Gå til innhold

Hvilken mobil har du?


Rexina

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er interessert i å høre hva slags mobil dere har? Er dere fornøyd?

Hva er bra og hva er dårlig med mobilen deres?

Ønsker meg en ny selv, og hadde vært morsomt å se!:D

Kan godt begynne:

Jeg har en Samsung D830. Har hatt den i snart 1 år. Vet at det ikke er lenge, men det er så mye jeg irriterer meg over. Elsket min Sony Ericsson K750i, men den ble ødelagt etter å ha blitt stampet ned i russetoget:(

Bra:

- Tynn og pen:P

- Liker klapptelefon (blir ikke mye støv i skjerm/knapper)

- Holdbar: laget i magnesium og litt plast

- Enkel å bruke

Dårlig:

- Dårlig høytaler og vanskelig å høre samtaler

- Lite minne

- Darlig batteri

- Dårlig kamera

- Nesten ingen taletid/standbyt-tid

- Vanskelig å skrive meldinger med (selv om jeg har vendt meg til det)

- Treig i galleri osv

Generelt dårlig med andre ord.

Endret av Rexina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kermit

Jeg har en Samsung D500 som snart er 3 år gammel. Jeg har aldri vært så fornøyd med en telefon, men nå begynner den å fuske, så det er snart på tide med en ny.

Bra

- Liten

- Bra byggekvalitet. Ikke tegn til slark eller knirking noe sted.

- Skarp skjerm som holder mål flere år etter at telefonen kom på markedet.

- Kjempebra samtale- og ringelyd.

Dårlig

- Dårlig kamera.

- Mange unødvendige tastetrykk for å få gjort noe.

Nå driver jeg og ser på L'Amour serien til Nokia. Jeg vet at de telefonene begynner å bli "gamle", men jeg elsker designet på 7370/7373. Etter mange telefoner har jeg endelig innsett at jeg ikke trenger en mobil som har det siste på teknologifronten. Det er gjerne morsomt den første uka, men etter det blir det sjelden brukt.

Jeg har også siklet litt på Samsung Versus

Endret av Kermit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, den mobilen husker jeg. Hadde den for noen år siden selv, mne nr har broren min den. Funker veldig bar enda. Eneste jeg ikk klarte med den tlf var at man ikke fikk stor bokstav etter punktum. Og det fikk jeg helt magesår av.. Ellers er den veldig bra!

Nei, jeg trenger heller ikke så menge funksjoner, men det jeg har funnet ut at er greit å ha er:

- God taletid

- Bra lyd/høytalere

- Bra vekkerklokke

- Plass til mange meldinger og sanger (har ikke mp3 spiller)

- Liten, så den får plass i en mindre veske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en SE z770i.

Bra:

- brukervennlig

- tynn klapptelefon/kamskjelltelefon, liker designet

- veldig behagelig tastatur, lett å skrive meldinger

- god taletid/standby-tid

- en del småfunksjoner jeg setter pris på.

Dårlig:

- egentlig ikke noe dårlig med den som jeg kommer på. Den har ikke det beste kameraet, men det er ikke viktig for meg uansett.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sony Ericson T650i

Jeg har hatt den ett år nå og liker den veldig godt. Den er veldig god å skrive med på grunn av små taster med stor avstand. (kan godt skrive med lange negler også ;-)

http://www.imagasin.no/gadgets/mobiltelefo...-s500-t250.html

(nr.3 - den grønne)

- God tale og stand-by tid

- liten og lett

- ripesikkert glass

- kjempestilig :-) (synes jeg iallefall)

og så synes jeg det er litt morsomt å ha en tlf. ikke ALLE har :fnise:

dårlig:

hurtigknapp til internett sitter litt dumt plassert, men nå bruker jeg ikke tlf. til å surfe på nettet så jeg har deaktivert den så for min del har det ingen betydning.

om du ikke kjøper på kampanje er den ganske dyr da...

S500 - vil jeg iallefall ikke anbefale til noen. Den er pen å se på, men min datter har denne og knottene detter av en etter en. Nå har vi riktignok sendt den inn og får reparert på reklamasjon, men dette var visstnok ett kjent problem med denne telefonen så vi er spent på om det holder nå etter rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svart Nokia N73. Har hatt den i ett år nå, og den funker fortsatt utmerket (selv om den har gått i gulvet et par ganger:) Foretrekker Nokia framfor Sony Ericsson. Har hatt et par SE-telefoner og alle har det vært noe galt med :nei:. Hadde egentlig lyst å skaffe meg iphone 11.juli, men med den prisen kommer jeg nok ikke langt..

