Gjest ts Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hei:) Jeg lurer på hva hvilepulsen deres er, og om hvor godt trente dere er? Min er på 80-90 og jeg er veldig dårlig trent. Er det veldig mye og eventuelt farlig i lengden vist jeg ikke begynner å bevege meg?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hei:) Jeg lurer på hva hvilepulsen deres er, og om hvor godt trente dere er? Min er på 80-90 og jeg er veldig dårlig trent. Er det veldig mye og eventuelt farlig i lengden vist jeg ikke begynner å bevege meg? Grovt beregnet ligger hvilepuls på ca 50-70, men veldig variabelt. 90 kan kanskje virke noe høyt? MEN dette er noe som du kanskje bær ta opp med legen din hvis du er usikker, for å sette den i sammenheng med din generelle helsetilstand. og Klart man har jo høyere hvilepuls når man er dårlig trent. .. Ifht farlighetsgrad vil det jo være mer arbeid på hjertet når det slår med en høyere frekvens enn med en lav frekvens, noe som kan slite på hjertet i lengden, men om dette gjelder deg er det en lege som må avgjøre. Ta en tur til fastlegen din om du er usikker!
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Hvilepulsen måler du før du står opp om morgenen. Om jeg måler den etter at jeg har vært en tur på kjøkkenet og snust etter snop, så er min også 90 sikkert. Men gå gjerne til legen og si at du er engstelig fordi hvilepulsen din er høy. Det er mulig dere da kommer til å snakke om andre ting enn hvilepulsen. Kanskje ikke bare dumt, det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå