Skrevet 24. oktober 2008 Deilig med en dag hjemme og ikke minst en god bok! Håper det gikk bra med urinprøven din i dag. Hvis jeg ikke "ser deg" - får du ha en riktig god helg Cloudberry! Endelig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 24. oktober 2008 #818 Del Skrevet 24. oktober 2008 Leukocytter tyder på infeksjon av noe slag, er det ikke sånn? :klø: Noe med hvite blodlegemer? Mener å huske dette fra biologien på vgs... Håper det ikke er noe farlig! Å ha utslag på L er langt fra så "farlig" som det høres ut som!! Omtrent alle gravide får utslag på det. JM mi sier at hun i løpet av et helt år kanskje har ei eller to gravide som aldri får noe utslag, - altså er det en sjeldenhet! L1+ og L2+ er veeeldig vanlig, og da undersøkes ikke urinen noe mer. Kommer man opp i L3+ er det vel noen som vurderer grundigere undersøkelse av urinen (f.eks. sette den til dyrkning), men er nok ganske vanlig dette også. ========= Håper du koser deg på hjemmedagen din, Cloudberry! Med sjokolade! Ser ut som dere kan finne en god løsning når det gjelder å bli sykemeldt, kjempebra!!! Tror du trenger det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 24. oktober 2008 #819 Del Skrevet 24. oktober 2008 Bøkene til Tore Renberg, iallefall de jeg har lest handler om Jarle Klepp i ulike faser av livet (Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim). Godt fortalte historier spør du meg, dørgende kjedelig hvis du spør min samboer... I den tredje boka, Charlotte Isabell Hansen, har han akkurat fått vite at han har en datter på sju år han ikke visste om. Så du er også en bokorm... Kan man spørre om hvilke bøker du liker da? Aha, det er han det ja. Jeg har hørt om "Mannen som elsket Yngve", men har verken sett filmen eller lest boka. Får vel surret meg til det plutselig en dag tenker jeg Jeg liker det meste av bøker jeg, eventyr, historiske romaner, slektssagaer, krim etc. Nå leser jeg denne serien, er snart ferdig med tredje boka. Ganske bra, terningkast 4 Gos helt moltis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #820 Del Skrevet 24. oktober 2008 Deilig med en dag hjemme og ikke minst en god bok! Håper det gikk bra med urinprøven din i dag. Hvis jeg ikke "ser deg" - får du ha en riktig god helg Cloudberry! Endelig helg God helg du også Å ha utslag på L er langt fra så "farlig" som det høres ut som!! Omtrent alle gravide får utslag på det. JM mi sier at hun i løpet av et helt år kanskje har ei eller to gravide som aldri får noe utslag, - altså er det en sjeldenhet! L1+ og L2+ er veeeldig vanlig, og da undersøkes ikke urinen noe mer. Kommer man opp i L3+ er det vel noen som vurderer grundigere undersøkelse av urinen (f.eks. sette den til dyrkning), men er nok ganske vanlig dette også. ========= Håper du koser deg på hjemmedagen din, Cloudberry! Med sjokolade! Ser ut som dere kan finne en god løsning når det gjelder å bli sykemeldt, kjempebra!!! Tror du trenger det... Var ikke så bekymra for den der urinprøven... Sjokolade gjør seg på hjemmedager, men det ble så mye frem og tilbake i dag at det ble lite tid til sjokolade. Aha, det er han det ja. Jeg har hørt om "Mannen som elsket Yngve", men har verken sett filmen eller lest boka. Får vel surret meg til det plutselig en dag tenker jeg Jeg liker det meste av bøker jeg, eventyr, historiske romaner, slektssagaer, krim etc. Nå leser jeg denne serien, er snart ferdig med tredje boka. Ganske bra, terningkast 4 Gos helt moltis! Hm... Har ikke lest de der... Leser egentlig mest norske forfattere jeg Eller engelsk chick litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå