Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I helga var jeg på fest og spiste reker - med avokado som tilbehør. rett etter maten fikk jeg et skikkelig "anfall" og ble sjuk. Akkurat sånn som jeg blir når jeg får i meg kylling og annet fjørfe. Jeg konkluderte med at jeg rett og slett ikke tåler avokado heller, men jeg syns nesten jeg har fått overdose av underlige matallergier nå.

Hvorfor blir jeg sånn?

Hva er det som gjør at man utvikler intoleranse/allergi for noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg tåler ikke blåskjell, selv i små mengder. Jeg har flere ganger forsøkt, og får symptomer som likner på matforgiftning, med kraftige magesmerter og voldsom oppkast. Først trodde jeg det var maten det var noe galt med, men det har vist seg etterhvert at det nok er meg. :roll:

Det var ikke rekene du reagerte på, da? Man kan jo faktisk utvikle intoleranse over tid. Det er vel vanligere å reagere på skalldyr enn på grønnsaker, vil jeg tro (uten å vite sikkert).

Skrevet

Jeg spiste reker dagen før og var frisk som en fisk - så nei, det var nok avokadoen

Gjest nextlife
Skrevet

Her står litt om allergi, hvem er disponert og hvordan det utvikles.

Reker er et av de vanligste allergener, men også avocado, som er en stenfrukt er ikke uvanlig å reagere på.

Jeg er allergiker, og regagerer bare på flere og flere tinger, spesielt matvarer. Jeg får hyppigere og verre reaksjoner dersom jeg er veldig sliten, har en infeksjon i kroppen, eller når det er pollensesong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...