Gå til innhold

Hva med de single mennene - ingen vil ha de?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor vil ikke unge, fruktbare kvinner ha de single/enslige mennene? Hvorfor går yngre fruktbare kvinner etter de gifte mennene/skilte mennene som er klar for en ny familie?

Hva kan forklare at damene ikke velger de som er single/enslige?! De burde jo det, i og med at de er ledige og klare? Ungkarsfestivalen er jo et sted for mange enslige menn: http://www.ungkarsfestivalen.com/ Hvorfor lykkes ikke slike menn?

Hvorfor er det de med makt, suksess, lederstillinger, høy inntekt og med familie fra før som lokker de yngre fruktbare kvinnene inn i sitt første ekteskap med sin første (og forhåpentligvis eneste) familie?

I Norge er Celina Midelfart og Katharina Munthe velger begge eldre menn som har vært gift før, den ene med voksne barn fra før: Fabian Stang og andre:

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=226541

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=43051

http://www.seher.no/php/art.php?id=411382

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo//ar...e?service=print

http://www.erotikknett.no/2448_250.php

http://15minutedate.com/blog/2007/06/23/50...date-older-men/

http://www.medicinenet.com/script/main/art...rticlekey=51151

http://www.askmen.com/dating/curtsmith/21_dating_advice.html

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/kjendis...icle1215663.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg en "resirkulert" mann. Men for de som kunne tenke seg det, så tror jeg grunnen er at mange (nei, ikke alle) av de unge mennene har forpliktingsangst, og ikke vil ha barn på lenge. (det har det jo også blitt skrevet om) Så om forpliktingsangsten forvsvant, kunne det kanskje sett annerledes ut.

Skrevet

Jeg har aldri gått inn for å henge på de gifte mennene. Unge, kjekke menn er interessante og hyggelige å se på uavhengig av deres sivilstand. Skulle jeg ha gjort noe mer enn å bare beundre dem hadde jeg holdt meg til de single. Det er jo ikke alltid like lett å vite hvem det er, for ikke alle er ærlige.

Gjest Gjest
Skrevet

Det handler jo ikke om at de er gift eller ikke men at mennene som er gift tydeligvis har karakteristikker som tiltrekker kvinner. Få kvinner faller bevissst for gifte menn. Dette med tiltrekkning er ikke et bevist valg man tar ut i fra sivilstatus. Noen menn er bare mer tiltrekkende enn andre og da vil selvsagt disse få flere damer.

Jeg lurer på hvorfor kvinners tiltrekkningsmønster plutselig skulle være et bevisst valg man gjør, hvor man vurderer penger, status og siviltilstand? Tiltrekkning er ikke bevisst for noen av kjønnene, så hvorfor kritiseres kvinner for at de velger som de gjør, mens hos menn bortforklarees det med at det er helt naturlig å falle for utseende? Utseende er jo en kilde til makt det også, vakkre mennesker har mye større sannsynlighet for å være vellykkede så da går jo menn etter maktstatuser de også, og også en kvinne som kan smitte sin makt over på ham ved å være sammen med ham.

Gjest Gjest
Skrevet

Menn blir tiltrekkende når de har erfaring fra et ekteskap og oppdragelse av barn fra før av, for en kvinne som selv ikke har vært gjennom det. I tillegg, hvis menna har høy inntekt/romslig økonomi, tenker mer helhetlig pga erfaring og kan dette med barn er det et smart valg gjort av kvinnen...

Gjest Gjest
Skrevet
Menn blir tiltrekkende når de har erfaring fra et ekteskap og oppdragelse av barn fra før av, for en kvinne som selv ikke har vært gjennom det. I tillegg, hvis menna har høy inntekt/romslig økonomi, tenker mer helhetlig pga erfaring og kan dette med barn er det et smart valg gjort av kvinnen...

Joda, men hva får dere til å tro at den gifte mannen vil bytte ut sin alt yngre kjæreste, med en annen som er mer enn nok godt brukt (ligget med mange) og så prøver seg på en gift person. Da tenker han med engang = golddigger.

Så, dere har liksom ikke sjans. Se bare på hva som skjedde med Casey.

Så da får dere bare ligge rundt og prøve dere på gifte menn, så hvis dere får napp, så bytter dem bare ut dere med enn annen. Hvis du bare går etter status og makt og penger så tro meg, da får du som fortjent i årene som kommer.

Gjest Casey
Skrevet (endret)
Joda, men hva får dere til å tro at den gifte mannen vil bytte ut sin alt yngre kjæreste, med en annen som er mer enn nok godt brukt (ligget med mange) og så prøver seg på en gift person. Da tenker han med engang = golddigger.

Så, dere har liksom ikke sjans. Se bare på hva som skjedde med Casey.

Så da får dere bare ligge rundt og prøve dere på gifte menn, så hvis dere får napp, så bytter dem bare ut dere med enn annen. Hvis du bare går etter status og makt og penger så tro meg, da får du som fortjent i årene som kommer.

Eh...nå vet vel strengt tatt ikke du så mye om det? Jeg har ikke oppdatert "alt" av hendelser her, og er ikke på KG hver dag for å skrive facts from life.

Vet du hva, faktisk så gikk det riktig så bra med mitt nevnte forhold. Mannen hadde snakket sant og min magefølelse hadde rett: mannen hadde integritet og snakket sant - selv om mange menn i en slik situasjon kanskje ikke gjør det. Man kan ikke dømme på forhånd.

Min vurderingsevne stemte, og ting har i dag ordnet seg. Han sier selv at ting burde ha skjedd i en annen rekkefølge: dvs. først skilsmisse, nytt forhold. Men dette kom uventet og uplanlagt på oss begge to, og han var faktisk i skilsmissediskusjoner før han møtte meg. Nå er han separart (for å bli skilt). Vi planlegger å flytte sammen. Jeg er seriøs i forhold og ingen som ønsker å være "på si".

Jeg vil også legge til at det er unødvendig å henvise til "Casey" når det kommer slike tråder på KG. Jeg fulgte egen vurderingsevne framfor de negative og ensidige rådene på KG og det viste seg å være klokt. Historien endte altså, mot alle odds veldig bra

:)

Det blir veldig feil å kalle meg for "golddigger". Jeg jobber fullt og tjener bra med penger selv.

Endret av Casey
Skrevet

Kanskje fordi det er en god grunn til at de enslige mennene er akkurat det?

Skrevet

Menn blir ikke attraktive FORDI de har vært gift/har barn, de mennene det er snakk om her er attraktive uansett.

Ikke tro at vi damer er så enkle at vi vil ha en mann pga hans erfaring, inntekt osv.

De single mennene som ikke får noe, må heller gå en runde med seg selv, og finne årsaken der. Sikkert mye de kan gjøre, når de slutter å se alt mulig annet enn seg selv som årsak til at de er alene år etter år.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kunne ikke tenke meg en "resirkulert" mann. Men for de som kunne tenke seg det, så tror jeg grunnen er at mange (nei, ikke alle) av de unge mennene har forpliktingsangst, og ikke vil ha barn på lenge. (det har det jo også blitt skrevet om) Så om forpliktingsangsten forvsvant, kunne det kanskje sett annerledes ut.

Dette tror jeg også er en grunn. Mitt inntrykk er at den del menn i 30-års alderen har bestemt seg for at de aldri vil ha barn. Hvis de ikke er klare for barn når de er 35 tviler jeg på at de noen gang blir klare for det. Det er jo også noen kvinner som aldri vil ha barn. Men jeg tror det er færre kvinner enn menn som velger et liv uten barn.

Gjest Gjest
Skrevet
Menn blir ikke attraktive FORDI de har vært gift/har barn, de mennene det er snakk om her er attraktive uansett.

Ikke tro at vi damer er så enkle at vi vil ha en mann pga hans erfaring, inntekt osv.

De single mennene som ikke får noe, må heller gå en runde med seg selv, og finne årsaken der. Sikkert mye de kan gjøre, når de slutter å se alt mulig annet enn seg selv som årsak til at de er alene år etter år.

Er vel enig her tror jeg ja... Vet jo om endel single menn der ute, og jeg kan forstå at det ikke er noen kvinner som vil ha dem, beklageligvis å si men..

OG!! Det er ikke nødvendigvis slik at kvinner faller for gifte menn fordi de er gifte!! Heller ei...at kvinner faller for menn fordi de er eldre. Jeg har aldri vært tiltrekt av eldre menn, heller av rike menn, eller maktsyke menn. Men så har jeg funnet MIN da;)

Skrevet

Vil ingen kvinner ha enslige, ugifte menn? Jeg kunne sverge på at samboeren min var singel og veldig ugift da jeg traff han. Ikke har han noen barn fra før av heller. Men jeg tar selvsagt feil, og bøyer meg for faktaene i første innlegget her.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Casey
Skrevet
Dette tror jeg også er en grunn. Mitt inntrykk er at den del menn i 30-års alderen har bestemt seg for at de aldri vil ha barn. Hvis de ikke er klare for barn når de er 35 tviler jeg på at de noen gang blir klare for det.

Jeg synes det hørtes trist ut. Hvorfor i all verden vil de ikke ha barn?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det hørtes trist ut. Hvorfor i all verden vil de ikke ha barn?

Fordi da kan man gi faen i andre og leve livet. Du burde prøve det, det er gøy. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Vil ingen kvinner ha enslige, ugifte menn? Jeg kunne sverge på at samboeren min var singel og veldig ugift da jeg traff han. Ikke har han noen barn fra før av heller. Men jeg tar selvsagt feil, og bøyer meg for faktaene i første innlegget her.

Jeg skulle akkurat til å si det samme. Jeg har en relativt stor bekjentskapskrets, og det overveldende flertallet av unge kvinner jeg kjenner er faktisk sammen med barnløse menn som aldri har vært gift.

Tror de færreste har lyst på "damaged goods" når de er unge. Det blir kanskje annerledes når man blir gammel...

Skrevet

Jeg har svart ut fra hva jeg tror det er vi diskuterer. Mulig jeg tar feil, men er det ikke de single mennene som har problemer med å få dame, og er enslige i flere år? De som altså ønsker å ha et forhold, men som ikke er heldige på damefronten?

De andre single mennene, som vanligvis ikke har problemer med å dra damer, det er da ikke dem vi diskuterer?

Mannen min var forøvrig singel da vi ble sammen. Jeg også.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Casey
Skrevet
Fordi enkle forklaringer er de greieste å forholde seg til, vet du ;)

Kanskje, bare kanskje, er det enkelte av oss som kanskje er litt mer nøye på hvem de faktisk får barna sine med. Kanskje er det også noen som faktisk ser på barn som et stort og livslangt ansvar, men som likevel er mer enn villig til å ta dette skrittet dersom forholdene ligger til rette for det. Jeg har verken forpliktningsvegring eller er redd for å ta ansvaret for et barn, men jeg vil samtidig gjerne forsikre meg, i hvert fall så godt jeg kan, om at de rammene barna fødes inn i beholdes så lenge som overhodet mulig. Først kjærlighet og tillit i forholdet, deretter barn.

Jeg ser ingen motsetning her jeg da...man kan tenke og planlegge og handle?

Gjest Casey
Skrevet
Fordi da kan man gi faen i andre og leve livet. Du burde prøve det, det er gøy. :)

Been there, dome that. Og vil fortsette. Så du mener det er mange som liker å gi f i andre da? Det å leve livet blir for mange å gi f i andre? Jeg vet ikke helt om jeg er med på den tanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...