pusilus Skrevet 17. august 2008 #321 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Cloudberry kjørte nettopp i full fart på butikken og kjøpte seg en ny Walter. Denne gangen helt åpenlyst Fikk gjort litt husarbeid etterhvert også fikk vi endelig skrudd fast bokhylla til veggen. Må nesten det ettersom lillemann blir mer og mer aktiv. I dag fikk han faktisk sin første verandaleppe idet hodet deisa litt for fort mot kanten nederst på stuebordet. Stakkars lille klumpen til mamman sin... Gikk heldigvis bra da Men nå har helgefreden har senket deg, skinkepizzaen er straks ferdig og en knakende kjekk Walter i kjøleskapet. Kan det bli bedre? :dåne: HELT åpenlyst Høres ut som du hadde en aldeles fortreffelig lørdagskveld Tok pizza middagen i dag jeg. Jeg lagde kylling pizza for første gang i min karriære, dem ble faktisk kjempegod Endret 17. august 2008 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 17. august 2008 #322 Del Skrevet 17. august 2008 En ny Walter?! :dåne: ...lurer på hva Walter nummer en sier til det?? Fin søndag hos deg? Her ble det så varmt i solveggen at vi måtte ta båten ut... Hunden blir faktisk bedre og bedre i båten, nå går han jo faktisk ombord uten alt for mye om og men... Prøv å få en 40 kg hund som motsetter seg alt oppi en båt som beveger seg.. Ikke alltid like lett... Her skal jeg straks dra en liten tur ut på jobb, så slipper jeg å stå opp grytidlig i morgen. Mannen skal bare få i seg sine to skiver og kopp med te, for han skal bli med meg for å holde meg med selskap, søte mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 17. august 2008 Forfatter #323 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) :klø: :klø: :klø: Noe jeg ikke har fått med meg her.... :klø: Hva/hvem er en Walter?! :klø: Walter er min nye venn i sjokoladeverdenen :dåne: HELT åpenlyst Høres ut som du hadde en aldeles fortreffelig lørdagskveld Tok pizza middagen i dag jeg. Jeg lagde kylling pizza for første gang i min karriære, dem ble faktisk kjempegod Kan jo ikke være utro med Walter for evig vettu Kvelden var helt fortreffelig også, bortsett fra et noe høyt inntak av søtsaker og sånn... Men hvem bryr seg når det er lørdag En ny Walter?! :dåne: ...lurer på hva Walter nummer en sier til det?? I og med at Walter nr 1 er borte vekke tror jeg det skal gå svært så bra Endret 17. august 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 17. august 2008 Forfatter #324 Del Skrevet 17. august 2008 I dag her jeg vært inne hele dagen Ikke bra i det hele tatt og jeg kan faktisk ikke skylde på været heller. Men i morra... DA SKAL JEG PÅ JOBB :juhu: :juhu: Starta faktisk dagen i dag med å bake brød, sånn ca i åtte, halv ni tida. Ikke verst det, på en søndag... Samboer'n ble litt fornøyd da han kom tuslende opp rundt halv elleve og fikk nystekte brød til frokost. Ja, jeg vet det... Jeg er en Spesielt siden han måtte på jobb i dag, så jeg og lillemannen stort sett har vært for oss selv. Ikke greit å skulle gå ut i permisjon når man er sjef Siden vi skulle ha suppe til middag i dag bestemte jeg meg for å bake matmuffins for å ha ved siden av. De ble helt RÅ! Og da mener jeg ikke rå som i supergode, men rå som i "vil-ikke-bli-ferdige-uansett-hvor-lenge-jeg-steker-dem" Fatter ikke hvorfor jeg... Fulgte oppskrifta til punkt og prikke siden jag aldri har lagd matmuffins før. Høres jo veldig godt ut da. Noen som har en oppskrift de VET funker? Ellers har jeg scrappet endel og nå er det ikke mange sidene igjen til lillemannens album er ferdig! Nei, må stikke på badet å skylle ut hårfargen jeg klæsja i nettopp. Må jo ta med bra ut når jeg skal begynne å frekventere voksenverdenen on a regular basis igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. august 2008 #325 Del Skrevet 17. august 2008 Det blir vel spennende med jobbing igjen i morgen ja. Lykke til med første dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 17. august 2008 #326 Del Skrevet 17. august 2008 Ha en super dag på jobb i morgen!!! Jeg er sikker på at det blir helt supert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2008 #327 Del Skrevet 17. august 2008 Skal sjekke kokebøkene mine, vet at det skal være oppskrift på noen frokost muffins der LYKKE TIL PÅ JOBB I MORGEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2008 #328 Del Skrevet 17. august 2008 Frokostmuffins med appelsinjuice 12 stk Fra Nigellas fristelser, av Nigella Lawson Denne damen kan sakene sine 75 g usaltet smør 250 g hvetemel 2 ts bakepulver 25 g malte mandler 1/2 ts natron 75 g sukker revet skall av en appelsin 1 dl nypresset appelsinjuice 1 dl helmelk 1 egg (12-hulls muffinsbrett med 12 papirformer) forvarm ovnen til 200 grader smelt smøret og sett det til side. Bland mel bakepulver, malte mandler, natron, sukker og revet appelsinskall i en stor bolle. Mål opp appelsinjuice og melk i en mugge og pisk inn egget og de avkjølte, smeltede smøret. Hell så de våte ingridiensene inn ide tørre og miks det gradvis sammen med en gaffel. Røren blir full av