Lyra Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Vi har flyttet inn i et hus med diger hage, og der har vi diverse frukttrær og bærbusker. Vi har solbær, ripsbær og stikkelsbær, er det noen som vet når de forskjellige bærene er modne?
Gjest *Mim* Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Det kommer an på hvor dere bor. Noen steder begynner ripsen å modnes nå, men her jeg bor er det flere uker igjen. Solbærene modnes litt etter ripsen, tror jeg.
Lyra Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg bor på Vestlandet, ikke langt fra Haugesund...
Lyra Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2008 Hmmm, de begynner å bli modne nå, men åssen vet man at stikkelsbærene er modne? Syns de ser modne ut jeg, smaker søtt, men de har fortsatt "pels" og en kollega av meg sa at stikkelsbær ikke pleier å være modne så tidlig. Nei, jeg har aldri hatt bærbusker før
Karoline Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Stikkelsbær blir vel svakt rosa og søte når de er modne. Kan godt hende bærene er modne nå, det er jo avhengig av hva slags vær det har vært, og hvor bærbuskene står.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå