Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men hvis Schleck kan ta noen minutter i dag, hvem vet? Hadde vært vanvittig kult med at vinneren er en som ikke er en kaptein og ikke en av de store sammenlagtfavorittene fra før. I tillegg er begge Schleckene utrolig sympatiske, synes jeg.

:Nikke: helt enig. må si jeg savner Tom Boonen i år altså. han har alltid vært min favoritt.. (ikke til å vinne altså, men ja. favorittrytter)

irriterer meg at han er utestengt, og ikke schumacher.. burde vært begge eller ingen.

liker også Hincapie veldig godt, og Frank Schleck :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tom Boonen har alltid vært en av mine favoritter også... :sjarmor::sikle:

Sukk. I dag er det etappen over alle etapper, og jeg får ikke sett på. Sitter og følger med på tv2.no, men det er langt fra like moro. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror Evans vinner. Det er mulig Menchov har en sjanse. Outsider er Vande Velde. Sastre har jeg null tro på, han har hatt sjanser i flere år, men aldri innfridd. Syklister tar sjelden plutselige sprang, om det ikke er noe i omgivelsene som forandrer seg, som f.eks at de får klarsignal til å kjøre for egne sjanser i sammendraget.

Ja, dette var jo et eksempel på at jeg har bookmakertalent. Hun som nevnte Kohl såpass tidlig, har litt peiling. Respekt.

Gjest Koala
Skrevet

Synes det er veldig synd at Oscar Pereiro Sio ble skadet. Han har jeg alltid likt som syklist.

Han vant jo tour de France på redelig vis det året Landis ble disket. Men fordi Landis jukset fikk Pereiro aldri oppleve å stå øverst på pallen eller drikke champagne siste dag inn mot Paris. Ikke fikk han sykle med startnummer en neste år heller slik vinnere skal.

Samtidig tror jeg han kunne vunnet i år også hvis han hadde vært kaptein på et brukbart lag. I stedet måtte han taue rundt på en halvdårlig Valverde. Han er en syklist som tør å angripe og ikke bare sitter og henger på hjulet til de andre slik Schleck og Cadel Evans gjerne gjør.

Nå er touren over og en kjedelig syklist vant etter å ha slått en annen kjedelig syklist. Heldigvis er det snart OL og da kommer Arvesen til å gruse alle de andre :)

Skrevet (endret)

Tja, Pereiro Sio hadde aldri vunnet hvis noen lag hadde sett ham som en mulig konkurent for gule trøya da. Du kunne aldri se peloton la noen som Evans gå i brudd for en halvtime ;) Så det at han vant var jo helt underlig egentlig. Men også fordi han var en outsider, hvis noen hadde sett fare, hadde jo lagene kjørt utbryddet inn.

Og jeg synes Valverde var ikke dårlig - han tapte mange minutter på en dag, og det var dagen etter han hadde vært ned på asfalt og han så ut som en mumie. Jeg har likevel ganske mye tro i Valverde egentlig i framtiden. I år tror jeg også at etter at han tapte de minuttene allerede og ikke lenger hadde noen sjanse sammenlagt, mistet han litt av hans glans og vilje.

Men jeg skulle jo egentlig holde kjeft:

Jeg er så lei av Sastre og synes at han er utrolig overvurdert (han er jo aldri heeelt fantastisk - han greier seg, men er ikke bare utrolig).

:fnise:

Men jeg synes likevel egentlig at Sastre er lite underholdende rytter, dvs at han er ikke 'fantastisk'. Greit nok, han var bra på fjellet nå, men jeg er litt suspekt gjeldende CSC sin lagtaktikk der, tror A. Schleck kunne ha vunnet der med maaange minutter i stedet, han var jo dansende lett der.

Sastre har jo gjort det veldig bra, han har jo vært den raskeste fra start til finish gjennom tre ukene, men jeg tviler på at han hadde klart det uten et lag som CSC bak ham. Og han er ikke rytter som klarer å være den tøffeste i de aller verste heads-up på fjellene.

Men TdF har jo egentlig ikke SÅ kule fjell som Giro uansett, så kanskje jeg har blitt litt bortskjemt pga Giro (selv om det var sikkert mange som var dopet på Giro som ikke ble tatt).

Endret av mrs_bond
Gjest Tigress
Skrevet

Trur nok det generelt sett er ganske mange som er dopa som ikkje er tekne enda...

Det er vel ganske klart at Sastre ikkje ville klart seg utan eit godt lag, men kva har det med saka å gjere - sykling er ein lagsport!

Gratulerer til CSC for ein fantastisk TdF! Moro å sjå at dei klarar å få bygga opp laget sitt igjen etter at dei mista Basso som kaptein, og enda artigare at Sastre endeleg klarte å innfri foventningane, han er ein slitar som ikkje har klart å hevde seg i toppen. Ekstra moro når ikkje eigentleg laget hans heller trudde han skulle klare å køyre så godt på tempoen.

