Gå til innhold

Viviennes bryllupsplanlegger


Gjest Vivienne

Anbefalte innlegg

Gjest Vivienne

Hei, og velkommen til min bryllupsplanlegger.

Jeg er en 23 år gammel student, for tiden bosatt på vestlandet, da jeg er hjemme på ferie. Til vanlig holder jeg og min kjære til i en 3-roms leilighet på Majorstuen som vi har eid sammen siden vi ble sammen for 3 år siden. Jeg eide den alene i 1 år, før vi ble sammen, og han kjøpte seg inn i boligen.

Min forlovede kommer fra Bærum, selv kommer jeg fra nordvestlandet. Min kjære studerer medisin, selv har jeg valgt å studere et litt mykere fagområde. Det er mulig at jeg opplyser om dette etter hvert, men i utgangspunktet synes jeg det er greit å kjøre en "anonym" linje her inne.

Jeg og min forlovede møttes da vi var 20, og har nå vært sammen i litt over 3 år. Vi har reist på ferie over hele verden sammen, opplevd tunge og mindre tunge tider sammen, men til slutt falt han altså på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Det fantastiske frieriet skjedde for litt over et år siden, - utelukkende på grunn av at han visste at jeg, min og hans mor ville trenge sin tid på bryllupsplanleggingen. Selve frieriet skjedde på en ferietur til Paris, hvor han tok meg med på Eiffeltårnet, før vi dro på en restaurant like ved, vi bestilte rettene våre, og like før de kom gikk han tradisjonen tro ned på kne og spurte om jeg ønsket å dele resten av livet sammen med ham. En annen rørende detalj, er at han hadde spurt mine foreldre om min hånd før han fridde til meg. De var med andre ord ikke så overrasket da jeg ringte og meddelte den store nyheten. :rødme:

Vi drømmer om barn og enebolig etter hvert, men først ut er altså giftermålet.

Jeg er svært heldig og har en fantastisk svigermor og en veldig engasjert mor som hjelper meg med all bryllupsplanleggingen. Svigermor har til og med leid inn en selskapsplanlegger som skal hjelpe oss med å bestemme fargevalg og tema for festen. I samme slengen bør jeg kanskje nevne at min svigermor er amerikansk, og at bryllupstradisjonene "over there" generelt er mer omfattende enn i lille Norge. Foreldrene våre insisterer på å betale hele bryllupet, noe vi i utgangspunktet ikke ønsket, men lot dem gjøre, da det viste seg at det var viktig for dem. Nå har min mor anledning til å invitere flere av sine venner, min far kan invitere forretningsforbindelser, svigerfar kan invitere golf-venner, og svigermor kan be flere av slektningene i USA.

Selve festen blir relativt stor, vi har invitert 100 til middag, og 150 til festen etterpå. Dette er da ikke på eget initiativ, hadde vi invitert for oss selv, hadde det blitt maks 70 til middag, og 100 på festen i etterkant. I tillegg arrangerer vi en vennefest kvelden før bryllupet hvor 50 kolleger, venner og bekjente er invitert. Dette er en ikke fullt så formell fest, men vi håper at det viser at vi setter pris på dem.

Jeg skriver mer etter hvert, det er alltid noe å tilføye. :)

Endret av Vivienne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: til dagbøkene Vivienne, og gratulerer med forestående bryllup!! Høres ut som det kan bli et storslagent bryllup!! Koselig at familien engasjerer seg! Gleder meg til å følge med i planleggingen deres :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivienne
:velkommen: til dagbøkene Vivienne, og gratulerer med forestående bryllup!! Høres ut som det kan bli et storslagent bryllup!! Koselig at familien engasjerer seg! Gleder meg til å følge med i planleggingen deres :)

Tusen takk, Lille Ekorn. :)

For å være ærlig, tok det meg lang tid å forstå hvordan man i det hele tatt opprettet en slik dagbok. :fnise:

Jeg håper at bryllupet vårt blir fint. Baksiden av medaljen ved å ha et så stort bryllup, er at festen får et mindre personlig preg. Min forlovede har flere ganger sagt at han ville syntes det var enklere å tale til meg hvis det kun hadde vært venner og kjente tilstede. Men nå er det en gang slik at en ikke kan få alt en ønsker her i livet, og for å se positivt på det: det er jo utrolig flott med storslagne bryllup også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivienne

Hva skriver man egentlig i disse dagbøkene? Jeg har aldri skrevet dagbok før, så det tar kanskje litt tid før jeg kommer inn i "gamet".

Tenkte uansett at jeg skulle poste noen bilder av kjolene mine:

Brudekjolen

Selskapskjole til vennefesten

Jeg skal ha den røde, altså bilde nummer 2 fra toppen.

Jeg vurderer tiara i håret på brudekjolen, men tenker at det også kan være elegant med vanlig brudeslør. Slør og tiara blir litt "over the top" for min del.

Hva tenker dere?:)

Skulle gjerne lagt inn lenke til hjemmesiden vår med monogram e.l, men da forsvinner dessverre deler av anonymiteten.

Endret av Vivienne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...