Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynte å røyke veldig tidlig (var 11), og røykte daglig fram til jeg var 20, avbrutt av noen perioder hvor jeg prøvde å slutte, den lengste varte vel i 9 måneder.

Jeg blir 24 om noen måneder, og dagen for "sluttet å røyke daglig" er nå nesten 4 år unna. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å slutte med festrøykingen, enda kroppen min helt tydelig reagerer negativt på det. Ikke der og da, men jeg kan få migrene noen timer senere (og det unngår jeg vanligvis for enhver pris!), og dagen derpå er jeg så ødelagt at jeg bruker den første halvdelen av dagen bare på å pleie hodepine og tung pust.

Jeg VIL IKKE røyke på fest. Men å la være klarer jeg ikke! Selv ikke når jeg sitter og sier til meg selv alt det røykingen fører til. Selv ikke når jeg minner meg selv på at dette er den letteste veien til migrenen, og migrenesmerten er ulevelig og umenneskelig. Selv ikke når jeg sier til meg selv at jeg holder på med opptrening etter skade, og trenger all den energien jeg kan få. Selv ikke når jeg minner meg selv på at jeg allerede sliter litt med kondisen etter skaden, og røyken trekker meg nedover.

TIPS! Vær så snill, hvordan skal jeg holde meg unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver at du festrøyker, og da regner jeg med at det er alkohol med i bildet og?

Og med alkohol i bildet, så gjøre det nok beslutningen din vanskelig å holde fast i. For som du vet, man får en litt mer "laid-back" holdning med alokhol.

Så mitt råd til deg vil være og ikke drikke alkohol på fester i en periode, til du har kommet over den verste savne-røyken biten..

Og kanskje alliere deg med venner, sånn at de kan hjelpe deg til å holde fat i beslutningen, hvis lysten blir for stor.

Og så klart; ikke ha røyk tilgjengelig.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg drikker SVÆRT lite, så det har nok ikke noe med alkoholen å gjøre.... Savnet blir bare så enormt når jeg er på fest! Klarer ikke motstå...

Og jeg kommer meg alltid forbi venner......................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...