Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp. Skal altså ut og prøve og få meg en jobb. Har søkt på flere jobber via Finn.no uten napp. Så nå satser jeg på at vikarbyråene har et eller annet til meg.

Bor i Tr.heim forresten, men det er sikkert noen generelle ting jeg bør tenke på når jeg tropper opp, eller? Er det greit å stikke innom på morran, i shorts og topp i sommervarmen, eller bør jeg troppe opp sånn noen lunde pynta? Sånn at de evt kan putte meg i bås?! Hakke peiling på det her jeg altså.

Andre ting jeg bør tenke på? :)

Noen som har peil på hvordan jobbmarkedet er i Tr.heim for tida, forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg har jobbet gjennom vikarbyrå i elleve-månderstid nå, og synes det er bra du tar kontakt der :)

Hvis du ikke har noen avtale om intervju, kan du sikkert komme i shorts og topp, det gjorde jeg første gangen. Da bare avtalte jeg senere møte. Da kom jeg litt mer ´stæsja´ opp, men du trenger absolutt ikke pynte deg! Bare smil!

Husk bare å være deg selv, og vær ærlig med hva du ønsker! Tenk også gjennom på forhånd hva du krever/ønsker i lønn!

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet
Heihei!

Jeg har jobbet gjennom vikarbyrå i elleve-månderstid nå, og synes det er bra du tar kontakt der :)

Hvis du ikke har noen avtale om intervju, kan du sikkert komme i shorts og topp, det gjorde jeg første gangen. Da bare avtalte jeg senere møte. Da kom jeg litt mer ´stæsja´ opp, men du trenger absolutt ikke pynte deg! Bare smil!

Husk bare å være deg selv, og vær ærlig med hva du ønsker! Tenk også gjennom på forhånd hva du krever/ønsker i lønn!

Lykke til :)

Takk for svar! :)

Oi, tenke gjennom lønn...har en bachelorgrad innen et smalt felt og får ikke jobb innen det. Men jeg håper at det teller at jeg har en utdanning i det miste?!

Har liten arbeidserfaring og er godt voksen..ikke den beste cv'n, jeg vet.

Men, jeg får pynte meg litt og smile, som du sier! :) Kan jeg spørre hvilket byrå du bruker? Er det ett fett hvilket byrå jeg velger?

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring fra i vår er at det har mye å si hvilket byrå man velger. Fra mange av de kjente, store fikk jeg svært lite oppfølging på søknaden min og de virket umotiverte. Tror også det har litt å si lønnsmessig. Jeg fikk til slutt napp gjennom Visma, som jeg er svært fornøyd med. Fikk en øk/ad jobb med nesten fullført sivøk-grad. Hvilken bransje sikter du deg inn på?

Gjest Gjest
Skrevet
Min erfaring fra i vår er at det har mye å si hvilket byrå man velger. Fra mange av de kjente, store fikk jeg svært lite oppfølging på søknaden min og de virket umotiverte. Tror også det har litt å si lønnsmessig. Jeg fikk til slutt napp gjennom Visma, som jeg er svært fornøyd med. Fikk en øk/ad jobb med nesten fullført sivøk-grad. Hvilken bransje sikter du deg inn på?

Jeg tenker på jobber innen kontor, a la sekretær, butikk, som i klær - ikke mat... Jeg kan nok uansett ikke velge og vrake.

Visma har jeg faktisk ikke hørt om. Må sjekke om de også finnes i Trondheim. :)

Skrevet
Kan jeg spørre hvilket byrå du bruker? Er det ett fett hvilket byrå jeg velger?

Jeg bruker TopTemp, og kan ikke få rost de nok :) Hadde lenge brukt Adecco, men følte at de ikke tok meg seriøst der. Jeg var nok litt uheldig, og hadde en uengasjert kontaktperson, men jeg synes det er feil når de ikke skaffer meg et eneste intervju når de har gått flere måneder.

Så jeg gikk over til TopTemp, fikk intervju samme uke som jeg hadde snakket med dem, og fikk vikariat på ni måneder :)

Men dette er Oslo-området, vet ikke hvordan det er i Trondheim. Men ikke vær redd for å ta kontakt med byråer, det er opp til deg å velge hvilken jobb du vil ha!

Skrevet (endret)

TopTemp har jeg gode erfaringer med, Proffice har jeg litt blandet erfaring med. Det begynte elendig på Gjøvik, så tok det seg veldig opp, her i Oslo har jeg kun dårlig erfaring med dem. Kelly services har jeg mindre heldig erfaring med, ikke fordi de ikke kunne skaffe meg jobb, for det gjorde de. Det var bare det at det jeg ble lovet og det jeg faktisk fikk ikke stemte overens, i tillegg til at oppfølgingen og info var elendig.

Ellers gjelder det bare å være hyggelig og imøtekommende. Har du ikke avtale kan du møte opp i shorts og topp så lenge du ser ordentlig ut, skal du på intervju hos dem bør du kle deg litt penere, det kommer litt an på bransjen du vil inn i også, hvordan er vanligvis antrekket i jobbene du ønsker.

På intervju bør du gi av deg selv, ta med alt som kan være relevant, ha med alle papirer, attester, cv osv. Husk sommerjobber, frivillig arbeid o.l. Vær åpen for å ta også kortere oppdrag slik at du i det minste får en fot innenfor, og ikke vær alt for kresen på hva du ønsker å påta deg.

Endret av *Enigma*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...