Gå til innhold

Skilsmisse og antideperessiva

Fremhevede innlegg

Gjest Ulykkelig
Skrevet

Er det noen som har måttet begynne på antidepressiva etter/i en skilsmisse?

Jeg er dypt deperimert, og har mistet mannen i mitt liv.

Legen anbefaler meg Cipramil, lavdose som en kur. Er skeptisk, men er i mitt livs mareritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det hvertfall er viktig at man vet at dette er depresjon og ikke tung kjærlighetssorg.

Såklart man føler seg depressiv også ved kjærlighetssorg.

Men viktig at AD ikke blir brukt som en lettvint løsning. Skal aldri gå på bare AD, man skal ha samtaleterapi samtidig, om så bare med fastlegen, psykiatrisk sykepleier, psykolog.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Personlig er jeg skeptisk til antidepressiva. Jeg mener at når man har tunge perioder i livet, så er det beste å komme gjennom dem ved samtale og å leve seg gjennom.

Jeg har vært der du er, og ja, man har bare lyst til å dø. Jeg er av person en "fikser", og det kan være grunnen til at jeg heller enn medisiner skrev ned det vonde, pratet med terapeut, gikk turer og gav meg selv gråte-tid. Når tiden var ute, fikk jeg ikke lov til å gråte mer.

Andre fungerer ikke sånn, og det er ikke sikkert du gjør det. Men dersom du føler medisin er ditt eneste alternativ, ville jeg allikevel snakket med flere fagpersoner enn én lege.

(for egen del vet jeg at dersom jeg hadde gått på AD, og lagt på meg av medisinene, i tillegg til å være alene og nyskilt, så hadde jeg blitt enda mer deprimert... :sjenert: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...