Pro:

- Stor skjerm

- Robust

- Tilfredsstillende design

- Inneholder de fleste funksjoner, har så langt ikke savnet noe

- UTROLIG bra kamera

- Har snake:)

Con:

- Litt tregt operativsystem (til tider tar det altfor lang tid å bytte mellom noen av funksjonene)

- Litt stor

- Små taster

- Dyr i pris, måtte ut med 3000-4000 for den.

Endret av dilldall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har Samsung D500E... eller var D600E..... Hatt den i to og et halvt år og har vært kjempefornøyd med den. Men nå er batteriet så dårlig og skjermen så ripete at jeg ser etter en ny.

Det jeg liker med den er

stor skjerm

blir kjempebra bilder/videoklipp

store lette taster

Liker ikke

ripete skjerm

dårlig batteri (spesielt når den blir brukt.....)

hvis jeg har ringt feil og skal skynde meg å legge på før samtalen kobles opp.... glem det, får ikke lagt på før det kobles opp og det ringer i andre enden...

litt tjukk

må bruke de meldingstonene som ligger inne og de er ultrakjipe

Telefonen over alle telefoner jeg har hatt er Nokia 810... men den er vel museumsgjenstand nå.

Nå er jeg på leit etter en klapptelefon som tar bra bilder/videoklipp, kan laste ned kule ringetoner og meldingstoner, bra batteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Nokia framfor Sony Ericsson. Har hatt et par SE-telefoner og alle har det vært noe galt med :nei:.

jeg har hatt motsatt erfaring ;-) hatt to nokiatlf. og ingen god erfaring med de to. De siste tre tlf. mine har vært SE og vært kjempefornøyd med alle tre.

Men sånn kan det vel være uansett merke tror jeg og så er det noe med vane å gjøre. hvis min sambo låner min tlf. får han omtrent "fnatt" han finner ikke frem til noe, for han er en ihuga Nokiatilhenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste telefonene nå er lette å finne frem på jeg. Selv iphone, som jeg trodde skulle være en IQ test av de store:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste telefonene nå er lette å finne frem på jeg. Selv iphone, som jeg trodde skulle være en IQ test av de store:p

problemet er ikke at de ikke er lette å finne frem på, det er vanen. når du er vant å trykke på ett-tallet for punktum og det ikke er der og når du er vant til å trykke på en annen knapp for mellomrom å så er det ikke der... da blir de bare tullball. for mange så tror jeg at fingrene går av seg selv når en skriver melding, det ligger liksom i fingeren hvor en skal finne det forskjellige.

jeg "strever" på samme måte om jeg bruker nokia, pga at jeg trykker på feil knapp for mellomrom f.eks.

:mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har en Nokia E71 i stål/hvit. Kjøpte den i dag - men veeeeldig fornøyd så langt. Blank og pen og veldig mye kule funksjoner jeg tror jeg faktisk kommer til å bruke (3g, smartoffice, gps, fulltastatur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns telefonane er blitt så kjedelege det siste året. Vanlege svarte mobilar med stooort display og liten plass til tastar. Kvar vert det av dei fine og fargerike (glitrande) klapptelefonane???? Er klapptelefonar ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en sony ericsson w810i nå! Helt grei telefon. Kansje litt kjedelig =)

Låner den av kjæresten min helt til jeg får kjøpt ny! (noe som tar tid for jeg klarer aldri å bestemme meg)..

jeg bruker den egentlig bare til å ringe og sende meldinger med..

Bryr meg egentlig bare om utseende..

trenger en bra telefon. venter på å få se LG kf600 i en butikk i nærheten av meg så jeg kan se den.. Jeg vil ha skli telefon! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en >Samsung Giorgio Armani. har bare hatt den noen få uker, men er fornøyd sålangt. Ikke så bra kamera, men jeg har et ypperlig digitalkamera som jeg bruker likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SE K610i

Ikke så ny, dårlig kamera, sikkert også dårlig musikkspiller (har faktisk aldri prøvd å bruke den der).

Men fungerer ypperlig bra som telefon! Og virker som om den tåler en del.

Jeg bruker mobilen kun for å ringe og sende sms (og av og til spille tetris hvis jeg har glemt boken og må sitte på tog eller noe), så trenger ikke noe dippedutter der. Jeg har god nok batteri og utover det trenger jeg ikke så mye ekstra.

Liker å ha mp3-spiller for musikk og digitalkamera for bilder og telefon for å ringe. Jeg er bare sånn gammeldags ;)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...