Gå til innhold

SLANKE LAAR


Gjest Gjest_bolla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bolla_*

Heisann

Noen som vet om hva man burde trene vist man vil ha slankere laar :sjenert: ? og mindre rumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magica de Spell

Punktslanking er ikke mulig. For å få slankere lår må du ned i total fettprosent, og du kan ikke "velge" hvor fettet skal forsvinne. Noen mister fett jevnt over hele kroppen, andre har områder de mister fett fortere enn andre, men det er dessverre lite man kan gjøre for å påvirke hvor fettet forsvinner. For å gå ned i fettprosent må du spise mindre enn du forbruker, du må med andre ord ha kaloriunderskudd.

Når det er sagt så hjelper det mye å "stramme opp" med tung styrketrening. Lårene blir ikke store av det, men du blir imidlertid fastere i fisken når fett forsvinner og musklene dine vokser. Gode øvelser for å trene rompe/lår er f.eks knebøy, utfall, beinpress og markløft (markløft tar også en del på ryggen). Styrketrening er generelt veldig bra for forbrenningen , og spesielt trening av store musklergrupper som lår og rompe påvirker hvileforbrenningen din, og det er jo positivt når man vil ned i fettprosent :)

Edit: trykkleif

Endret av Magica de Spell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bolla_*
Punktslanking er ikke mulig. For å få slankere lår må du ned i total fettprosent, og du kan ikke "velge" hvor fettet skal forsvinne. Noen mister fett jevnt over hele kroppen, andre har områder de mister fett fortere enn andre, men det er dessverre lite man kan gjøre for å påvirke hvor fettet forsvinner. For å gå ned i fettprosent må du spise mindre enn du forbruker, du må med andre ord ha kaloriunderskudd.

Når det er sagt så hjelper det mye å "stramme opp" med tung styrketrening. Lårene blir ikke store av det, men du blir imidlertid fastere i fisken når fett forsvinner og musklene dine vokser. Gode øvelser for å trene rompe/lår er f.eks knebøy, utfall, beinpress og markløft (markløft tar også en del på ryggen). Styrketrening er generelt veldig bra for forbrenningen , og spesielt trening av store musklergrupper som lår og rompe påvirker hvileforbrenningen din, og det er jo positivt når man vil ned i fettprosent :)

Edit: trykkleif

Hei tusen takk for svar.. jeg skal selfolgelig begynne med bedre kost samtidig som jeg skal trene :) men det som er problemet med styrke trening for meg er at naar jeg drev med det tidligere fikk jeg st;rre rumpe og laar :S og det vil jeg saa gjerne ikke ha naa.. vil liksom bli smalere om du faarstaar :sjenert: men vet du noe om man kan bli smalere av kondis trening lope osv ? step? takker for svaret :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei tusen takk for svar.. jeg skal selfolgelig begynne med bedre kost samtidig som jeg skal trene :) men det som er problemet med styrke trening for meg er at naar jeg drev med det tidligere fikk jeg st;rre rumpe og laar :S og det vil jeg saa gjerne ikke ha naa.. vil liksom bli smalere om du faarstaar :sjenert: men vet du noe om man kan bli smalere av kondis trening lope osv ? step? takker for svaret :klemmer:

Da må du gå ned i fettprosent, som personen over her skriver. Kroppen fungerer ikke slik at den tenker "aha, nå jogger jeg, da må jeg nok gjøre rumpa litt mindre". ;) Det finnes ingen treningsmetoder som automatisk gir deg mindre lår og rumpe! Du må sørge for å ligge på et kaloriunderskudd, og helst kombinere dette med trening for ikke å miste muskler. Kardiotrening forbrenner fett, så jeg antar at det er dette du ønsker å drive med. Styrketrening er dog å anbefalle allikevel, siden man ellers alltid vil miste muskler når man slanker seg/deffer. Tren styrke for å bevare det du har av muskler. Som jente er det uansett umulig å legge på seg mer enn ca 2 kg muskler i løpet av et helt år, så at det var muskler som ga seg synlig større lår og rumpe da du trente styrke på er nok langt fra sannheten. Det var fett og/eller vann. Det skal MYE trening og riktig kosthold til før en jente greier å bli synlig muskuløs i rumpe og lår. Hvis du ser på fitnessutøvere og andre styrketrenende damer, så har disse absolutt ikke stor rumpe. Størrelsen på rumpa bestemmes i all hovedsak av mengden fett.

Foreslår at du leser litt om forbrenning og trening og hvordan dette henger sammen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magica de Spell

Muskler blir ikke mindre av å brukes, enten det er styrketrening, step, sykling, løping... Eneste som får muskler til å bli mindre er å ikke bruke dem, eller ligge i så kraftig kaloriunderskudd at kroppen må tære på musklene i tillegg til fettet. Hvordan musklene utvikler seg utseendemessig når de brukes påvirkes av type trening, men først og fremst av genene dine. Så vidt meg bekjent så fins det ingen trening som gir deg "lange slanke madonnamuskler". ;)

Jeg kimser ikke av erfaringen din når det gjelder styrketrening og musklebygging, men det skal mye til for kvinner å bygge store muskler. Hva slags styrketrening er det forresten du har drevet med? (bare nysgjerrig)

Aner ikke noe om hvor god form du er i, men selv synes jeg intervalltrening (helst kombinert med styrketrening, og selvfølgelig med bevisst kosthold) er veldig effektivt for fettforbrenning. Om du er i ok form i utgangspunktet kanskje det kan være noe å teste ut?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magica de Spell
Det skal MYE trening og riktig kosthold til før en jente greier å bli synlig muskuløs i rumpe og lår. Hvis du ser på fitnessutøvere og andre styrketrenende damer, så har disse absolutt ikke stor rumpe. Størrelsen på rumpa bestemmes i all hovedsak av mengden fett.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg bare spør. Hvorfor skal du ha mindre lår og rumpe når det er mzke lår og god rumpe gutta liker? Det er alt for mange jenter der ute som ser ut som gutter forde de mangler hofter, lår og rumpe.

Anne Selene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*
Ja jeg bare spør. Hvorfor skal du ha mindre lår og rumpe når det er mzke lår og god rumpe gutta liker? Det er alt for mange jenter der ute som ser ut som gutter forde de mangler hofter, lår og rumpe.

Anne Selene

Kanskje hun synes det er fint. Ikke alle er ute etter å please gutta, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bolla_*

Ja jeg bare spør. Hvorfor skal du ha mindre lår og rumpe når det er mzke lår og god rumpe gutta liker? Det er alt for mange jenter der ute som ser ut som gutter forde de mangler hofter, lår og rumpe.

Jg DRITER i hva GUTTA vil ha.. jg skal ha mindre laar og rumpe forde jg vil fole mg bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Noen jenter får større muskler enn andre, genetisk betinget tror jeg. Vet om flere jenter som spiser sunt, har lav fettprosent, men driver med styrketrening av lår og rumpe og spinning. De har store lårmuskler, fordi om de har ikke har mye fett på kroppen. Enkelte har jo store lår og rupe fra naturens side og da er det vanskelig og gjøre noe med det. Og da kan jo stryketrening bare gjøre rumpe og lår større.

Etter min egen erfaring gir løping/jogging og mye gåing smalere lår enn styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje hun synes det er fint. Ikke alle er ute etter å please gutta, vet du.

Nei, men hva med å godta seg selv? Kvinnelige former er ikke alltid så lett å sloss mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...