Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 mener jeg hørte for noen år siden at kvinner (f.eks kollegaer) etter en tid sammen ender opp med å ha mensen på omtrent lik dato. Stemmer dette?
Ambivalent Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Har selv hørt at kvinner som bor sammen etter en tid får noenlunde samme syklus. Aner ikke om det stemmer, har aldri opplevd det selv, men det høres jo ganske interessant ut.
Chiquita Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Ja, det kan stemme. Vet at f.eks damene som var med på Robbinson-ekspedisjonen en gang fikk lik menssyklus (de fleste), og de forklarte det da med at det var normalt for folk som levde så tett inntil hverandre. Da lurer jeg på om dette også gjelder for lesbiske par? *sporer av*
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Ja, det kan stemme. Vet at f.eks damene som var med på Robbinson-ekspedisjonen en gang fikk lik menssyklus (de fleste), og de forklarte det da med at det var normalt for folk som levde så tett inntil hverandre. Da lurer jeg på om dette også gjelder for lesbiske par? *sporer av* det var litt derfor jeg spurte. Vi er et kjærestepar (jenter) som til tider har fått mensen til samme tid (eller innenfor samme uke). Har i en lengre periode hatt den forskjellig, men jeg har kommet nærmere hennes dato de siste månedene nå. Desverre har hun fått mensen 10 dager før tiden, dvs rett i sydenferien neste måned.. og jeg håper derfor at min ikke skal bli "dratt" ned til datoen!
Chiquita Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Får bare krysse fingrene for at det tar litt tid før du ev "blir dratt etter" da... Kan da ikke skjønne at det skal påvirkes sånn bare i løpet av en måned eller to (men dog, de var jo ikke så veldig lenge på robbinson-øya heller da) Får bare krysse fingrene
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Får bare krysse fingrene for at det tar litt tid før du ev "blir dratt etter" da... Kan da ikke skjønne at det skal påvirkes sånn bare i løpet av en måned eller to (men dog, de var jo ikke så veldig lenge på robbinson-øya heller da) Får bare krysse fingrene Det er det jeg håper også.. at syklusen trenger litt mer enn en måned på å komme 2 uker for tidlig! Men hadde vært greit å ikke få det midt i, eller på slutten av oppholdet og.. dog, dette er vel bare småplukk.
Gjest Gitte Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Jeg og ei venninne jobbet sammen og bodde sammen hver dag en hel sommer, og til slutt fikk vi mensen på nøyaktig samme dag. En av oss fikk den for sent, mens den andre fikk den for tidlig. Det var faktisk litt morsomt.. Da innså vi at vi hadde vært grådig mye sammen
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Ja det stemmer. Det skjer gradvis over tid om man lever nært sammen. Kanskje ikke akkurat med koleger men med dem man er under samme tak med. Det har med feromoner å gjøre eller noe om jeg ikke husker helt feil. Vi var tre døtre og en mamma i huset med ca lik syklus. Stakar pappa!
Gjest Grafica Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Jeg og mamma hadde lik syklus, men hver sommer når jeg tilbragte to måneder hos pappa og stemor, endret syklusen min seg med et par dager. Etter at jeg flyttet hjemmefra bodde mamma et halvt år sammen med en venninne, og nå har vi vidt forskjellige sykluser. Det er litt morsomt og sært.
lillesky Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Det er litt morsomt og sært. Artig at kroppen endrer seg slik uten at vi gjør noe. TS: du kan eventuelt gå til legen og få resept på Primolut, det utsetter mensen.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Hehe, jeg hang veldig mye sammen med ei jente når jeg var au pair, i utgangspunktet hadde vi motsatt sykluser, men etter et par måneder hadde vi helt likt.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 Dette er nok ikke konsekvent. Jeg og kona har bodd sammen i seks år nå, og har bare hatt mensen noenlunde samtidig en eneste gang til tross for at den varer i nesten en uke hos oss begge.
estrella Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Det kan skje... Ei venninne bodde i bofellesskap med 5 andre jenter. Alle hadde det samtidig Jeg var aldri på besøk den uken der.. (du merket deg ganske godt på venninnen min, så da visste du at du ikke skulle droppe inn på uventet besøk)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå