Gå til innhold

Hvordan kople digitalkameraet til PCen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. Her komer et langt og innviklet spørsmål..

Har et nytt Canon IXUS V2 som jeg skal kople til PCen. Har innstallert følgende CD rom som fulgte med kameraet: Canon Digital Camera Solutions Disk v9.0 og ArcSoft Camera suite 1.1

Førstnevnte inneholdt også en TWAIN-driver, og det står at før jeg kopler kameraet på PCen (via USB kontakt) skal jeg installere Twain-driveren. Dette skal gjøres ved å kople Sammen PC og Kamera via USB, noe jeg har gjort. Men så skal det komme en melding "Please insert" denne CDromen, men det skal du ikke gjøre og så klikke OK osv.. Problemet er at det ikke skjer noe når jeg kopler kamera og PC, får ikke opp noen dialogboks jeg..

Følgene er at når jeg starter Zoom browser XE for å lese inn bildene får jeg beskjed om at det ikke er kontakt med kamera. Og der stopper det..

Hva gjør jeg feil?? Har prøvd alt, men noe må være feil.. har ike peiling på slikt heller så det er vanskelig å finne ut av.

Hååper noen skjønte dette og kan hjelpe meg!! Blir gal av dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Ixus V2 må være påslått mens PC skal hente opp bildene fra kameraet.Du har sikkert gjort riktig og installert Driver fra CD....og koblet kamera til pc,ikke sant?

Jeg skjønte heller ikke det første gangen,kamera må være PÅ og i sånn visnings-modus.Comprendo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morgan: Jo, jeg har kameraet på og i visningsmodus. Må jeg inn på noen meny på kameraet i tillegg?

Tror iallefall jeg har installert CDene rett, gjorde det de ba om og fikk ikke feilmeldinger underveis. Men i manualen står det altså at man må installere TWAIN-driveren i tillegg.. enda den ligger sammen med de andre filene jeg fikk fra CDen.. Kanskje den ikke er "aktivert" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får åpnet Zoombrowseren sant?

Øverst til venstre har du Camera og memory card,riktig?Og trykker du på den,får du Browse og download Images.....da skal den finne bildene du har på kameraet ditt.

Twain-driver sier du....jeg er ikke helt sikker på den du altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen! Tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe:)

Får åpnet programmet ja, og øverst i feltet på siden står det Canon camera (trykker jeg på det prøver programmet å "finnne" kameraet, men gir beskjed om at det ikke går). Under står det "Image library one", "My Images" og "Samples", sistnevnte inneholder endel bilder, sikkert noe prøvegreier.. Men ikke noe "memory card"..

Gjør det forresten noe at CF-kortet er fullt når jeg prøver å overføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Ixus v3 og har ikke hatt problemer med instalasjonen fra cd- rommene eller kameraet.

Twain driveren har jeg bare instalert uten å gjøre noen forandrineger etterpå. Har heller ikke forandrett noe i menyen til kameraet for å få det koblet til PC.

Vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg, men jeg skriver hvordan jeg gjør det så kan du se om du kanskje gjør det på en feil måte.

Jeg pleier å sette kamerate på og ha det i visnings posisjon og så kobler jeg det til pc. (Noen ganger sette jeg på kamerate etter at det er koblet til PC) Når maskinen har funnet kameraet får jeg opp et vindu som spør hvilket progarm jeg vil åpne sammen med kameraet. Så velger jeg zoom browser. Det tar litt tid og så åpner pogrammet seg og bildene på kameraet vises uten at jeg trenger å gjøre noe.

Har du sett om kameraet vises i Min datamaskin?

Du kan få frem bildene ved å åpne for kameraet der, men da åpner du det ikke i noe program.

Håper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tilla, altså, du hadde kameraet frakoplet, installerte CDrommene, koplet til kamera og bildene kom fram? Hos meg skjer nemlig ingenting når jeg kopler åp kameraet..

Ska prøve å avinstallere alt og legge inn på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HURRA!!Jeg har fått det til!! Vet ikke helt hva som gjorde det, men plutselig satt det, med hjelp fra min kjære. Det var noe med at kameraet ikke var koplet til mens jeg prøvde å følge oppskriften på feilsøking bakerst i manualen. JIPPI! Nå kan jeg dra til Kreta og ta alle bildene jeg vil uten å være redd for å ikke få dem fram igjen:)

1000000000 takk for all hjelp, dere er noen knupper. For en service sier jeg!

Klem fra glad gjest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...