Gå til innhold

Altfor tynn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_litago_*
Skrevet

Jeg er en liten jente på 160 cm og 45 kg.

Jeg er liten ellers også med str 36 i sko og liten bengygning osv..

Men - 160 og 45 kg, hva tenker dere om det?

Når jeg sier jeg veier 45 kg får folk store øyne og sier ting som "NEI, 45 kg?? Det er ikke mulig å veie 45 kg!"

Eh jo..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Med din vekt og høyde har du en BMI på 17,5. Dette er å beregnes som undervektig, men tar jo ikke høyde for benbygning, muskler og vannvekt etc.

Om du er fornøyd med din egen kropp, den fungerer, du er sunn og frisk, menstruasjonen kommer når den skal etc. så ser jeg ingen problemer med vekta di. Det er klart det kan være slitsomt å alltid være "liten og søt", eller "hun lille, tynne" osv. 45 kg høres lite ut fordi det er et lite tall, men vekt kommer jo alltid sammen med høyde. Hadde du vært 1.70 høy med din vekt ville det vært noe alvorlig galt med deg. En gjennomsnittlig norsk kvinne bruker str. 42 (tror jeg) og følgelig veier de jo mer enn 45kg uansett hvor høye de måtte være. Vi er forskjellige.

Vær glad du er som du er du. :) Så lenge du har god helse!

Skrevet

jeg er 169 og 45 kg (med klær).... Vil gjerne opp 5 kg men det vil tydeligvis ikke kroppen

Skrevet

Dersom du har spinkel benbygning, er det en helt ok vekt. Jeg er selv 178 cm og 55 kg, er veldig slank, men lider på ingen måte av mangelsykdommer e.l., så en lav vekt er ikken nødvendigvis=usunn.

Gjest vimåbareværeosselv
Skrevet

163 og veier 43. Vil også gjerne opp.. men uansett hvor mye fet mat jeg spiser skjer det ingen endring på vekta.

Det er kjipt med kommentarer der folk mener du har spiseforstyrrelser ..eller kreft (som jeg til og med har hørt!). Men jo eldre man blir, jo færre kommentarer av denne sorten har jeg fått.

Vi får bare være oss selv. Og smile over at vi er friske=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...