Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått bekreftet at jeg må fjerne celleforandringer, men synes jeg har fått veldig dårlig informasjon av legen.

Er det vondt, kan jeg blir gravid etterpå, osv..

Jeg har lest litt rundt forumet og ser at de fleste sier at det ikke gjør vondt, men at man kan blø endel etterpå, og noen nevner også utflod.

Jeg har fått time på en torsdag, men skal i bryllup på lørdagen etter.

Spurte legen om det kom til å bli noe problem, og fikk da et veldig nølende svar som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal tolke.

Hva tror dere?

En annen ting jeg lurer på er det med å bli gravid etterpå.

Ifølge gynekologen hørtes det ikke ut som om det var noe problemstilling i det hele tatt, men her inne leser jeg at man blir anbefalt å vente noen måneder.

Ser også at noen får ekstra oppfølging, det er fare for å føde tidligere osv.

Hva er egentlig faren hvis man blir gravid rett etterpå?

Takker for alle erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ha ventet noen måneder etterpå før jeg forsøkte å bli gravid.. Noen av dem som har fjernet deler av livmorhalsen er inne og "syr litt igjen" i første del av svangerskapet (har jeg hørt ), men dette er er jo helt avhengig av hvor MYE man har fjernet..

Jeg har fjernet en del av livmorhalsen med laser og etterpå får man en slags tampong oppe i skjeden. Mener å huske at den skulle fjernes etter et par dager,. Tror nok du kan regne med at det kommer litt blod frem til du skal i bryllup, men ikke i mengder..

Jeg har fått informasjon om at dette ikke skal ha noe å si for graviditet og svangerskap ( i mitt tilfelle ). men .. noen fjerner nesten HELE livmorhalsen også og klarer å bære frem et barn,. :)

Skrevet

Har ingen anelse om hvor mye jeg skal fjerne.

Det eneste hun sa var at de skulle fjerne så lite som mulig.

Har prøvd å få tak i både gynekologen og legen idag, men det er neimenn ikke lett i disse ferietider.

Jeg og mannen hadde egentlig begynt å planlegge barn for en stund siden, men fant ut at vi ville vente til vi fikk svar på hva som evt kom til å skje når jeg fikk påvist fortsatte celleforandringer på kontrollprøven.

Vi har virkelig sett frem til å kunne begynne å prøve, og det er en skikkelig nedtur hvis vi må vente til neste år (operasjon i slutten av august, og deretter vente tre måneder..).

Skrevet
Jeg har nå fått bekreftet at jeg må fjerne celleforandringer, men synes jeg har fått veldig dårlig informasjon av legen.

Er det vondt, kan jeg blir gravid etterpå, osv..

Jeg har lest litt rundt forumet og ser at de fleste sier at det ikke gjør vondt, men at man kan blø endel etterpå, og noen nevner også utflod.

Jeg har fått time på en torsdag, men skal i bryllup på lørdagen etter.

Spurte legen om det kom til å bli noe problem, og fikk da et veldig nølende svar som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal tolke.

Hva tror dere?

En annen ting jeg lurer på er det med å bli gravid etterpå.

Ifølge gynekologen hørtes det ikke ut som om det var noe problemstilling i det hele tatt, men her inne leser jeg at man blir anbefalt å vente noen måneder.

Ser også at noen får ekstra oppfølging, det er fare for å føde tidligere osv.

Hva er egentlig faren hvis man blir gravid rett etterpå?

Takker for alle erfaringer!

Det gjør ikke vondt. Du får sikkert en likegladssprøyte en liten stund før du skal inn til operasjonen, og når du har fått den så er stort sett det meste greit. Jeg antar at du skal fjerne den med laser, og det tar ca. 10 minutter. Etter det må du ligge på sykehuset en stund for at de skal vite at alt er ok.

Etter operasjonen skal du ikke bruke tamponger eller ha sex på 5-8 uker (husker ikke helt eksakt). Det anbefales at man venter minst tre måneder før man prøver å bli gravid. Hard trening bør man også utsette en ukes tid.

Ang. bryllupet, forstår det sånn at du skal opereres en torsdag og i selskap to dager etterpå? Om det blir et problem eller ikke er vanskelig å si før du har gjennomført inngrepet. Mange får litt ondt i magen (kjennes litt ut som menssmerter) og blør en del dagene etterpå. I tillegg kan man være litt svimmel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...