unknown1 Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Hei! Har fått meg jobb som stuepike nå frem til vinteren og lurer på litt diverse. Noen som har litt erfaring med dette som har lyst å fortelle meg om arbeidsdagen sin? Og så lurer jeg på hva som er ca-lønnen til stuepiker.
Wildrose Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hei! Har fått meg jobb som stuepike nå frem til vinteren og lurer på litt diverse. Noen som har litt erfaring med dette som har lyst å fortelle meg om arbeidsdagen sin? Og så lurer jeg på hva som er ca-lønnen til stuepiker. Hei. Det er en del år siden jeg jobbet som stuepike på et hotell i Oslo, men jeg kan ialllefall fortelle litt om hva vi gjorde. Vi hadde vanelighvis mange rom, slik at det er et hektisk og slitsomt yrke. Det består av å vaske bad, rom og re senger.Fylle på ting som mangeler og slike ting. Rett og slett ha ansvaret for at de hotellrommmene du får er rene og pene til gjestene. Noen av oss hadde også såkalte kveldsvakter, da var vi alene i avdeligen, sørget for at håndklær og slike ting ble vasket (eget vaskeri) og fylte på trallene våre og evt. re en seng eller andre ting hvis gjestene trengte det. Lønnen vet jeg ikke noe om nå, men det er jo vanelighvis tariff i hotellbransjen, gjerne minstelønn som stuepike. Lykke til med jobben, du kommer garantert til å bli sprekere i en slik jobb!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Er en stund siden jeg jobbet på hotell, men da var lønnen for 18+ åringer nesten 119 kr i timen. Regner med at gjennom et par års lønnsoppgjør har den steget litt. Vi hadde maks 17 rom. Begynte med å ta ut skittent tøy, boss og tomflasker og åpne vinduer. Gikk inn igjen med rene håndklær, sengetøy, bossposer, manglende såper/dusjhetter og vaskeklut/håndkle + to rengjøringsflasker. Redde sengene. Sprayet ned vask, do og dusj/bad med desinfiserende vaskemiddel som fikk virke, mens jeg gikk over hele rommet med støvtørking. Begynte på ene siden av veggen og fulgte denne bortover, tok alle flater, og kom tilslutt rundt på andre siden. Veldig lurt tips!!! Deretter var det inn på do, vasket ned speil, vask, dusj og do, i den rekkefølgen. Viktig! Tørket over med eget håndkle beregnet for dette. Vasket badegulvet. Støvsuget teppet/vasket gulvet. Klarmeldte rommet, så over og gikk ut:) Blir veldig sprek av dette, og du kjenner du blir sterkere i kroppen etter hvert! Nå jobber jeg på kontor og holder på å gå i spinn, er kjedelig å sitte hele dagen:P Lykke til!
Gjest MikroMidas Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Hei! Har fått meg jobb som stuepike nå frem til vinteren og lurer på litt diverse. Noen som har litt erfaring med dette som har lyst å fortelle meg om arbeidsdagen sin? Og så lurer jeg på hva som er ca-lønnen til stuepiker. Gratulerer! Jeg jobbet som stuepike gjennom hele studietiden og det var helt fantastisk. Hyggelige mennesker og man så resultatet av jobben sin. En bonus var at jeg ikke trengte å bruke penger på treningsstudio...! :love:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå