Gå til innhold

Bør Væren kaste gryta si?  

13 stemmer

1. 1. Bør Væren kaste gryta si?

• Ja! Uten tvil!
      19
    • Nei, det er ikke nødvendig!
      11
    • Har ikke peiling!
      11

Fremhevede innlegg

Gjest Fru Meta
Skrevet

Vi har tre titanpanner/gryter og er utrolig fornøyd med de. Våre er også fra Scanpan. De er ganske dyre, men jeg tror det er verdt det i lengden. Den siste gryten vi kjøpte var på 3 liter og kostet ca 800 kr tror jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått noe svar fra Høyang i dag, i alle fall...

Men det er sikkert foretatt forbedringer på Party grytene etter at jeg kjøpte min.

*har enda mer lyst på titangryte*

• 5 uker senere...
Skrevet

Dette høres nå ut som en klagesak eller to spør du meg!

Og ja - du bør kaste gryta - etter at du har klagd for alt du er verdt vel og merke :ler:

Suz :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde fått noen merker i vår stekepanne fra Høyang uten at vi hadde brukt skarpe gjenstander oppi. Egentlig hadde vi tenkt å kjøpe ny, men så fant vi ut at det er 5 års garanti (hjelper vel ikke Væren men...), så vi fant kvitteringen og klaget i butikken. Vi hadde forsåvidt litt ekstra flaks, for det var en representant fra Høyang der da vi klaget, så vi fikk ny panne uten tillegg. Den nye panne er i Panny-serien og er veldig god!

Mannnen godtok at vi klaget uten problem, men han sa at noe av problemet vårt var at vi hadde brukt for sterk varm uten å ha noe oppi panna. Da slår den seg lett i bunnen.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hei, folkens!

Nei, jeg har ikke fått svar fra Høyang i det hele tatt. Ikke alle som er like ofte og mye "på nettet" som oss, kanskje... :ler:

Jeg har ikke kastet gryta mi ennå, men burde kanskje gjøre det!

Du var heldig, gjest, som fikk ny gryte uten problemer, men min gryte er nok mer enn 5 år, og jeg har ingen kvittering. Så det nytter ikke å håpe på at jeg skal være like heldig.

Må nok bare investere i ny, stor gryte med slipp-belegg!

klem fra

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Væren!

Skal du kjøpe ny vil jeg anbefale Scanpan som Étoile også var veldig fornøyd med. Vi har en stor gryte derfra som jeg synes er enda bedre enn den Panny stekepannen fra Høyang som jeg skrev om over. Riktignok er det forskjellig bruk av gryte og stekepanne, men følelsen min er at Scanpan er enda bedre enn Høyang. Belegget er glattere.

Hilsen Lille meg

Gjest Charmie (ikke innlogget)
Skrevet

Muligens litt på siden slik diskusjonen har tatt veien, men...

Tror ikke det er farlig å få i seg teflon i fast form, mener det er rimelig inert og at det bare går rett gjennom kroppen. Det som er farlig er gassen som utvikles når teflonen blir for varm, den inneholder fluor (fordi teflon består av fluor og karbon) og fluorgass er ikke særlig sunt!! Fluor i bundet form er normalt ikke skadelig, da hadde vi ikke kunnet bruke fluortannkrem. :blunke:

Skrevet

Vi kjøpte en veldig fin titangryte på Clas Ohlson. Den kostet ca. 450,- og har 10 års garanti. Husker ikke helt hva den heter - fant den heller ikke på websiden deres. Men dra innom en butikk så finner du den kanskje.

Titan er veldig fint! Ingenting som svir seg også er den veldig fin å rengjøre etterpå. :)

Skrevet

Kast ut alt teflonbeleggtullet og skaff deg titan. Sørg da for at det ikke er panner og kasseroller med tynt titanbelegg men titan tvers igjennom.

Merket du er ute etter er GASTROLUX

Gjest Anonymous
Skrevet
Skal du kjøpe ny vil jeg anbefale Scanpan som Étoile også var veldig fornøyd med. Vi har en stor gryte derfra som jeg synes er enda bedre enn den Panny stekepannen fra Høyang som jeg skrev om over. Riktignok er det forskjellig bruk av gryte og stekepanne, men følelsen min er at Scanpan er enda bedre enn Høyang. Belegget er glattere.  

Hilsen Lille meg

Beklager at jeg løy! Etter at Orakel anbefalte Gastrolux, ble jeg usikker på om det er derfra kjelen vår kommer, så jeg måtte sjekke hjemme. Kjelen kommer fra Gastrolux ja, og ikke fra Scanpan. Det sto også Nano i bunnen av den, men jeg vet ikke om det er et "undermerke" til Gastrolux. I alle fall så anbefales dette merket!

Hilsen Lille meg

• 5 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sendt mail for å spørre om dette, siden jeg er veldig glad i kasserollen, men usikker på om det er skadelig å bruke den - men de gidder åpenbart ikke gi tilbakemelding.

Dumt av dem, for dårlig kundebehandling gjør at vi kunder da heller kjøper andre merker...

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Ønsk deg en ny av foreldrene dine eller svigers, hvis du har. De bruker ofte mer penger på praktiske gaver, er min erfaring. :lur: Jeg ønsker meg alltid praktiske, litt dyre ting av mamma til jul, for da får jeg det. Ullundertøy og sånt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...