Skrevet

Tja, jeg synes at Touren er det nærmeste man får nå, man kan jo også se hvor nærmt det var hele tiden og hvor så var marginene. Med tanke på hvor mange fjell det var på Giro og at ingen ble tatt der? Ble veldig skuffet over Ricco, men jeg tror at de strenge straffene kommer til å fungere etter hvert. Hvis ikke for sykkelsport generelt, da i det minst for Tour.

Men det er også sant at det kommer alltid til å være noen som kommer til å dope seg og noen som kommer seg unnå også.

Ja, sykling er jo lagsport, men ikke alle har like gode lag ;)

Som lag er jo CSC helt knusende bra. De dominerte Touren på en måte som var helt utrolig. Bra jobbet og jeg gleder meg til neste Tour og hva de kan da! De har jo en kapasitet som er helt utrolig, også for framtiden.

Jeg så ikke tempo i går, var det Sastre som kjørte bra eller Evans som var helt ferdig (dvs under hans max-kapasitet)?

PS. Jeg har aldri lagt merke til det før i dag på podiet, men Cancellara er jo ganske kjekk! Og Sastre har søte barn.

Gjest Sonic
Skrevet
Trur nok det generelt sett er ganske mange som er dopa som ikkje er tekne enda...

Jeg lurer heller på om det er noen som er helt rene året igjennom... Ut ifra hvilke ryttere som i ettertid har blitt tatt for doping, utestengt, eller linket til doping på en eller annen svært sterk måte, så har det ikke vært mange rene blant topp 5 de siste 15 årene. Mancebo, Rasmussen, Rumsas, Armstrong (ikke dømt, men urinprøvene fra 99 var EPO positive), Riis, Ullrich, Basso, Pantani, etc, etc. Dopa hele banden. Og det gjør meg ingenting, syns det er gøy at det blir litt mer spenning i hvem som blir tatt og hvem som klarer å snike seg unna. Bjarne Riis har nok gitt gutta sine mange gode tips, ja.

Jeg er blitt skeptisk til han Vebjørn Rodal også. Han virker så sympatisk, men er det mulig å vinne OL gull på 800m uten hjelp, når selv 100meter løpere pumper seg fulle av EPO? I så fall en fantastisk prestasjon. Jeg vet ikke hvorfor jeg har sett på ham som ren... kanskje jeg bare er naiv og dum.

• 2 uker senere...
Gjest Tigress
Skrevet
Jeg så ikke tempo i går, var det Sastre som kjørte bra eller Evans som var helt ferdig (dvs under hans max-kapasitet)?

PS. Jeg har aldri lagt merke til det før i dag på podiet, men Cancellara er jo ganske kjekk! Og Sastre har søte barn.

Begge deler: Sastre køyrte over evne og Evans køyrte ikkje så bra som venta. Men det var nok helst Sastre.

Eg er enda lei meg for at Basso blei kasta ut, han er kjempekjekk! *grine ein liten skvett*

• 1 måned senere...
Skrevet

Lance Armstrong planlegger å vinne i 2009! :haar:

enten har han oppdaget en ny type doping eller så har den mannen magiske krefter..

jeg har personlig litt vondt for å tro at han ikke var dopet, når han vant så mange år på rad og det viste seg at alle som kom på plassene bak han år etter år var dopet.. heile gjengen.

hva tror dere?

*kan jo holde liv her og begynne å glede oss til Touren 2009*

Skrevet

Jeg har også vært overbevist at han ikke var helt ren. Spesielt siden så mange av hans samtidige har blitt tatt. Men jeg stoler ikke helt på Astana som lag (og heller ikke Contador - han har ikke blitt tatt, men han var jo assosiert med en dopinglege).

Men vi får se. Jeg tviler sterkt at Armstrong kunne vinne rent. Han er dopet, eller vinner ikke, synes i hvert fall jeg. Tour de France er ikke bare bare det, at man bestemmer å komme tilbake som 38-åring og vinne et år senere.

Og hvis astana må kjempe mot lag som CSC, blir det tøft. Lurer på hva Schleckene kommer til å gjøre neste år. Sastre er jo i det nye laget med Hushovd, så kanskje en av Schleckene får mulighet å kjøre for sammenlagt? Andy med litt bedre tempo-ferdigheter... ooo...

gleder meg allerede.

Ser litt på Fuelta nå og, men virker ikke så veldig spennende helt ennå. Mangler litt de store profilene for min del.

Skrevet

Ja Vueltaen er litt kjedelig iforhold til touren..

jeg syns det er merkelig hvis Armstrong velger å gå til Astana. Når han så og si kjører dette rittet for at folk skal se at han ikke var dopet de forrige gangene, så er det ikke akkurat "smart" å bli med på et lag hele verden forbinder med KUN doping.

men samtidig tror jeg nok at sportssjefen på Astana, som også var for Discovery og som jeg ikke husker hva heter akkurat nå, kan vurderer å bygge opp et nytt amerikansk lag, med lance i spissen.. men hva skjer med contador da? humm humm :klø:

Skrevet
men samtidig tror jeg nok at sportssjefen på Astana, som også var for Discovery og som jeg ikke husker hva heter akkurat nå,

Johan Bruyneel eller noko slikt?

Måtte Armstrong ta ti vetet og halde seg unna, han er verdas mest keisame syklist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...