klumper, men det er slik det skal være; alt skal bare såvidt være blandet. Trikset med muffins er at det ikke må jobbes for mye med røren. Fyll røren i formene og stek muffinsene i 20 min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 17. august 2008 #329 Del Skrevet 17. august 2008 Kos deg med ungene i morgen. :-D Blir nok en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 18. august 2008 Forfatter #330 Del Skrevet 18. august 2008 Da fyker jeg på jobb! :juhu: Ciao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 18. august 2008 #331 Del Skrevet 18. august 2008 Krysser fingrene for en super dag på jobb hos deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 18. august 2008 Forfatter #332 Del Skrevet 18. august 2008 Tusen takk for hilsener (og muffinsoppskrift, Pusilus) :bukke: Da er første arbeidsdag ferdig og så godt det var å gjøre noe "ordentlig arbeid". Er litt mange løse tråder foreløpig da, men det kommer seg nok etterhvert. Vi er to stykker som skal dele mye av undervisningen og det krever endel planlegging. Men ungene kommer ikke før på torsdag og da er nok alt i boks tenker jeg Ellers får vi bare ta ting etterhvert... Ble litt sliten av å være borte hele dagen, men så våkna lillemannen kvart over seks i dag også. Litt tidligere enn hva jeg setter pris på Fant ut at jeg kunne stå opp siden jeg var våken allikevel, men angra veldig eter 10 min. Sååå trøtt. Men masse :kaffe: på jobb hjalp litt, helt til jeg kom på at jeg kanskje ikke skal drikke så mye kaffe. Jaja, må ordne meg med litt koffeinfri te kanskje? Uansett, godt å være igang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 18. august 2008 #333 Del Skrevet 18. august 2008 Sikkert kjempe herlig å komme igang igjen etter permisjonen Noen av vennene mine var SÅ klar for at skolen/universitetet og hverdagen startet på igjen, og de har bare hatt "fri" i 8 uker med sommerjobber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 19. august 2008 #334 Del Skrevet 19. august 2008 Håper dagen i dag også har vært bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 19. august 2008 Forfatter #335 Del Skrevet 19. august 2008 Sikkert kjempe herlig å komme igang igjen etter permisjonen Noen av vennene mine var SÅ klar for at skolen/universitetet og hverdagen startet på igjen, og de har bare hatt "fri" i 8 uker med sommerjobber I know... Har venta lenge på det her... Også nyter jeg det litt ekstra, siden jeg vet det ikke er så lenge til neste permisjon Håper dagen i dag også har vært bra! ______________________________________________________________ Nok en arbeidsdag over og ting begynner å falle litt mer på plass iallefall. Mye av tida har gått med til praktiske ting i dag som å merke pulter, stoler, hyller, skrive navn på bøker osv. Tar litt tid, men må gjøres det også Skal en tur på jobb i morra også, selv om jeg egentlig har permisjon på onsdager. Siden mamma og pappa kommer i morra kveld og blir her i helga kan de passe lillemannen på torsdag og derfor har vi bytta litt om på samboerns permisjonsdager denne uka. Innser at det var veldig fint at de kom denne uka, for jeg trenger virkelig de dagene her på jobb! Samboer'n var forresten på tur i byen i dag med lillemann og han hadde tenkt å kjøpe blomster til meg Men... blomstene var så stygge at han kjøpte kyllingvinger vi skal spise til kvelds istedet Er nok mulig jeg blir litt fraværende de nærmeste dagene. Også GLEDE/GRUER jeg meg til torsdag. Gleder meg fordi jeg skal til jordmor og gruer meg veldig til å møte elever, foreldre og hele bøtteballetten... Hej då! Må jobbe litt jeg :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. august 2008 #336 Del Skrevet 19. august 2008 Innom for en liten oppdatering før jeg drar på ferie i morgen Lykke til på torsdag når barna kommer. Kos deg med besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. august 2008 #337 Del Skrevet 19. august 2008 Høres ut som du koser deg og nyter dagene tilbake på jobb. Klart det blir litt ekstra kos når du vet det bare er ett halvt år til Ha en fin natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 20. august 2008 #338 Del Skrevet 20. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 20. august 2008 #339 Del Skrevet 20. august 2008 Det er litt deilig å tenke på at det bare er kort tid til permisjon da. Jeg skal gå ut i permisjon når 1.termin er over, rundt 11.jan. Men kan jo bli sykmeldt før det da. Vi er også to som skal ha samme klasse, tolærersystemet. Har aldri vært borte det før, merker at jeg ikke vet om jeg liker det helt... Hvordan løser dere det praktiske- slik som med planlegging av timer og selve undervisningen? Syns ikke det var så kjekt å komme tilbake på jobb i går, da hele dagen var ett langt møte- sånne dager lurer jeg på om jeg har adhd hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 20. august 2008 #340 Del Skrevet 20. august 2008 Hvordan gikk det hos helsesøster i dag? Bra på jobb? Spennende å møte elevene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå